Actualitate

Petiție către Primăria Bistrița: Interziceți circulația mașinilor-școală la orele de vârf!

Consiliul Local are pe agenda ultimei ședințe din 2016 și o petiție trimisă de o tânără din Bistrița care sesizează o problemă de interes public: traficul intens și îngreunat. ”Am ales această cale de a mă implica activ în buna funcționare a orașului, în calitate de simplu cetățean, deoarece consider că cei c efac parte din clasa politică sunt croiți după un anumit tipar, iar cei care sunt bine intenționați sunt sătui, sceptici, reticenți și nu sunt interesați să facă parte din ea”, spune Ionela Alexa.

Ea solicită Consiliului Local reglementării circulației mijlooacelor de transport aparținând școlilor de șoferi: mai exact, interzicerea circulației mașinilor școlilor de șoferi, în timpul orelor de curs și/sau de examen, în zilele lucrătoare între orele 7.00 – 9.00 și 16.00 – 18.00, iar instruirea să se facă în aceste intervale în afara orașului.

Tot ea propune ca nerespectarea acestei hotărâri să se sancționeze cu amendă de la 200 la 500 de lei.

Raportul executivului Primăriei Bistrița este negativ, în primul rând pentru că proiectul nu este susținut cu semnături de cel puțin 5% din populația cu drept de vot din Bistrița: ”Nu susținem acest proiect din punctul de vedere al legalității”.

Aici puteți citi Petitia, iar aici Raportul Politiei Locale si Directiei Juridice.

25 comentarii

  • Elevii trebuie să invețe să se descurce in trafic in orice condiții.
    Mulți dintre ei o să ia carnetul şi după aceea o să blocheze traficul, pentru că nu au invătat sa conducă masina la ore de vârf.

    • S-ar putea rezolva aspectul: sa se stabileasca un nr de ore de condus in traficul din oras, doar dupa ce elevul ar sti sa schimbe viteza, etc.

    • Dacă vrei să înveți fotbal nu te duci în finala Champions League…

  • Si mai normal ar fi fost ca aceasta sa fie gandita si rezolvata de cei pe care noi, cetatenii PENTRU ASEMENEA MASURI ii platim!
    E adevarat ca instalati legal in fotolii confortabile si coplesiti de atatea dosare si probleme, edilii/ responsabilii sa nu perceapa necesitatea si impactul; ei au masini (nu alel lor, ce-i drept, ci… ale noastre), timp (din timpul nostru) si rabdare sa traverseze orasul (leafa mergeee, sporurile curg!).
    Rezolvarea acestui aspect ar sterge poate din renumele orasului nostru, ca orasul veveritelor stresate, sau al sensurilor giratorii „inovante”!
    Ar trebui luate in calcul propuneri ca aceasta petitie- pertinenta si civilizata- pe care cu certitudine ar semna-o cetatenii orasului posesori de autovehicule, care au votat SI in speranta de a fi auziti.
    Este nevoie de normalitate si respect si in orasul nostru!

  • Raspunsul celor din CL era de asteptat. Un singur cetatean o singura peritie in viziunea administratiei este egal cu O. Cu procentul cerut de ei este un adevarat REFERENDUM ori acolo nu se discuta si nu se poate trata un astfel de subiect. A se vedea REFERENDUMUL initiat de BISTRITA CIVICA pe subiectul unei investitii legat de PADUREA CODRISOR. Personal sunt de acord cu cele sesizate de aceasta tanara din oras, insa ca sa aiba si succes intradevar trebuiau adunate cateva sute de semnaturi si ceruta o dezbatere in CL cu o sala plina de cetateni .numai ca asta nu se va intampla niciodata pt. ca nu suntem pregatiti si dornici sa tratam un subiect legat de comunitate. In acest sens am o vasta experienta , strangand timp de 10 ani mii de semnaturi de la concetatenii mei , cu care am abordat multe aspecte legate de proiecte facute anapoda de administratia orasului nostru. Adaug ca nu am fost sustinut deloc in aceste demersuri cu prezenta in sala CL si bistritenii si eu personal am fost tratati cu dispret la toate interpelarile aduse. Nu avem nici o sansa , atata timp cat administratia nu este egalul cetateanului. Singura varianta este iesitul in strada si democratic fara incidente sa stragi cat te tin puterile. Numai ca si aici nu ne putem compara cu tarile in care democratia participativa functioneaza bine. Acestea fiind spuse inchei cu indemnul la rabdare, rabdare si iar rabdare pana la schimbul de generatii care poate sa aduca un suflu nou.

