Actualitate

În curând, mașinile parcate neregulamentar vor fi ridicate. Cât va costa recuperarea lor

Într-o viitoare ședință a Consiliului Local Bistrița va fi supus aprobării ”Regulamentul privind activitatea de ridicare, transport, depozitare şi eliberare a autovehiculelor staţionate neregulamentar de pe domeniul public al municipiului Bistriţa”. După aprobare, regulamentul va intra în vigoare în termen de 30 de zile de la data aducerii la cunoştinţă publică a hotărârii.

Regulamentul prevede:

Este interzisă staţionarea neregulamentară pe domeniul public al municipiului Bistriţa a autovehiculelor de orice marcă, tip, precum şi a remorcilor, în următoarele situaţii: în statiile de taxi; în parcuri; pe alei și zone pietonale, piste pentru biciclete; pe zonele verzi, scuaruri, peluzele dintre carosabil şi trotuare; în parcări amenajate şi semnalizate corespunzător (în următoarele situaţii – parcări cu abonament ocupate abuziv; nerespectarea marcajului rutier de parcare astfel încât se ocupă 2 locuri; parcări publice cu plată ocupate fără achitarea tarifului de parcare sau fără afișarea la loc vizibil, sub parbriz, a tichetului de parcare; staţionarea vehiculelor cu caracter publicitar fără acordul Primăriei, chiar dacă deţin abonament sau tichet de parcare valabil); în pieţe; în cazurile în care prin poziţia sa vehiculul determină perturbarea traficului rutier, blochează accesul unor obiective, locuinţe, garaje sau alte vehicule, pune în pericol siguranţa circulaţiei, stânjeneşte lucrările de igienizare, de reparare/modernizare a drumurilor publice și rețelelor edilitar-gospodărești, de refacere a marcajelor de circulaţie corespunzătoare sau de ridicare a deșeurilor municipale de către operatorul de salubritate desemnat.

Nerespectarea acestor interdicții și obligații constituie contravenție și se sancționează cu amendă de la 200 lei la 400 lei pentru persoanele fizice și de la 300 lei la 600 lei pentru persoanele juridice. Contravenientul poate achita jumătate din minimul prevăzut al amenzilor, în termen de 15 zile de la comunicarea procesului-verbal de constatare a contravenției.

Procedura de ridicare va fi iniţiată de agenţii constatatori din cadrul Poliţiei Locale Bistriţa şi Poliţiei Rutiere, iar activitatea de ridicare va fi realizată de către personalul autorizat al Direcţiei Servicii Publice din cadrul Primăriei Bistriţa.

Vehiculele ridicate se vor depozita, sub pază, în spațiul special amenajat din str. Zăvoaie, lângă fosta rampă de deșeuri.

Constatările în urma examinării exterioare ale vehiculului (uşile sunt/nu sunt închise, portbagajul este/nu este încuiat, autovehiculul prezintă/nu prezintă avarii vizibile), vor fi însoţite şi de material foto şi/sau video, cuprinzând imagini ale autovehiculului înainte şi după ridicare. Prestatorul răspunde de toate prejudiciile produse din vina sa.

Eliberarea autovehiculelor se va efectua numai după ce se face dovada achitării tarifelor stabilite pentru ridicare, transport şi depozitare.

Activitatea de ridicare nu se va efectua în cazul în care proprietarul sau utilizatorul autovehiculului se prezintă înainte de încheierea operaţiunilor de ridicare şi achită tariful prevăzut pentru cheltuielile de deplasare efectuate de prestator.

Tarifele care vor trebui achitate de contravenient pentru recuperarea vehiculului ridicat: a) tarif de ridicare, transport şi depozitare de 350 lei/autovehicul, la care se adaugă TVA, ce va fi plătit la casieria Direcției Servicii Publice Bistrița. b) tarif de staţionare de la ridicare până la eliberarea vehiculului pentru fiecare zi de întârziere în valoare de 25 lei/autovehicul/zi, la care se adaugă TVA, încasat de Direcţia Servicii Publice Bistrița; pentru fiecare zi începută de la momentul depozitării, se percepe tariful de staționare integral, nu se calculează fracțiuni; c) tarif de deplasare pentru situaţia în care proprietarul sau utilizatorul autovehiculului se prezintă înainte de încheierea operaţiunilor de ridicare – 150 lei, la care se adaugă TVA.

