Actualitate

Cum vrea Primăria Bistriţa să arate parcarea subterană din Piaţa Mihai Eminescu

Ofertele pentru realizarea fazelor de proiectare a obiectivului ”Parcare subterană în Piaţa Mihai Eminescu” se deschid în 21 noiembrie. Municipalitatea vrea să obţină finanţare europeană prin POR 2014-2020 pentru realizarea unui număr suficient de locuri de parcare pentru toate tipurile de autovehicule.

Deoarece Bistriţa este dificitară în asigurarea locurilor de parcare, municipalitatea vrea realizarea unei parcări subterane în Piaţa Mihai Eminescu, urmând să depună prin Programul Operaţional Regional 2014-2020 un proiect în vederea obţinerii de fonduri europene. Anul acesta vor fi elaborate fazele de proiectare, care costă peste 300.000 de lei.

Terenul pe care este propusă amenajarea parcării are o suprafaţă de 9.274 mp. ”Pentru ca nevoia de parcări să nu afecteze zonele de spaţiu verde, cât şi dorinţa de a crea o nouă amenajare urbanistică a zonei fără parcări la nivel, municipalitatea are prevăzute prin planurile urbanistice şi în strategiile de dezvoltare locală construcţia unui parking subteran în Piaţa Mihai Eminescu”, este motivul prezentat de municipalitate.

Proiectarea parcării va avea patru componente: construcţia propriu-zisă; devierea şi/sau protejarea reţelelor subterane de utilităţi existente în Piaţa Mihai Eminescu; amenajările exterioare urbanistice la nivelul pieţei astfel încât aceasta să-şi recâştige atractivitatea pentru cetăţenii municipiului, cât şi pentru dezvoltarea potenţialului turistic al municipiului; construirea a două pasaje pietonale subterane pe sub b-dul Republicii şi strada Gării.

Suprafaţa destinata construirii parcării subterane şi circulaţiilor verticale auto şi pietonale este de aproximativ 9.000 mp şi trebuie să asigure construirea pe două nivele a unui număr total de locuri de parcare de minim 500, din care 450 pentru autoturisme iar 50 pentru alte tipuri de vehicule – motociclete şi microbuze cu capacitate de 16 locuri.

Parcarea va beneficia de minim două accese şi două ieşiri pentru autovehicule plus minim două intrări/ieşiri pentru pietoni. Intrările/ieşirile pentru autovehicule vor fi prevăzute cu: un limitator al înălţimii de intrare, corespunzător înălţimii autovehiculului cel mai înalt; sistem de afişare a capacităţii parcării şi locurilor de parcare libere; sistem de barieră automată şi eliberare tichete la intrare; sistem de supraveghere video.

Intrările/ieşirile pentru pietoni vor fi cu scări şi vor fi dotate cu dispozitive pentru persoanele cu dizabilităţi (lift de ultimă generaţie).

15 comentarii

  • O parcare subterana in Piata Eminescu nu se justifica. In primul rand, costul ridicat al unei astfel de investitii este corelat cu un numar mic de locuri de parcare, comparativ cu o parcare supraetajata unde cheltuiala este mai redusa iar numarul de locuri mai mare. In al doilea rand, cheltuielile de exploatare ale unei parcari subterane sunt destul de ridicate. Este vorba de sisteme permanente de iluminare si ventilatie, mari consumatoare de energie. Apoi trebuie prevazute sisteme de pompare pentru eventuale pericole de inundatii accidentale. Toate acestea duc la cresterea taxei de parcare facand neatractiva utilizarea parcarii. Evident, nu se pune problema construirii unei parcari etajate in Piata Eminescu. In apropiere exista solutii alternative de rezolvare a problemei parcarii. Spre exemplu, tot pe Str. Lupeni, in spatele Bisericii Catolice “Sf. Anton” exista un spatiu generos ce ar putea fi amenajat ca parcare etajata pe mai multe niveluri. Chiar si o parcare etajata bine gandita pe locul de alaturi situat fata trezoreriei ar putea asigura un numar mai mare de locuri de parcare decat o parcare subterana realizata cu pretul distrugerii parcului din Piata Eminescu.

