Actualitate

Ovidiu Crețu și Radu Moldovan despre semnalizarea trecerilor la nivel cu calea ferată

Primarul Ovidiu Crețu și președintele CJ Radu Moldovan au vorbit într-o conferință de presă despre problema semnalizării trecerilor la nivel cu calea ferată.

”Bariera de la Viișoara va fi realizată de Ministerul Transporturilor prin structurile din subordine. Nu cred că procedurile vor permite realizarea barierei până la data începerii Târgului Mare al Bistriței (19 august), dar ne vom asigura ca în perioada respectivă bariera să fie dirijată. Indiferent dacă își asumă primăria sau nu, procedurile sunt la fel. Dacă ministerul alocă bani, nu văd de ce ar trebui să aloce primăria. Realizarea se face prin procedurile lor, noi dacă am vrea să finanțăm trebuie să transferăm banii la CFR și tot ei organizează procedura. Avem o adresă către CFR trimisă în 11 ianuarie 2016 la care am primit răspuns în 26 ianuarie și ni s-a spus că la nivelul încadrare a trecerii respective, cu numărul de trenuri care circulă și cu importanța drumului care traversează linia marcajul cu semne de circulație este suficient. În 2016, Regionala CFR Cluj a avut bani pentru a realiza mai multe semnalizări, inclusiv pentru cea de la Viișoara. A organizat licitația, s-a prezentat o singură firmă care a dat o sumă mai mare și a fost anulată licitația. În 2017 am făcut intervenție la minister și finanțează ei, deci n-am de ce și cum să finanțăm noi”, a spus primarul Bistriței, Ovidiu Crețu.

”Pe toți ne marchează astfel de lucruri, eu am și cunoscut-o pe fata care conducea, fiind în CJ al Tinerilor. E regretabil că se întâmplă astfel de lucruri. Din păcate, n-avem probleme doar la Viișoara. Avem probleme pe drumul european, unde sunt cel puțin trei treceri la nivel cu calea ferată, și acolo au fost accidente, e adevărat nu la nivelul celor două de la Viișoara. Nici acolo nu este, din păcate, o semnalizare cu barieră sau cu semnale luminoase sau acustice. Aici la Bistrița e mai ușor rezolvabil pentru că este în gestiunea SNCFR. Pe partea cealaltă avem concesionată calea ferată unui operator privat și nu ai pârghii să te duci, atât timp cât îndeplinește condițiile legale, să îl obligi. Văzând ce s-a întâmplat, în următorul moment am vorbit cu ministrul Transporturilor, sunt câteva mii astfel de situații unde din păcate încă se întâmplă foarte multe accidente. Am primit și atunci promisiunea că îi va chema pe cei care au concesionată calea ferată, să discute cu ei și să facă aceste semnalizări. E păcat că trebuie să se întâmple astfel de accidente tragice pentru ca cineva să poată să prioritizeze. Am făcut nu știu câte drumuri la București ca să reușim să facem semnalizarea la calea ferată de la Băile Figa. Sunt proceduri greoaie. 2 miliarde de euro bani europeni pe modernizarea infrastructurii de cale ferată s-au dus înapoi pentru că s-au tot anulat licitații. Este evident că trebuie găsite soluții, dar nu se poate peste noapte. În varianta optimă avem acum la Viișoara și Lucian Blaga, dar rămânem cu cele de la Apollo, Lamă, de pe drumul european și multe altele”, a afirmat președintele CJ Radu Moldovan.

7 comentarii

  • A cam stricat petrecerea de nunta Zamfirei accidentul acesta groaznic…nu îi mai tihnește primarului ospățul….

  • In imaginea prezentata, Raducu si Cretu stau ca doi popândăi depăsiti de situatie. Cele doua tragedii feroviare, din decembrie-2015 si cea de acum cateva zile , puteau fi prevenite daca montarea unei bariere la trecerea peste calea ferată din Viisoara era făcută imediat dupa darea in folosintă a primelor blocuri sociale din zonă. Numai că primarul Cretu in loc sa se ocupe de treburi serioase ale orasului, avea mintea blocata cu tot felul de găinării, precum mulaje de struti, mere de plastic sau ouă gigant care consumă banul public si nu servesc la nimic. Cel putin dacă dupa prima tragedie din decembrie 2015 s-ar fi montat o barieră , putea fi evitata cea de la inceputul lunii inie, 2017. Un vechi proverb spune ca “inteleptul invata din greselile altora, desteptul invata din greselile proprii, iar prostul nu invata niciodata.” Primarul Cretu se afla in cea din urma situatie.

  • Demisia incompetentilor!!! Statul cel mai mare incompetent, astia nu sunt trasi la raspundere? Oare cand vor fi din nou victime??? S-au luat masuri de prevenire a accidentelor in zona aceea???

  • Fac ceva pe ele PROCEDURI. O tara si un oras functional ar trebui sa o instaleze in regim de urgenta. A doua zi ! Daca mai mor vreo 2-3 pana de marele TARG al BISTRITEI o sa va convina situatia. Ati mai putea dantali si petrece de MARELE TARG ?

  • mortii ,moartea tinerilor nu suporta derogare ! Vina,responsabilitatea , pana acum, trebuia imputata acestor IRESPONSABILI care ne confunda cu vitele ,se ocupa de cu totul altceva in functiile publice decat de garantarea dreptului la viata .Functia le-a fost data de popor ,nu pt un merit personal ,ci pt a fi GARANTATA VIATA CETATENILOR ,idiotilor ! E infint putin , doar demiterea din functie !.Aici ,indiferenta ,incompetenta ,politrucia ,dictatura a dus la moarte ,la moartea mai multor persoane ,persoane tinere cu DREPT LA VIATA ,drept „garantat ” de Constitutie,Constitutia drepturilor fundamentale ! Iata ce drept au garantat politrucii astia : dreptul de a muri ca la abator .Ar fi rusinea natiei sa mai auzim ,ca maine sant liberi sau inca pe functie .Prototipurile acestora au abatorizat tara si nici macar n-au capacitatea de a-si recunoaste responsabilitatea ;iata ,vorbesc ca si cum li s-ar cuveni sa mai stea pe functie !Cum se numeste tara aceasta ? tara lui …”se moare de tanar pe calea ferata „?

    Dar au tupeul sa iasa public si sa faca motivari inepte .Inca au tupeul -post mortem -sa promita

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.