Municipalitatea explică:

”Oportunitatea şi necesitatea acestei reglementări este justificată de faptul că în ultimii ani a devenit evidentă creşterea continuă a numărului de autovehicule staționate neregulamentar pe partea carosabilă a drumului sau pe domeniul public al municipiului Bistrița, deși Poliția Rutieră și Poliția Locală au aplicat sancțiuni contravenționale în mod constant. Fenomenul a luat amploare odată cu introducerea treptată în circulație a unui număr tot mai mare de autovehicule folosite, din import. Ca urmare, fluența traficului a fost afectată, constatându-se tot mai frecvente incidente și blocaje ale circulației auto, datorate staționărilor neregulamentare pe benzile de circulație, în intersecții cu sau fără sensuri giratorii, pe trecerile pentru pietoni ori pe trotuare înguste. Având în vedere faptul că sancțiunile contravenționale aplicate nu mai sunt suficiente, pentru fluidizarea traficului rutier și pietonal devine necesară aplicarea măsurii de ridicare a vehiculelor staționate neregulamentar. Se urmăreşte în principal decongestionarea drumurilor publice, facilitarea accesului la obiectivele de interes public, optimizarea transportului în comun, asigurarea fluenței circulației în condiții de siguranță, disciplinarea conducătorilor auto care nu respectă prevederile regulamentului şi legislaţia privind circulaţia rutieră pe drumurile publice, precum şi protejarea pietonilor și a persoanelor cu handicap. Punerea în aplicare a măsurilor prevăzute de proiectul actului normativ va conduce și la atragerea unor fonduri suplimentare la bugetul local, acesta nefiind însă scopul principal”.

19 comentarii

  • Faceti parcari incompetentilor! Numai la amenzi va sta capul, altceva nu stiti. La fel il aud si pe Dolha, zi de zi, amaenzi si amenintari.
    A trimis intr-una controale pe capul agentilor economici in toata aceasta perioada.
    Parca suntem in Corea de Nord.

    • Dar mai circulați și pe jos!!! Nu e posibil ca pe distanțe de câteva sute de metri să te deplasezi numai cu mașina! La fel nu e posibil ca familii de 2-3 persoane sa aibă în fața blocului 3 mașini! Orașul nu se poate transforma într-o mare parcare.

    • Vasile, ai folosit cuvantul „respectarea”. Nu degeaba radacina acestui cuvant este chiar RESPECT. Respectul trebuie sa fie reciproc, asa cum avem drepturi si obligatii. Atunci cand primaria va pune la dispozitie, in loc de puncte termice sa avem parcari supraterane sau subterane, atunci cand o sa avem acces la mai multe facilitati, atunci lumea o sa isi asume responsabilitati. Pana atunci fiecare ii furam caciula celuilalt;)

    • Poate acum se vor sesiza șoferii care ocupa pista de biciclete de la armata în fiecare dimineață și vor avea mai mult respect față de bicicliști.

  • Ce faceți cu aceia care opresc mașina în drum și pun avariile, și se duc să-și rezolve problemele ?

    • Misca-te tu Vasile, până behăi!
      Ati respins proiectul cu parcarile in locul punctelor termice, politrucilor!
      Cu ce ati venit in schimb ? Cu amenzi.

  • Depozitarea mașinilor ridicate se face pe str. Zăvoaie iar plata la sediul dsp(direcția servicii publice) care este pe pietonal. Asta înseamnă că dacă îmi ridică mașina pe la 8 seara, din orice parte a oraşului, trebuie să aștept până a doua zi, să mă duc să plătesc și pe urmă cu chitanța la depozit să ridic mașina!
    Tipic românesc. De ce nu pot să plătesc direct la depozitul unde e mașina? Pt. că trebuie să mănânce o pâine și cineva de la dsp.
    Morala: mersul pe jos face piciorul frumos!

  • Cand asfaltati santul din asfalt de langa parcarea taxi din decebal cu trandafirilor??? Trec zilnic cu taxiul pe alee si devine tot mai adanc. Cei din primarie care sunt responsabili cu strazile oare cum isi iau leafa in fiecare luna daca nu-si fac treaba??? Rusine primaria bistrita.

  • Vreau sa vad amenzi pentru cei care parcheaza pe trecerile de pietoni si pt cei ce parcheaza in intersectii,pt masinile de marfa cu sarcina peste 2.5 tone parcate chiar langa indicatorul de interzis peste 2.5 t .O sa le vad probabil ,doar atunci cand aceste amenzi vor fi date de agenti din alte judete, pt ca cu cei din Bistrita sunt lamurit.
    Cum am putea verifica daca angajati primariei, care ocupa locurile de parcare in centru au parcarea platita?
    Nu de alta dar nu am vazut nici un tichet (abonament) de parcare afisat ,, la loc vizibil” in zona respectiva.

