Actualitate Politică

Doris Moldovan: De ce nu vin turiștii în județul Bistrița-Năsăud?

”Doris Moldovan, consilier județean, a depus în 24 octombrie proiectul „Harta online a obiectivelor turistice din județul Bistrița-Năsăud”, acesta a fost respins de către comisiile de specialitate din cadrul Consiliului Județean Bistrița-Năsăud.

Consilierul județean Doris Moldovan susține că CJ a respins proiectul „Harta online a obiectivelor turistice din județul Bistrița-Năsăud” în favoarea unui site învechit pe care niciun turist nu l-a vizitat vreodată: visitbn.ro.

Primul argument al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud este: „Judeţul Bistriţa-Năsăud deţine domeniul online visitbn.ro, care este folosit pentru promovarea obiectivelor turistice și a patrimoniului judeţului. În cursul anului 2016, pagina existentă a fost actualizată pentru a permite adăugarea de noi informaţii într-o manieră interactivă, urmând ca informaţiile să fie încărcate la momentul finalizării acesteia, prin urmare nu mai este necesară achiziţionarea unui alt domeniu”.

Răspuns Doris Gabriela Moldovan, inițiator proiect „Harta online a obiectivelor turistice din județul BN”:

„Doresc un raport al vizitelor pe site-ul visitbn.ro, pe ultimul an de zile. Câți unici/turiști au intrat pe site, cât au stat pe platformă și care a fost ce mai vizitată categorie.
Site-ul visitbn.ro este un site static, fără niciun canal de interactivitate.

O platformă online interactivă înseamnă: o pagină/un site care le permite utilizatorilor să adauge, să modifice, să interacționeze, să comenteze în timp real. Acest site NU este construit pentru a susține o hartă dinamică/ interactivă.

Ea se poate adăuga doar ca o extensie, respectiv o pagină distinctă, în același site, cu o hartă. Mai mult, site-ul are o structură învechită, fără nicio conectare la rețelele de socializare (Facebook, Twitter, Instagram), deci fără interactivitatea pomenită în argument. Proiectul inițiat de mine propunea realizarea hărții online, care să poziționeze obiectivele turistice și locurile de cazare din județul Bistrița-Năsăud, fiecare obiectiv să dispună de o scurtă descriere (+locație exactă, posibilitatea de a fi direcționat înspre obiectiv, scurt istoric, poză, orar de funcționare – dacă este cazul – evaluare și secțiunea de comentarii).

De asemenea și posibilitatea de a adăuga, prin trimiterea unei cereri, serviciile de cazare din apropierea obiectivelor turistice. Astfel, promovăm și locurile de cazare.
Dacă vă uitați pe site-ul de acum, sunt doar 13 unități de cazare menționate: http://www.visitbn.ro/cazare.html

Un exemplu de site interactiv este PlatFerma: http://platferma.ro/harta-fermelor-romania/ , iar un exemplu de hartă a obiectivelor turistice, aici: http://turism-fagaras.ro/circuit-turistic-in-fagaras/”.

Argument al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud: „În ceea ce privește realizarea poziţionării obiectivelor turistice, Arhitectul Şef prin Compartimentul de urbanism și Amenajarea Teritoriului GIS, lucrează în prezent la o bază de date care urmează să conţină informaţii detaliate asupra situaţiei existente pe întregul judeţ. Această bază de date este într-o fază incipientă, dar va conţine informaţii despre totalitatea reţelelor din judeţ (apă, canal, electricitate, gaz, telefonie etc.), zone de risc la inundaţii, alunecări de teren și hazard, arii protejate și situri naturale, reglementări urbanistice, precum și informaţii despre siturile arheologice și monumente istorice din judeţul Bistriţa-Năsăud”.

Răspuns Doris Gabriela Moldovan, inițiator proiect „Harta online a obiectivelor turistice din județul Bistrița-Năsăud”: „Proiectul propus de mine, respectiv platforma www.descoperabn.ro dorește promovarea obiectivelor turistice și a unităților de cazare, informații utile pentru turiști. Cei care ne vizitează sunt interesați de ceea ce pot să facă, să vadă, să viziteze la noi în județ. Rețelele de apă, canal, electricitate și gaz le sunt de prisos și ele sunt elemente importante, însă interne, într-o strategie de branding. Acestea pot să facă parte dintr-un raport al proiectelor CJ, însă aici este vorba despre branding, turism, promovarea obiectivelor care pot să facă oamenii interesați de acest județ. Elementele prezentate în argumentul CJ, fac obiectul unui alt tip de hartă, în niciun caz hartă turistică”.

