Sunt în plină desfășurare investigațiile de teren pentru realizarea studiului de fezabilitate pe traseul drumului de mare viteză Bistrița – Vatra Dornei, parte a Autostrăzii Nordului Baia Mare – Suceava. Tronsonul Bistrița – Vatra Dornei va fi autostradă, care ar urma să fie realizată în Bistrița-Năsăud pe traseul Livezile – Josenii Bârgăului – Prundu Bârgăului – Tiha Bârgăului – Lunca Ilvei. Pe raza acestor comune se fac studiile de teren.
”Se fac investigații geotehnice pentru realizarea studiului de fezabilitate al Lotului 2 din cadrul drumului de mare viteză Baia Mare – Dej – Bistrița – Vatra Dornei – Suceava. Imagini de pe sectorul Bistrița – Vatra Dornei, unde se execută foraje cu adâncimea planificată de 10 metri, stadiu actual 4 metri. Reprezentanții CNAIR sunt prezenți pe teren pentru verificarea stadiilor. Antreprenor: SC Explan SRL / Valoare contract: 15,8 milioane lei”, anunță CNAIR.
Perioada de realizare a tuturor studiilor de teren se întinde până în 31.12.2023: măsurători topografice, studii geotehnice, studii arheologice, identificare și curățarea terenurilor de muniții neexplodate, evaluarea terenurilor în vederea permiterii accesului pe proprietate pentru acest obiectivul de investiție.
Recent, CNAIR a desemnat câștigătorul pentru studiul de fezabilitate pe tronsonul Dej – Bistrița, care are o valoare de 8.376.369,89 lei fără TVA. Ofertantul desemnat câștigător este asocierea Quadrante Viaponte – Metroul SA – Capital Vision. Tronsonul Dej – Bistrița va cuprinde și centura ocolitoare a Bistriței, traseul propus fiind Sărata – Monariu – Budacu de Jos – Jelna – Livezile – nod rutier spre Rusu Bârgăului.
Povesti , multe si frumoase povesti , dupa Fratii Grimm si Christian Andersen…
Avem o întârziere de 30 ani!!!
Când se vrea se vede iar când nu se vrea se vede și mai!!!
si unde sunt povestile!! ?? asta e romanul ,ticalos . Si cand vede girafa spune ca acest animal nu exista!!
E la fel cu elefantul lui Werner…El zicea ca il vede si Grindeanu zicea ca nu.Oricum acum amandoi il țin de trompa.
Pentru cei ce nu inteleg ce am vrut sa zic (si pentru altii care se fac ca nu inteleg) , reamintesc ca Romania este tara in care se fac multe , multe studii de orice fel , dar nu se (prea) fac autostrazi. Studiile (chiar si cele de fezabilitate ) sunt un fel de povesti fara finalitate. Necazul pentru tara nu este acela ca se fac ci faptul constatat in cei 32 de ani de dupa Ceausescu ca se fac degeaba si raman la stadiul de hartii , maculatura , deseuri . Asta am vrut sa spun in cuvinte putine. Imi pare rau ca nu m-am facut inteles. Ar fi chiar o minune sa se intample acum altceva dacat in trecutul apropiat.Cu regret o spun , dar pentru mine , nu exista niciun indiciu ca lucrurile s-ar petrece (de aceasta data) altfel.
Astept foraje la partia de schi de pe Cocos, deoarece proiectul nu a avut studii geo si climatice.
Astfel ea trebuie desfintata si semanat porumb sau baraboi.
#Mitica , nu stiu daca l-ai urmarit pe ministru Grindeanu care „tomai” a fost „desenat” sa ne binedispuna…Despre curent , despre gaz etc. A zis ceva si despre autostrazi . Ne-a si indicat pe o harta stadiul realizarii acestora . Mai ales in Moldova dar si in zona noastra exista (pe harta!) o multime dar in realitate lipsesc cu desavarsire.Arata bine , pe harta…Necazul nostru e ca sunt numai pe hartie. Nu sunt pesimis t , sunt realist. Grindeanu , optimist din fire , ca sa nu zic laudaros cat cuprinde , a promis cam 100 Km pe an… Dar , vorba regateanului , decat a promis ! Asa stand lucrurile cred ca ne vine randul cam prin 2050.Sper sa nu vina chinezii cei mult prea harnici , ca aia fac cate o autostrada pe luna , dar de vin nu mai pleaca.