Actualitate

Pe DN 17 se va face și un pasaj pietonal, pe lângă cele patru rutiere

Pe lângă pasajele rutiere subterane, patru la număr, care se vor construi la intrările în Bistrița, pe DN 17 va fi realizat și un pasaj pietonal, chiar în centrul localității componente Viișoara.

”Cele patru pasaje rutiere pe care le vorm realiza în parteneriat cu CNAIR reprezintă o investiție de circa 260 de milioane lei care a primit și ultimul aviz, aprobarea indicatorilor tehnico-economici la Ministerul Transporturilor. Am traversat toate etapele de avizare, urmează ca săptămâna următoare să fie emis ordinul de ministru și vom putea demara procedurile de licitație pentru proiectare și execuție. Se vor realiza prin PNRR, deci nu se pune problema ca schimbarea Guvernului să aducă retragerea surselor de finanțare. Mai mult, există un al 5-lea pasaj, de care s-a ocupat direct CNAIR, și de data aceasta este vorba de un pasaj pietonal în Viișoara, chiar în zona centrală. Fiind avizat și el, se va preda faza de proiectare și execuție către Primăria Bistrița, deci vom încheia al 5-lea acord de parteneriat cu CNAIR prin care ne va fi predat studiul de fezabilitate și toate aprobările necesare. Deci o să avem cinci licitații pentru pasaje. Până la sfârșitul lunii iunie va fi încărcată în SICAP procedura de achiziție pentru pasaje”, a declarat într-o conferință de presă primarul Gabriel Lazany.

El a menționat că specialiștii care au făcut studiile de trafic spun că nu vor mai fi probleme cu circulația în Bistrița odată cu realizarea pasajelor de la intrările/ieșirile din oraș.

Cele patru pasaje rutiere subterane sunt: DN 17 – intersecție cu varianta de ocolire actuală (zona Petrom Viișoara) – sens giratoriu suprateran (valoare: 86.511.046 lei) / DN 17 – intersecție cu acces zona Altex – semaforizare (valoare: 57.254.252 lei) / DN 17 – intersecție cu acces Kaufland și Cibela – semaforizare (valoare: 58.485.856 lei) / DN 17 – intersecție cu DN 17C (strada Lucian Blaga) – sens giratoriu suprateran (valoare: 57.001.983 lei). Pentru fiecare pasaj va fi organizată o licitație separată, cu un termen de o lună pentru proiectare și șase luni pentru execuție. Investițiile se vor realiza în parteneriat cu CNAIR, finanțarea fiind asigurată din PNRR.

(Foto: Proiectare pasaj rutier Viișoara)

16 comentarii

  • Pe noua centura a municipiului cand vom circula? In 2060? Autostrada sau drum expres care sa ne lege de Cluj cand vom avea? In 2070? Omoram initiativa privata prin cresteri succesive de taxe, introducem viniete albastre, dar conditiile rutiere au ramas de anii 90. Finantam echipa de handbal cu sume enorme, iar orasul are foarte multe strazi de pamant.

    75
  • Specialistii astia de care se spune -vor da socoteala- daca lucrurile nu vor fi cum spun ei?
    Sau ce mai conteaza va ramane aceeasi gargara cu neprevazutul.
    Se pare ca am fost din nou pacaliti cu “Noi lucram in slujba cetateanului”.
    Fara o largire la 4 benzi pana la Livezile respectiv Saratel nu se rezolva nimic.
    Doar bani publici aruncati pe geam.
    Vai de el deficit si de noi soferi.

    45
    1
  • DN 17 (zona Petrom Viișoara) – OK;
    DN 17 – Altex – NOT OK;
    Kaufland și Cibela – NOT OK;
    DN 17 – intersecție cu DN 17C – OK.
    Centura ocolitoare nouă – OK, dar pe când? Niciodată.

    30
    21
    • DN 17 – Altex – NOT OK;
      Kaufland și Cibela – NOT OK;
      DN 17 – intersecție cu DN 17C – OK.

