Actualitate

Ioan Turc: Rezolvări simple pentru problematica parcărilor în Bistrița

Președintele PNL Bistrița-Năsăud, Ioan Turc, spune că ”Primăria vrea să lase Bistrița fără circa 1.000 de locuri de parcare, aducând la schimb autobuze electrice ale Liniei Verzi, plus piste de bicicliști”:

”Am zis “la schimb” fiindcă se va pune carul înaintea boilor, adică nu vom avea mai întâi alte locuri de parcare construite, ci doar eternele promisiuni că vor apărea și ele cândva. În fapt, ar dispărea locuri de parcare de pe Calea Moldovei, General Grigore Bălan, Piața Unirii, Dornei, Gheorghe Șincai și bulevardul Independenței. Iar dacă mai punem la socoteală desființarea parcărilor de pe traseul reconfigurat Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului, e clar de pe-acum că lucrurile au ajuns într-o fundătură.


Binecunoscutele zone aglomerate trebuie să-și găsească rezolvarea prin construirea unor parcări supra sau subterane. Parcările supraterane sunt mai ieftine, costă cam 300 euro/mp, dar ocupă spațiu. Cele subterane sunt mai scumpe, presupun deviere de rețele, exhaustare, hidroizolație. Costul e dublu, 600 euro/mp, dar la suprafață putem avea spații verzi sau alte amenajări.

În Bistrița am avea nevoie de două parcări situate la intrările vestică și estică, menite să preia pe viitor și mașinile celor care doresc să viziteze orașul folosind transportul public. Una ar putea fi construită pe amplasamentul fostei fabrici de pâine, iar cealaltă, în spatele zonei de retail, lângă strada Sucevei. Dacă sunt gândite ca parcări de tip park & ride, ele pot fi construite din bani europeni.

Pentru aglomerata zonă Grănicerilor, unde funcționează Casa Județeană de Asigurări de Sănătate, dar urmează să se construiască și Centrul integrat de servicii publice comunitare (cu pașapoarte, permise și înmatriculări), e nevoie de o parcare generoasă, care poate fi amenajată pe o parte din suprafața actualului poligon auto și pe o parte din terenul armatei, prin transfer către Primărie, acesta nefiind folosit de multă vreme.

Zona centrală a orașului nu se va dezvolta fără soluții la problema locurilor de parcare. Personal, am propus încă din 2006 amenajarea unei parcări supraterane în mereu uitata zonă BIstricioarei. O altă parcare utilă pentru centrul vechi, dar și pentru întreg bulevardul Republicii, ar putea fi construită, suprateran, pe locul fostului cinematograf 23 August, împreună cu actuala parcare de pe strada Lupeni, cu o pasarelă de legătură peste această stradă. După cum se știe, fostul cinematograf este o ruină și reprezintă un real pericol public.

Proiectul parcării obligatoriu subterane din Piața Mihai Eminescu trebuie reluat, dar și revizuit, în condițiile în care este estimat să coste de 3 ori mai mult decât o parcare similară din Oradea.

Pentru zona Decebal, parcarea ar trebui tratată unitar cu amenajarea pieței închise, la fel ca în orașele moderne din Ardeal. Soluția poate fi gândită pe actuala zonă de tarabe din spatele halei.

O altă locație care merită analizată e situată în proximitatea gării, pe locul fostei cantine zonale de pe strada Industriei, cu atât mai mult cu cât preconizez construirea unei șosele expres pe lângă calea ferată, la fel ca în Oradea.

Desigur, pot fi luate în calcul și alte variante. O parte dintre terenurile și clădirile expuse sunt proprietate privată, dar municipiul nu se va putea dezvolta rapid fără a investi, inclusiv prin achiziții corecte în acest domeniu. Altele sunt proprietate publică și presupun doar proiecte și implementare.

Am prezentat mai sus o serie de rezolvări simple pentru problematica parcărilor, ce actualei administrații îi pare acum de nesoluționat. Trebuie să acceptăm faptul că autoturismele pot coexista în Bistrița cu autobuzele electrice și pistele de biciclete. Totul e să existe viziune și implicare”, a menționat candidatul PNL la Primăria Bistrița.

https://www.facebook.com/ioanturcpnl/posts/608259216763929

31 comentarii

    • „Dacă sunt gândite ca parcări de tip park & ride, ele pot fi construite din bani europeni.”
      Turc nu impune nimic la faza asta, doar prezinta si posibilitatea de a folosi bani europeni, care se ofera doar pentru park & ride.
      Daca asta nu e viziune, atunci nu stiu care ar mai fi.
      Noi suntem liberi sa tocam pentru parcari banii bistritenilor, desigur.

    • Si ce propuneti domle? Sa asteptam promisiunile disperate ale PSD, de 12 ani ce au facut remarcabil?? Asta astape aici raspuns! Poi nu e logic ca trebuie o schimbare? Daca ar veni unul ca Ioan Turc cred ca am fi avantajati, Guvern, Presedinte, U.E presedinte liberal…da ganditi oameni buni

    • Chiar era și cazul….și și și in extinderea parcării pe terenul armatei – care și așa stă de mult acolo- să se facă ceva duplexuri cu grădinițe…daaaa…și parcări și școli și și teraseee….uau ce fain!!!

