Consiliul Local Bistrița a aprobat joi 6 octombrie, într-o ședință extraordinară convocată de îndată, o serie de proiecte pe care municipalitatea le va depune în cadrul Planului Național de Redresare și Reziliență (PNRR):
🟢 Îmbunătățirea eficienței energetice a clădirilor publice, strada Alexandru Odobescu nr. 17 – Palatul Copiilor, 1.637.638,68 lei
🟢 Creșterea eficienței energetice a clădirii Căminului Cultural Ghinda, 822.090,90 lei
🟢 Îmbunătățirea eficienței energetice a blocurilor de locuințe – Bistrița 24 (Bd. Independenței nr. 81, Sc. A-K), 6.617.073,65 lei
🟢 Extindere sistem de management al traficului în muniipiul Bistrița – etapa 2, 4.922.700 lei: echipamente care permit interoperabilitatea cu sistemul de management al traficului care va fi implementat prin proiectele Linia Verde și Reconfigurarea axei Gării – Decebal – Andrei Mureșanu – Năsăudului): introducerea semaforizării pentru autovehicule, pietoni și bicicliști în apropierea sensurilor giratorii; montarea senzorilor inteligenți care pot comunica / recunoaște vehiculele de transport public; dotarea vehiculelor de transport public cu senzori care comunică cu cei instalați pe carosabil; introducerea dotărilor suplimentare pentru trecerile de pietoni semaforizate, astfel încât să permită acordarea priorității autobuzelor / microbuzelor; extinderea dotărilor centrului de comandă și asigurarea software-urilor necesare, altele decât cele achiziționate în cele două proiecte aflate în curs de implementare.
🟢 Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public în municipiul Bistrița și comuna Șieu Măgheruș, 48.340.914 lei: 20 de autobuze electrice, 24 de stații de încărcare
🟢 Creșterea eficienței energetice a clădirii – Școala Generală Sigmir, 1.114.991,55 lei
🟢 Creșterea eficienței energetice a clădirilor Colegiului Tehnic Infoel, corp C și D, 1.114.991,55 lei
🟢 Amenajare piste de cicliști pe Dealul Jelnei – 2,359 km, 2.322.529,86 lei
🟢 Înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public în municipiul Bistrița și comuna Budacu de Jos, 24.170.457 lei: 10 autobuze electrice, 12 stații de încărcare
Ceamai faină pistă de biciclete din Bistrița:
https://www.youtube.com/watch?v=3vIlG-zV8ZA&list=PLjA9lNX_fbYnVsQkfqxZj7zc3QK5Z1-MT
👍👍👍👍👍
Se apropie termenul de finalizare a proiectului piste de biciclete etapa l și incompetenți din primărie nu au reușit să facă toate tronsoanele pistei de biciclete de pe strada Drumul Cetății 😥
Si, trotuarul, unde-i? Au scos dalele de pe trotuar si au pus asfalt. Mare smecherie. Apropo, dalele alea rosu, galben, negru, unde-s? In vreo fundatie de casa? Cine, ce a castigat dupa ditamai investitia. E tot cum a fost dar acum, in loc de totuar ii zice pista de biciclete. Fix pix!
Pista de biciclecte de pe strada Drumul Cetății este cea mai bună din Bistrița din câteva motive:
1. Realitate: Pe pista de biciclete Drumul Cetății se circulă cu bicicleta cel mai bine față de toate celelalte psite din oraș.
2. Locație: Pista de biciclete Drumul Cetății se află în mijlocul orașului pe teren plat fără multe intersecții sau alte obstacole care să optureze deplasarea bicicliștilor. Ea se află dea lungul orașului pe axa principală VestSud-EstNord și coroborată cu pistele de pe Calea Clujului și Simion Mândrescu va asigura posibilitatea deplasări bicicliștilor în tot orașul.
3. Utilitate: Asigură deplasarea în siguramță a oamenilor la muncă și copiilor la școală.
4. Mediu social: Acolo lumea este civilizată și educată fapt pentru care nu își parchează autovehiculele pe pista de biciclete.
Iată si motivul de ce se tărăgănează finalizarea pistei de pe strada Drumul Cetății:
https://timponline.ro/proiectul-de-amenajare-a-pistelor-pentru-ciclisti-pe-drumul-cetatii-schimbat/
Distrugerea Dealului Jelnei datorita unei piste de biciclete?! Nu înțeleg cum? Eu știu ca mersul cu bicicleta sau pe jos este sănătos, iar la femei le face și piciorul frumos! Mai adaug și economiile realizate, în condițiile în care combustibilul s-a scumpit enorm.