Argument al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud: „De asemenea, pe parcursul anului 2015 Complexul Muzeal Bistriţa-Năsăud a întreprins un proiect de cartare a monumentelor patrimoniului imobil de pe teritoriul judeţului Bistriţa-Năsăud, care s-a finalizat cu o primă cercetare și cartare a monumentelor situate pe zona Limesului roman de pe raza județului, acest proiect are termen de finalizare anul 2025. Este demarat și un proiect de inventariere a siturilor arheologice și monumentelor istorice de către Direcţia pentru Cultură și Patrimoniu Naţional a județului Bistrița-Năsăud”.

Răspuns Doris Gabriela Moldovan, inițiator proiect „Harta online a obiectivelor turistice din județul Bistrița-Năsăud”: „Se pierd 8 ani, dacă așteptam 2025 să se finalizeze acest proiect. Dacă am realiza acum „Harta online a obiectivelor turistice din județ”, un proiect destinat exclusiv turiștilor, un demers de promovare sustenabil, am câștiga 8 ani de poziționare ca destinație turistică, am lua exemplul altor județe ale țării: Maramureș,Cluj, Hunedoara, etc.”.

Argument al Consiliului Județean Bistrița-Năsăud: „În vederea promovării unitare a imaginii judeţului Bistriţa-Năsăud, în vederea dezvoltării socio-economice globale a acestuia, Consiliul Judeţean Bistriţa-Năsăud a lansat în cursul lunii octombrie 2016 procedura de achiziţii pentru „Servicii de creație și producție în vederea realizării Constructului de brand al județului Bistrița-Năsăud”. Obiectivele specifice avute în vedere erau: 1. Realizarea manualului de identitate vizuală a judeţului Bistriţa-Năsăud și pregătirea tuturor documentelor vizuale în vederea înregistrării acestuia la OSIM; 2. Realizarea unui film general de prezentare al judeţului Bistriţa-Năsăud, din care să fie extrase clipuri specifice (ex. turism, potenţial economic, infrastructură, cultura, etc.); 3. Realizarea unui site nou al Consiliului Judeţean Bistriţa-Năsăud și generarea de conţinut pe acest site”.

Răspuns Doris Gabriela Moldovan, inițiator proiect „Harta online a obiectivelor turistice din județul Bistrița-Năsăud”: „Avem nevoie de branding de județ, când el înseamnă strategie amplă derulată la nivel economic, social, cultural, presupune obiective pe termen mediu și lung, dezvoltă și promovează identitatea locului și se bazează pe valorile locale”.

Dacă reducem promovarea județului doar la logo, slogan, campanie de publicitate, un filmuleț și refacerea site-ului Consiliului Județean din nou vom pierde bani, timp și oameni care poate că ar fi interesați să ne viziteze județul. Mai mult, de ce intră în brandingul de județ, site-ul Consiliului și o hartă cu investiții publice și private? În concluzie, consider că felul în care face Consiliul Județean strategia de promovare a acestui județ este o bătaie de joc, specialiștii de acolo nu știu ce înseamnă promovare și se folosesc banii publici pentru a face proiecte care vor aduce 0 turiști în județ.

Proiectul „Harta online a obiectivelor turistice” ar fi fost un instrument de promovare a județului, cu următoarele beneficii:

-promovarea obiectivelor turistice în rândul cetățenilor din județ și al turiștilor;
-încurajarea dezvoltării serviciilor de cazare și a serviciilor complementare turismului (produse locale, meșteșuguri etc);
-instrument de promovare pentru unitățile de cazare;
-conștientizarea necesităților, pentru fiecare obiectiv turistic în parte;
-un pas esențial, premergător realizării unei strategii de branding de județ.

Însă, având în vedere decizia Consiliului Județean, Bistrița-Năsăud merge înapoi!”

(PE) PNL Bistrița-Năsăud

22 comentarii

  • Lasa-ne în vacanță doamnă ! Județul trebuie sa ofere ceva ca sa vina turiști . Cum ar fi stațiunea Colibița , pt care CJ se zbate de multă vreme . Si care datorită CJ se va pune pe picioare . Sa se deschidă si pârtia mult criticata de voi PD-L istii vopsiți si apoi sa vezi turism in Bn !

