Actualitate

Circulație restricționată pe unele străzi din Bistrița pentru amenajarea pistelor

Primăria Bistrița are în execuție lucrările pentru obiectivul de investiții ”Amenajare piste de cicliști în municipiul Bistrița – etapa I”

”Execuția lucrărilor pentru amenajarea pistelor de bicicliști prevăd modificarea unor străzi din municipiul Bistrița și reconfigurarea lor prin amenajarea pistelor de bicicliști pe trotuar sau carosabil, fapt pentru care aducem la cunoștință cetățenilor restricționarea circulației pentru turnarea stratului de asfalt pigmentat pe str. C. R. Vivu, str. Avram Iancu, str. Grănicerilor (parțial de la intersecția cu Calea Moldovei), str. Ioan Slavici și str. Împăratul Traian, în intervalul 2-4 iunie”, anunță municipalitatea.

Prin proiect se va realiza amenajarea a 26,056 km de piste de cicliști, semnalizate corespunzator, pe 28 de străzi din Bistrița: 1 Decembrie, Avram Iancu, Grănicerilor, Ghinzii, C. R. Vivu, Vasile Lupu, Tudor Vladimirescu, Cimitirului, Crinilor, Ioan Slavici, Subcetate, Drumul Cetăţii, Drumul Dumitrei Vechi, Dimitrie Cantemir, Eroilor, Împăratul Traian, Valeriu Branişte, Aleea Sălciilor, Petru Maior, Al. Odobescu, Ioan Raţiu, Codrişor/Victor Onişor, Alba Iulia, Aleea Şieu, Panait Cerna, Gheorghe Pop de Băseşti, Axente Sever și Garoafei.

Obiectivele proiectului de peste 21 de milioane lei, fonduri europene, sunt: 1. Amenajarea a 26,056 km de piste de cicliști, semnalizate corespunzator, pe 28 de străzi din Bistrița. 2. Instalarea a 7 stații închiriere biciclete – tip bike-sharing – dintre care 2 vor fi dotate inclusiv cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 biciclete achiziționate prin proiect. 3. Achiziționarea unui numar de 175 biciclete inteligente, accesibile populației, cu scopul de a contribui la o creștere a numărului de persoane care utilizează pistele/traseele pentru biciclete față de situația prezentă, respectiv cu 25.500 de persoane în plus, în primul an după implementarea proiectului și cu 36.500 persoane, în plus, în al 5-lea an de durabilitate a proiectului. Vor fi șapte stații de închiriere a bicicletelor (Parcul Municipal Bistrița, Piața Mihai Eminescu, Parcul din zona Han, str. Cuza Vodă, str. Poligonului, Parcul din zona Big și str. Calea Moldovei), dintre care 2 vor fi dotate și cu biciclete electrice, stații care au în componență terminale inteligente, stații de andocare pentru cele 175 biciclete.

Lucrările sunt executate de firma CML.RO.

(Sursă foto: Primăria Bistrița)

VEZI ȘI:

https://timponline.ro/tur-ciclist-la-bistrita-pentru-promovarea-mobilitatii-urbane/

45 comentarii

  • Primul tronson al pistei de biciclete de pe Drumul Cetății este aproape gata mai trebuie doar să fie asfaltat. Ar fi oportun să începeți cu asfaltarea acestei piste.

    • Mi-am dat singură răspunsul,după ce s-a cotcodacit despre pista de biciclete ,o mare realizare,cum să vorbești despre mizeria cu canalizarea?Acum 3 săptămîni canalizarea de pe strada T Vladimirescu a refulat în subsoluri,la biserica Sfîntă Treime,case și blocuri.Domnul Primar a fost invitat,a văzut și a plecat,a trimis Aquabis mașină pentru desfundate.Daca pînă acum venea mașină la două trei luni,acum datorită pomilor din ultima vreme s-a ajuns la 3 săptămîni.Intrebare-lucrarea de refacere canalizare mai este în garanție? Pe strada noastră este o greșeală de proiectare?de execuție?Cum o remediem?

    • @ Victoria, Data viitoare să ai mare grijă cu cine votezi, nu mai pune ștampila pe toți tăntălăi.

