Poliția rutieră va putea dispune ridicarea nu doar a vehiculelor staționate neregulamentar pe partea carosabilă, cum stabilește acum Codul Rutier, ci și a mașinilor parcate pe trotuar sau pe alte spații, dacă împiedică astfel traficul sau pun în pericol participanții la trafic, stabilește un proiect de lege adoptat, marți, de comisia de specialitate și care urmează a primi votul final al Camerei Deputaților.
Proiectul, respins de Senat în luna mai, a fost inițiat de deputatul USR Cătălin Drulă, care arată că în forma în vigoare a Codului Rutier, ridicarea vehiculelor poate fi dispusă de către poliție doar dacă mașinile sunt staționate ilegal pe partea carosabilă.
”Prin urmare, dacă un vehicul este staționat neregulamentar în întregime pe trotuar, poliția nu poate în prezent dispune ridicare acestuia. Prin această formulare, poliția este privată de un instrument eficient prin care poate înlătura pericolul creat, spre exemplu, de blocarea accesului de către o mașină parcată neregulamentar într-un spital sau o școală sau o grădiniță. Sau în cazul în care prin staționarea vehiculului respectiv, pietonii – inclusiv părinți cu copii mici sau persoane cu dizabilități – sunt forțați să folosească carosabilul pentru deplasare expunându-se riscului de accidente. În toate aceste situații, din cauza formulării actuale a legii, poliția nu poate dispune singura măsură care înlătură efectiv pericolul, adică înlăturarea acelui vehicul”, arată inițiatorul proiectului.
Prin urmare, inițiativa legislativă elimină sintagma ”pe partea carosabilă” din prima propoziție a art. 64 alin. (1) din OUG 195/2002.
”Poliția rutieră poate dispune ridicarea vehiculelor staționate neregulamentar. Ridicarea și depozitarea vehiculelor în locuri special amenajate se realizează de către administrațiile publice locale sau de către administratorul drumului public, după caz”, este noul text propus pentru Codul Rutier.
”Lipsa locurilor de parcare și politicile de mobilitate urbane defectuoase sunt probleme reale în orașele României. În același timp, pietonii sunt cei mai vulnerabili participanți la trafic, expuși pericolului asupra vieții. Poliția are nevoie de instrumente eficiente pentru a înlătura această stare de pericol acolo unde există. Prezenta propunere vine ca urmare a blocajelor întâlnite în practică de către poliție, a reclamațiilor cetățenilor, dar și administrațiilor locale”, mai argumentează autorul proiectului.
Dacă va trece de Camera Deputațior, pentru a intra în vigoare, proiectul mai trebuie promulgat și de șeful statului.
De exemplu mașinile din imagine cu ce încurcă traficul?
Împiedică pietonii!
Trebuie să mergi pe stradă, pentru că trotuarul este blocat.
Ii incurca, crede-ma…dar nu pe prosti ca tine…
Prost esti tu.
Când îl vezi pe Cretu plimbându-se seara de seara la shopping cu masina de serviciu (platita din banii prostilor ca tine) prin Lidl sau Kaufland (chiar asta seara l-am vazut) întreaba-l de ce nu ai trotuare.
Ca noi soferii stim deja de ce n-avem parcari.
Aleea aceea are 6 m, nu are nici o logica. E făcută de la mijlocul drumului deoarece sunt parcări acolo. Comentariile inutile și băgat ul în seama nu și au rostu!
Cine are interesul ca Primăria, Poliția Locală și Poliția Rutieră să fie implicate în activitatea firmelor de parcare cu plată, care a distrus vadurile comerciale, spre marea satisfacție a mall-urilor, a căror primă grijă a fost asigurarea unor spații de parcare cât mai generoase, la început gratuite?!
As vrea s-o vad si pe asta ! Aviz soferilor locatari din zonele de case care isi lasa masinile in drum, si bietul pieton trebuie sa-i ocoleasca la mârlan masina ! Demult trebuia aplicată, ca politia locala sta si doarme ori se plimba cu 20 km/h prin oras in orele de varf. În schimb, vrem locuri de parcare special amenajate, supraetajate, dar primăria noastră nu e în stare de asa ceva. Suntem depășiți cu modernizarea infrastructurii în Bistrita.
De bun augur pt pietoni, mamici, persoane cu dizabilitati ca si lege, insa mi-as dori sincer o lege in care sa fie inainte de toate trasa la raspundere incompetenta autoritatilor – de exemplu a unui primar care in 12 ani (impreuna cu angajatii sai responsabili) nu a prevazut dezvoltarea Bistritei din punct de vedere a numarului de masini, care nu au loc de parcare efectiv., nici daca ar dori sa cumpere acel loc.
Din pacate tot spre cetateni se indreapta paguba (si aici nu ma refer la marlanii care lasa masina pe unde apuca) ci la stradutele care nu au nici un loc de parcare prevazut.
Din pacate Bistrita din acest punct de vedere nu prea iti da posibilitatea inainte de toate sa ai un loc de parcare ca apoi sa fii sanctionat ca parchezi pe trotuar.