Actualitate

Începe construcţia Podului Berăriei. Traficul rutier pe str. Petru Maior, închis din 30 martie

Luna aceasta încep lucrările din proiectul “Amenajare legătură din str. Libertăţii spre zona Zăvoaie, inclusiv construirea Podului Berăriei peste râul Bistriţa”, în valoare de 4,8 milioane lei, care vor fi executate de o firmă din Cluj. ”Investiţia va avea efecte benefice pentru dezvoltarea oraşului”, anunţă Primăria.

”Miercuri, amplasamentul stabilit pentru realizarea Podului Berăriei a fost predat firmei SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca care a câştigat licitaţia organizată pentru execuţia noului pod. Valoarea totală a investiţiei este de 4.889.838,98 lei, iar finanţarea se va face din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop. Termenul de realizare este de 18 luni, luna septembrie a anului viitor fiind perioada estimată pentru inaugurare”, informează municipalitatea.

Începând cu data de 30 martie, traficul rutier va fi închis pe strada Petru Maior în zona viitorului pod, urmând ca, împreună cu reprezentanţii Serviciului Rutier din cadrul Poliţiei Române, să fie stabilite rutele alternative. În prima etapă, legătura rutieră de pe malul stâng se va face cu strada Falezei.

”În contextul în care este vorba de primul pod peste râul Bistriţa care se realizează în ultima sută de ani, în ciuda disconfortului care se va crea pe parcursul desfăşurării lucrărilor, investiţia este cu siguranţă una deosebit de importantă, cu efecte benefice pentru dezvoltarea oraşului”, a precizat Primăria Bistriţa.

Podul va avea o lungime totală de 39,93 m. Lungimea suprastructurii: 37 m. Lăţimea părţii carosabile: 7,80 m. Lăţimea trotuarelor: 4,06 m. Lăţimea totală a podului: 12,36 m. Oblicitate: 70 de grade. Podul va avea o pantă de 2%. Noul pod este dimensionat pentru clasa E de încărcare, convoi de autocamioane A30 şi vehicule speciale pe pneuri V80. Lăţimea părţii carosabile va fi de 7,80 m cu două trotuare de câte 1,50 m lăţime fiecare. Podul nou se va construi cu o singură deschidere de 37 m pe 5 grinzi casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat cu armătură postîntinsă. Placa de beton susţine zona carosabilă cu lăţimea de 7,80 m, şi cele două trotuare pietonale de 1,50 m delimitate de glisiere de protecţie de 0,55 m lăţime spre zona carosabilă, şi parapet metalic pietonal de 0,25 m lăţime spre exterior. Grinzile casetate prefabricate, cu înălţime variabilă, din beton precomprimat sunt dispuse la 2,20 m distanţă interax.

Accesul pe pod dinspre strada Petru Maior se va face prin construcţia unui sens giratoriu cu două benzi de circulaţie. Accesul spre zona Zăvoaie se va face doar prin drumul principal, care cuprinde două benzi carosabile, cu o lăţime de 3 m fiecare. Proiectarea acestui drum face posibilă legătura rutieră dintre strada Petru Maior şi zona Zăvoaie.

Proiectul urmăreşte micşorarea timpilor de parcurs şi a consumurilor de combustibil; realizarea densităţii optime cu viteze legale şi evitarea formării blocajelor în circulaţie; realizarea unui confort al participanţilor la trafic; mărirea siguranţei circulaţiei; îmbunătăţirea condiţiilor de mediu prin reducerea noxelor, implicit a poluării.

6 comentarii

  • In loc de solutia radicala cu blocarea circulatiei pe str. Petru Maior ar trebui gasita o cale de mijloc. In acest sens, ar putea fi conturat viitorul sens giratoriu care este prevazut si care ar putea permite pe semicercul dinspre oras racordarea circulatiei cu strada Petru Maior, pe durata desfasurarii lucrarilor la Podul Berariei.

  • Podul Berariei este mai mult decat un simplu pod. El deschide perspectiva realizarii unui inel de circulatie in Bistrita, creind o legatura directa intre nordul si sudul orasului. Astfel, va exista posibilitatea ca o parte din circulatia de pe Drumul Cetatii, sa poata fi preluata peste pasarela veche si continuata peste viitorul pod al Berariei direct in sudul orasului, pe strada Zavoaie si de aici, pe strazile existente spre Podul Budacului. De asemenea, prin prelungirea strazii Zavoaie spre Viisoara, s-ar putea realiza o legatura a orasului cu viitorul Parc Industrial Sarata. In plus, prin amenajarea portiunii dintre Podul Budacului si Podul Jelnii, situata la poalele Padurii Codrisor, se inchide inelul de circulatie mentionat la inceput, cu efecte benefice in fluidizarea circulatiei din orasul Bistrita.

    • Doar ca este nevoie sa se faca acea centura ocolitoare pt traficul greu si pt cei care vor sa mearga spre Moldova sau invers si nu vor sa treaca prin Bistrita. Deci CENTURA OCOLITOARE!!!!! Ocolitoare inseamna ca ocoleste pt tonto care nu intelege si o da inainte cu ocolitoare prin oras…

  • Alin si DAVID pe bune sunteti mai destepti decat primarul, consilierii si militia de la circulatie, la un loc. Ati pus f. bine problema. Dar in primarie avem doar figuranti.

  • O sa pune terenurile de pe Zavoaie in intravilan,se va putea construi?Fratele meu are o bucata de teren aproape de fosta groapa de gunoi.V-as ramane recunoscatoare,daca cei care stiti ceva sa-mi raspundeti!Va multumesc

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS