La intrările/ieșirile din Bistrița, pe tronsoanele Strada Lucian Blaga – Stația Lukoil Unirea și Pasarelă – Gomar Lux, Drumul Național 17 va fi lărgit la trei benzi a câte 3,35 metri, cu una dintre ele reversibilă. De asemenea, vor fi lărgite două poduri și 27 de podețe.
Primarul Gabriel Lazany a precizat că finanțările sunt asigurate, după faza de proiectare urmând să fie executate lucrările:
”S-au făcut măsurătorile necesare, pe sectoarele de drum Strada Lucian Blaga – Stația Lukoil Unirea și Pasarelă – Gomar Lux, cu excepția sectorului de la pasarelă la Petrom unde este sensul giratoriu și unde se va face pasaj subteran, unde nu se putea lăți la patru benzi, peste tot se putea lărgi drumul la patru benzi.
Am propus o altă soluție pe care am văzut-o în 2006 în SUA și era foarte funcțională: utilizarea de bandă reversibilă. Lărgirea să se facă doar la trei benzi, este mult mai ieftin și mai rapid. Lărgirea la patru benzi presupunea relocarea a 378 de stâlpi de electricitate, ceea ce era foarte complicat. Pe varianta cu bandă reversibilă sunt numai vreo patru-cinci de relocat. Am ales să mergem pe tot sectorul de drum cu trei benzi, o bandă pe fiecare direcție și o bandă reversibilă care va fi utilizată în funcție de încărcarea traficului. Dimineața când aglomerația este pe intrare în oraș vor fi două benzi pe sens pe intrare, iar după-amiaza când aglomerația este pe ieșire din oraș vor fi două benzi pentru ieșire. Există un sistem care îți arată banda pe care se circulă și direcția de mers, este foarte ingenios și foarte practic.
În momentul de față avem două benzi de 3,5 metri, precum și zonele de refugiu care sunt de 1,5 metri. Nu vom intra pe spațiile verzi. Vor fi trei benzi de câte 3,35 metri. Legislația spune că pe drumurile naționale o bandă trebuie să fie între 3 și 3,5 metri. Va fi de 3,35 metri, deci vom folosi exact lățimea drumului actual.
În proiectare la DRDP Cluj este lărgirea a 27 de podețe pe segementul acesta de drum și a două poduri, unul la Diana și unul la Trifan, cele două poduri trebule lățite, să fie trei benzi.
Sumele au fost alocate de Ministerul Transporturilor pentru efectuarea lucrărilor, deci doar trebuie să trecem prin procedura de proiectare și apoi scoatere la licitație a ceea ce ține de investiție, podurile, podețele și sistemul de semnalizare deasupra drumului”.
Bistrița are ce-l mai incopent primar din istorie, ăștia vând bomboane promisiuni și vise, doar la asta se pricep. Primăria Bistrița vă rugăm defrișați jungla (iarba) de prin oraș că deja este trecută de 1 metru în foarte multe zone.
Oare câte minciuni ne mai spui dom’ primar? Ai învățat repede mangleala de la tovarășul Suciu. Nu te mai lua după ăla că acolo în parlament merge, la primărie e de lucru tată nu vrăjeală. Mai ai 3 ani si vine scadența. Ce proiecte zici ca ne tot faci că in Decebal pasajul subteran nu-i deschis încă și am înțeles ca spargeți iară pe acolo. Oare cum vă mai rabdă pământul?
Va rog sa comunicati.daca aveți posibilitatea celor care fac curățenie pe străzile din Bistrița cu precădere Gral.Gr.Balan să retragă utilajele care,se zice că matura,fac praf, între orele doua noaptea și cinci dimineața și care fac un zgomot infernal, tulburând liniștea publică.Oricum.dimineata mai matura și personalul angajat că măturător.
Cel mai incompetent primar din istorie a fost Turc !!! Singurele lui realizări au fost promisiunile. De aceea a pierdut lamentabil alegerile la 8-16 voturi diferență în ciuda propagandei și a numeroșilor lui țuțări.
Te rog nu te mai semna cu nume in fals de ECOLOGIST.