  • Orice avocat bun va castiga in instanta contra unei astfel de decizii, pe motiv ca pentru masinile scoala Primaria incaseaza impozite la fel ca si pentru celelalte masini.
    „Chipiasii” Politiei Locale ar putea sa faca alte lucruri – sa-i amendeze pe cei cu masini parcate neregulamentar, mai ales pe Bulevardul Republicii; sa ridice masinile lasate pe domeniul public cu lunile de proprietari.
    Primaria ar trebui sa deschida un nou drum care sa lege partea de sus si cea de jos a orasului, in locul celui transformat in zona pietonala. Ar trebui sa faca o centura adevarata a orasului, care sa scoata tot traficul de tranzit din oras, si niste parcari suplimentare (nu din cele desenate pe asfalt). Ar trebui redeschis traficul intre strazile Lupeni si Caragiale (inchis de specialistii lui peste prajit din Primarie), ca sa puna in valoare parcarea de pe strada Lupeni.
    Nu in ultimul rand numarul de angajati ai Primariei ar trebui redus macar cu 20% (incepand cu inutila Politie Locala), cei ramasi acolo ar trebui platiti mai bine si monitorizati strict pentru a-si face treaba.

    • nu am voie sa parchez pe locurile celor cu handicap!
      asa KA KAuta in continuare un avocat cu pusca ca ca tine sa gandeasca!

  • Nu trebuie interzis nimic.
    Instructorul ar trebui să stie, dacă elevul este pregătit să conducă maşina pe strazile oraşului la orele de vârf sau nu.
    Unii elevi pot face acest lucru, alții nu.
    Responsabilitatea este a instructorului !

  • Problema e ca sunt doar 2 străzi în oraș. Soluția ar fi un drum de nou de centura. Infrastructura orașului e prea săracă pentru câte mașini circulă în interiorul acestuia, dacă nu mă înșel suntem locul 2 pe țară la numărul de mașini pe cap de locuitor. Totul pornește de la construcțiile făcute anapoda, cu cartiere rezidențiale care nici unul din ele nu e tranzitat de vreun drum principal. Toți primari de după revoluție până astăzi nu au avut viziune asupra viitorului orașului și au dat avize de construcție pe toate coclaurile fără ca acestea să aibă vreo cale de acces principala.

  • Semnez oricând o asemenea petiție… p.s. Consiliul local și/sau primarul putea să pună pe ordinea de zi această propunere fără să fie nevoie de nici o semnătură a nici unui cetățean…

  • În urma cu câteva zile am discutat cu Doamna Alexa şi am hotarăt să preiau proiectul şi să îl supun dezbaterii în Consiliul Local. Sunt foarte utile şi dezbaterile online, vă asigur că le urmăresc cu atenție. De asemenea, dacă vor fi şi alți consilieri interesați, m-aş bucura să mi se alăture.
    Consider oportună ideea acestui proiect şi o felicit pe Doamna Alexa, atât pentru civismul său, cât şi pentru rigurozitatea cu care s-a documentat în acest subiect.

    Teodor Mârza, consilier local.

    • Sustin si eu petitia, voi urmari aici (timponline) momentul in care aceasta va aparea pentru semnatura.
      Ar trebui sa li se prezinte consilierilor „alesi” ideile si problemele cetatenilor, exprimate in publicatiile online, poate gasesc si idei utile de civilizare si dezvoltare locala!

  • adica un consilier care a fost numit si nu ales personal de cel putin 5% din populatia orasului …ce propune un proiect de lege este RESPINS tot in asa maniera?

