”Ne trezim în Bistrița cu tot felul de monștri care ne afectează viața nouă și bineînțeles că vor afecta viața generațiilor următoare. Obiectivele mari de investiții presupun mai multe etape. Conform legii, prin studiul de prefezabilitate se analizează preliminar necesitatea și oportunitatea, se identică scenarii, opțiuni fezabile. Rolul este să pună pe masa autorității locale mai multe scenarii, urmând ca decizia să fie luată în funcție de aspectele tehnico-economice și de impactul pe care îl are pentru comunitate. Ne-am trezit cu o pârtie de milioane de euro, PSD spune că 4, noi știm că de fapt costă mai bine de 7 iar până va fi plătit ultimul cent vom ajunge probabil la peste 10 milioane, bani împrumutați. Întreb administrația PSD: unde sunt studiile de prezabilitate care să fundamenteze o asemenea investiție aberantă?”, a declarat într-o conferință de presă președintele PNL Bistrița-Năsăud, Ioan Turc.
El a adăugat: ”Urmează să ne trezim cu un podeț de fier pe Bd. Independenței. Unde sunt studiile de prefezabilitate care să susțină o asemenea soluție cu totul nefericită, păguboasă? Suntem în faza plângerii prealabile. Centrul intermodal de transport este o altă inepție marca PSD. Au fost analizate două variante, dar pe aceeași soluție tehnico-economică: o clădire una mai mare și una mai mică. Trebuie să vii cu mai multe variante pentru a o putea alege pe cea corectă. Pentru zece locuri de îmbarcare, atât va avea centrul intermodal, nenorocim toată zona. Urbanistic, zona va fi mutilată și supraaglomerată. Oamenii care locuiesc acolo, pe lângă disconfortul permanent, se vor vedea și cu proprietățile diminuate ca valoare. Ce valoarea va mai avea un apartament din blocul Dallas pe sub care curg mașini? Ce valoare vor mai avea casele de Tărpiului, îngropate sub pasarelă? Zona va fi blocată de construcții, va fi paralizată pe termen lung de lucrări. Vom cheltui fără discernământ 9 milioane de euro și pentru mine nu este o circumstanță atenuantă faptul că ne mutilăm orașul, ne persecutăm cetățenii, de batem joc de generațiile următoare pe bani europeni. Importantă este oportunitatea unei investiții”.
Referindu-se tot la centrul intermodal de transport, Ioan Turc a menționat că, în condițiile în care există la vechea autogară 30 de locuri de îmbarcare, există posibilitatea unui parteneriat public-privat pentru a utiliza terenul nefolosit din zona respectivă sau spațiile de la nord de calea ferată, unde există teren care poate fi cumpărat. ”Observăm că primăria cheltuiește fără discernământ sume importante. De ce nu cumpără un teren la nord de calea ferată, de ce nu face autogară acolo pe fonduri europene în condițiile în care poate fi realizat un pasaj pe sub calea ferată, paralele cu cel pietonal construit acum 40 de ani. Așa ar putea degreva cu adevărat zona de traficul greu și ar face și economii, ar putea afecta minimal orașul și pe cetățenii lui. Sunt întrebări la care aștept răspuns. Mă gândesc foarte serios ca și acest studiu de fezabilitate să-l atacăm în instanță pentru că odată ce această megalomanie va fi pusă în operă acolo va rămâne pentru următoarea sută de ani cel puțin”, a comentat liderul PNL BN.
Pentru a împiedica proiectele de genul acesta, este nevoie de mobilizarea societății civile.
Dar n-ai cu cine!
La dezbaterea bugetului au fost în sală doar 3 cetățeni, iar la demonstrații împotriva modificării legilor justiției au fost 10-50 oameni.
Dacă vrei să impiedici construirea de hoteluri cu 5 etaje la Colibița, pasarele pe Independentei, parcări supraetajate în centrul istoric şi centre intermodale, ai nevoie de SUSTINEREA a cel puțin 1.000 de bistrițeni, care să demonstreze, să streseze, să hărțuiască Primăria, etc.
Ia înfiintati o pagină (grup) de facebook „Opriți mutilarea Bistriței” şi să vedeți câtor bistriteni le pasă de mutilarea oraşului lor!
Oare de ce au fost numai 3 cetateni in sala??ca inca au incredere in administratia si in ceea ce poate face. Aia o sa fie poate singurii care or vota pnl u :)))3 voturi
ati fost 3 in sala, fiindca restu doreste dezvoltare nu opozitie doar de dragul opozitiei!!!!