  • ma?da ce rost au?de ce nu se face una de a lungul orasului?linie dreapta unirea-viisoara?sa aiba o utilitate ,nu sa-si fataie idiotii curu pe bici prin oras,sa reducem traficul si poluarea….

    • Corect , Traseu pentru pista pentru pista de biciclete care să traveseze orașul și să nu-l blocheze între Viișoara și Unirea este Calea Clujului – Drumul Cetății – Simion Mândrescu.

  • De exemplu, sa explice Primaria Bistrita unde isi vor parca masinile cetatenii care lucreaza sau locuiesc pe str.Imparatul Traian, care oricum e o strada aglomerata si se va ingusta mult dupa realizarea pistei de biciclete??? Ar fi trebuit mai intai ca Primaria Bistrita sa asigure parcari si abia dupa aceia sa realizeze pistele de biciclete, care oricum ar fi trebuit facute doar pe strazile mai largi ale municipiului……….se cheltuie bani doar de dragul de a se cheltui………….

  • Felicitări dar ce se întâmplă cu cei ce rămân fără loc de parcare sau cu pietoni pe străzile unde a dispărut trotuar. Jos pălăria domn primar „felicitări”

  • Am mai spus-o si cu alte ocazii că la capitolul edilitar-urbanistic si de mobilitate urbană Bistrita e varză. In perioada celor trei mandate ale administratiei Ovidiu Cretu au fost făcute exagerat de multe sensuri giratorii care mai mult incurcă decât fluidizează circulatia in oras. O altă prostie este amenajarea de piste pentru biciclete prin ingustarea benzilor de circulatie de pe străzi care si asa nu fac fată circulatiei auto la orele de vârf. Unul dintre fostii viceprimari s-a blocat si nu găsea solutia de a iesi din dilema amenajării pistelor de biciclete. (Vezi: https://www.youtube.com/watch?v=ZHb2BwvplUQ)
    Nu există solutii miraculoase. Inainte de orice , Bistrița ar avea nevoie de actualizarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care este un document strategic de dezvoltare, complementar Planului Urbanistic General (PUG), având ca scop îmbunătăţirea accesibilităţii şi buna integrare a diferitelor moduri de mobilitate şi transport în oras. Această actualizare a PMUD este necesară si in privinta planului de amenajare a pistelor pentru biciclete, ceea ce presupune si reconfigurarea retelei actuale de străzi. Astfel, mai multe străzi ar putea fi amenajate cu sens unic, pentru a face loc pistelor se biciclete si amenajarea unor locuri de parcare. Pe de altă parte, amenajarea de sensuri unice duce la fluidizarea circulatiei auto si permite desfiintarea unor sensuri giratorii inutile.
    Pe de altă parte, orasul Bistrița are avantajul de a fi de a fi străbătut pe lungime, de la un capăt la altul de râul cu acelasi nume. Prin urmare exista această posibilitate a amenajarii malurilor acestui curs de apa de la Unirea la Viisoara pentru a indeplini functiuni complexe. Una din cele mai importante amenajări ar putea fi o pistă de biciclete pe malul stâng al râului Bistrița. Din păcate pană in prezent nu a fost pus in valoare acest avantaj nici acolo unde se putea. De asemenea, primarul Ioan Turc sugera amenajarea unei axe de transport auto de la Sărata la Unirea, de o parte si de alta a căii ferate care ar putea să includă si o pistă pentru biciclete.

    • @ Sergiu, Ideea lui Turc cu axa de transport auto pe ambele părți a căi ferate este excelentă, din nefericire pentru el acest proiect tărăgănează de foarte mult timp fără să se întâmple nimic concret doar vorbe.

    • @ Sergiu & Pe lângă calea ferată,

      Asta este diferența dintre guristul Turc care nu este în stare să facă nimic și Nicu Moldovan de la Beclean care face: în curând Becleanul va avea și o nouă centură pe când Bistrița care este reședința județului și primarul și primministru sunt din același partid doar vorbe…..vorbe….și gesticulări din mână.

