Actualitate

Legea Autostrăzii Nordului, promulgată de președintele Klaus Iohannis

Președintele României, Klaus Iohannis, a semnat decretul privind promulgarea legii care prevede realizarea obiectivului de investiţii Autostrada Nordului (A14) pe traseul Vama Oar – Satu Mare – Baia Mare – Dej – Bistriţa – Vatra Dornei – Suceava.

În 27 octombrie a.c., Camera Deputaților, în calitate de for decizional, a aprobat legea conform căreia ”acest obiectiv se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, din credite externe şi din fonduri europene. Termenul de execuţie al obiectivului este de 4 ani de la data intrării în vigoare a acestei legi. Prevederile legii intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2021”.

Demararea lucrărilor la Autostrada Nordului a fost prinsă de PNL în programul de guvernare 2020-2024, investiția fiind estimată la 6,68 miliarde lei.

Inițiatorul proiectului de lege a fost deputatul PMP Ionuț Simionca.

16 comentarii

  • Il felicit pe deputul Ionut Simionca pentru initativa legislativa initiata de catre dansul, prin care se va construi Autostrada Nordului. Ca deputat din opozitie a dat cea mai importanta lege pentru nordul României.

    • Super !

      Trebuie să treacă urgent la fapte să construiască cât mai repede centura Bistiței pe lângă Monar-Jelna !

  • Simionca e cel mai harnic parlamentar. A dat o lege pe care atatia parlamentari cu pensii speciale nu au fost in stare sa o gandeasca. Doamne ajuta.

    • Domnule Deputat Simionca ;
      –Poate ,reusiti sa rezolvati , o problema foarte veche ptr , pensionari !
      –Adica, acele ,tichete ptr transport gratuit care se dau aiurea ,deoarece acum ,la vremuri de pandemie ,nu prea se circula ,, sa se trensforme in TICHETE DE MASA ,, caci ar fi de un real folos , ptr toti pensionarii cu penasii adevarate si nu speciale, ! Va multumeste un pensionar ,pnl-ist ,

  • Un CEO de la o firmă mare de drumuri srăină a spus un mare adevăr: „În România nu e rentabil să se constriuiască autostrăzi pentru că se circulă puțin, circulația mare e în orașe, între orașe românii nu fac naveta zilnic deci nu e fezabil să existe autostrăzi.”

    • @Ceo ;o) De unde vi cu prostiile acestea ?

      Eu merg des în Germania cu treabă, pentru a ajunge la graniță fac tot atâta timp cât fac de la graniță până la Mannheim. Partenerilor mei nenți care vin la mine la Bistrița îi avertizez că pentru călătorie trebuie să îsi programeze o zi în plus fiindcă „noi avem o țară nu neapărat mai mare decât Germania ci avem o țară categoric mai lungă decât Germania fiindcă drumurile noastre actuale sunt pline de curbe și serpentine asta pentru că au fost făcute pentru a putea trece prin mijlocul a toate sătucurilor și orășelelor”.

      Ei nu vor să vină vină cu avionul la Bistrița pentru simplu fapt că noi nu avem un aeroport internațional la Bistrița.

      Firma mea a pierdut o mulțime de posibile contracte pentru simplu fapt că oamenii din Europa le este greu să ajungă la Bistrița cu mașina sau cu avionul.

  • 4 ani ? pentru care parte de finalzare a proiectului PREstudiu de fezabilitate ?

    Din pasii:
    Studiu de fezabilitate
    Proiect tehnic
    Autorizatii de mediu ( de la 1 la 5 ani numai autorizatiile de mediu )
    Licitarea executiei ( termene peste termene si contestatiile contestatiilor )
    Exexutie in teren

    Ajungem la 10 ani grosier. Termen daca vor sa faca treaba calumea.

    Daca ne uitam la timpii de parcugere a pasilor de mai sus pe alte autostrazi din Romania, ajungem la 15 ani linistit si din autostrada devine drum expres, si din drum expres in 20 de ani mai carpesc drumurile care sunt.

    Poate autorul articolului o sa faca inca unul cand o sa se publice in Monitorul Oficial, Sa vedem negru pe alb ce e aprobat semnat si legiferat. Si o sa urmareasca in viitor de aproape acest subiect si partile implicate in realizarea acestui obiectiv pe intreaga lungime si durata de executie, de acum pana la darea in trafic a intregii autostrazi.

    Domnul deputat s-a documentat inainte de termeniele de executie a unei autostrazi? Pentru ca tocmai dumnealui propune 4 ani… Pare o propunere cu care sa mai prinda el un mandat si toata lumea, a lasat propunerea sa treaca ca sa fie tot aceeasi acolo si urmatorii 4 ani.

    Va recomand sa cautati informatii despre A8 – Targu Mures – Iasi – sa vedeti viteza cu care se misca.

  • Sunt curios cati zeci de ani vor trece cu studiile de fezabilitate, apoi cu proiectarea ca inceperea lucrarilor nici nu sper le voi apuca si eu in aceasta viata!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.