  • Inainte de a lua o măsură prin care mașinile parcate neregulamentar să fie ridicate, administratia locală are obligatia să creeze conditii ca mașinile să poată fi parcate regulamentar. Cu alte cuvinte e nevoie de suplimentarea numărului locurilor de parcare si abia pe urmă poti ameninta cetătenii cu asemenea măsuri. Ori la Bistrița lucrurile se întâmplă exact invers. In loc să crească numărul de locuri de parcare acestea urmează să se reducă in mod drastic. Numai prin amenajarea Liniei Verzi si a pistelor de bicicliști vor dispărea circa 1000 de locuri de parcare. Este vorba despre disparitia locurilor de parcare de pe Calea Moldovei, General Grigore Bălan, Piața Unirii, Dornei, Gheorghe Șincai și Bulevardul Independenței. La asta se mai adaugă desființarea parcărilor de pe traseul reconfigurat Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, fără a pune nimic in loc. De aceea, este evident că traseul Liniei Verzi ar trebui reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, unde străzile sunt prea inguste si nu permit amenajarea unor benzi dedicate transportului public prevăzute cu alveole pentru statiile de autobuz. De aceea, de la Poșta veche traseul ar trebui deviat pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde poate fi amenajate fără probleme benzi pentru Linia Verde de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in centru pe traseul pasajelor recent amenajate cu bani europeni. De asemenea din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri . Ar trebui construita parcarea supraetajată in locul centralei termice situate pe str. Bistricioarei, din spatele Hotelului Bistrita, menită să serveasca zona Centrului Civic din jurul Prefecturii, despre care se tot vorbeste de foarte multă vreme. Apoi in Piata Mihai Eminescu din Bistrita unde urma sa fie construită Casa de Cultură Sindicatelor era proiectată si o grădină suspendată în suprafață de 7000 mp prevăzută cu parcare interioara care ar trebui si ea amenajată.
    De asemenea, referitor la amenajarea pistelor de biciclete, ar fi nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) , ceea ce presupune o reconfigurare a retelei actuale de străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete si crearea unor locuri de parcare pe anumite portiuni de străzi. In plus, străzile cu sens unic ar permite o fluidizare a circulatiei auto in oras.

  • Foarte bine ca se amendeaza, macar asa sper ca v-om fi destui care sa militam pentru mai multe parcari in oras, ca acum sunt putini care chiar facem ceva in acest sens.
    La restu nu-i ramane decat sa rebde si sa plateasca amenzi

    • nu cred ca trebuie mai multe parcari, fiindca va fi mereu nevoie de si mai multe!!!! trebuie pus la punct transportul in comun, elegant, curat, rapid, si piste de biciclete, standuri pentru parcarea bicicletelor sau trotinetelor, caci hai sa fim seriosi, noi cei care locui in oras, de multe ori ne-am putea deplasa si altfel decat cu masina.Trebuie sa mai renuntam la comoditatea asta care nu ne face bine deloc.parerea mea

  • Unde pana mea sunt!? Nu sunt si o sa fie mai putine o data cu finalizarea lucrarilor la pistele pentru biciclete, ca sa va dau un exemplu, pe strada Tudor vladimirescu fiecare bloc cu 42 de apartamente avea aproximativ 13locuri de parcare cu plata si inca 13 locuri pe banda de circulatie acest lucru fiind posibil pentru ca strada este cu sens unic. In momentul de fata locurile de parcare sunt insuficiente dar in aproximativ 2-3 saptamani , cand pista pentru biciclisti o sa fie finalizata 13 locuri o sa dispara iar de aici rezulta ca 29 de apartamente sau de propietari de apartamente nu o sa aiba loc de parcare sau unde parca ,probabil in acel moment o sa fie invitat domnul Turc&co o sa le fie inmanate cheile masinilor si invitati sa gaseasca dansii loc de parcare .

    • Acelasi lucru se intampla pe aproape toate strazile din oras. Locuiesc de recent pe strada Petre Ispirescu, deci nu am parcare platita, unii au 2, 3 masini. Ajung fara sa vreau sa parchez pe interzis, odata ce nu gasesc nici pe Cerbului, nici pe Andrei Muresanu,…unde sa parchez?in balcon nu pot…Atunci? Astept amenzile,nu?

  • Green Deal-ul dictat UE de Bruxelles e cauza descurajarii umblatului cu masina! De aceea se îngusteaza strazile, pentru a nu putea parca, mersul cu bicicleta e mai mult pretext! Ce faci 4 – 5 luni de iarna cu bicicleta? Pentru a renunta la masina e necesar un sistem complex si modern de transport în comun care sa deserveasca si cele mai indepartate zone ale orasului! Pana atunci- amenzi si nervi!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.