Construcția infrastructurii pentru Linia Verde pe care vor circula autobuze electrice a fost adjudecată, prin licitație, de compania MIS Grup Anieș în asociere cu o firmă din Cluj. ”Este greu de zis când vor fi autoritățile pregătite să dea ordinul de începere a lucrărilor”, a declarat pentru Timp Online Virginia Farcaș, reprezentanta companiei care, spre exemplu, a așteptat luni bune până s-a putut apuca de lucru la Colegiul ”Liviu Rebreanu”.
”Am câștigat, într-adevăr, Linia Verde, în asociere cu firma Electrogrup din Cluj. Primul pas care trebuie făcut este ordinul de începere a lucrărilor care presupune autorizarea lucrărilor de acolo, predarea amplasamentului liber de sarcini – să nu mai fie alte lucrări care se suprapun, să nu fie alte obiective care stau în drum, proprietăți private afectate, sunt multe. În această fază, noi am câștigat o licitație și am semnat un contract. Pasul următor vizavi de predarea amplasamentului, autorizarea obiectivului, predarea lui în lucru sunt termene pe care le stabilește beneficiarul. Noi prea puțin avem un cuvânt de spus. Ca să mai dau un exemplu, contractul pentru reabilitarea corpului A a Colegiului Național ”Liviu Rebreanu” a fost semnat în aprilie. Ordinul de începere a lucrărilor s-a făcut zilele trecute. În privința Liniei Verzi e greu de zis când vor fi autoritățile pregătite mai ales că sunt multe voci în Primăria Bistrița care vor unele schimbări în proiect. Acestea nu sunt imposibile, chiar e o perioadă bună de le făcut, înainte de a se începe efectiv lucrările. Beneficiarul este cel care gestionează tehnic proiectul prin proiectant și diriginte de șantier. Ei nu sunt subordonați constructorului”, a declarat Virginia Farcaș.
Întrebată dacă se pot face modificări în proiectele cu finanțare europeană, Virginia Farcaș a răspuns că, în funcție de punctajul pe care l-a obținut, beneficiarul la accesarea fondurilor, poate schimba major sau minor proiectul: ”Schimbările minore sunt normale sau chiar inevitabile. În privința schimbărilor majore, acolo numai ei pot ști dacă nu cumva le dă peste cap indicatorul de eligibilitate pentru care au primit finanțarea”.
Din momentul în care se va da ordinul de începere a lucrărilor, constructorul are la dispoziție doi ani să le facă.
”Lucrările (pe Linia Verde – n. r.) sunt complexe pentru că sunt foarte multe rețele. De aceea suntem asociați cu o firmă de la Cluj care face partea inteligentă a proiectului. Noi facem partea de infrastructură. Noi, ca firmă, nu vom încurca orașul prea mult în ce privește traficul pentru că suntem pregătiți, avem logistică. Avem stație de asfalt, stație de beton, specialiști, avem multe lucrări, nu ne e frică de volumul de muncă. Nu am lua lucrări dacă nu am fi pregătiți. Pe Valea Ilvelor, spre exemplu, la Ilva Mică, pe lotul IV Poarta Transilvaniei început toamna aceasta, în trei săptămâni am făcut prima parte a tronsonului care înseamnă canalizare, infrastructură cu asfalt și trotuare pe un drum județean. Partea de proiectare, pe care nu o facem noi, și poate fi cu multe surprize, poate aduce unele surprize. Vom vedea după ce se începe. Ca să fac promisiuni e prematur”, a mai declarat ea.
În ce privește forța de muncă, Virginia Farcaș spune că aceasta nu reprezintă o problemă pentru MIS Grup: ”Venim dintr-o zonă de munte în care foștii minieri și forestieri s-au reprofilat pe construcții. Noi lucrăm și în alte județe cu muncitori din Bistrița-Năsăud. Avem forță de muncă, suntem pregătiți. În infrastructura rutieră, în special, nu e nevoie de atât de mulți oameni cât de utilaje și echipamente. Sigur că e nevoie de specialiștii care fac partea grea a proiectului de infrastructurii”.
În ce privește acuzațiile pe care oamenii le aduc în general constructorilor, Virginia Farcaș a ținut să facă unele precizări: ”Multe proiecte ies bine sau prost nu din cauza constructorului pe care îl putem asemăna cu un croitor. Dacă unui croitor îi dai un tipar bun, îți iese o haină bună, dacă îi dai un tipar slab, va ieși o haină slabă. Așa e și în genul acesta de construcții în care firmele sunt numai executanți, nu au un cuvânt de sus vizavi de utilitatea sau bugetul unui proiect”.
Contractul câștigat de MIS Grup este în valoare de 30,34 milioane de lei fără TVA. Proiectul prevede reabilitarea infrastructurii rutiere, pe o rută nouă de transport public, care traversează orașul de la est la vest, prin centru, operată cu vehicule electrice. “Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. G. Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei, Gh. Șincai-Independenței – Libertății – Viișoara) operat cu vehicule electrice, se prevede modernizarea părții carosabile şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi, și a pistelor de cicliști. Proiectul implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale.