      Astea trei le-a comandat Raducu. A zis ca nu mai vine la servici pana nu sunt gata.

      14
      20
  • Un sfat:, sa nu credeti ca ceea ce se prezintă ca fiind extraordinar prin tot felul de planșe înseamnă ca într-adevăr așa va fi si in realitate. Avem trei ex: partia lui Crețu, pistele de biciclete si pasajul lui Turc.
    Înțelegem ca sunt la moda 😉pasajele lui Bolojan de la Oradea cum au fost bordurile si panseluțele in epoca lui Videanu, insa totuși ganditi si măsurați de 5 ori inainte de a va apuca de spart atat la propriu cat si la figurat😉.
    Anul trecut politia rutiera a facut măsurători in teren pe DN 17 in privinta nr de vehicule care tranzitează ruta CJ- BN- SV. Poate ar trebui sa apeleze la aceste rapoarte, iar daca studiile arata ca acest pasaj din Viișoara ar fluidiza cu cel putin 50% traficul atunci se merita, dar daca se apuca de spart si ruinat iar lucrarile știm cu totii cum se fac in România, atunci mai bine să se apuce de centura ocolitoare ca si asa sta proiectul in sertar de mai bine de 16 ani.

    21
    1
  • Ce fac eu,nu face nimeni.Daca noi îl credem și pe ăsta.Nu mie milă de soarta noastră.In afară de declarațiile zilnice, promisiuni deșarte și apariție în presă,ce face?Ne ține de proști.O să vedeți la sfârșitul mandatului.Aveti puțintică răbdare.

    15
    1
  • Pasaj pietonal în Viișoara in centru? Sub- sau deasupra? Sa nu fie un skelet metalic din asta stil comunist va rog.

    7
    6
  • O mare tampenie care va bloca pentru vreo 4 ani intrarea in oras!
    Haideti sa analizam ce vedem in imaginea intersectiei cu pasaj:
    Practic cei care doresc sa mearga spre inainte , spre centrul Viisoarei se vor incadra pe banda 2 si vor merge pe sub pasaj. Cei care fac dreapta spre Centura se vor incadra pe prima banda si vor vira la dreapta.
    Pina aici nimic spectaculos!
    Cei care vin de pe centura si vireaza la dreapta spre Viisoara nu vor mai sta atit de mult in intersectie ca sa acorde prioritate celor care sunt in sens, DAR dupa cei 30m de mers pe banda suplimentara creata vor trebui sa astepte in coloana ca sa intre pe singura banda de mers care exista si la ora actuala.
    Deci practic nu asteapta in sens ci vor astepta un pic mai inainte.
    Deci un mare FASSS!
    Degeaba largesti intersectia la 4 benzi daca dupa 50 m ai doar 2 benzi!
    Degeaba largesti intersectia la 4 benzi daca inainte de pasaj ai doar 2 benzi!

    Deci nu se fluidizeaza nimic, doar se va bloca intrarea in oras cativa ani, se vor cheltui milioane de euro, zona va fi afectata de praf, zgomot, vibratii care vor afecta casele din zona, traficul se muta sub ferestrele caselor, pasajul inundat la fiecare ploaie etc.

    Nu inteleg de ce actualul primar care a criticat si critica pasajul inutil si inundat din Decebal, de ce vrea sa construiasca monstruozitatile acestea care nu rezolva problema din trafic.
    Care e motivul? Paraindaratul?

  • Le cam complici. Cei care circulă pe direcția Bistrița-Viișoara sau Viișoara-Bistrița, trec prin pasaj, nu mai au de oprit, nu mai dau prioritate, au cale liberă. Toți ceilalți intră în sensul giratoriu, în care traficul va fi mult mai redus față de cum e acum. Se va fluidiza traficul, dar nu în mod spectaculos.

    • Despre ce fluidizare vorbesti daca masinile de pe 2 benzi vor trebui sa intre pe 1 banda?

      Daca fluidizarea se refera la fluide, atunci da, la cat fluid (apa) va fi in pasaj, va fi fluid-izare.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.