  • Este vorba doar de doua intervale orare. Adica intre 7-9 cand lumea se grabeste la locul de munca si sa duca copii la scoala, gradinita si 16-18 cand se iese de la munca.Mi se pare ca nu e chiar atat de tragic cum s-ar crede. Si eu sustin o asemenea petitie……

    Este adevarat ca si aceste masini platesc impozit ca si celelalte masini, dar oare celelalte masini circula cat circula masinile scolilor de soferi? Asa ca nu mi se pare ceva iesit din comun aceasta cerere, ci de bun simt.E adevarat ca instructorii ar trebui sa dea voie elevilor sa circule la orele de varf doar daca sunt bine pregatiti, dar nu cumva „banii vorbesc”?

  • Chiar e problema asa de mare ? Oare nu exagerām ?
    Cred ca e suficient, ca instructorii auto sā primeascā o scrisoare de la primarie, prin care sā fie rugati sā evite circulatia in centrul orasului in orele de vârf.
    Instructorilor auto li se poate atrage atentia, sā fie mai atenti la nvelul elevilor si sā circule intre orele 7-9 si 16-18 doar cu elevii buni.
    Unde este toleranta?
    Chiar e o catastrofa sa ajungi acasa cu 5 minute mai tarziu?

    • nu este o catastrofa faptul ca ajungem cu 5-10 minte mai tarziu, este o catastrofa ECOLOGICA faptul ca ardem benzina si motorina la relanti si poluam nejustificat orasul si se pare ca pe tine deja te-a afectat din punct de vedere mental acest lucru.

  • Nu știu dacă era nevoie de petiție sau de prohibiție în acel interval orar, cert este că problema în chestiune ține mai degrabă de conștiință și educație civică. Țin minte că prin ’91 când frecventam Școala de pe str Lupeni ( o școală de șoferi serioasă, nu glumă! ) între 7-9 am , 14 pm ( când ieșeau elevii de la școli ) ori 16-18 pm , nici un instructor nu se aventura pe străzi cu circulație intensă. Poligon ori turism prin Bârgaie, la alegere.
    În ziua de azi , altă mâncare de pește. Instructori vai și-amar, rezultate pe măsură. Accidente cu duiumul și tragedii fără număr.

  • Se vede, că nu știți despre ce e vorba. Rezolvarea e foarte simpla și tine de Prefectura BN. Susținerea examenului în vederea obținerii permisului de conducere și în alte orașe, inafara capitalei de județ. Tot ce înseamnă mașina de școală din județul ăsta, zi de zi, începând de la prima oră a zilei, migrează către Bistrița. Uni vin și de la 80 de km, zilnic. Chiar credeți că vor să facă asta? Nici vorbă…Vina e Prefecturii și a serviciului aferent acesteia, respectiv a celor care examinează. E greu să se examineze și în Năsăud și Beclean? Nu! E vorba de comoditatea și nepăsarea onoraratului stat român. Suntem, cred,printre puținele județe din țară, care examinează doar în capitala de județ. Dacă s-ar putea susține proba practica și în alte orașe, aglomerația provocată de mașinile de școală ar dispărea instantaneu. Cel puțin 60% din mașinile de școală, aparțin școlilor sau instructorilor independenți din afara municipiului Bistrița. Mă rog,trăim în România, soluții există, dar noi căutăm rezolvări aiuristice, fără a cunoaște fenomenul și a știi despre ce vorbim. Ca de obicei în tara asta,problema e cauzată de autorități, nu de simpli cetățeni. Iar noi, ne razboim tot cu noi,asta în timp ce alții râd de noi. Păcat…

    • Problema e reala , te inteleg, dar trebuie inteles la fel ca pt a fi sigur ca acest cursant se descurca daca isi ia permisul trebuie sa fie pus la examen in cit mai multe situatii dificile de trafic si acestea sunt in orasele mai mari (pt BN- Bistrita) altfel risti sa vezi ca merge omu din Nasaud si Beclean si din zona rurala pe mijlocul drumului si isi prinde urechile prin Cluj, nu mai zic Bucuresti, Budapesta, etc….

  • Problema vine si din partea instructorilor pt ca cursanții fac conducere in oras inainte de a sti conduce , mi se pare normal sa conducă si in conditii de trafic aglomerat dar după ce stăpânesc masina , sincer vad masini in examen in care cursanții conduc cu 20 km/h,ma întreb oare chiar iau permisul?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.