(FOTO) Podul Berăriei, una dintre cele mai controversate investiţii ale actualei administraţii locale, nu este deschis traficului nici acum, cu toate că administraţia locală a promis că îl va inaugura înainte de Anul Nou. Deşi vremea este caldă şi s-ar putea lucra, în zonă nu se vede prea multă mişcare, aşa că e puţin probabil că se va circula mai repede de aprilie 2018 când constructorul are termen limită să predea strada Faleză.
Construcţia Podului Berăriei a început în luna martie a anului 2015, executantul lucrării fiind SC Dacia Faber SRL Cluj-Napoca. Valoarea totală a investiţiei este de 4.889.838,98 lei, iar finanţarea s-a făcut din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop.
”E un pod mai special, l-am ales cu o arhitectură deosebită care creează și probleme mai mari în execuție. (…) Va fi nu numai un pod bun, ci și un pod frumos. Dacă am fi ales o variantă mai simplă a construcției, probabil că lucrurile erau mult mai avansate. Dar atunci când am ales dintre variantele proiectantului am mers pe o variantă mai elegantă, mai frumoasă, cu arhitectură deosebită, care presupune și elemente deosebite în tehnica construcțiilor. Am ales o soluţie spun eu de viitor, nu futuristă, că nu discutăm chiar la nivelul acesta, dar o soluţie arhitecturală mai deosebită care presupune nişte grinzi speciale, grinzi care presupun cofraje speciale, tehnologii speciale şi aşa mai departe”, a spus la începutul anului 2016 primarul Ovidiu Crețu.
Termenul de realizare a fost de 18 luni, undeva în luna septembrie a anului 2016. La vremea aceea, s-a spus că până la finalizarea podului se va amenaja și strada Faleză, situată în zona Zăvoaie pe malul stâng al râului Bistrița, dar nici vorbă de aşa ceva. Abia în 2017 s-a început amenajarea străzii Faleză cu 1,4 milioane de lei, termenul de finalizare fiind aprilie 2018.
La sfârşitul anului trecut, primarul Ovidiu Creţu declara pentru Timp Online: ”Podul Berăriei este finalizat, strada Faleză este realizată în proporție de 95% să spunem, mai avem câteva zone unde trotuarul nu este gata, dar lucrările se vor finaliza și vom deschide circulația în această iarnă și pe strada Faleză. Vom deschide circulația cât de repede, anul acesta (2017 -nr.r) cred că nu vor apuca să monteze stâlpii de iluminat și să facă o serie de lucrări de închidere a unor trotuare, dar în rest asfaltul este turnat. Pentru că încă avem lucrări nu periclităm viața celor care lucrează acolo deschizând circulația, dar totul (n.r. – deschiderea traficului) se va petrece în perioada următoare, adică înainte de Anul Nou. Legătura cu strada Zăvoaie este făcută, am asfaltat și porțiunea din strada Zăvoaie care nu era asfaltată înainte, deci acolo avem legătura realizată și cred că vom descărca destul de bine pe această zonă Podul Budacului, care în orele dimineții, atunci când cei din cartierul RAAL merg la serviciu, se aglomerează foarte tare. Vor avea o rută mai scurtă și mai puțin aglomerată”.
Cu toate că am trecut de Anul Nou, pe Podul Berăriei nu se circulă, doar se staţionează. Sunt parcate zilnic diverse maşini, iar din când în când poate fi văzută şi o căruţă cu un cal, priponit şi lăsat singur.
toata energia si resursele sunt canalizatate pe partie!!! nu mai au vreme pt acest pod :)))
Trebuie respectata data la care o sa fie receptionata lucrarea. De asta inca nu se circula pe acolo. Nu pot receptiona lucrari asa de capul lor …trebuie sa ne gandim si la aceste lucruri nu numai sa comentam 😉
Motto:
” După zădărnicia de-a cunoaşte
Întâi planeta şi pe urma ţara
Iată acum că mă aruncă vara
Pe-un câmp curat pe care cântă broaşte”
(Emilian Onciu)
Inainte de inceperea lucrarilor la Podului Berăriei, primarul Cretu argumenta cat este de necesara si de urgenta aceasta investitie pentru dezvoltarea orasului pe malul stang al raului Bistrita.
