Actualitate

Nici jumătate dintre tinerii participanţi la un studiu nu dau doi bani pe şcoală

Mai puţin de jumătate dintre tinerii care au participat la un studiu al Asociaţiei Proactiv Bistriţa, în parteneriat cu Creative Ideas of Youth People to Society, consideră şcoala importantă pentru dezvoltarea lor personală, cei mai mulţi optând pentru cărțile cu informații practice, colorate și simple.

Conform studiului, 41% dintre tineri au încredere că sistemul educațional și că școala îi vor ajuta la dezvoltarea personală. Ei consideră că familia este principalul factor pentru dezvoltarea lor personală, în procent de 75% , societatea se clasează între școală și familie.

98% dintre tineri consideră că este importantă și foarte importantă consilierea personală și profesională, iar acest lucru se poate face prin implicarea lor în workshop-uri, ateliere de lucru, training-uri și focus grupuri în procent de 73%. Acțiunile de voluntariat sunt favorite de 58% din tineri și doar 53% consideră că investind în educație se pot dezvolta personal.

Tinerii preferă cărțile care au informații ușor de înțeles, practice, colorate și simple.

O treime dintre tineri consideră că este important să gândească pe termen lung asupra carierei lor și că este important să investească în asta, iar 14% consideră că trebuie să profite de prezent și să-și trăiască viața acum.

Când vine vorba de alegea unui job, tinerii consideră că doar ei stau la baza propriei dorințe și decizii pentru angajare și că familia, școala și programele de tineret nu-i ajută prea mult în alegerea meseriei.

Tinerii consideră că factorul pentru care nu reușesc în viață are legătură cu motivația lor de a face ceva în viață: 10% au probleme în familie și consideră că este principalul motiv pentru care nu reușesc în viață. 5% consideră că situația prea bună de acasă este factorul principal pentru care tinerii nu vor reuși în viaţă.

57% dintre tineri consideră că există o diferență între tinerii din mediul urban și cei din mediul rural, însă la această întrebare nu avem și motivele pentru care ei consideră că există acestă diferenţă.

Studiul face parte din proiectul SMART Educațion cofinanțat din fondurile publice ale Primăriei Bistrița în anul 2017, prin programul anual de finanțare nerambursabilă a ONG-urilor.

1 comentariu

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.