Actualitate Recomandări

IPJ: Cum să nu devii o victimă a fraudelor online

(VIDEO) ”Internetul a devenit foarte atractiv pentru infractorii cibernetici. Aceștia se folosesc de metode ingenioase și promisiuni în scopul de a obține bani sau informații financiare valoroase de la dumneavoastră. Tacticile folosite de infractorii informatici sunt din ce în ce mai inovative și greu (dar nu imposibil!) de detectat, autorii de astăzi făcând tot posibilul să obțină ceea ce vor – banii și/sau datele dumneavoastră!”, atrage atenția Poliția:

”Una dintre cele mai des folosite incidente de securitate cibernetică de tip fraudă este tentativa de fraudă pe platformele de vânzări online.

Presupușii cumpărători de bunuri postate ca fiind ”de vânzare” pe acest gen de platforme, contactează utilizatorul și încep o conversație. Apoi mută discuțiile pe un alt canal de comunicare, de regulă WhatsApp, unde susțin că sunt interesați de achiziție și apoi spun că doresc să efectueze plata direct pe cardul bancar al vânzătorului. Dar, pentru încasarea sumei corespondente este necesară accesarea unui link  (care pare a fi cel al platformei de vânzări) și introducerea datelor cardului (inclusiv CVV/CVC), pe care trebuie virată suma de bani!

Din nefericire acel link duce către o pagină de phishing, prin care infractorii cibernetici încearcă că colecteze datele de card ale utilizatorului.

Cum ne dăm seama că am fost înșelați?!

Deși pagina web folosește identitatea vizuală a brandului platformei, în realitate există mici diferențe care atestă faptul că acel site este malițios!

Platformele de vânzări online afirmă că singura dată când vă sunt cerute datele cardului este atunci când se cumpără serviciile platformelor de publicare sau de promovare a anunțurilor.

Ce se întâmplă dacă am dat datele cardului?

Acestea intră automat în posesia infractorilor, care din acel moment au posibilitatea de a extrage banii de pe card! Mai mult decât atât, orice conversație pe care doriți să o purtați ulterior cu aceștia eșuează, deoarece sunt tăiate toate canalele de comunicare!

Un alt semnal de alarmă, cu privire la o posibilă fraudă, o reprezintă limbajul folosit! Dacă exprimarea interlocutorului este presărată cu greșeli gramaticale, acestea se datorează traducerii directe cu un instrument disponibil gratis online!

Pentru a evita tentativele de fraudă, trebuie să analizați următoarele:

– nu dați click pe link-uri sau atașamente din surse necunoscute;

– nu oferiți datele complete despre card, codurile de validare ale tranzacțiilor (CVV);

– instalați soluții de securitate pe dispozitiv, pentru a evita infectarea cu viruși sau pentru tentativele de phishing;

– fiți atenți la greșelile de exprimare.

Este important să vă adresați imediat băncii emitente a cardului, în momentul în care realizați că ați fost înșelat, pentru a se bloca cardul și eventualele tranzacții ilicite. Dacă ați suferit daune materiale, vă recomandăm să depuneți plângere la cea mai apropiată secție de poliție”.

Adaugă comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.