  • o sa va vindeti ma din alea 3 masini de la bloc,cine dracu a mai auzit asa ceva,una musai suv sa fie,papagalilor,mergeti la copenhaga,iti ridica fiscul suv ul ,apoi te intreaba ce si cum.
    bune pistele,da sa aiba un Dumnezeu si utilitate,fa ba primare doua axe de la nord la sud si est vest,apoi tot felul de alte trasee prin oras…..lasa rahaturile cretului,nu ne a nenorocit destul?amu tu i continui opera?

  • O pista printre copacii de pe B-dul Republicii ar fi foarte utila pentru sute de elevi care ar putea merge la scoala singuri si asa dimineata nu ar mai fi traficul infernal unde fiecare parinte isi aduce cu masina copilul. Pe modelul oraselor din Franta pista poate trece si prin sensurile giratori de pe strada, masiniile avand obligatie sa acorde PRIORITATE celor cu mai putini cai putere. Spatiu este, decorul e perfect, utilitatea ar fi la cote maxime in acea zona! Sper sa auda autoritatile aceasta idee. Bistrita are nevoie de idei bune acum si pus in practica in mod util cetatenilor sai!

  • Sunt bune pistele de biciclete dar de ce nu ati ales malurile raului, ambele maluri , ca doar cine vrea sa se relaxeze nu merge prin oras cu bicicleta . Mai bine lasati malurule pline de boscheti si mizerie, decat sa le amenajati pt piste de biciclete si promenada

    • Pistele se fac acolo unde sunt necesare pentru circulația de zi cu zi, acolo unde traficul este mai mare un exemplu este strada Drumul Cetății pe unde merg oameni la muncă. Aceste piste nu se fac pentru relaxare.

  • Vrei sa zici 20000 de fraieri care au votat fix cu fundul.
    Data viitoare poate casca ochii când pun stampila pe buletinul de vot si aleg o persoana care performeaza si în mediul privat, nu trântori din astia de lux carora le intra banul pe card de la buget.

  • Am mai scris asta: problema vine de la Bruxelles- trebuie îngustate strazile pentru a elimina locurile de parcare si pe cale de consecinta , renuntarea la masini! Green Deal- ul prevede reducerea noxelor la 50% pana în 2030. Chestia cu bicicletele e secundara, altfel se gaseau trasee care sa nu afecteze parcarile( conform comentariilor de mai sus)La Prundu Bargaului este parcare supraterana, la Bistrita- nu! Si nici n- or fi degraba

  • O lucrare fara nici un sens, facuta doar ca sa se raporteze un anumit numar de km. Haosul in oras va fi si mai mare, cata vreme nu se fac parcari. Nu contest importanta sportului pentru forma fizica si sanatate, dar nu poate toata lumea sa faca doar ciclism si nimic altceva. Majoritatea oamenilor din oras mai au si alte preocupari, mai trebuie sa mearga si la serviciu (in alta tinuta decat echipamentul de mers pe bicicleta), mai trebuie sa lase un copil la gradinita si altul la scoala, mai trebuie sa faca si cumparaturi si multe alte activitati unde e nevoie de masina.
    Pentru unii e usor de zis „stati in casa, daca nu vreti sa mergeti pe bicicleta”, dar acest mod de gandire nu face bine nimanui. Au mai fost articole despre afacerile din zona pietonala si str. Dornei, care sufera din lipsa de clienti. Pe langa efectul pandemiei, este normal ca lumea sa evite zona, cata vreme putinele parcari sunt si acelea cu plata. Desigur ca majoritatea aleg comenzile online sau mall-urile, unde poti sa parchezi linistit si sa te uiti prin magazine cat doresti, fara sa te gandesti ca iti expira tichetul de parcare. Facem tot ce se poate ca sa descurajam circulatia prin oras si dupa aia ne plangem ca falimenteaza magazinele mici si ca raman doar marile lanturi.
    Nu mai zic de vesnica mentalitate a romanului „sa moara si capra vecinului”. Adica daca eu nu imi permit masina, atunci sa ti-o vinzi si tu pe a ta. Ciclismul are rostul lui, dar pentru majoritatea deplasarilor pur si simplu e nevoie de masina.

