(FOTO) Președintele Consiliului Județean Bistrița-Năsăud, Emil Radu Moldovan, a participat la recepția lucrărilor de amenajare și consolidare a DJ 172 C Ilva Mică – Leșu.
La începutul anilor 2000 a fost asfaltat 1 km de drum în centrul comunei Leșu. În 2013 a fost recepționat un tronson de 1,5 km, investiție de 1,2 milioane lei. În 2014 a fost recepționat un alt tronson, de 1 km, care a costat 500.000 de lei.
Inaugurăm o investiție pe care această comunitate o așteaptă de ceva sute de ani. Am reușit să ducem și comuna Leșu cu asfalt la rețeaua de drumuri modernizate, mai exact la DJ 172 D și în continuare la DN 17 D. S-a lucrat pe trei tronsoane, o parte din drum s-a făcut în 2013, o alta în 2014, dar cea mai grea parte a început în toamna anului trecut. Contractul era pe trei ani, dar s-a finalizat cu doi ani mai repede. În total sunt 5 km din șosea până în centrul comunei. Un km s-a făcut înainte de mandatul meu, iar cei 4 km cu toate lucrările de artă sunt făcute în ultimii trei ani. Mă bucur enorm că această comunitate are condiții de viață civilizate, această investiție vine să completeze ce a făcut administrația locală. Investiția este de peste 2 milioane de euro, bani care au venit de la Consiliul Județean și de la Guvern” – Emil Radu Moldovan
Conducerea CJ a făcut acum recepția la ultimul tronson modernizat, de 1,5 km, valoarea investiției fiind de 6,5 milioane lei. Lucrările au început în octombrie 2014 și s-au încheiat cu doi ani mai devreme de termenul prevăzut.
Momentan se lucrează la podul peste râul Ilva, investiție de 585.000 de lei, care va fi gata până la venirea iernii.
În total, pentru asfaltarea DJ 172 C Ilva Mică – Leșu s-au cheltuit 8,8 milioane lei, adică peste 2 milioane de euro.
Luni facem recepția pe DJ 172 Zagra – Poienile Zagrei – Suplai, marți pe DJ 173 Milaș – limită județul Mureș (Crăiești), cât de repede la cei 18 km pe DJ 172 B Rebrișoara – Rebra – Parva. Am terminat licitația pentru modernizarea DJ 154 Sărata – Monor, cei 40 de km până la limita de județ cu Mureșul, avem resursele financiare și intră în modernizare în această toamnă, cu finalizare în primăvara anului viitor. Mai avem recepții la Albești, Șieu și Livezile până la Cușma, proiecte care vor fi finalizate în acest an. Se decide câștigătorul pentru primul tronson pe DN 17 C și se vor deschide ofertele pentru primul tronson de pe DN 17 D. Suntem pregătiți și cu depunerea pe POR a DJ 172 D din Colibița, asfaltarea pe Strâmba. Pe fonduri proprii și guvernamentale vom asfalta ultimul tronson, Ilva Mare – Lunca Ilvei, acolo nefiind eligibili. În următorii doi ani, Valea Someșului și Valea Ilvelor vor avea o față total schimbată din punctul de vedere al infrastructurii” – Emil Radu Moldovan
Adaugă comentariu