Dupa ce vorbesti tampenii stai ascuns sub acest nume.
Felicitari din partea adevaratilor ECOLOGISTI pentru tot ce face bine domnul GABRIEL LAZANY primarul Bistritei.
Nu te mai semna nici tu cu – ecologist. Tu esti doar un pupi…..ist care a fost toata viata invidios pe prietenul lui din copilarie cu multe clase mai destept. In rest doar la pupat obrajii din dos puternicilor zilei si bagat in seama.
Bălane, tu ai interes sa-l lauzi pe Lazany,
.Pentru voturile date de Hangan, îl ridica si-lpune șef unde vrea el pe prietenul Țetcu…
Dar totul se plătește în lumea asta…
Următorul val al nemultumirii populare va spulbera tot….
Știe și primarul că așa ceva nu se va face niciodată. Nu degeaba nicăieri în România nu există benzi reversibile și nici pe dincolo nu am văzut. Deocamdată să pornească semaforul de la Policlinică – Metropolis, de un an de zile nu au fost în stare nici măcar de atât, să îl bage în priză. Și apoi poate povesti în continuare povești vânătorești, cum ar fi centura ocolitoare, pasajul Gării-Tărpiului, prelungirea străzii Colibiței… alte non-proiecte care nu se vor realiza niciodată.
Daca nu mergi la mare la noi in tara….. nu vezi benzi reversibile….
Știam de tentativa aia… era un sistem rudimentar, se schimbau MANUAL indicatoarele de pe marginea drumului – adică venea un nene, oprea în dreptul indicatorului (tablă vopsită) și îl întorcea. Între timp s-a desființat și aia. Mai încearcă.
@cares se pare că nu prea ai umblat pe dincolo .Zic pe dincolo ,prin vestul Europei , nu dincolo de granițele României ,gen Bulgaria ,Ucraina …
Si gunoaiele o sa se miste pneumatic in subteran prin tuburi corodate. SFuri useliste pentru prostit prostii.
Îți recomand să mergi până în Germania. Acolo pe multe drumuri naționale sunt benzi reversibile.
Da Alex, am și scris în alt post, “atât cât am umblat”. Pe unde am umblat eu, nu am văzut (inclusiv Germania). Nu zic că nu există, ci doar că nu am întâlnit eu. Zi-ne tu unde sunt benzi reversibile, să căutăm pe Google Street View, chiar sunt curios.
Mai pe românește: dragi cetateni, împachetăm rahatul și vi-l servim cald!
Adică în momentul de față pe strada Libertăți unde sunt două benzi pe sens, datorită vitezei, neatenției și lipsei separatoarelor de sens se produc multe accidente, vine dl. primar și ne zice că sunt bune benzile reversibile că a văzut el prin America!
Voi ați uitat să faceți legătura între semafoarele pietonale de pe Andrei Mureșanu și a trebuit să tăiați asfaltul și vreți să instalați semnalizare luminoasă pentru benzi reversibile pe câțiva kilometri?!
Cu ce și cine va monitoriza traficul în timp real pentru a decide care benzi sunt reversibile?
No, pai o sa ia o masina d’asta si se plimba toata ziua de la un capat la altul :))
https://www.youtube.com/watch?v=UdbDOoS2JX4
Inca o idiotenie cu benzile astea reversibile in oraselul asta…
Foarte bine 👍🏻… iar acuma pe teren cu voi, puneți mâna și demonstrați-vă capacitățile, fiindcă sunt realizabile iar dacă veți reuși să transformați aceste mațe în inimioare vă voi și aplauda.
Drága pesede la acțiune acuma!!!
