Actualitate

Cum vrea Primăria Bistrița să amenajeze str. Faleză, legătură cu Podul Berăriei

Primăria Bistrița atribuie serviciile de elaborare a studiului de fezabilitate pentru amenajarea străzii Faleză, situată în zona Zăvoaie pe malul stâng al râului Bistrița. Str. Faleză începe din str. Zăvoaie, perpendiculară pe aceasta şi paralelă cu râul Bistriţa până la Podul Berăriei care va asigura legătura cu str. Libertății.

În această primăvară, primarul Ovidiu Crețu spunea că municipalitatea nu poate începe discuţii şi proceduri de expropriere pentru amenajarea unei străzi în zona Podului Berăriei deoarece ar dura prea mult, plus că proprietarii au spus clar că nu vor să cedeze teren, singura soluţie rămânând strada Faleză, care va fi modernizată: ”Asfaltarea şi reabilitarea străzii Faleză se va încheia odată cu finalizarea Podului Berăriei, adică undeva în vara anului viitor”.

Se vor întocmi studii geotehnice pentru amplasamentul respectiv, urmând să se realizeze cel puțin trei foraje. Se propune amenajarea drumului, corectarea și/sau îmbunătățirea elementelor geometrice (în plan si spațiu) ale traseului, realizarea lucrărilor de artă necesare pentru colectarea/evacuarea apelor din zona drumului, protejarea împotriva inundațiilor, precum și a celor pentru protejarea/sustinerea taluzelor.

Cerințe minimale de proiectare: se va respecta ampriza existenta a străzii, fără a afecta limitele de proprietate și fără a fi necesare demolari sau exproprieri; pentru carosabil se vor prevedea 2 benzi de circulație, de min. 3 m lățime; trotuare se vor realiza astfel: unul pe partea cu casele respectând lățimea minimă prevăzută de normativele în vigoare și unul ca alee de promenadă pe valul de apărare contra inundațiilor existent pe mal; elementele geometrice se vor modifica atât în profil longitudinal astfel încât să asigure legătura cu rampa de acces a Podului Berăriei în construcție la această dată, cât și în profil transversal să fie în conformitate cu prevederile tehnice în vigoare ținând cont de cotele impuse din teren, punctele de cota obligata existente la accesul în curţile riveranilor și cotele valului de apărare contra inundațiilor existent pe mal; ținând cont de diferența de nivel între terenul natural și cota suprastructuii podului de 4,8 m și de faptul că nu se pot afecta proprietățile, se va proiecta un zid de sprijin și elemente de siguranță a circulației rutiere pe zona rampelor de acces la pod; în cazul în care nu se poate asigura lățimea propusă, se va lua din valul de apărare contra inundațiilor existent pe mal realizând protecția acestuia cu zid de sprijin; se vor asigura accesele la proprietatile situate pe partea stângă a străzii; se vor realiza intersecțiile cu străzile adiacente conform normativelor în vigoare; dimensionarea sistemului rutier se va face ținând cont de caracteristicile traficului pentru o perioada de perspectivă de min. 15 ani, conform reglementărilor legale; pentru sistemul rutier se vor utiliza soluţiile şi materialele cele mai eficiente din punct de vedere economic și existente în zonă (îmbrăcăminte asfaltică); trotuarele în zona trecerilor de pietoni vor fi amenajate astfel încât să poată fi utilizate de către persoanele cu handicap; este necesară proiectarea canalizării menajere și racordurile la locatari până la limita de proprietate; proiectarea iluminatului public, cu reţea electrică care se va proiecta în cablu subteran pozat de preferinţă în spaţiul verde sau trotuar.

Lucrările de execuţie a Podului Berăriei, care au început în luna martie a.c., sunt realizate de SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca. Valoarea totală a investiţiei este de 4.889.838,98 lei, iar finanţarea se face din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop. Termenul de realizare este de 18 luni, septembrie 2016 fiind perioada estimată pentru inaugurare.