    • de muuulte avem nevoie, stai sa ajunga Turc primar si poate mai misca el ceva;)

    • Parcari pentru stationarea peste noapte? sau in oras cand ai de rezolvat ceva? Eu de multe ori vad locuri de parcare goale, dar sunt pe bani…sau astea nu sunt bune…

  • Felicitari. se vede o gandire moderna din avion. Meritati sa conduceti orasul.Singurul candidat care are o viziune europeana. CA de 12 ani PCR…suntem satui

  • Foarte bine că mai vine cineva cu idei bune și soluții reale pt acest oraș. Între timp vicele mai toarnă niște bitum, mai face o poză, atâta știu să facă. Bravo d-le Turc!!!

  • Trebuiau sa se gandeasca la parcare auto in Piata Mica,inainte de a investi inutil in pavaje,banci si fantana arteziana nefunctionala (sau rar functionala),intr un parc fara vizitatori,……era locul ideal pt cei care au de parcat in zona centrala

  • Hahahaha ce-mi plac glumele mele, noi nu avem parcare la registrul comertului si-o sa facem parcari in oras,hahahahaha!
    *****
    Ca să-i alegem, cu mărinimie
    Promit că pentru noi vor face totul,
    Apoi se-mbolnăvesc de amnezie
    Şi, timp de patru ani, ne-arată cotul!
    *****
    (Nicuşor Constantinescu)

    • …de parca acolo ii permite sa faca:)) poi seful tau vicele are parcare pe Lupeni dar isi parcheaza bodilul de lux in fata primariei, ocupa parcarile oamenilor care vin pentru acte, asta nu vedeti?

  • Felicitari Domnule Ioan Turc, am inceput sa va urmaresc de ceva timp, si sunteti cel mai potrivit candidat pentru functia de primar al orasului Bistrita, sunteti un om cu viziune, un om studiat, un om sincer. Imi doresc din tot sufletul sa scapam pe PSD odata pentru totdeauna, Domnule Turc, aveti votul meu si a familiei. Va uram mult succes si sa nu uitati ca in aceasta lupta cu PSD nu sunteti singur, sunteti cu majoritatea cetatenilor bistriteni care nu isi mai doresc sa auda de PSD.

    • Sunt convins ca IOAN TURC,are o alta viziune despre Bistrita dacat R Moldovan,Liu Moldovan Cretu si ai lui despre o Bistrita Europeana si o va pune in practica.Viitorul nostru al tuturor nu trebuie sa il lasam pe mana PSD-istilor pentru ca au trecut ani si ne departam de orasele din jur. Ignorarea reparatiei cladirilor din centru istoric,politica de urbanism clientelara,cheltuirea banilor publici fara limita si degeaba ,ne -au lasat in urma celor din Cluj,Oradea ,Arad.Ne vom vinde din nou viitorul nostru si al copiilor pe doi mici?Sper sa ne trezim si sa fim alaturi de IOAN TURC!Este de notorietate risipa de bani publici ai administratiei PSD-iste.MASINI,MOTORINA,EXCURSII PENTRU TOTI.PANA CAND?

  • D-le TURC ! Atentiune !!! Proiectul de distrugere a perimetrului VERDe din Eminescu nu trebuie rediscutat pt. ca trebuie incadastrat ca spatiu verde conform legii 24 sp. verzi si in nici un caz nu se poate ocupa , gandi un altfel de proiect . Va rog sa il scoateti din ecuatie. Va rog nu intrati in conflict cu legislatia si VERZII .

    • stai pe burta Balane, poate gaseste omul parcare subterana. sti ce-as alea? in Viena este una cu 8 etaje sub o biserica, e principala parcare pentru zona pietonala. Balane, nu ti bine in pensie?

    • Domnule Balan,
      Atata timp cat deasupra parcarii subterane omu zice ca face parc… Oare ce nu e bine ca pe bune ca nu inteleg?!?
      Hai sa nu mai fim gica contra ca de asta poate nu se face nimic in Bistrita.

  • Ai inteles exact pe dos. Turc nu s-a legat de Linia Verde si de biciclete, ci cauta solutii sa incapa si masinile oamenilor pe langa ele.
    Cum vrei sa scapi de masini, desteptule? Le scoti in afara orasului ca sa se dea unii cu autobuzul electric si altii cu bicicleta?
    Prea mult Occident visezi pentru Bistrita, unde e omul si masina lui, pardon, masinile!

