Actualitate

Modernizarea a patru artere mari de circulație din Bistrița, scoasă la licitație

Primăria Bistrița a scos la licitație modernizarea axei de transport str. Gării- Bulevardul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului pentru suma de 40,7 milioane de lei.

Conform site-ului de licitații publice, proiectul vizeaza reconfigurarea infrastructurii rutiere pe coridorul deservit de transportul public, pentru creșterea nivelului de siguranță și eficiență în circulație și în exploatare a rețelei de transport, cu asigurarea construirii traseelor pentru pietoni și bicicliști și a unui pasaj subteran pietonal.

Proiectul este împărțit în două loturi astfel:

Pentru Lotul 1 – Lucrările propuse constau în realizarea de benzi dedicate transportului public, realizarea pistelor pentru bicicliști, reabilitarea trotuarelor, realizarea unui sistem rutier nou la partea carosabilă pe coridorul de transport, realizarea unui pasaj pietonal subteran pe b-dul Decebal, iluminatul public cu sistem de telegestiune, modernizarea stațiilor de transport public existente, realizarea de sisteme de monitorizare video bazat pe instrumente inovative și eficiente de management pentru siguranța și protecția cetățenilor.

Capacități:

  • număr stații de transport – 10
  • lungime pistă bicicliști- 4.596 m
  • lungime trotuar- 4.435 m
  • lungime carosabil reabilitat- 2.347 m

Lotul 2 – ”Execuţie lucrări eliberare amplasament – instalaţii electrice şi racord electric a pasajului subteran.

Lucrările propuse constau în:

  • protejarea reţelelor electrice de joasă (0,4 kV) şi medie tensiune (20 kV) existente pe amplasamentul străzilor: Gării- bdul. Decebal – str. Andrei Mureșanu – str.Năsăudului;
  • alimentarea cu energie electrică a pasajului subteran de pe bdul Decebal.

Din considerente de ordin tehnic şi procedural, execuţia lucrărilor aferente Lotului 2 se va face în baza unui contract de racordare încheiat cu operatorul de distribuţie rețea, conform Ordinului nr.59/2013 pentru aprobarea Regulamentului privind racordarea utilizatorilor la reţelele electrice de interes public, cu modificările şi completările ulterioare (între operatorul de distribuţie de reţea, Municipiul Bistriţa în calitate de utilizator de reţea şi un operator economic autorizat ANRE).

Data limită pentru depunerea ofertelor este ziua de 1 februarie 2021.

În luna mai a acestui an., Primăria Municipiului Bistrița a anunțat semnarea contractului de finanțare pentru proiectul ”Reconfigurarea axei de transport public pe traseul str. Gării – b-dul Decebal – str. Andrei Mureșanu – str. Năsăudului”, un proiect în valoare de 50,4 milioane de lei din care valoare eligibilă din fonduri europene 42,3 milioane de lei.

24 comentarii

  • Fiecare modernizare a străzilor din oraș s-a făcut în defavoarea pietonilor și a spațiului verde. În zonele Gară, Piața Decebal, intersectia str Năsăudului cu Andrei Mureșanu, zona Han SJUBN, etc este o lipsă accentuată a locurilor de parcare. Este impetuos necesar construirea unor parcări etajate, nu construirea a noi imobile(care necesită alte locuri de parcare) îngrămădite între blocuri. Exemple: clădire pe Năsăudului (parcare arondată?), supermarket lângă UBB( spațiu pentru o parcare etajată), etc. Dar cine hotărăște acordarea autorizației pentru construcție se pare că nu se gândește la binele urbei, ci la interesul propriu. Greșesc?

    • Gresesti referitor la viitorul supermarket de langa UBB. Sa faci acolo parcare trebuia ca primaria sa cumpere acel teren. Dar nu a facut-o. Acum acel teren e proprietate privata si nu poti sa-i interzici proprietarului sa construiasca atata timp cat respecta legea.

    • Voi nu vedeți ca rețelele de astfel de magazine creează o grămadă de locuri de parcare???
      Spațiul dedicat parcării este muuuuult mai mare decât suprafață magazinului și a depozitelor!
      Despre ce povestiți???? Cei din zona o sa își parcheze mașinile în Parcare acestui magazin… Acolo o sa fie 2 intrari de pe 2 străzi diferite, deci nici vorba de aglomerație ci relaxare! Decongestionare!!!
      Atlantisul de mai sus a făcut magazin fără nici 1 loc de parcare!!!! La fel și cu celalalt magazin nou de pe Armatei Roșii… 0 locuri de parcare! Au făcut 4 locuri de parcare la cel din zona Dedeman dar cu intrare din stația de autobus!!!
      Ca idee, ce sa caute Primaria în zona UBB???? Acolo o sa poată parca și cei de la facultate și localnicii și aia cu daunele de la asigurări și clienții autohtonilor Atlantic…
      Niciodată primăria locala nu o sa facă ce face un magazin din asta, gen lidl, kaufland, selgros….