Podul va avea o lungime totală de 39,93 m. Lungimea suprastructurii: 37 m. Lăţimea părţii carosabile: 7,80 m. Lăţimea trotuarelor: 4,06 m. Lăţimea totală a podului: 12,36 m. Oblicitate: 70 de grade. Podul va avea o pantă de 2%. Noul pod este dimensionat pentru clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A30 şi vehicule speciale pe pneuri V80. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 m cu două trotuare de câte 1,50 m lăţime fiecare. Podul nou se va construi cu o singură deschidere de 37 m pe 5 grinzi casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat cu armătură postîntinsă. Placa de beton susţine zona carosabilă cu lăţimea de 7,80 m, şi cele două trotuare pietonale de 1,50 m delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă, şi parapet metalic pietonal de 0,25 m lăţime spre exterior. Grinzile casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat sunt dispuse la 2,20 m distanţă interax. Accesul pe pod dinspre strada Petru Maior se va face prin construcţia unui sens giratoriu cu două benzi de circulaţie. Accesul spre zona Zăvoaie se va face doar prin drumul principal, care cuprinde două benzi carosabile, cu o lăţime de 3 m fiecare. Proiectarea acestui drum face posibilă legătura rutieră dintre strada Petru Maior şi zona Zăvoaie.

6 comentarii

  • Pana ne face cadou o faleza EUROPEANA, primaria trebuie sa aiba in vedere depistarea si sanctionarea celor care au scos tot felul de conducte bine mascate, si care se deverseaza in raul B-ta. In iarna anului 2010 cu un grup de ecologisti si pescari de la asoc. de pescuit, am identificat 28 de scurgeri ilegale ,incepand de la podul JELNEI pana la podul BERARIEI. S-au facut sesizari la toate institutiile Statului, s-a depus si cate un CD, si in cadrul unei sedinte de CL am inaintat si o petitie administratiei. Ce s-a intamplat ? NIMIC. Pe primar si consilieri , pe POL. Comunitara, GARDA ,APM, SGA, toti stiu cazul. Nu au ei vreme de a rezolva asa ceva. Legile sunt asa de decor. NU ?

  • Ma tot intreb, cine hotareste denumirea unor strazii. Chiar s-au terminat toate posibilitatile de numiri de s-a apelat la acest cuvant, care nu are nimic comun cu Bistrita, in afara incompetentei si ignorantei unora . In ori ce caz mare este gradina lui D-ZEU.

  • Nu am inteles eu bine, sau Primarul ne spune ca trebuie sa faca o strada ca sa aiba masinile pe unde sa mearga dupa ce trec Podul Berariei? Adica mai intai trebuia sa faca strada si apoi podul, ma gandesc ca asa ar fi fost logic, daca studiul nu va permite realizarea acestei strazi in deplina siguranta pentru circulatie, de ce s-a mai construit podul atunci? Sau de ce s-a construit acolo podul si nu in locul puntii, unde nu mai trebuia costruit un alt drum?

  • Cretu cauta intotdeauna solutiile cele mai complicate si idioate. Strada Falezei nu-i o solutie pentru a descarca tot traficul care traverseaza Podul Berariei pe malul stang al Bistritei. In primul rand strada Falezei este prea ingusta, fiind inghesuita intre sirul de case si digul de pe malul stang al apei. Strada Falezei ar putea fi amenajat cel mult un sens unic dinspre oras spre Viisoara. Cea mai buna solutie ar fi o legatura directa intre Podul Berariei si Strada Zavoaie si care poate fi realizata pe Strada Malinului. Astfel, dupa traversarea pe malul stang peste Podului Berariei, se vireaza la dreapta pe strada Falezei pana la intersectia cu strada Malinului care face legatura cu strada Zavoaie. Cei care vin pe malul stang dinspre oras ar putea intra spre podul Berariei pe strada Profesor Vasile Haja. Astfel s-ar crea un flux de circulatie intre Podul Berariei si strada Zavoaie. Pana la urma, mai importanta ramane legatura pe malul stang al apei cu Parcul Industrial si cu localitatea Sarata, fara a mai intra in traficul aglomerat din Viisoara.

  • D-le IONUT aveti totala dreptate. Numai ca nu are cine sa auda. De aceea este important sa veniti si pe la CL cand se tin dezbateri de interes public. Acolo macar va vede presa si puteti sa-i mai si scrofaliti pe alesi, ca poate in final i-a prinde rusinea.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.