Super Idee au și vreme au și Timp să gândească numai că vedem doar promisiuni .parcare supraetajată in Mihai Eminescu pe locule de la Emi sentier. Și nici macar nu-i achiziționat imobilul ? Apoi aceea zonă de promenadă in Zona Codrișor pînă la stadion și podul jelni și nu Numai poate pină la lac care e lăsat în paragină de la revoluție tot nu fac nimic pe acolo să vedem bărcuțe hidrobiciclete să se bucure copii și nu Numai. Apoi aceea veche centura chiar se putea largi și astupa acele șanturi cu tuburi mai mari și pe alocuri loc de scurgere a apei atît de pe drum cît și de sus de pe terenuri . așa au făcut 1 km de pistă de biciclete de mai mult încurcă traficul . Dar așa e înainte de alegeri și după un timp promisiunii om trăi și vom Vedea doar că îmbatrinim . Succes Tuturor wikend Frumos
Florian băiatule străzile de pe fosta centură nu se pot lărgi . Acolo trebuie făcute trotuare pe ambele sensuri şi continuată pista foarte bună de pe Drumuul Cetăţii şi pe străzile Simion Mândrescu şi Calea Clujului pentru a asigura legătura cu localităţile componente.
Eu cunosc foarte bine locul , eu circul zilnic cu bicicleta pe acolo şi nu este deloc plăcut când te întorci seara de la muncă să vi foarte bine pe pista de biciclete de pe strada Drumul Cetăţii după care să mergi extrem de periculos pe stradă printre mașinii.
Acuș se taie investițiile neîncepute – că ați păpat și banii nepoților pe salariile și sporurile bugetarilor- și rămânem cum am fost.(pleacă-ai noștri, vin ai noștri, noi rămânem tot ca proștii!)
Haideți să ne amintim ce sa întâmplat în data de 27.05.2018 in Ungaria pe o bandă reversibilă.27.05.2018
Citește mai mult la: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/accidentul-din-ungaria-trupurile-celor-noua-romani-morti-au-fost-aduse-in-tara-936950
Acolo a fost o problema de… sofer.
Și ce are prostia ăluia care conducea cu benzile reversibile ??
Cretu varianta 3 , sezonul 5. Eu cred ca prinn bugetarii de frunche ai orasului avem pe cineva care scoate pe banda rulanta ineptii care sunt puse in practica de acesti asazisi primari. Totul pe ideea cum putem fura si lumea sa fie multumita ca am facut ceva care se vede.
Acum ei vor sa faca 3 benzi la pret de 4 , oare nu puteti face 4 benzi la pret de 5 sa fim multumiti si noi si va ramane si voua tot o banda in buzunar ??
Acuma 50 de ani se faceau strazi cu 4 si 6 benzi in oras , Azi cand avem de 50 de ori mai multe masini facem strazi cu una , doua si trei benzi pentru amandoua sensurile. Logic nu ????
Așa-i Gogule, ai dreptate: acolo a fost o problemă de șefer.La noi este o problemă că nu prea avem șoferi.
Părerea mea, a ta, a lui Lazany nu contează!
Contrează părerea locuitorilor din Unirea și Livezile!
Ei trebuie să decidă! Dacă se face una, cu 2, cu 3, cu 4 benzi pentru ca e casa lor, viața lor!
Pe ei i-ați întrebat? Au fost de acord?
Pe aici pe unde trăiesc ei oamenii primesc compensație în bani când se pun panouri fotovoltatice, parcuri eoliene în apropierea caselor lor. Compensație pt ca s-a construit metroul și i-au deranjat cu zgomotul și cu vibrațiile de la săpături!
Fiecare locuință din Unirea și Viisoara să primească 100.000 lei pentru ca le distrugeți viața liniștită!
Nu sunt capabili nici sa tunda iarba si vorbim despre asa ceva :)))
Am și eu o întrebare.Bistrita va rededevenii un șantier imens???!!!! Din cauza căreia Turc a pierdut alegerile ?Întreb pentru un prieten.
A văzut în SUA. Dacă mergea la mare ar fi văzut și în Eforie Nord.
Nu mai este la Eforie, s-a desființat, era o improvizație ilegală. Codul rutier prevede că benzile reversibile să fie semnalizate cu semafoare montate deasupra benzilor, pe când la Eforie erau indicatoare din tablă pe marginea drumului, care din când în când se întorceau, manual, de către un angajat al primăriei. Deci în acest moment nu există nicăieri în România, nici măcar improvizația ilegală din Eforie nu mai există. Cine știe, poate prima oară va fi la Viișoara…