Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a cerut efectuarea unei expertize tehnice la podul peste Someșul Mare ale cărui grinzi s-au prăbușit în râu în urma vijeliei, iar Compania Națională Apele Române a solicitat îndepărtarea, de urgență, din albie a grinzilor desprinse din pod, informează primarul Becleanului, Nicolae Moldovan.
Potrivit primarului, vineri, în cadrul ședinței Consiliului Local Beclean ”s-au prezentat toți pașii care se fac pentru a continua lucrările la podul variantei ocolitoare a orașului Beclean”.
La fața locului au fost deja reprezentanți din cadrul Inspectoratului de Stat în Construcții.
”S-a primit o înștiințare de la Apele Române prin care se cere de urgență îndepărtarea din albia râului a grinzilor și s-au transmis toate acestea constructorilor pentru a lua măsuri conform instituțiilor abilitate. Am înștiințat mai departe toată situația de la fața locului Ministerului Transporturilor (CNAIR) cu care suntem în parteneriat în derularea obiectivului construirii variantei de ocolire a orașului Beclean. S-a decis efectuarea unei expertize tehnice de specialitate de către o firmă de expertiză externă, care, începând cu săptămâna viitoare, va analiza la fața locului producerea acestui eveniment și vom avea un raport scris care se va înainta către minister și către constructor, iar în urma acestor evaluări de către toate instituțiile abilitate vom lua măsurile care se impun pentru a putea continua în bune condiții construirea acestui obiectiv important”, a anunțat Nicolae Moldovan.
Tot în ședința Consiliului Local Beclean s-a discutat raportul operativ făcut de membrii Comisiei locale pentru situații de urgență referitor la toate pagubele din oraș produse de vijelie: acoperișuri, mașini avariate, case afectate, stâlpi căzuți.
”Am decis împreună cu consilierii locali ai orașului Beclean ca, la următoarea rectificare a bugetului local, să aprobăm un fond de urgență pentru calamități care să fie la dispoziția Consilliului Local pentru ca în astfel de situații să reacționăm prompt pentru a ajuta de urgență cetățenii care sunt afectați și nu au capacitatea de a interveni a-și reface stricăciunile cauzate de calamități. Va fi pusă la dispoziția cetățenilor o macara cum am făcut de fiecare dată în asemenea situații pentru a interveni la înălțime acolo unde e nevoie la repararea acoperișurilor.Viitoarele bugete locale ale orașului Beclean vor avea un capitol special prevăzut pentru calamități, întrucât vedem că astfel de situații pot să apară mai des decât ne puteam imagina”, a adăugat el.
Nicolae Moldovan a menționat: ”Vă vom ține la curent cu fiecare etapă pe care o parcurgem pentru urmările calamităților produse în 13 iulie 2023 la nivelul orașului Beclean”.
Cer scuze anticipat pentru comentariu, că nu vreau să par, ce nu sunt, adică un specialist în toate. Am fost și eu în trecere și m-am oprit să văd ,,minunea” cum un vânt, ridică grinzi de aproape 100 de tone, apoi le coboară fix de unde le-a luat. Am văzut și comentarii făcute de ingineri, oameni de specialitate, care și-au spus părerea argumentat, fără să dea vina pe cod, vânt. Orice lucrare de anvergură este supravegheată de un diriginte de șantier, care răspunde împreună cu proiectantul, constructorul, pentru fiecare fază a construcției. E bine, politicienii, primarii, să nu intervină în bunul mers, nici prin impunerea dirigintelui de șantier, dar nici a constructorului. Aici e vorba de o lucrare ce ține strict de CNAIR, finanțare, construcție, recepție, întreținere și firește incasarea taxei de drum, rovinietă, accize din carburanți, cum zicea un politruc de tristă amintire ,,aici sunt banii dumneavoastră „. Apoi zic să-i lăsăm să-și facă treaba.
PĂREREA MEA!
Vă sunt acceptate scuzele.
Mai bine nu te băgai în seamă precum chiloții-n kur, și/sau musca-n kuruu vacii.
Nu-ți mai cere scuze că oricum nu contează. Te ascunzi sub pseudonim, nimeni nu te știe, pe toți îi doare la patină de cine ar fi nea Ion, ce sens au scuzele?
Dirigintele de șantier reprezinta clientul, cumpărătorul, beneficiarul lucrării.
Da, dirigintele de șantier, teoretic trebuie să reprezinte benficiarul lucrări, fiind și plătit de acesta, în cazul de față CNAIR, în alte situații primăria. În momentul când există o înțelegere (cârdășie) între beneficiar și constructor, atunci cel din urmă își pune și dirigintele, să nu-l încurce. Nu acuz, numa zîc, dar știu ce zâc.
cunoscatorii stiu ca este un razbel intre R. Moldivan si primarul de Beclean. Se pare ca vantul de la Beclean ii prieste lui R. Moldovan. Asa ca primarul nu va mai candida la presedentia Consiliului judetean si isi va rupe gatul la alegerile locale. Faptul ca s-a cerut expertiza externa e pentru ca nu a crezut nimeni mizeria aia cu tornada si R. Moldovan nu vrea sa il ajute pe cel cate a inceput sa i se opuna fatis in ultima perioada. Mno daca expertiza arata ca vantul nu era vant si ca grinzile au cazut datorita unor erori ale constructorului, pe CML il paste falimentul. Cat costa o gringa de 90 t? Dar 12 plus transport?
Un vânt de 100 kmh nu putea ridica tone.
Clar nu. A pus umărul și Loți de la CML l-am văzut eu sub grinzi înainte de ploaie cum ridica.
Te contrazic !!!
Vantul poate ridica 100 tone!
Pune pe un pod 100 tone de pufuleti si da drumul la vant. Nu mai gasesti nimic!
Ba da ,dacă „bate” din unghiul corect! (A se citi ..”politic”)
Made in Romanica!
Da … recepția etapizată a lucrărilor cine le-a efectuat ?! Aceia nu au nicio răspundere numai dirigintele de șantier ?! In baza acelor recepții de lucrări s-au întocmit și s-au achitat devizele de lucrări și ordinele de plată. Ne-am trezit și noi acuma hop că cineva nu și-a făcut treaba.Mafie banditism de partid ! De ce nu sa făcut expertiza externă de la început?!
Aduceți o firma din Germania pentru expertiză.
Fiind asezate grinzile ca niste piese de domino ,neasigurate,ma intreb cum puteau dormi noaptea primarul(care impreuna cu chelnerul zici ca li s a urcat la cap stiinta),constructorul,etc.Singura explicatie este nestiinta,siguranta ca nu vor fi trasi la raspundere daca s a promis ce trebuie,la cine trebuie.
Critici voi, cu flori deșerte,
Care roade n-ați adus –
E ușor a scrie versuri,
Când nimic nu ai de spus.
A mai facut PSD-ul un pod pe langa apa, la Halmasau. Mai mult, cu un capat in drum si celalalt in curtea unui om, in dosul grajdului. A ajuns celebru prin reportajul difuzat in emisiunea D’ale lui Mitica! Inca de pe atunci PSD-ul lucra la transformarea judetului in Caracalul Ardealului. Au reusit!
Baaaa. Voi va mai amintiti cum s-a construit marele pod peste Dunare executat de inginerul Angel Saligni?
Betivule ,iar ai baut antigel…
Sper că calitatea lucrarilor , nu este similara cu cea a apelor pluviale , conectate la canalizare pe strazile din din ,, Parc” Beclean , unde mirose a Ra..t.
Vântul nu putea rupe grinzile.
Doar dacă sunt făcute din chirpici