  • PARCARILE NU SE FAC IN CENTRUL ORASULUI CI LA PERIFERIE !
    CONDITIA DE BAZA CA SA FUNCTIONEZE, ESTE CA DE LA ACEASTA PARCARE SPRE CENTRU SA EXISTE MULTE MIJLOACE DE TRANSPORT IN COMUN…

  • Cretu vrea sa mai tapeze niste bani publici pe proiecte fara viitor. Cea mai mare problema pe strada Garii este fluidizarea circulatiei prin deschiderea unei legaturi cu strada Tarpiului. Se cauta tot felul de solutii care mai de care mai fanteziste. Poate ca una din cele mai bune rezolvari ar fi devierea caii ferate spre Bistrita Bargaului, din gara pe traseul vechii linii uzinale de la CPL, cu iesire pe langa Vama Bistrita si continuarea spre Unirea pana la intersectia cu DN17, de unde sa intre pe vechiul traseu. In felul acesta s-ar crea posibilitatea ca si trecerile peste calea ferata din Piata Decebal si strada Ioan Slavici sa fie degajate, creindu-se fluxuri de circulatie si eliminand o incorsetare inutila a orasului. In plus, prin mutarea caii ferate se pot construi mai usor pasarele in zone mai largi precum cea din dreptul CPL sau a Vamii. Astfel, gara Bistrita ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori.

    • Pentru legătura cu strada Tărpiu -legătură absolut necesară şi aşteptată de pe vremea lui Ceauşescu!- cea mai simplă şi ieftină soluţie este pe sub liniile ferate.

  • Inainte de a se cheltui o suma mare de bani pt. studii si proiect se impune o consultare publica in special cu cetatenii din vecinatatea pietei MIHAI EMINESCU. La ora actuala acest parculet arata bine cu mese de ping- pong si cu banci cu minunati arbori ( CAISI ORNAMENTALI) cu inflorire exceptionala primavara, cu pompa de apa etc .Mai mult decat atat administratia incalca cu nonsalanta LEGEA 24 a SPATIILOR VERZI care nu permite distrugerea unui spatiu verde amenajat ca atare . Doar in limita unei suprafete de max. 5% se pot instala constructii usoare , provizorii, gen chioscuri din lemn. In 2009 liberalii din Cons. Local doreau sa se construiasca MALL in parculet. Cetatenii au reactionat si au fost depuse atunci 500 de semnaturi impotriva acestei ineptii. Ecologistii nu sunt de acord cu astfel de distrugeri a spatiilor verzi, zona nu se preteaza nici pt. parcare subterana nici pt. MALL. Stim ca la ora actuala sunt cateva sute de locuri de parcare de resedinta necontractate. Cetatenii din zona nu isi vor putea permite din cauza costurilor sa isi tina masina la scuteala 365 zile pe an. Pt. cativa turisti care se cazeaza la 2-3 hotele nu se justifica o asemenea lucrare scumpa. Sunt locuri suficiente si se pot demola punctele termice unde se poate construi linistit parcari supraetajate tip melc din beton. Vom cere CONS. ECOLOGISTI SA NU VOTEZE UN ASEMENEA PROIECT. Bistrita nu-si permite sa mai piarda arbori si spatii verzi dupa ce in urma toaletarilor facute anapoda a pierdut un mare numar de arbori.

  • Conform legii Garda de Mediu si APM nu are voie sa dea aviz de mediu la acest proiect. Institutiile sa isi faca treaba iar cetatenii sa trimita inscris refuzul lor.

  • Bistriteni !!! vi se pregateste ceva….administratia vrea sa va distruga parculetul, din EMINESCU o oaza de liniste pe care nu o sa o mai aveti. Voi ce ziceti ???

  • Eu cred ca poate ramane si parculetul la suprafata si se poate face si parcare subterana cu luminatoare naturale si cu unele care sa foloseasca energia fotovoltaica. Doar cu tipul acesta de parcari se pot reduce parcarile de pe marginea strazilor si se poate reda acel spatiu pietonilor, biciclistilor sau se poate amenaja spatiu verde mai generos in acest oras.

  • D-le PRWST : oare chiar asa sunteti, cum va semnati ? Cum credeti ca se poate face o asemenea lucrare fara sa se distruga spatiul verde? Trebuie sa va spun daca d-vs. nu ganditi, ca acolo vin utilaje grele de mare capacitate care sapa fara mila tot spatiul respectiv. Poate ceva tehnica a extraterestilor mai poate salva parculetul,

  • Culmea cinismului este ca Primaria a dat in grija elevilor sub forma de contract parculetul cu un panou prin care atrage atentia ce lucru maret s-a infaptuit acolo. Bravo Primaria B-ta ! Esti de tata TIDULA .

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS