La Bistrița sunt deschise mai multe șantiere, printre care refacerea punții pietonale de pe strada Tudor Vladimirescu, lucrări la infrastructura Liniei Verzi de transport, consolidarea drumului pe Valea Jelnei.
Puntea pietonală
”Au început intervențiile pentru refacerea punții pietonale de pe strada Tudor Vladimirescu. Până la finalul anului vom avea o nouă pasarelă, ce include o porțiune destinată traficului velo. Spor la lucrări celor de la Îndemânarea Prodcom”, spune primarul Ioan Turc într-o postare pe Facebook.
Obiectivul de investiții ”Refacere punte pietonală pe strada Tudor Vladimirescu – inclusiv refacere pile transversale din beton” va fi finanțat din fonduri guvernamentale cu suma de 1.915.000 lei, restul până la valoarea totală a investiției, de 2.357.514,99 lei cu TVA, reprezentând contribuția din bugetul local. Contractul, cu o durată de 10 luni, are ca executant firma Îndemânarea Prodcom, termenul de finalizare fiind octombrie 2022.
Noua pasarelă peste râul Bistrița, situată în dreptul fostului spital TBC (acum Secție de Oncologie în clădirile unde în prezent se lucrează cu bani europeni pentru modernizare) și care face legătura între străzile Tudor Vladimirescu și Valea Ghinzii, se va executa pe amplasamentul punții existente, care este închisă circulației din 2020 și urmează să fie demolată. Ea va fi înlocuită cu o construcție ce va avea o deschidere de 40 de metri, asigurând o lățime a părții carosabile de 3,4 m destinată traficului velo și un trotuar destinat circulației pietonale. Suprastructura va fi alcătuită din două arce metalice paralele de secțiune casetată. La realizarea structurii metalice se vor folosi peste 50 de tone de oțel structural, ea fiind executată aproape în întregime în uzină, apoi asamblată pe șantier și montată pe poziție cu automacaraua.
Linia Verde
”Pe șantierul de pe tronsonul 2 al străzii General Grigore Bălan, activitatea s-a intensificat vizibil, operatorul Aquabis fiind deja prezent pentru înlocuirea conductei de aducțiune. Acest segment de drum trebuie redeschis până la începerea noului an școlar!”, a precizat Ioan Turc. Luni 18 iulie se închide și strada Gheorghe Șincai pentru lucrări.
Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) operat cu vehicule electrice, în proiectul Linia Verde (68.899.677,03 lei) se prevede modernizarea părții carosabile şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul cu bani europeni implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale. Constructor este MIS Grup.
Drumul de pe Valea Jelnei
”La intrarea pe strada Valea Jelnei, sunt aproape finalizate lucrările din prima etapă, cu reabilitarea drumului surpat, taluzarea versantului, toaletarea vegetației, amenajarea noului carosabil, a trotuarelor și a unei parcări, plus o trecere de pietoni înspre strada Tabără. Felicitări executantului CML.RO!”, a menționat Ioan Turc.
Lucrările pe Valea Jelnei sunt realizate de firma CML.RO în cadrul obiectivului de investiții ”Consolidare DJ 173, suprapunere cu strada Valea Jelnei între km 1+168 și km 1+320 în urma alunecărilor de teren”, cu bani de la bugetul local, și includ o deviere pentru podețul spre Ghinda, cu toaletarea vegetației și introducerea de tubulatură, dar și 25 de noi locuri de parcare în zonă, inclusiv amenajarea suplimentară a unui trotuar. Această porțiune din DJ 173 va redeveni un drum pe două sensuri. Valoarea investiției este de 1.472.532 lei, fără TVA.
Măi dragilor, câtă circulație este pe puntea pietonala de la podul Jelnei? Aia este construită de când eram eu copil. Ia încercați voi ăștia mulți de prin primărie să vedeți câtă circulație este pe puntea mobilă de la capătul străzii Pescarilor. Acolo trebuie făcută o punte cât mai rapid. Și dacă tot treceți prin zonă uitați-vă și la conducta de canal care este deversată în râu, că doar plătim de ne rupe la Aquabis.
Bine zis, domnu’ Boca!
Sfat prietenesc – ar trebui sa-ti intrebi primaria printr-o adresa scrisa ce termen are proiectul. Altfel poti sa intrebi construnctorul zilnic cat vrei tu, degeaba ca nu tine de el proiectul si nici modificarile aduse.
Galma lui Dolha făcea pete din programul de asfaltare, pardon neasfaltare a drumului de pe Valea Jelnii? Un drum care sta mai sa se surupe și e datoria primăriei Bistrita sa l repare nu a primarului din com. Budacu de Jos. Cum nu ați omis sa ii puneți taman in fata Porții aceasta galma stradală și ați omis sa reparați drumul? Explicația care va este domnul Primar? Puteați face câțiva pașii in sus spre Jelna sa vedeti dezastrul, ca sa nu ne lăudam cu in fata gardul și in spate leopardul!
Dar aia de peste podul Budacului, un an 300 de m de schimbat 2 țevi și un asfalt. Sa lase laudele de preamărire domnul Primar, ca doar le plateste lucrarea. Doamna de la tehnic Ivascu sa lase plimbările inafara serviciului și sa stea pe șantiere cu tot tehnicul, sa vada așa zisa calitate a lucrărilor. Canalele lăsate peste podul Budacului după asfaltare sunt de toată groaza, ne rupem mașinile.