Sincer ar fi fost culmea sa fie și el Turc o dată macar cu o investiție în orașul ăsta. Știm cu toții că ar fi vrut el sa fie in fotoliu și să mutileze orașul în stilul lui dar vezi…. vremurile alea au trecut, și nu o sa se mai întoarcă degrabă. Așa că până atunci….Satu-Mare cu părerea domnilor. Alta îndatorire nu aveți. honestly speaking
Turc are solutii inedite ca de fiecare data :))) Cum sa cumperi teren de la CFR cand aia nu vor sa vanda nici liniile care nu se mai folosesc? Nu aceasi problema a fost si cand au vrut sa se faca parcari pe Industriei? Nu ai cu cine sa cooperezi, asa ca primaria trebuie sa caute alte cai de a rezolva unele aspecte in orasul nostru
de ce nu ati cumparat in perioada in care erati la guvernare???? aud??? Ciolos nu va lasa cumva???
Atitudinea civica nu tine strict de vreunul sau altul dintre poartidele politice! Dl Turc a deschis subiectul atat de spinos pentru oamenii care judeca in oras.
Adrian C. are mare dreptate: ADUNAREA, Bistriteni! Altfel, ne omoara atatea idei de distrugere sistematica si masiva a banului nostru!
Turc ii bun de vorba, dar cei care au fost in partid si care sunt acuma stiu ca daca te iei dupa povestile lui nu ajungi departe… de cat de multa incredere poti avea in oamenii astia, de asta ii asa mare inghesuiala la inscrieri la PNL,
vorba multa saracia omului, hai la munca baieti ca pierdem timpul
Adrian C ; te poti si tu mobiliza. O mana de oameni au strans deja peste 600 de semnaturi impotriva unei mari inepti si anume PASARELA din capul edillor de pe INDEPENDENTEI. Personal am stans 200 semnaturi si vreau sa mai aduc 1000. Poti lua legatura cu colegii de la BISTRITA CIVICA daca vrei sa pui osul. De lectii suntem satui. Eu am fost aproape scos afara si mi s-a taiat dreptul la cuvant si pe acest subiect.
de departe se vede……om!
dupa ce apropie iti dai seama ca e politician!
ce e politician ..buget manca!….moka!!!
Pai, hai sa vedem fiecare ce propune:
1.Varianta Cretu
-construire platforma peste calea ferata cu acces din strada Garii si Tarpiului.
2.Varianta Turc
-cumparare teren de la fostul CPL(cred…)
-construire autogara(cladiri,platforme,etc.)
-construire pasaj subteran pe sub calea ferata.
Care varianta credeti ca e mai ieftina si care credeti ca e mai estetica si practica?
Gicu, bine zis. Cred ca varianta 2 este mult mai buna si mai putin costisitoare
Eo prostie să faci autogară la nivelul etajului 4 al unui bloc. Acolo cel mai bine ar merge o pasarela, cu 1 banda/sens sau un pasaj subteran doar pentru autoturisme, de 2,5 m inaltime si cu o singura banda pe sens. Simplu, ieftin, rapid, eficient, fara prea mare deranj in zona.
D-le TURC? Eu cred ca d-voastra nu sunteti un exponent important al opozitiei!!! Nu cred ca PSD-ul e vinovat de dezastrul care sa/si se intampla in acest oras! Primarul si acolitii lui(consilierii ) sunt vinovati,cred,de toate aceste dezastre! Dar…sunt f convins ca nici d-voastra si acolitii vostri ,nu sunteti capabili sa mai redresati ceva ! Sunteti toti la fel! Doar ciolanul va intereseaza pe toti,nu si drama acestui popor!!
D-le Alex poate nu stiti si ar fi bine sa aflati ca acest primar, Ovidiu Cretu, este membru cu drepturi depline si cu functii in acest partid numit PSD si nu vad cum puteti afirma ca nu se face vinovat de toate hotararile ciudate luate de primar si votate cu mult aplomb de mambrii PSD. Cred ca ati vrut sa spuneti ca nu este cine sa-l puna la punct.
drama??? care drama? lenea este o drama? pasivitatea? nu e domnule nici o drama! unora le place asa….fara sa faca nimic si sa se planga toata ziua cu mana intinsa, iar altii profita de asta!!! asa este peste tot! mai avem 200 de ani sa recuperam ca sa ajungem sa intelegem democratia si occidentalismul!!!