  • Nu gresesti. Sunt 24 de puncte termice dezafectate in proprietatea Primariei. In fiecare an ar trebuii sa se construiasca macar o parcare supraterana de 150-200 locuri acolo unde perimetrul este generos si permite lucrul acesta. Daca nu, atunci sa apara in locul gioarselor un mini- parculet amenajat cu toate cele trebuincioase.

  • Partial. Chiar daca se face supermarket acesta vine cu parcarea aferenta. Blocurile care s-au construit nu (sau cu putine)! Pacat ca fostele puncte termice nu se transforma in parcari subterane sau supraetajate ci se concensioneaza pentru tot felul de interese de grup, sau se transforma in tot felul de centre sau institutii bugetare de papat banii contribuabililor.
    Intradevar cu asta trebuia inceput, rezolvarea locurilor de parcare si dupa aceea inceputa modernizarea arterelor de circulatie. Din pacate vechea administratie era campioana la pus carul inaintea boilor. Nu stiu daca sa-mi fac sperante mari si cu noua administratie. O sa vedem. De suferit, tot noi cetatenii acestei urbe vom avea de suferit pentru incompetenta si prostia autoritatilor.

    • numa-ntreb, un primar trebuie sa stabileasca si solutia tehnica pentru infrastructura? vezi cu stampila, ca mie-mi pare ca sf-ul si proiectul tehnic sunt facute din legislatura trecuta 🙂

  • Nu da idei , d-le Doru ! N-ar fi oare mai usor sa se adune /stranga taxele si impozitele existente.Dupa statisticile nationale se pare ca numai albinele lucratoare le platesc .Cei speciali sunt speciali si pe aceasta zona.

    • Leo, nu e vorba doar de taxe, ci în primul rând de stoparea fenomenului cu 2-3 mașini pe familie, în general mașini vechi gen golf3 sau altele de 1000 euro, care mai mult stau în service decât pe drum. Jenni a spus-o f bine, nici măcar eu nu puteam să o spun mai bine 😛

    • Nu e musai sa umble toate rablele , cred ca pana trebuie limitat accesul multor rable, sunt multe autoutilitare rable crunte, poluante, nesigure.De vreme ce in Prund exista parcare super ,Bistrita e rusine, de ex in spate la ANAF e o troaca de porci, nu parcare , terenul e al statului, e clar ce trebuie facut.

  • Oare de ce strada Lucian Blaga nu este cuprinsă în nici un proiect? Iar pentru semnalizări la calea ferată nu sunt proiecte? Banii se risipesc pe proiecte care nu au fost cerute de cetățeni, gen săli polivalente ,terenuri de sport și alte aberații care însemnă bani îngropați .

    • In spate la ANAF este o cladire cu birouri, cabinete etc, unde sunt locurile de parcare, nu mai vorbim de spatiile verzi.
      Cum s a autorizat o asfel de cladire cu % de 100%?

    • mai sunt astfel de cladiri
      cecul
      brd de la inspectorat scolar
      inspectoratul scolar nu are parcari
      muzeul nu are parcari
      sunt foarte multe cladiri in care s-a autorizat o activitate economica ce nu detin locuri de parcare… sa nu vorbim de spatii verzi…bisericile nu au locuri de parcare
      Daca vrei sa construiesti acum o cladire doar daca esti penelist sau te inscri in acel partid, asa cum e domnul hangan, poate va reusi in urmatorii patru ani (chiar el a recunoscut ca de asta s-a inscris in penele sa faca un bloc ce i s-a refuzat in traian banciu)

