În cadrul programului de reparații curente străzi derulat prin Direcția Servicii Publice, Primăria municipiului Bistrița anunță următoarele:
”În data de 8 iulie încep lucrările de reparații curente prin turnare mixtură asfaltică pe partea carosabilă a străzii Dogarilor (între str. Gheorghe Șincai și Nicolae Titulescu) și ridicarea la cota carosabilului a căminelor și gurilor de scurgere. Traficul rutier va fi restricționat în perioada lucrărilor.
În perioada 9-10 iulie se vor executa lucrări de reparații curente prin turnare de mixtură asfaltică pe partea carosabilă a străzilor Ion Minulescu și Vasile Conta. Traficul rutier va fi închis în perioada lucrărilor.
Toate lucrările vor fi semnalizate corespunzător. Rugăm participanții la traficul rutier să dea dovadă de înțelegere și să folosească trasee alternative”.
Dat fiind faptul că a venit rândul străzilor Ion Minulescu și Vasile Conta, cu putina imaginatie si efort s-ar putea ajunge pana la Padurea Codrisor prin prelungirea strazii Vasile Conta printre sediile Electrica-furnizare si Aquabis, iar apoi construirea unui pod peste raul Bistrita , prin fata fostei uzine electrice. Acest pod ar putea fi numit „Podul Morii”, amintind de Piata Morii din apropiere dar si de existenta unei mori de apă pe fostul „canal al morii”. Aceasta ar crea posibilitarea trecerii circulatiei auto din zona parcului pe malul stâng al râului Bistrita. Pe de altă parte strada Vasile Conta cu prelungirea respectivă face parte din DIAMETRALA NORD-SUD a orasului Bistrita, care se intinde din Cartierul Subcetate pana la Sala Polivalenta, trecand prin centrul civic al orasului, de unde si denumirea sau rolul de “Diametrala”. Aceasta artera formata din strazile Subcetate- Ioan Slavici- Crinilor- Piata Pertu Rares- Bistricioarei- Roman C.Vivu- Vasile Conta, prezinta importanta pentru dezvoltarea turistica si urbanistica a orasului, fapt pentru care ar trebui acordată mai multă atentie la detalii. Cu atat mai mult cu cat pe strada Crinilor, colt cu Cerbului se gaseste o căsuță în care a funcționat prima școală confesională si care in prezent se afla in paragina si se degradează cu fiecare zi ce trece. Ea ar trebui de urgenta reabilitata si transformata in muzeu, dupa modelul muzeului primei scoli romanesti din Scheii Brasovului. De altfel, din 2011 si la Sf. Gheorghe (Covasna) exista un muzeu al primei scoli românesti dupa reabilitarea casei in care a functionat scoala respectivă.
Un pod costa 1.000.000 euro
Mai degraba as vedea un pod in loc de puntea de la granicerilor – lac agreement. Asta ar putea deschide zona iar potentialul lacului ar putea fi incet incet exploatat la adevarata lui valoare.
Sugestia lui Tudor de a construi un pod in prelungirea străzii Grănicerilor care să se facă legătura cu zona lacului MHC si cu strada Valea Ghinzii merită analizată cu atentie. Insă asta nu exclude solutia sugerată de Iuliu a se construi Podul Morii , care ar rezolva circulatia intr-o altă zonă , cu atât mai mult cu cât orasul are nevoie de mai multă deschidere pe ambele maluri ale râului Bistrita. Cât priveste costul de 1.000.000 euro pentru un pod, acesta este exagerat deoarece există si solutii mai ieftine. Un exemplu este podul ce se construieste in comuna Maieru pe o structură metalică de grinzi arcuite, care costă la jumătate, adică în jur de 2,2 milioane de lei. Asadar, cu un milion de euro ar putea fi construite 2 poduri.
Vezi: http://mesagerulbn.ro/foto-podul-unicat-din-maieru-aproape-de-a-fi-inaugurat-oficial/
Fusareala. Numai cine nu vrea nu vede. Au nevoie de bani pt campaniile electorale care vin sa mai ia niște găleți, chibrite, pixuri etc, toate din întâmplare roșii fără nici o legătură cu un partid din România
Hai sictir!
Se face in oraș treabă bună, meritul este al vicelui Niculae.
Tu du-te si te culcă mai bine decât sa aberezi si sa împrăștii prostii!
Oameni buni…pentru voi nu e bine nicicum. Daca se face…de ce se face? Daca nu se face…de ce nu se face? Din cauza celor „Gică Contra” că voi merge tara asta așa cum merge.