  • Nu se poate sa tratam superficial si „ascuns” o astfel de initiativa serioasa. Potentialul turistic al judetului BN este de exceptie si a fost neglijat, chiar incurcat si descurajat, de lipsa de interes sau de incompetenta celor din C J. In loc sa multumeasca pentru ajutorul oferit de d-na consilier, pesedeii prefera sa se justifice jenant si sa stagneze in amorteala specifica, iar postacii lor sa le apere indiferenta sau incompetenta. N-o cunosc bine pe initiatoarea propunerii, dar o felicit pentru initiativa si o incurajez sa nu se dea batuta.

  • Comisiile de specialitate din CJ trebuie sa revada de urgenta modul defectuos in care au fost amplasate indicatoare asa zis turistice pe vremea cand Elena Udrea era ministra turismului. Atunci s-au aruncat bani cu nemiluita pe indicatoare unde erau trecute tate BESERICILE din Romania. Din cate stiu o firma din jud. Suceava s-a ocupat si a castigat licitatia pt. amplasarea lor in judetul nostru. Dar ce sa vezi ? prostie, nepasare si nimeni din administratie nu a verificat pozitionarea lor corecta fata de obiectivul care era indicat. Va dau doar un exemplu care starneste ras , uimire si dispret. In satul SIRIOARA jud BN exista pe o ulita ( DURHOI) o biserica veche REFORMATA din sec 13-14. Indicatorul cu pricina (2buc) de parca nu era destul unul ,este plasat total aiurea intr-o curba care duce spre un grajd de animale si in nici un caz la obiectiv. Astfel turistul este indus in eroare de la bun inceput, si cu tot cu indicator nu se descurca. Si in acest caz STATUL infantil a permis unor persoane sa manareasca dupa bunul plac sume mari de bani. A venit timpul ca CJ-ul sa repare prostia altora si sa faca lumina si ordine in D-ale TURISMULUI . VAI DE NOI !

  • sa reusiti domna acest proiect.eu va dau like daca postati situl pe facebook
    suntem multi care ne dorim poze cu judetul.pacat ca din cauza unora nu ne cunoaste lumea

  • Turistii sunt satui de ipocrizie , parsivenie si minciuna,ca atare cauta alte locatii ,greu de gasit in tara,greu astazi cu atatia politicieni !

  • nu este rea ideea, insa daca cineva vrea sa faca benevol un asemenea site, o poate face, atata timp cat CJ sustine ca are in vederea si asa ceva. Eu zic sa avem rabdare. Pentru un asemenea site este destul de lucru, trebuie descrise multe si verificate si unitatile de cazare ce au cu adevarat si preturile. Nu cred ca noi bistritenii ne dorim graba pentru asemenea chestiune importanta, sa vina turistii si sa ramana dezamagiti de ceea ce ofera Colibita in momentul de fata. Eu una zic sa avem rabdare. Sper ca si municipalitatea sa se ocupe de malul Bistritei si sa faca acest loc unul minunat, nu asa cum este acum. De asemenea, as specifica, sa se faca ceva cu Padurea Schullerwald, mai exact, municipalitatea sa amplaseze un indicator chiar de pe centrua spre acest obiectiv. De ce? Pentru ca sunt multe persoane care confunda intrarile, si sunt bistriteni. Va inchipuiti ca altii nici nu stiu unde se afla acest loc…

  • No asa da ! Asta vrem de la voi , tinerii politicieni . Ai si votul meu . Te vad hotarata si ca nu te lasi . Bravo, Doris Moldovan pt atitudine !

  • Turistii nu vin pentru ca drumurile judetene sunt varza . Consiliul Judetean in loc sa se ocupe de proiecte majore ( ex . Un drum facut ca lumea pe ruta : Beclean – Valea Mare – Pasul Rotunda -Carli aba ) , pe fonduri europene , asfalteaza coclauri pentru voturi de la hotii de lemne . Au turnat un strat de cativa cm de asfalt din Dealul Herinei spre Lechinta , de mantuiala , in primavara va fi plin de gropi . Asta e politica dusa de oameni marunti fara scoala cu cap mare si minte ingusta , oportunisti fara viziune .

  • Să îl extradeze pe Soros, el nu a facut nimic timp de 26 de ani, din cauza lui nu există turism de calitate în judet și de-aia nu merge site-ul „static”! No așe

  • Foarte curios cum exact cu o zi inainte sa apara in presa cineva inregistreaza acest domeniu.
    Domain Name: descoperabn.ro
    Registered On: 2016-11-27
    Registrar: ICI – ROTLD

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.