Licitația a fost adjudecată în 29 septembrie.
nu e ironic.
Primărie condusă de PSD, semnează bani serioşi pentru o firmă intim legată de PSD..iar apoi ei se acuză de iregularități şi întârzieri.
Mare e grădina .
Este un proiect al administrației trecute, ca multe altele la care incepe lucru in curand.
Sunt curios cate proiecte vor realiza liberalul bugetar proaspăt uns primar, vânzătorul de rujuri și creme și amețitul de Hangan.
@Ovila,
Si așa strada Bd. Republici se aglomerează când încep școlile fiindcă în dreptul liceurilor nu sunt locuri de parcare acum tu vrei să-l blochezi complet cu linia verde a lui pește prăjit.
Daca lucrati ca pe Valea Ghinzii, voi cei de la Mis Grup, apoi vai de mama noastra.
Va fi orasul intors pe dos!
Daca vreti sa vedeti o lucrare de ” calitate” marca Mis Grup, haideti pe Valea Ghinzii.
O sa va cruciti!
Pe timp de PANDEMIE asa zisa linie Verde este de fapt LINIA GRI. Specialistii virusologi ne spun clar ca imbolnavirea comunitara se trage de la terase, mitinguri , distractii si in special transportul in comun cu mijloacele specifice. Si Linia Verde votata de pesedistii din Primaria trecuta (de nu s-ar mai intoarce 100 de ani ) pune in pericol zeci de copaci de aliniament pe traseul ales prosteste de Cretu si oamenii lui. De asemenea s-a ales o varianta gresita si scumpa cu modificarea tramei stradale care duce la mari stricaciuni , desfinteaza 500 locuri de parcare, taie copaci si ingramadeste si mai tare circulatia. Linia VERDE nu este o izbanda si nu reduce cu mai nimic poluarea, ci toaca bani cu nemiluita sa-i plimbe pe pensionari si asistatii sociali din Wonderland in Heidenfeld dupa pomeni electorale. Deci vor veni cu siguranta si alte PANDEMII , iata ca acest covid s-a extins si la alte specii la NURCA si se modifica tulpinile cu repeziciune . Singurul transport sigur pe termen mediu ramane masina personala care de fapt prin habitaclul sau este ca si o camera sigura din casa sau apartamentul omului. Ea poate cat de cat sa iti asigure siguranta doar daca nu urci in ea pe nimeni la nici o ocazie. Nu este ECO dar asa sunt vremurile. Actualii edili ar putea amana aceasta lucrare costisitoare sau cel putin sa schimbe traseul prin Decebal, str. Imp. Traian, Libertatii si cele cateva autobuze pot folosi foarte bine strada la dimensiunile existente. De ce sa marchezi traseu separat, ca doar nu trece suita regala ?
Nai minte deloc Balane, nici cat doua cepe degerate!
Esti un lătrău platit de PNL!
Un lingător ieftin!
Strada Impăratul Traian este foarte îngustă unde să mai bagi pe acolo și panarama de Linie Verde ?!
Pe Independeței este spațiu mult mai generos.
Domnule Balan, cred ca sunteti singurul ecologist din istorie care promoveaza masina si critica transportul public. Cat priveste „riscul” ca in transportul public vor fi batrani si saraci, sunteti in preajma ramurii ecologiste a partidului nazist. Intr-o tara civilizata pentru asa idei erati de mult taray prin tribunale pentru discriminare si rasism.
Bălane cu așă idei „” ecologiste”” ;o) nu este de mirare că nu vă votează nimeni .
Ai mai scos tu foarte gogonate dar asta că mașinile sunt ecologice parcă lea întrecut pe toate.
Dacă tot îi simpatizezi așa mult pe PNL-iști și vrei să fi ca săpunul Duru care spală ….PNL-ul după orice prostie face, atunci dute și dute și înscriete în PNL că cu ecologia ești pe dinafara rău.
Cel mai bun traseu pentru Linia Verde este Pe strazile Gr. Bălan-Liviu Rebreanu-Nicolae Titulescu-Ioan Rațiu-Simion Bărnuțiu-Petru Maior.
Dacă se va face Linia Verde pe strada Liviu Rebreanu nu se va distruge niciun loc de parcare.
Nu intereseză pe absolut nimeni din Bistrița „linia verde” sunt alți bani aruncați.
Civilizatia se face si cu forta. In acest caz Comisia Europeana vrea transport public so reducerea transportului individual in orase. Pentru ca altfel ghiolbanii s-au autogaza cu noxe. Asa ca puteti sa va dati cu funduletul de pamant cati vrei. Banii europeni nu vin pe parcari.
@Danpriciu,
Vrei să nu te mai intoxici cu gaze și noxe atunci fă pistele de biciclete și fă odată Centura Ocolitoare Bistrița Monari-Jelna cum se face în orașele cu adevărat civilizate și sănătoase adică pe un traseu total în afara intravilanului orașului.
Lăsați abureala cu „Linia Verde” pe care nu o să o folosească nimeni nu ajută la nimic.
V-ati batut joc de oamenii de pe Valea Ghinzii! De un an de zile ii tineti in noroaie!
Sunteti cea mai jalnica firma, voi Mis grup-ul.
