Economie

Contract de finanțare pentru modernizarea DJ 154

Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Cseke Attila, a semnat noi contracte de finanțare prin Programul Național de Investiții ”Anghel Saligny”.

Printre proiectele parafate, modernizarea DJ 154, km 17+000-51+720, limită județ Mureș – Sărata – DN 17, în valoare de 140 de milioane de lei (circa 28,5 milioane euro), care va fi derulat de Consiliul Județean Bistrița-Năsăud.

Valoarea totală a investiției este de 142,4 milioane lei (circa 29 milioane euro), 2,4 milioane de lei cofinanțare fiind asigurate de la bugetul județului.

DJ 154 se întinde pe 34,5 km și are următorul traseu: DN 17 – Sărata – Domnești – Mărișelu – Bârla – Șieu – Șieuț – Monor – lim. jud. Mureș.

Lucrări proiectate: structură rutieră mixtă pe toată lungimea drumului.

Pe zonele pe care se păstrează împietruirea existentă:

  • 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
  • 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
  • 20 cm strat superior de fundație obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
  • min. 40 cm structură rutieră existentă;
    Pe sectoarele de drum pe care se va executa sistem rutier integral nou:
  • 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
  • 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
  • 20 cm strat superior de fundație obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
  • 25 cm strat fundație superior din piatră spartă împănată;
  • 30 cm strat de fundație inferior din blocaj din piatră brută;
  • Structura rutieră pe casete (acostamente consolidate și bandă de încadrare), stații de autobuz, parcări, supralărgiri:
  • 4 cm strat de uzură din BA16, rul 50/70;
  • 6 cm strat de legătură din BAD22.4, leg. 50/70;
  • 20 cm strat de baza obținut prin reciclare „în situ” prin frezare pe o grosime medie de 10 cm a straturilor bituminoase existente și aport de material constituit din agregate de balastieră/carieră;
  • 30 cm strat de fundație din balast;

Principalii indicatori tehnico-economici:

  • lățimea părții carosabile: 6, m;
  • lățimea platformă drum 6,25-8 m;
  • suprafață carosabil, inclusiv acostamente și supralărgiri: 259.390,00 mp;
  • lucrări de terasamente;
  • lucrări de sistem rutier, inclusive pe casete, acostamente, supralărgiri, stații de autobuz, parcări, intersecții și drumuri laterale;
  • 22930 m de șanț de pământ;
  • 4070 m de șanț din beton;
  • 895 m de dren sub fund de șanț cu 14 cămine de dren și 7 evacuări transversale;
  • 4045 m decolmatări șanț existent;
  • 12905 m rigolă carosabilă;
  • 14395 m de trotuare;
  • 160 m de șanț din beton ranforsat (element prefabricat);
  • 290 m rigolă carosabilă ranforsată;
  • 1275 m fundație adâncită tip L he=1.9 m;
  • 160 m fundație adâncită tip L he=1.3 m;
  • 2080 m parapet tip N2;
  • 1475 m parapet tip H2;
  • 125 m parapet tip H3;
  • 785 m parapet pietonal;
  • 125 m zid de sprijin de rambleu, He= 3 m;
  • 160 de tuburi D=300 mm, L=6 m, în dreptul proprietăților;
  • 16 tuburi D=400 mm, L=6 m, în dreptul proprietăților;
  • 7 podețe tubulare d=600 mm;
  • 46 de podețe tubulare d=800 mm;
  • 10 podețe tubulare d=1000 mm;
  • 3 podețe tubulare d=1500 mm;
  • 4 podețe din table ondulată;
  • 3 poduri noi;
  • 5 reabilitări de poduri;
  • 8 podețe existente la care se execută reparații;
  • 50 de drumuri laterale amenajate cu structură rutieră nouă;
  • 40 de drumuri laterale pe care se așterne stratul de uzură;
  • marcaje rutiere longitudinale, transversal, indicatoare rutiere, borne kilometrice si hectometrice, inclusiv semnalizare rutieră orizontală și verticală provizorie pe durata execuției;
  • 2080 m parapet metalic de siguranță N2;
  • 1475 m parapet metalic de siguranță H2;
  • 125 m parapet metalic de siguranță H3;
  • 785 m parapet pietonal.

1 comentariu

  • carcotasilor, s-a semmnat contractul de finantare, nu de lucrari, analfabeti functionali, mai bine lucrati ceva ca e plina tara de voi

    4
    5
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.