(FOTO) Consiliul Județean Bistrița-Năsăud a recepționat tronsonul DJ 172 E Strugureni – Matei, modernizat cu 14.804.678 lei (3.098.444 euro), bani prin Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) și de la bugetul județului. Pe DJ 172 E a lucrat firma Îndemânarea Prodcom.
- Lungimea tronsonului de drum modernizat: 7,235 km
- Drumul are 2 benzi de circulație a câte 3 m fiecare
- Lucrări de consolidare: fundație adâncită de parapet (lungime 430 m), ziduri de sprijin din beton (780 m).
- Pentru siguranța traficului s-a montat un parapet metalic semigreu pe 912 m
- Pentru preluarea apelor de suprafață s-au executat rigole carosabile (1.085 m), șanțuri din beton (6.337 m), canal din beton (300 m) și șant ranfortin (460 m).
- Totodată, s-au executat 17 podețe transversale care să preia apa din șanturi, rigole și canale, plus 13 podețe la drumurile laterale.
- Accesul la proprietăți este înlesnit prin execuția a 65 de podețe
”Este o lucrare de foarte bună calitate, cu o legătură importantă care se va face pentru toată zona de câmpie, către Cluj și cealaltă zonă de pe Valea Meleșului, o legătură directă între comunele Chiochiș și Matei, mai exact din DJ 151 până la intersecția Beclean – Chiochiș în Strugureni”, a spus președintele CJ Radu Moldovan.
Ce urmează
”Este în evaluare achiziția unor lucrări de covoare asfaltice pe 40 km, urmând să fie modernizate drumurile județene din zona comunelor Dumitrița, Cetate, Budacu de Jos, plus alte câteva tronsoane, Herina – Lechința, Lechința – Matei. Drumurile județene Beclean – Nușeni – Chiochiș, Sânmihaiu de Câmpie – Miceștii de Câmpie – Visuia, Domnești – Nețeni – Albești sunt în procedură de achiziție publică, contractul de finanțare fiind semnat în vară.
Urmează execuția și pe alte drumuri, Cociu – Nimigea – Zagra, Bistrița – Tărpiu, Șieu – Șoimuș – Budacu de Sus, sunt șapte-opt loturi de drumuri și ne apropiem cumva de modernizarea întregii rețele de drumuri județene, 600 și câteva zeci de km din cei 730. Pentru Monor – Gledin – Vătava s-a semnat contractul de proiectare și execuție. Suntem în procedură de achiziție avansată cu Șopteriu – Urmeniș. Deci finanțarea este asigurată, drumurile sunt în diferite stadii de achiziție. Mai rămân câteva capete de drumuri nemodernizate, pentru care căutăm finanțare.
Pentru DJ 151, circa 80 km, începem să lucrăm pentru a pregăti documentația în vederea noului exercițiu financiar european. Știm că drumul a fost făcut în felul în care a fost făcut, îl întreținem și acum din banii de garanție a constructorului, pe care am executat-o, aproximativ 7,5 milioane lei. Facem documentația să îl modernizăm pe modelul instituit de când sunt președinte la CJ, prin lucrări de bună calitate, cu tratarea șanțurilor, podețelor, a părții adiacente”, a menționat Radu Moldovan.
Uite un secret….pe care-l știm toți.Marele merit că avem tot mai multe drumuri asfaltate și alte lucrări nu-i a lui Raducu,că nu a ajuns Radu mare proiectant,consultant și executant peste noapte.Radu ,da, e unul din beneficiari,atît politic cît și material.În schimb avem agenți economici puternici,care au infiltrați în guvern(indiferent care) oameni de specialitate care știu cu mult timp înainte de finanțarea unei măsuri ce proiecte să pregătească,unde să„ungă rotițele”,unde trebuie să ajungă paraîdărătul,avem firme de consultanță foarte bine pregătite,plătite și nu în ultimul rând echipe bune în instituții,la compartimentul achiziții.Așa că mai ușor cu pianul pe scări că banii nu i-a adus de acasă nici Răducu,nici PSD-ul și no să-i aducă nici PNL-ul.E bine că se face,unii fură mai puțin ,alții mai mult,dar de furat ,FURĂ TOȚI!
PAREREA MEA!
Nea Ioane ..iara esti pe lângă drum…..nu o adus PSD ul banii. PSD ul ii gestionează. O sa vedem ce face guvernul Orban…..O taiat de la sanatate, educatie, pndl…..asa ca puteti visa la drumuri și autostrazi. Felicitări Domnule președinte Radu Moldovan.
Asta e mafie, curata mafie si nu contrazic. In ziua de azi conduc mafiorii si lumea interlopa tara asta, la 30 de ani de la lovitura de stat a lui nea Nicu.
Radu Moldovan ar trebui să stie că inafară de drumuri localitătile de pe intregul teritoriu administrativ al judetului se confruntă si cu alte necesitati. Astfel nu trebuie neglijat faptul că locuitorii satelor de pe câmpie precum Ocnita, Archiud, Budurleni, Orosfaia, Comlod si Milas nu au apă curentă iar locuitorii lor sunt rezolvati si amenintă cu trecerea la judetul MURES!
Raducule ,ce faci cu Bistrița- Dumitra? Nici o linie pe mijlocul drumului nu ai fost în stare să trasezi ,ce sa mai vorbim de hârtoape? Din salariul tau pe o lună s ar putea face destule! Că tot te ai lăudat că poți lucra pro-bono! In loc sa i dai atâția bani la Hrușcă, mai bine ai avea grijă de siguranța cetățenilor,că dacă mor pe șosele nu ți mai plătesc taxe să ți iei salariul nesimțit!
Au in continuare buzile in fundul curtii, acum in sec. XXI, nu au canalizare si nu au statii de epurate. Bine ca avem internet si tichie de margaritar. Asta inseamna sa conduca un judet, sau o tara, un om fara prea multa scoala, ramanem tot in feudalism.
Las ca vine si apa si canalu ca doar drumurile trebe sparte si refacute. Nu puteau sa faca apa si canalu prima dat si apoi drumu?
Meritul este a celor care plătesc taxe si impozite in tara asta ,nu a celor care taie panglici si care de asta sunt platiti sa facă nu sa se afiseze pt fiecare drum asfaltat pe banii romanilor s-au a cetateniloe europeni. Sa nu m-ai spunem ca la fiecare lucrare m-ai primesc ceva si la buzunarul propriu ca la noi asa merge trebuie facut da trebuie si furat un pic.
Mai *2
Ce sa zic Vasile?! Mare scofală! S-a asfaltat de la Matei la Strugurei! Pun pariu că 70% din locuitorii județului nu știu să le arate pe harta. 95% n-au fost niciodată pe acolo și minim 60% n-au habar nici acum ca-s la noi in județ. Altfel constructorul e băiat bun, de-al casei, viitor cetățean de onoare.
Ca sa ajungi la Matei – Strugureni Trebuie sa parcurgi drumul mediocru de la Lechinta pana la Matei. Acest drum a anjuns doar petice, este cel mai mizerabil drum pe care se poate circula. De 40 de ani nu s-a mai asfaltat acest drum. . Daca era de piatra si tasat era mai bun. Trebuia asfaltat prima data Lechinta – Matei ca doar este mai circulat. Dar tovarasii de la stat au gandit altfel.
7, 235 KM …..3 MILIOANE DE EURO ???? 3.098.444 ???
INDEMANAREA ? la ce au avut indemanare ? Unde esti tu , DOAMNE ?