  • Daca e sa discutam pe aceasta supozitie parerea mea este urmatoarea: In momentul in care te-ai prezentat cu masina pentru ITP si se face analiza gazelor arse rezulta clar tipurile de noxe si cantitatile acestora.La momentul ITP-ului , ca-i la doi ani ca-i la un an ,se poate lua indexul kilometrajului.La urmatorul ITP se va lua iar indexul.Prin scadere se va afla cati Km a facut masina in acea perioada.Prin inmultire se poate afla cantitatea de noxe.Este chiar intersant ca nu s-a facut inca o aplicatie , la cate se fac in vremea noastra.In acest mod s-ar putea evalua mult mai bine contributia unei masini la poluarea generaIa. Despre cat polueaza cu adevarat o masina E5 , stim care vrem sa stim , in legatura cu procesele celebre avute de un mare concern german la care nu vreau sa-i fac publicitate ( ca are destula) , cu statul american ,privind cantitatea de noxe , prin interventii in softul calculatorului de bord.Propunerea mea s-ar putea realiza (implementa , asa suna mai „democratic”) intr-o lume normala in care nu se da inapoi kilometrajul la masini si nu se fasifica cantitatile de noxe chiar de cei pusi sa faca contrariul.Vedeti ca prin softuri se modifica azi orice date reale.Lume normala in sensul corect al cuvantului nu mai exista .A fost modificata „genetic”.Intrebare , intrebatoare… Daca stau mai mult prin service decat pe drum , oare mai polueaza d-le Doru.Pare totusi o fractura de logica.

  • Toate bune si frumoase cu exceptia pasajului pietonal subteran prevăzut a se construi in zona de intersecţie a Bulevardului Decebal cu strada Cuza Vodă şi strada Ursului, care este o investitie costisitoare si absolut inutilă. Acest pasaj nu rezolvă fluidizarea circulatiei auto având in vedere că Bulevardul Decebal este traverasat de mai multe treceri de pietoni care nu au cum sa fie desfiintate.
    De aceea, o solutie ratională ar fi să se renunte la aceasta investitie costisitoare iar cu banii respectivi să se faca alte lucrari folositoare bistritenilor.
    Vezi: https://timponline.ro/vezi-cum-va-arata-piata-decebal-dupa-modernizare/

  • Pasajul subteran nu va fi folosit la capacitate, va păpa f mulți bani și în foarte scurt timp se va transforma în WC public și casa boschetarilor. Nici prin Europa de Vest nu prea vezi pasaje subterane pentru pietoni, s-a renunțat la ele, dar ce să mergem așa departe, uite aici aproape e Clujul, nu prea au nici ei pasaje. Dacă în Cluj se poate fără, nu s-ar putea la Bistrița în Decebal???

  • Referitor la strada SUBCETATE NR 61 ,nici un proiect de modernizare canalizare,iluminare,trotuare transport,parcuri etc…Prea multe investiți în cartierul ANL.
    Oare cartierul rezidențial privat nu beneficiază de investiți Din partea Primăriei?

  • Poliția locală e o gioarsa pentru ca se parchează dezordonat și ilegal. E imperios necesar sa se puna ordine prin amenzi usturătoare. Inacceptabil sa parchezi pe trotuar cand la 30-50 m e loc marcat,amenajat. Imi trebuie o săptămână sa pun ordine . Trebuie să dispară inganfarea, și proasta creștere a multor cetateni „cultivati” la tencuit prin Italia,Spania UK,etc…
    APM sa isi faca datoria. Raul Bistrita e o hazna,stația de asfaltare din proximitatea serelor primăriei poluează aerul la un nivel inacceptabil și nu vede nimeni…
    Dacă nepăsarea ar durea,am avea mai mulți internați decat cu COVID.
    Biserica evanghelică da un aspect deprimant centrului urbei de ani de zile. Cu un spaclu o faceam de 10 ori până acum. Si e sub nasul Primăriei. Trebuie și un bici acolo unde nu merg lucrurile…
    Cetățeanul e a cincea roata la căruță. Prioritățile administrației sunt interesele personale,de grup,de partid etc…

  • Da, aici se vede că Primăria nu este interesată de binele urbei. Ei știu ce terenuri/ imobile se vând și ar trebuii să aibă prioritate. Astfel se poate „aerisi” orasul, pot apărea spații pentru parcări sub/supraterane, spații verzi, locuri de joacă pentru copii, terenuri de sport. Pe de altă parte…suntem sclavi străinilor și ne place. Nu ajutăm investitorii locali. Cei care păstrează, reinvestesc, cheltuie profitul aici, nu îl scot din țară. Iar treaba cu supermarketurile amintite este că ele „sufocă” magazinele localnicilor și „amenință” produsele locale. Etc etc.

Apasă aici ca să comentezi

Dă-i un răspuns lui Balan Marius -Horea Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS