Actualitate Recomandări

Dezbatere publică la Primăria Bistrița: Planul de mobilitate urbană și Strategia de dezvoltare locală

Primăria Bistriţa anunţă organizarea dezbaterii publice privind Planul de mobilitate urbană durabilă-Bistriţa și a Strategiei de dezvoltare locală a municipiului Bistriţa pentru perioada 2010-2030 actualizată 2015-2030, proiectele urmând să fie supuse apoi aprobării Consiliului Local.

Dezbaterea va avea loc în data de vineri 21 aprilie, începând cu ora 13.00, în sala mare de şedinţe a Primăriei Bistriţa din Piaţa Centrală nr. 6.

”Planul de mobilitate urbană durabilă are ca ţintă principală îmbunătăţirea accesibilităţii zonelor urbane şi furnizarea de servicii de mobilitate şi transport durabile către, prin şi în zona urbană a municipiului Bistriţa. Acest plan vizează necesităţile „oraşului funcţional” şi a zonelor adiacente, căutând să contribuie la dezvoltarea unui sistem de transport urban durabil și integrat, care se dorește să fie unul accesibil și care să răspundă nevoilor elementare ale tuturor utilizatorilor, indiferent de clasa socială. Planul de mobilitate urbană, elaborat pentru municipiul Bistrița, propune o dezvoltare echilibrată a tuturor modurilor de transport, aplicând totodată strategii de trecere către moduri mai durabile și ecologice, întrunind cerințele integrate de durabilitate, sănătate și calitate a mediului, optimizând de asemenea eficiența și eficacitatea costurilor. Planul prevede un set integrat de măsuri tehnice, de infrastructură, de politică și nelegislative, cu scopul de a îmbunătății performanța și eficiența economică, în ceeea ce privește obiectivele specifice”, spune primarul Ovidiu Crețu.

AICI Planul de mobilitate urbană.

”Primăria Bistriţa a elaborat, în perioada 2010-2011, Strategia de dezvoltare locală a municipiului Bistriţa pentru perioada 2010-2030. Urmare a noului exercițiu financiar pentru perioada 2014-2020, a apărut necesitatea actualizării strategiei. Deoarece existența unei strategii de dezvoltare locală și a unui plan de mobilitate urban durabil la nivel local (PMUD) constituie condiția de bază pentru acordarea finanțării prin intermediul Axei prioritare 4 a POR 2014-2020 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, în perioada aprilie 2015 – iulie 2016 a fost actualizată strategia de dezvoltare locală, conform cerințelor Documentului Cadru de Implementare a Dezvoltării Urbane Durabile. În baza strategiei locale și a Planului de Mobilitate Urbană Durabilă, municipiul Bistrița poate beneficia de o alocare financiară de circa 24 de milioane de euro pe Axa prioritară 4”, precizează primarul Ovidiu Crețu.

AICI Strategia de Dezvoltare Locală a municipiului Bistriţa, Planul de Acţiune şi Portofoliul de Proiecte pentru perioada 2010-2030.

6 comentarii

  • Administratia iarasi ne chema dea-n pixul ca sa constatam ca nu ne baga in seama absolut deloc. In plus de asta , ora 13 este in asa fel aleasa ca sa nu poata veni aproape nimeni. BAAAA ! Aia este ora cand lumea este la serviciu, manca de amiaza si altii se pregatesc de serviciu care sunt in schimbul doi. Da nu-i bai ca eu am vreme sa vin sa va vad MOACELE arogante !

  • Nu cred ca este dezbatere publica domnule BALAN, domnul primar este in China asa ca puteti merge la dezbatere publica cu siguranta cand se intoarce si sigur se va face la o ora potrivita.

  • Biciclisti sa nu mai fie agresati fonic si sicanati de conducatorii auto.
    Prima data trebuie sa fie construite pistele de bicicle magistrale care sa lege localitatile componente si sa traverseze tot orasul:
    1.Viisoara-Unirea(via fosta centura aici fiind mai mult spatiu pentru construirea unei piste ca lumea), aceasta va fi conectata cu Sigmirul si prin extensie poate prelua si bicilisti din Sarata si Slatinita.
    2.Ghinda-pe strazile Avram Iancu, Nasaudului, Drumul Dumitri Vechi si intersectie cu magistrala de biciclete 1, poate prelua si Jelna. Aici este de vazut daca se poate face o pista corespunzatoare deoarece strada Avram iancu este destul de ingusta.
    Este important modul in care se vor construi aceste piste aceste este bine sa fie conectate intre ele. Acum avem in oras doar trei piste pe Independetei in Parc si in Parcul Industrial Sud care sunt toatal insuficente pentru un trasport riguros cu bicicleta.

    • O pista pentru biciclete ideala este cat mai lunga, cat mai dreapta, cu cat mai putine intersecti si denivelari.

      Singurul traseu care corespunde acestor cerinte este cel de pe fosta centura.
      In PUMB este recunoscut o parte din acest traseu ca o prima prioritate dar din motive nejustificate este exclusa ca prioritate strada Calea Clujului.

      Pista trebuie costruita intreaga de la inceput si nu costruita lafel ca modalitatea tampita in care se construiesc (pardon nu se construiesc autostrazi in Romania) adica pe tronsoane de austostrada care incep si se termina in camp.

  • D-le NELU ; asa scrie in presa si in cazul in care Primarul lipseste dezbaterea poate sa o tina Viceprimarii. Au mai fost asemenea situatii. O ZI BUNA !!!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.