Recomandări Social

În ce fază au ajuns lucrările la centura Becleanului. ”Un moment mult așteptat”

Lucrările la varianta de ocolire a orașului Beclean, investiție de circa 18 milioane de euro realizată în parteneriat de administrația locală și CNAIR, au ajuns în faza montării primelor grinzi peste râul Someș.

”Un moment mult așteptat: se pregătesc primele grinzi ce se vor monta peste râul Someș la varianta de ocolire a orașului Beclean!”, spune primarul Nicolae Moldovan.

Varianta de ocolire Beclean va avea o lungime de 1,195 km, cu parte carosabilă de 7 m și platformă de 10 m. Traseul variantei este în totalitate nou, se desprinde din DN 17 D la km 4+677 spre dreapta, traversează râul Someşul Mare şi se racordează la DN 17/ E 58 la km 27+505 spre stânga. Varianta va avea două benzi de circulație de 3,5 m fiecare și un acostament de 1,5 m, conform caracteristicilor pentru drumuri naționale europene de clasa tehnică III şi o viteză de 60-80 km/h. Pentru traversarea Someşului, între km 0+333,45 și 0+917,05 se va realiza un pod pe grinzi cu 14 deschideri, în lungime de 583,60 m. La desprinderea din DN 17 D şi la racordarea variantei cu DN 17 sunt prevăzute sensuri giratorii.

Valoarea totală a investiţiei este de 86.424.000 lei, termenul de finalizare fiind decembrie 2023. Constructor: asocierea CML.RO (lider de asociere) – Dacia Faber SRL – Îndemânarea Prodcom – Test Prima SRL – DP Project SRL.

Centura Becleanului ar urma să asigure legătura dintre Drumul Trans Regio TR 45 Beclean – Salva și Drumul Expres DX 4A Dej – Beclean – Bistrița, investiții cuprinse în Master Planul de Transport al României. 

7 comentarii

  • Din poza , picioarele podului par destul de „siluiete”.Sper ca fundatia acestora s-a facut si in pamant/stanca , nu numai in nisip. Este adevarat ca nici Somesul Mare nu mai este asa de „mare” cum era odinioara. Abia astept sa ocolesc city Beclean . Altfel , cred ca acea limba de pamant va deveni un rai pentru o haita de sacali …

    13
    8
  • Interesant de gândit în cat se va face celebra autostrada a nordului,având în vedere timpul lung de realizare unui pod Intr o luncă

    16
    2
  • La Bistrița nu suntem în stare sa modernizăm drumurile de pămînt! De exemplu nenorocita strada Tabără unde nu locuiește nici un primar sau politician , această stradă ie o pată de rusine pe bani europeni !

    9
    1
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.