@Leo, ;o)
Vezi sa nu, lucrari cu dedicatie speciala petru padurar fostul viceprimar pe cea mai urata strada din Bistrita.
Mardare, esti un analfabet functional de grad inalt. Nu poti face nici o conexiune in mintea ta nici macar de ce auzi la televizor la stiri. Fii sigur ca sunt foarte bine informat de fiecare data cand ma exprim. Se vede clar la tine ca esti un ratacit de stanga. !Eu daca sunt latrau sunt macar un LATRAU ECO-VERDE si doar in acest cadru strict ma exprim fara sa fiu platit de absolut nimeni. Sunt ACTIVIST VOLUNTAR si atata tot pt. ca la viata mea am tot ce imi trebuie si sunt independent financiar si nu am nevoie de nimic de la statul roman.Sunt si foarte LIBERAL in gandire si comportament fara sa ma folosesc de modele ca un papagal prost.
Cei din primărie ar trebui să mai coboare și în stradă să vadă și ei de ce lucrăriri au nevoie oamenii di n oraș.
https://timponline.ro/primaria-bistrita-demararea-procedurilor-de-actualizare-a-planului-urbanistic-general
Terminați odată și odată asfaltarea pistei pentru cicliști de pe strada Drumul Cetății.
Spunea-ți că o să terminați de asfaltat acum 3.5 ani, însă acum tot noroi și pietri sunt pe această pistă și noi bicicliști tot pe șosea printre Tir-uri suntem siliți să circulăm.
Pe unele porțiuni doar trebuie să puneți niște borduri și să turnați asfatul ce mare lucru, aveți bani europeni, aveți proiect, aveți toate avizelele, aveți construtorul ce a câștigat licitația de construcție, doar chef de muncă vă mai trebuie.
Horia, noua putere nu crede in biciclete. Crede in masini, parcari, oprit proictele de transport public. Pana si ecologistii locali sustin viziunea asta de grota. I-am votat ca un prost.
@ Danpriciu,
O să creadă până la urmă în pistele pentru cicliști când vor vedea că își vor pune lumea în cap dar sar putea să fie prea târziu și parfumurile și alte cosmetice să nu le mai fie de niciun folosos fiindcă o să aibă nevoie de medicamente serioase pentru dureri de cap și alte afecțiuni.
Ei au toate resursele, din bunurile naționale normal. Pădurea, piatra merg la asistații ăștia sociali din bani publici. Au 90 la sută din contracte cu statul, pe o piata libera nu ar produce doua de un leu. Mai sunt și prezentați ca mare firma, când ei trăiesc că asistații sociali din bani publici.
In legatura cu Linia Verde de transport public intre Viişoara si Unirea, cu mijloace de transport în comun cu motor electric, hibrid sau cu normă de poluare redusă, este evident că traseul ar trebui reconsiderat in sensul evitării centrului istoric al orasului, unde străzile Gheorghe Șincai si Dornei sunt prea inguste pentru a permite amenajarea unor benzi dedicate transportului public prevăzute cu alveole pentru statiile de autobuz. Insăsi compania MIS Grup Anieș câstigătoarea licitației de executie a lucrărilor de infrastructură recunoaste că nu sunt imposibile unele schimbări în proiect înainte de a se începe efectiv lucrările.
Tocmai conceptul de „linie verde” care presupune pe lângă mijloace de transport public ecologic si implementarea unor măsuri de separare a căii de rulare a mijloacelor de transport public, în scopul creșterii vitezei de deplasare și diminuării duratei călătoriei, impune unele schimbări de traseu. În același timp sunt vizate măsuri de restricționare a circulației autoturismelor private prin diminuarea tramei stradale și descurajarea parcării în zonele aglomerate.
În acest sens, traseul pentru Linia Verde de pe bulevardul Independentei ar trebui deviat de la Poșta veche pe strada Gării până la bulevardul Republicii unde pot fi amenajate fără probleme benzi dedicate de transport public, inclusiv statii de autobuz moderne de unde pasagerii pot ajunge usor in zona centrală a orasului pe traseul pasajelor recent amenajate cu fonduri europene. Pe de altă parte, din bulevardul Republicii traseul Liniei Verzi poate fi continuat in linie dreaptă pe strada 1 Decembrie si pe Calea Moldovei spre Unirea fără alte devieri întortochiate pe strada Bistricioarei.
În felul acesta, pe străzile Gheorghe Șincai si Dornei , din zona centrală ar putea fi prelungită pista pentru biciclete cu dublu sens de pe bulevardul Independentei prin centrul orasului până la Piata Petru Rares .
Remus, total rezonabila propunerea.
E evident ca prioritatea trebuie sa fie centura de ocolire a municipiului și apoi construcția de piste de biciclete. Apropo de linia verde – de ce pur și simplu nu rămâne același traseu ca și pana acum al autobuzelor și doar acestea sa fie înlocuite cu autobuze electrice?
@George,
Întradevăr prioritatea numărul 1 a Bistriței este centura Jelna-Monari însă și pistele pentru cicliști trebuie construite urgent findcă pentru acestea există deja bani și proiecte.