Actualitate Recomandări

”Premieră în România”: sistem cu bandă reversibilă la Viișoara și Unirea

Rombat

La Primăria Bistrița a fost prezentat proiectul de lărgire la trei benzi, dintre care una reversibilă, a DN 17 la intrările-ieșirile din oraș, în Viișoara și Unirea, pe tronsoanele Gomar Lux – Stația Petrom (Pasarelă) respectiv Stația Lukoil – Strada Lucian Blaga.

Întreaga investiție pentru fluidizarea traficului, care ar urma să fie gata până la finalul anului următor, se va realiza prin CNAIR. Tronsonul de la Viișoara pe trei benzi va avea 6,2 km, iar cel de la Unirea – 4 km. În principiu, banda reversibilă, cea din mijloc, va fi folosită dimineața pe sensul de intrare în oraș, iar după-amiaza pe sensul de ieșire din oraș. Va fi implementat un sistem inteligent de control al benzilor, se vor pune portale metalice pentru semnalizarea benzii reversibile (la circa 300 m distanță unul de celălalt) cu ecrane LED deasupra, pentru schimbarea sensului unei benzi în funcție de fluxul de trafic, cu senzori de trafic și control video. Având în vedere că nu se vor permite viraje la stânga pe cele două sectoare de drum, atât pe tronsonul de la Viișoara cât și pe cel de la Unirea vor fi câtre trei sensuri giratorii, dintre care unul deja existent, cu trei benzi la intrarea și ieșirea din fiecare sens, cu două sensuri înainte și unul pe care să se poată face întoarcerea.

Obiectivele sunt: reducerea ambuteiajelor în orele de vârf, creșterea capacităţii drumului, siguranța ridicată, monitorizarea video a traficului și gestionarea acestuia în timp real.

Primarul Bistriței, Gabriel Lazany, a declarat: ”Pentru fluidizarea traficului, vom extinde la trei benzi DN 17, cu una dintre benzi reversibilă, la intrările și ieșirile din oraș. Bistrițenii vor trebui să se obișnuiască și să se adapteze la noul sistem de circulație. Eu l-am văzut prima dată în anul 2006 la Chicago și funcționa perfect, m-am gândit atunci ce bun ar fi aplicat în Bistrița pe anumite zone. Intervalele orare pentru sensul pe banda reversibilă vor fi stabilite după montarea camerelor de luat vederi, care vor măsura efectiv ce se întâmplă dimineața și seara pe intrările respectiv ieșirile din oraş. De aceea ele se montează prima dată, pentru monitorizare, după aceea toți parametrii și măsurătorile de trafic sunt adaptate pe condițiile reale. Dacă vrem să fluidizăm traficul va trebui să ne adaptăm la aceste condiții. Acest proiect va fi legat cu soluțiile pe care le-am gândit la nivel de municipalitate: extinderea centurii actuale la patru benzi și pasajele denivelate”.

Directorul DRDP Cluj, Eugen Cecan, a spus că benzile reversibile sunt uzuale în foarte multe țări dezvoltate din punctul de vedere al traficului, precum Japonia, China, Olanda. ”Bistrița va fi primul municipiu în care vom aplica un astfel de sistem, va fi chiar o premieră în România, dacă mă gândesc bine cu certitudine așa este. Banda reversibilă, cea din mijloc, poate fi adaptată în orice moment, automat, în funcție de trafic. Totul va fi dirijat prin portale foarte bine gestionate de soft. Am ținut cont de toate străzile care au conexiune la DN 17, vor avea semafoare legate la portale, centrul de control al traficului urmând să fie activ 24 de ore din 24 la Primăria Bistrița. Acest proiect va fi implementat cu certitudine până la sfârșitul anului viitor. Am terminat studiile geo, mai avem de făcut studiul pentru montarea portalelor, apoi va urma perioada de proiectare și de lucrări efective. Undeva în mai-iunie va fi achiziția pentru execuție”.

Reamintim că municipalitatea are în plan construirea a patru pasaje rutiere subterane denivelate la intrările/ieșirile din oraș, precum și modernizarea și extinderea la patru benzi a actualei centuri ocolitoare, pe traseul Calea Clujului – Drumul Cetății – Simion Mândrescu – Lucian Blaga.

11 comentarii

  • Soluția cu bandă reversivă pare bună.
    Este bună, doar să nu apară efectul de pâlnie dimineața la intrarea în oraș, după-masă la extremități, acolo unde se restrânge la o bandă. Că atunci nu se va sta în coloană pe o bandă, ci pe două!

    16
    4
    • Pe intrare dinspre Unirea ,dupa L Blaga se continuă cu 2 benzi .Dinspre Viișoara ( de fapt tot în Viișoara ) înainte de Petrom ,cu vreo 200 m , ar trebui separate benzile ,una spre oraș (pasarelă ) și una spre centură .Pe sensurile de ieșire ar trebui familiarizați mai bine șoferii cu regula fermoarului .Cu toate ce am enumerat mai sus nu cred că ar fi așa de speriat efectul de pîlnie .

  • Primarul din Beclean face și apoi se laudă cu ce o făcut, Primarul din Bistrița se laudă cu ce o să facă și nu face nimic, doar se laudă.

    38
    5
  • In Bistrița totul e o premieră . In multe orașe din țară este astfel de banda reversibila. De exemplu în Eforie Nord e de foarte multi ani. Hai sa mai lăsăm exagerările cu cel mai mare , cel mai tare.. suntem extrem de in spate la orice.

    30
    2
    • Nu există nicăieri în România. A existat un sistem rudimentar la Eforie Nord, poliția locală schimba indicatoarele manual. Dar nu corespundea standardelor și s-a desființat.

      5
      2
  • Noi, bistrițenii, mai ales de o bună bucată de vreme – iată, au trecut 36 de ani – avem parte numai exclusivității.
    La noi, din întâmplare, toate au loc pentru prima dată – în UE, Europa,în lumea-ntreagă.
    Vorba tovulul ilici: la noi și piticii sunt cei mai mari din lume.
    Dovadă că sunt în posturi peste tot, de 35 de ani.
    Din scânteie va izbucni flacăra!
    Vă sună cunoscut?
    Ferească sfântul să se întoarcă acele vremuri , că ne-am ars!

  • Costurile cu semnalistica benzilor reversibile sunt extrem de mari, costurile cu întreținerea și operarea la fel. Plus că eficiența este discutabilă și creeză confuzii. Mai ieftin și mai eficient ar fi să lățească drumul cu 6 m și să facă 2 benzi pe sens, cum s-a făcut la intrarea în Cluj dinspre Jucu. Nu degeaba nu există nicăieri în România benzi reversibile și chiar și în Europa îl întâlnești foarte rar. Eu personal nu am întâlnit nicăieri.

    7
    1
Apasă aici ca să comentezi

Răspunde-i lui ID cares Cancel

Reguli pentru comentarii. Click aici.