Actualitate

În Parcul Mihai Eminescu au apărut primele biciclete cumpărate cu bani europeni

În Parcul Mihai Eminescu au apărut primele biciclete cumpărate de către municipalitate prin proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – Etapa 1”, finanțat cu peste 20 de milioane de lei bani europeni și cu bani de la bugetul local.

Proiectul ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – Etapa 1” a presupus amenajarea a 26,056 km de piste de cicliști, atât pe trotuar cât și pe carosabil, semnalizate corespunzător, pe 28 de străzi din municipiul Bistrița, în vederea îmbunătățirii infrastructurii de circulație pentru bicicliști și creșterea siguranței în trafic a acestora, respectiv de a facilita mobilitatea populației, pentru reducerea numărului de deplasări cu autoturismele private, contribuind astfel la o reducere estimată a emisiilor de echivalent CO2 cu aproximativ 3,98% după primul an de implementare a proiectului și cu 5,4% după al 5-lea an de durabilitate a proiectului.

Tot prin acest proiect, vor fi amenajate 7 stații de închiriere biciclete – tip bike-sharing – dintre care două vor fi dotate inclusiv cu biciclete electrice. Stațiile vor avea terminale inteligente și suporturi/elemente de andocare pentru cele 175 de biciclete achiziționate prin proiect, capabile să genereze economii de energie și reducerea nivelului de poluare după implementarea proiectului și achiziționarea a 165 de biciclete mecanice ergonomice unisex și 10 biciclete electrice, accesibile populației, cu scopul de a contribui la o creștere a numărului de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete.

Proiectul este finanțat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, prin Programul Operațional Regional, Axa prioritară 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane durabile, Prioritatea de investiție 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Autoritatea de management este Ministerul Dezvoltării Regionale, Administrației Publice și Fondurilor Europene, iar Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest este organism intermediar al programului ce monitorizează implementarea acestui proiect.

Valoarea totală a proiectului este de 27,4 milioane lei.

Execuția lucrărilor este realizată de către asocierea S.C. CML.RO S.R.L. și S.C. CATERPILAR TRANSILVANIA S.R.L., în baza contractului de lucrări nr. 76/L/26.06.2020, cu o valoare de 19.962.302,22 cu TVA.

Străzile cu piste cuprinse în acest proiect sunt: 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C.R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieu, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever, Garoafei.

Stațiile de Bike-sharing urmează să fie amplasate în următoarele locații:

  1. Parcul Municipal Bistrița (zona stadionului);
  2. Parcul „Eminescu” (zona EMI Center);
  3. Parc „Han” (fântâna arteziană);
  4. str. Cuza Vodă (zona Piața Decebal);
  5. str. Poligonului (zona de acces către Pădurea Schullerwald);
  6. Parcul „Big” (lângă Biserica Sfânta Ana);
  7. Piața Calea Moldovei.

Foto credit: Laurențiu Grec

9 comentarii

  • Multumiti din inima partidului, personal maretului conducator Radu Moldovan daca nu cumva meritul este al eroului invingator (exceptional, pentru ca de obicei eroii sunt morti) Gabriel Lazany, farul nostru luminator, neobositul luptator si ilustrul fauritor a viitorului de aur bistritenesc!

    27
    18
    • @Ionescu- De unde asta că nu se vor folosi bicicletele??? Ați făcut dumneavoastră un studiu de impact să aveți date concrete în spate pentru afirmațiile pe care le faceți? Veniți cumva din viitor și aveți o dovadă clară că vor rugini bicicletele alea nefolosite în rastel? Vă bazați pe statutul de meltean al unor bistrițeni puțini dar vocali care fac urticarie dacă nu se dau jos din mașină fix în față la aprozar sau pe care îi ia leșinul când aud de spații pietonale și văd doar faliment acolo unde există clar și demonstrabil profit? Peste tot pe unde s-a implementat un astfel de proiect a fost de succes (Alba, Cluj etc.).

      7
      13
    • Păi pentru Bazinul de Înot Olimpic de la granița oraşului foarte departe de oraş unde nu pot să ajungă copiii nu se vrea lafel să se chetuiască bani complet aiurea.

      10
  • Mai bine biciclete decat distrugerea cu o parcare subterana plina cu apa din panza freatica lucru stabilit prin forare si probe luate de specialisti.
    Nu mai amintesc de costul final.

    2
    24
    • Prețul parcări Eminescu este mai mic decât la pasajele subterane inutile măcar această parcare este f
      super-necesară pentru centru oraşului.

      12
      2
    • Veveritoiule, doar parcarea ar fi plina cu apă iar pasajul subteran din Decebal , pasaj pe care il lauzi atîta, nu are apă?
      În pasajul existent la gară, este apă?
      Ba, tu la toate te dai priceput.
      Când afirmi că tot ce este verde în orașul acesta ți se datorează ție și numai ție, chiar și cei 2000 cu care ai vorbit personal „limbă la timpan” se întreabă.

  • Pistele de bicilete nu au ce căuta pe străzile înguste din centru unde încurcă şi enervează pe toată lumea locul lor este peste linie unde sunt foarte bune şi utile.
    Bicicletele din Eminescu ar trebui să fie mutate în stația de pe Drumul Cetății de la intrarea spre Pădurea Shullerward.

    12
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.