Actualitate

De luni, start în Programul Rabla 2012

Guvernul va menţine prima de casare a maşinilor vechi, acordată prin programul Rabla, la 3.800 lei, dar va limita bugetul total la 114 milioane lei, cu mult sub fondurile alocate anul trecut, pentru scoaterea din uz a maximum 30.000 autovehicule.

Bugetul ar putea fi suplimentat ulterior, în funcţie de cum evoluează piaţa.

Proprietarii – persoane fizice se pot adresa firmelor colectoare pentru casarea autoturismelor vechi începând din data de 3 aprilie şi până în 19 noiembri.

Pentru acest an, Administraţia Fondului pentru Mediu a prevăzut un buget de 114 milioane lei, care permite scoaterea din uz a 30.000 de autoturisme mai vechi de 10 ani. Ca şi în 2010 şi 2011, cuantumul primei de casare este 3.800 lei, fiind exprimată printr-un tichet cu valoare nominală. De asemenea, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pot fi utilizate cel mult trei tichete valorice.

Prin Programul Rabla, în ultimii doi ani, au fost casate 305.964 autoturisme uzate şi au fost achiziţionate 101.766 autoturisme noi, dintre care, 40.269 de origine autohtonă.

Lista producătorilor, importatorilor de autoturisme şi distribuitorilor autorizaţi să participe în anul 2012 la Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, precum şi cea a operatorilor economici autorizaţi să desfăşoare activităţi de colectare şi tratare a vehiculelor scoase din uz vor fi publicate pe site-ul AFM, www.afm.ro, în cadrul secţiunii Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2012.

Anul trecut, Guvernul a alocat, în două etape, 456 milioane lei pentru scoaterea din uz a 120.000 autovehicule, iar până spre finalul lunii decembrie au fost casate 116.641 de maşini vechi şi cumpărate aproximativ 40.000 de vehicule noi.

Conform datelor oficiale, peste 300.000 de autoturisme mai vechi de 10 ani au fost scoase din circulaţie în ultimii doi ani.

În 2010, prin programul „Rabla” au fost casate 190.000 autoturisme şi achiziţionate 63.000 vehicule noi, dintre care 26.000 de producţie autohtonă.

Foto: ecomagazin.ro

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.