    • Politica UE nu este neapărat promovarea biciciclete ăsta este un efect secundar, politica UE este de a elimina cât mai mult poluarea ceea ce înseamnă eliminarea automobilelor prin eliminarea intenționată a locurilor de parcare, îngustarea străzilor și mărirea taxelor și impozitelor pentru posesorii de automobile, etc…
      Așa că dacă ai una sau mai multe mașinii este bine să le vinzi până mai găsești fraieri care să le cumpere.

    • am inteles,esti o cucoana chitita pe shoping,orice idiot isi permite in ziua de azi o masina de doua parale,daca ne vezi pe bici poti sa ti inchipui ca suntem saracani ,sa ne tragi si niste claxoane si injuraturi.
      in orasul asta multi ar apela la diverse variante de transport,dar bistriteanul e asa de idiot incat te rade daca nu esti intr-un bmw x5 obosit.
      doar la noi vezi asa ceva,stai la bloc cu parintii,n ai dupa ce bea apa ,da masina din parcare te costa mai mult ca salariul.

    • neam de saraci, nu ai inteles nimic. Ai doar placa asta cu saracia pe care o rulezi la orice subiect. Nici macar nu era vorba de shopping, care se poate face fara probleme la mall sau online. Pana una alta, transportul public in oras e la pamant, iar bicicleta e mai mult pentru plimbari atunci cand si conditiile meteo permit acest lucru. Deocamdata majoritatea bistritenilor au nevoie de masini si de parcari. Pentru reducerea poluarii o varianta mult mai buna ar fi ieftinirea masinilor electrice si interzicerea sau aplicarea unui impozit usturator masinilor care emit o mare cantitate de noxe.
      Dar de ce sa evoluam catre variante mai putin poluante cand dupa gandirea unora putem sa renuntam cu totul la masini?

    • @@….
      Corect spus: Trebuie să renuțăm total la automobile ! Automobilele nu au niciun rost. Automobilele și în special BMW-uri sunt doar pentru cocalari ( vezi aici și BMW-ul cu care circulă primarul care este parcat în nesimțire fix în fața intrari în primărie :o) )

  • Vând BMW an de fabricație 2020, puteți să-l vedeți parcat în fața primărie în fiecare zi cu excepție zilele de concediu și zilele lucrătoare. Relați în privatul de stat de la sediul PNL plasat imediat după bideu.

    • Locuim pe strada Ghinzii,au făcut-o praf și au abandonat-o,nici urmă de muncitori și e plin de tranșee după săpături la pista! Totuși după mașini se plătesc taxe!

    • @ Jkdb,

      Ce să faci dacă te-ai mutat pe strada unde locuieste gunoierul numărul unu al județului.
      Acum poți să te duci să mulțumești din inimă ( partidului ) și bonus vei primi că îți va ridica ginoiul la o lună.

  • @ Horia, Pista de biciclete de pe strada Slavici este bună și va fi foarte utilă. Eu merg acum cu biciclete iar acum printre mașini este foarte greu, da pista de acolo putea fi mai lată dar totuși este mult mai bine decât nimic.

  • Plus montare ceva delimitatoare sau stalpisori intre benzi, autosi ciclism, sunt o gramada de nesimtiti care parcheaza pe aceste benzi pentru cicliști,

    • Sau să pună niște borduri înalte să nu se mai suie „urangutani” cu rablele lor de mașini pe pistele de biciclete. Îmi cer scuze de la regnul animal urangutan care sunt o specie inteligentă nu ca specimenele de homo sapiens care parchează mașinile aiurea.

    • Vor fi mulți bizoni care vor parca pe piste, acestora ar trebui să lise ridice permisul de șofer la a doua abatere.

    • Este plin orașul cu cocalari cu rable de mașini. Nu știu de unde au apărut atâția ?

    • @ Tudor, Au adus toate rablele din Germania pe care germani nu știau cum să scape mai repede de ele.

  • De ziua mondială a bicicletei un La mulți ani și pedalare faină tuturor bicicliștilor bistrițeni !

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.