Intradevar, lucrările de construire a Podului Berăriei au inceput in luna martie 2015, firma de construcţii care şi-a adjudecat execuţia – SC Dacia Faber SRL din Cluj Napoca. Investiţia s-a ridicat la aproximativ 4,9 milioane lei fiind finanţată din bugetul local şi din împrumutul contractat în acest scop. Termenul de realizare anuntat era de 18 luni, iar perioada estimată pentru inaugurare fiind luna septembrie a anului 2016.
Ei bine, cu toate ca podul este gata de mai bine de un an de zile, nici astazi nu este dat in folosinta. Se pare ca nici necesitatea si nici urgenta acestei investitii clamata de Cretu la inceputul lucrarilor nu mai reprezinta o prioritate. Suparat pe „incalzirea globala” mintea lui Cretu este acum blocata cu partia de schi de pe dealul Cocosului, cautand solutii de a produce zapada artificiala, la temperaturi pozitive.
Daca tot au termen pana in aprilie 2018,eu zic sa lasam sa-si faca treaba,iar daca nici pana atunci nu se va da drumul,putem baga de vina.Pana atubci ar trebui sa invatam sa nu mai fim cîrcotași.Plus de asta,pana acum ,atatia ani de zile cand nimeni nu s-a gandit sa faca vreub pod acolo sau sa asfalteze strada aia,nu era nicio problema,acum ca se face ,se baga de vina.Dumnezeu va mai intelege!
Iată ce declara primarul Crețu în februarie 2014: „Podul Berăriei are menirea să deschidă circuitului edilitar o zonă, Zăvoaie, extrem de importantă pentru Bistriţa. Din cauza faptului că acum este o singură zonă de trecere, peste Podul Budacului, o zonă extrem de aglomerată, zona nu a avut dezvoltarea firească”.
Ce sa realizat în 2017? Un pod care trece apa Bistriței și o cotește imediat la stânga, înspre podul Budacului, în loc să facă direct legătura cu strada Zăvoaie.
Și asta doar din încăpățânarea edilului de a achiziționa teren pentru a se face o stradă perpendiculară pe strada Zăvoaie care într-adevăr putea să conducă la dezvoltarea edilitară a zonei și la crearea unei noi căi de acces spre Parcul Industrial Sărata. https://www.timponline.ro/asa-va-arata-podul-berariei-peste-raul-bistrita-ce-va-fi-construit-cu-bani-imprumutati-de-la-banca/
Lăsând la o parte faptul că s-a modernizat strada Faleză, situația în zonă rămâne aproape neschimbată. Despre benzi (piste) pentru bicicliști ce să mai vorbim? Inexistente!
Peteleu! Cind ma gindesc ca ai fost viceprimar si n-a ramas nimic in urma ta,mi-e sila! Lasa-ne…..!
Foarte corecta observatia Andrada! Peteleu este genul la care se potriveste zicala „din gura si din (…) stie sa dea toata lumea”!comentariu editat
Puteau foarte bine, sa lase pe perioada sarbatorilor, doar, un acces limitat pe acest pod, asa ca o surpriza… la a ce va urma. Insa vorba poporului, sa asteptam, daca tot am asteptat pana acum.
Strada Falezei nu rezolva problema fluientei circulatiei peste podul Berariei. Daca pe malul drept al raului Bistrita, sensul giratoriu de pe strada Petru Maior asigura un anumit flux al circulatiei peste pod, nu acelasi lucru se intampla pe malul stang. De aceea, o solutie ar fi realizarea unei bretele de legatura cu strada Malinului, care ar permite un viraj la dreapta dupa traversarea podului. In felul acesta pe strada Malinului se obtine o legatura mai directa pe malul stang al Bistritei cu Strada Zavoaie, iar in perspectiva prin amenajarea drumului DC8G, o ruta mai scurta spre Parcul Industrial Sarata, evitand aglomeratia din Viisoara.
Cine stie ceva despre legatura de rudenie intre proiectant (PFA Muresan Rares) si o persoana sus pusa in Primarie?
Toate la timpul lor… Oamenii știu doar sa critice… Recepționarea lucrării se va realiza doar prin aprilie… Abia atunci se va putea circula pe acolo.
Numai frustrati pe aci, se face fratilor ca anul e lung, dupa o zi de soare poate veni frig, suntem in ianuarie ce naiba