  • De fapt cel care vrea să lase Bistrița fără circa 1.000 de locuri de parcare este nimeni altul decât viceprimarul Cristian Niculae (alias Wannabe) pe care nu-l dă inteligenta afară din casă. Dimpotrivă lui Wannabe i se potriveste perfect sloganul FSN al anilor ’90 „„Noi muncim, nu gândim“. In loc să gândească strategii pentru dezvoltarea orasului, omul acesta stă aproape tot timpul pe străzile unde se asfaltează „din bordură-n bordură”, fără să facă nimic concret.
    Fiind intrebat cu ceva timp in urmă intr-o emisiune de ce sacrifică locurile de parcare, si asa insuficiente, pentru niște piste de biciclete, Wannabe, pe care nu-l duce capul, a dat un răspuns halucinant si anume: „Până la urmă pe unde să amenajăm pistele de cicliști? Pe sub străzi? Suspendate? Nu putem întinde străzile să le facem mai late sau mai lungi. Sunt străzile care sunt, nu le putem lăți”.
    Omul nu are nici o treabă cu administratia. Pentru amenajarea pistelor de biciclete, dar si pentru fluidizarea traficului auto in orasul Bistrița ar fi nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD), care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Aceasta presupune reorganizarea retelei de străzi pe care urmează a fi amenajate piste pentru biciclete . Astfel, unele din acestea ar trebui reconfigurate ca străzi cu sens unic, pentru a face loc pistelor de biciclete, dar si pentru a permite amenajarea unor locuri de parcare suplimentare. Ba mai mult, stră.zile cu sens unic ar permite o fluidizare a circulatiei auto in oras.
    Vezi: https://timponline.ro/trafic-de-cosmar-la-bistrita-tot-mai-multe-masini-se-inghesuie-pe-aceleasi-strazi-inguste-foto/

  • Domnule Turc, din cate observ, proiectul cu parcarile intra peste proprietatea privata a persoanelor care detin locatiile respective. De exemplu, fabrica de paine apartine chiar unei contracandidate la primarie. Se pare ca aceasta dreapta unita are in frunte ori un candidat care tinde spre stanga, ori unul care arunca cu promisiuni populiste, fara a se gandi la fezabilitatea si legalitatea unui proiect.

    • Si ce, contracandidata de care zici n-ar fi de acord sa vanda primariei prabuseala aia de fabrica?
      Unde e populismul aici? Peste tot primariile cumpara terenuri sau diverse spatii pentru a-si indeplini planurile administrative.
      Atunci sa-si tina contracandidata ta constructia aia fantomatica, sa se joace de-a v-ati ascunselea prin ea!

  • Chiar credeti ca Bistrita are nevoi de parcari tip park & ride? Si de acolo sa se ia mijoc de transport in comun? Nu suntem o metropola. Aici oamenii vor cu masina direct la poarta, daca sa poate sus pe scari.
    In schimb lipsa pistelor de biciclete este acuta. In afara de trotuarul 2 (cel asfaltat) de pe Independetentei si care nu este marcat prea evident, practic nu mai sunt alte piste. Iar cel din Parcul central este pericol public, de evitat.

  • Asa zisii civilizati de pe aici vor sa mearga cu masina pana in magazin. Neam oriental puturos. Isi merita nozele, burtile si cancer ul. Da ba si ce? Europa nu va da bani pe parcari de putori. Ci pe autobuze si biciclete. Mai iesiti din satul vostru de Bombardieri sa vedeti unde merge urbanismului European. Cu idei si suporteri din astea dle Turc o sa ajungem sa il Regretam pe cretu.

  • Dumnezeule, cum arata clădirile in Bistrita europeana.
    Stiu o sa sariti in sus va, sunt private unele, dar la Oradea, alba Iulia de ce s au gasit solutii?
    Ce ati facut 12 ani?
    Ce face serviciu istoric din primarie?
    Il vad mereu pe domnul acela cu aparatul foto de gât facand poze , ma intreb pentru ce i platit oare nu i rusine cu asfel dr imagini?

    • Dacă ați fi în stare să faceți o nouă variantă ocolitoare a Bistriței atunci am scăpa de o mare parte a traficului auto a celor din tranzit prin Bistrița și locuri de parcare libere vor fi mult mai multe. Dar ce să-i faci dacă nu ai cap încerci să faci improvizați.

  • Eu nu înțeleg,de ce Bistrița are nevoie de locuri de parcare, când oricare participant din trafic, încalcă regulile de circulație!
    Mai eneervant este că primăria, primește în continuare sprijin material, deși,eu cred că Bistrița este cel mai modern oraș din Ardeal…
    Meritul este ăl comunității

  • Domnul Turc zice: ” pe locul fostei cantine zonale de pe strada Industriei, cu atât mai mult cu cât preconizez construirea unei șosele expres pe lângă calea ferată, la fel ca în Oradea.” Ce drum expres o fi văzut?!! Pe lânga calea ferată , în Oradea, este dintodeauna str. Ecaterina Teodoriu (de bună seamă în ugurește îi zicea altcumva dar în turcește nu se nume nicidecum ”Expres”). După ideea creață a unei centuri prin pădurea Codrișor, apare o soluție turcească; mutarea așazisei centuri (Drumul Cetății) mai aproape de centru, pe lâgă calea ferată!!?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS