Actualitate

O familie care a schimbat furnizorul de energie acuză presiuni. Ce răspunde Electrica Bistriţa

O familie din Viişoara care a schimbat de curând furnizorul de energie electrică acuză Electrica Furnizare că, pe ultima sută de metri, i-a emis o factură uriaşă pentru ca să se răzgândească. Reprezentantul unui furnizor din Timiş, Petru Farcaş, susţine că e modul prin care vechiul furnizor „se răzbună” pe cei care decid să renunţe la serviciile sale.

Corneliu Varga a făcut un contract de schimbare a furnizorului de energie electrică în data de 25 noiembrie 2016. Luna aceasta însă, Electrica Furnizare Bistriţa i-a trimis o adresă prin care îl anunţă că, dacă până în data de 15 ianuarie a.c. nu merge să reînnoiască vechiul contract, din 16 ianuarie îi va fi sistată furnizarea energiei electrice.

„Eu am dat telefon la superiorii mei din Timişoara, au trimis un e-mail şi au anunţat Electrica că familia Varga este la Restart din 15 ianuarie a.c., iar drept consecinţă, în data de 18 ianuarie a.c., familia a primit o factură de la Electrica Furnizare pentru o cantitate consumată de 2800 KWh, o factură de regularizare, în valoare de 1551,21 de lei. Eu i-am cerut domnului Varga să-mi aducă indexul contorului care are 13328,2 KWh, indexul de azi. Dacă stau să citesc indexul de pe factura lor de regularizare îmi apare o diferenţă în minus pe factură de 4000 de KWh, adică 9107 şi ceva de KWh. Dacă mă uit în factura din noiembrie, indexul nou este de 9597. Cum e posibil ca în luna noiembrie să aibă indexul mai mare ca în luna ianuarie? E o diferenţă de ce e acum la contor de 4000 de KWh. Asta înseamnă încă o factură la circa 4000 de lei la preţurile lor actuale. Eu din asta înţeleg că fie s-au făcut nişte citiri eronate, fie că nu funcţionează bine contorul dânsului, dar eu văd în asta un fel de răzbunare pentru faptul că familia Varga a decis să schimbe furnizorul. Erorile pe care le face Electrica Furnizare trebuie aduse la cunoştinţa oamenilor. Dacă omul nu doreşte să schimbe furnizorul şi rămâne la ei, atunci se rezolvă toate problemele, dacă nu, nu. Am un coleg care a renunţat şi el la Electrica şi când a făcut lucrul acesta a fost certat ca un copil mic. Aşa ceva nu se face. Ordinul ANR şi legile în vigoare nicidecum nu prevăd lucrurile acestea”, a spus Petru Farcaş pentru Timp Online.

Corneliu Varga, locatar al blocurilor sociale din Viişoara, a declarat la rândul lui că niciodată nu a plătit la Electrica facturi mai mari de 200 de lei: „Avem doar becuri, un frigider şi televizor. Nu folosim încălzire pe curent. În luna noiembrie 2016 am plătit 164 de lei factură, iar în decembrie 168 de lei. Pe noi tot timpul ne-au manevrat ăştia de la Electrica. Nu a venit nimeni să-mi bată la uşă şi să-mi spună că citeşte ceasul şi să văd şi eu. Eu sunt om necăjit. Am şapte copii, iar în apartament stăm 6 persoane şi nu am avut niciodată facturi mai mari de 200 de lei lunar”, a spus Corneliu Varga.

Bărbatul a fost îndrumat apoi să meargă la sediul Electrica să depună o reclamaţie, nemulţumit de cuantumul ultimei facturi, iar dacă nu este lămurit să apeleze la Protecţia Consumatorului.

Pe de altă parte, Timp Online l-a întrebat pe Petru Farcaş câte persoane au decis să schimbe furnizorul. „Numai luna aceasta au făcut deja trecerea 44 de persoane, iar în total, de când activăm în Bistriţa-Năsăud, peste o mie. Am şi aparat de încasat şi mai încasez facturi de la terţi şi am văzut că toată lumea are facturile aproape duble faţă de ale noastre. Legea îmi spune că suntem obligaţi să avem o reducere de până la 15-20%, dar cred că la noi e până la 50%. Oamenii încă nu sunt toţi informaţi. Eu am lăsat pliante la multe blocuri şi case, dar oamenii sunt reticienţi pentru că cei de la Electrica umblă cu tot felul de ameninţări. Mai nou am auzit că a venit şi o firmă de la Bucureşti (Enel -n.r.), dar noi nu ne speriem. Ne pare bine că e concurenţă. Oamenii plătesc mult mai puţin la noi. Cu toate taxele, cu TVA, la mine omul plăteşte 53 de bani pe KWh faţă de aproximativ 70-1 leu cât e la Electrica. La ei e imprevizibil totul. Nu se poate să apară asemenea diferenţe de index pe facturi”, a spus Petru Farcaş.

Reprezentanţii Electrica Furnizare Bistriţa au negat acuzaţiile şi au spus că diferenţele de index de pe facturi pot apărea ca urmare a schimbării contorului. „Facturile de estimat se emit în baza istoricului de consum, iar cele de regularizare vin ca urmare a citirii contorului. Nu are nicio legătură cu plecarea abonatului la alt furnizor”, a declarat pentru Timp Online un reprezentant al Electrica.

În prezent, Electrica Furnizare Bistriţa are peste 100.000 de abonaţi casnici, iar cei 1000 care au plecat la Restart Energy ar fi echivalentul la 1% din totalul acestora.

Totuşi, motive de îngrijorare există fiindcă, de curând, Enel Bucureşti a început o campanie agresivă de intrare pe piaţa din Bistriţa-Năsăud. Ca să-şi păstreze clienţii, Electrica Furnizare are propria sa strategie despre care Timp Online va scrie în zilele următoare.

20 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.