Someșan , Ce este așa greu de înțeles distrugerea Mediului Natural sub orice fel de pretext tot distrugere este ! Vezi degradările d apărute în zona traseielor de biciclete de pe Cocoșul , vezi degradările apărute în zona asfatului și betoanelor din ” Livada Perilor Seculari”, vezi degradările apărute în Padurea Codrișor din cauza străzii Tabără etc….
Hi, hi, Zănatici ăia din primărie vor să îngusteze și strada aceea hi, hi.
Eliberați Zidul Cetății din gratile de închisoare. Interziceți acesul autovehiculelor pe stăzile Dogarilor, Kogălniceanu , Ecaterina Teodoroiu și Barbu Lăutaru.
Sunt tare curios oare câți bicicliști sunt în stare să urce Dealul Jelnei pe bicicletă ? Cel mai probabil că nimeni, se aruncă alți bani pe o altă pârtie de schi inutilă .
Se dovedește încă o dată că cei din primărie sunt consecvenți în prostie.
Vor urca dealul Jelnei tot atâția de mulți bicicliști ca și acum adică 0.
Alți bani aruncați aiurea !
Despre ce distrugere vorbesti „ecologistule” . Nu vei mai putea sa-ti ambalezi cazanu’ „ecologic” pe deal. Esti la fel de ecologist ca si Putin de pacifist 🙂 Sunt multe trasee de biciclete in zona FYI inainte de a fi facute cele de la Poligon sau zona „Cocosu’ ” cum o numesti tu. Strada Valea Jelnei pana sus este facut pulbere de specialistii de la ne-Indemanarea care au „asfaltat” bine zona, ca au reusit sa o faca strada cu singura banda, asa ca a crea o zona protejata pentru biciclete si pietoni este o idee buna. Uita-te „ecologistule” la drumurile din Norvegia si vei vedea ca si acolo sunt extrem de multe drumuri inguste care au si piste de biciclete. Sigur este greu cu asemenea „progresisti” liber-schimbisti, bine macar ca incet lucrurile se misca in sensul bun…
Bălane, nu te mai băga ca musca în discuțile oamenilor mari, tu nu ai noțiunile elementare de ecologie, nu ai baza.
Uite unde se aruncă impozitele noastre mărite aberant pe o altă tâmpenie de data asta pe Dealul Jelnei.
Cu toate felicitările lui Bălan cu astfel de aberații Turc se duce în cap ca bolovanul la fundul apei.
Să ai peste 130 de străzi în mijlocul orașului fără urmă de asfalt sau de trotuar și să lipsești banii prețioși pe o pista de biciclete pe un deal pe care nu poate urca zilnic nici-un biciclist atunci trebuie să fi or cretin or turc.
In ce sat traiesti de ai atatea strazi neasfaltate in mijloc? Ai 10 pseudonime cu care iti dai singur like-uri 🙂 Macar incearca sa scrii ceva coerent „distrugerea dealului” – cum reabilitandu-l ? 130 de strazi… in care din mijlocuri 🙂 ? BTW nu-ti mai proiecta propria imagine catre ceilalti, rezolva-ti singur problemele. Strada este o intrare in Bistrita, nu este o alee din oras. Asa ca este o prioritate! Ca si celelalte intrari in oras! Incet, incet lucrurile se misca bine.
@ Medicamente ?
Am doar o întrebare simplă și de bun simț pentru tine :
Ai urcat vreodată dealul Jelnei pe bicicletă, ești în stare să-l urci ?
Poți să-l urci numai dacă folosești medicamentele la care faci atâta referire adică la steroizi.
Pentru medicamente,
Este foarte bună întrebarea ta unde se află cele peste 130 de străzi din mijlocul ” satului ” Bistrița îți recomand să o redirecționzi către primarul Turc această întrebare.
Iți dau numai câteva exemple unde se află străzile din mijlocul orașului fără asfalt în cartierele: Compozitorilor, Vasile Goldiș, Simion Mândresu, Aurel Vlaicu ….
Sunt și alte cartiere în oraș cu străzi neasfaltate : Subcetate, Soarelui, Brâncoveanu, Matei Corvin.
Puteți să vedeți mai jos câteva din cele peste 130 de străzi din mijlocul „orașului” Bistrița fără asfalt.
https://www.youtube.com/watch?v=rpuAEzzSe2Q