Actualitate

Primăria Bistrița pregătește cadrul legal să se poată ridica restaurante și hoteluri pe Dealul Cocoș

”Trebuie să avem curaj. Dacă nu vedem orașul într-o dinamică, dacă nu înțelegem faptul că ne aflăm în competiție cu toate celelalte orașe din Transilvania și din România, vom pierde”, a spus primarul Ioan Turc într-o emisiune televizată în care a explicat ce planuri are cu Dealul Cocoș.

Ioan Turc s-a referit la sania de vară pe care administrația vrea să o instaleze în zonă.

”Sania de vară a fost primită cu reticență pentru că sania de iarnă sau pârtia de schi este un insucces flagrant. Nu trebuie asociată ideea de a construi o sanie de vară cu eșecul pârtiei de schi. E o mare eroare să le iei pachet. O sanie de vară este o investiție care nu depinde de starea vremii. De aceea, peste tot în Europa și în România unde există, succesul acestui tip de distracție este asigurat. Dacă veți merge la Toplița veți găsi acolo numeroși bistrițeni care merg tocmai pentru a se bucura de senzația pe care o sanie de vară o oferă. Discutăm despre o investiție privată și despre un traseu foarte scurt. Sania de vară pe care noi ne propunem să o amenajăm ar avea cel mai lung traseu din țară, deocamdată. Sigur că lucrurile se află într-o permanentă dinamică”, a spus el.

Primarul a menționat că ”cea mai mare parte a banilor pe care o sanie de vară îi presupune ar urma să fie furnizați de societatea care ar urma să livreze echipamentele și să le monteze, adică să mergem pe o soluție extrem de avantajoasă pentru bugetul orașului”: ”Ratele întinse pe mai mulți ani ar urma să fie plătite din veniturile pe care această sanie de vară ar urma să le aducă. O asemenea infrastructură pe lângă ce avem – aventura park, traseele pentru cicliști, viitorul bazin olimpic, sala polivalentă – ar urma să descrie un areal pentru petrecerea timpului liber de o mare atractivitate”.

Edilul a anunțat că administrația are în vedere realizarea unui Plan Urbanistic Zonal (PUZ) ”pentru a gândi modul în care partea de food, restaurante, cafenele ar urma să fie edificate acolo”.

”În viitor, sunt absolut convins că vom putea discuta și de spații de cazare în sistem hotelier sau de pensiune. Trebuie să avem curaj. Dacă nu vedem orașul într-o dinamică, dacă nu înțelegem faptul că ne aflăm în competiție cu toate celelalte orașe din Transilvania și din România, vom pierde”, a declarat Turc.

Primarul vede toate aceste investiții necesare pentru a-i ține pe tineri la BIstrița.

”Tinerii își doresc lucruri simple, dar pentru ca ele să fie asigurate, e nevoie de un efort uriaș. Tinerii vor să aibă locuri bune în care să învețe, locuri în care să-și petreacă timpul liber într-un mod cât se poate de agreabil, să aibă job-uri bune, să aibă acces la ofertă culturală de calitate, își doresc drumuri bune, spații verzi, aer curat, un nivel scăzut infracțional, adică multă siguranță, să aibă sentimentul că trăiesc într-un oraș autentic, competitiv, care, până la urmă să se hrănească și ego-ul. De ce pleacă oamenii în altă parte? Pentru că nu sunt mulțumiți de ce au acasă. Toate acestea presupun investiții pe diferite paliere. Îmi doresc așa cum își dorește orice părinte ca tinerii din Bistrița să fie mulțumiți de oraș și să se vadă la Bistrița, cu familii întemeiate aici, cu o carieră făcută la BIstrița. De aceea, trebuie să avem curaj când vorbim despre dezvoltarea orașului și ofertele pe care le facem pe termen scurt, mediu și lung”, a spus Ioan Turc într-o emisiune la AS-TV.

Să mai spunem că pe Dealul Cocoș se mai află și livada tradițională cu peri seculari, un ”ecosistem agro-silvo-pastoral unic în județul nostru, posibil în România și mai departe”.

Potrivit biologului Ciprian Samoilă, ”biodiversitatea livezii depinde de pajiștea, odinioară de 150 hectare, cu cei aproape 1000 de peri seculari, din care o parte sunt altoiți cu soiuri încă necunoscute de păr, pe lângă care trăiesc o sumedenie de viețuitoare care depind de acest ecosistem. De la carnivore mari ce trec ocazional prin livadă până la mamifere mici, de la paseriforme la ciocănitori și răpitoare, până la cele mai mărunte nevertebrate și microorganisme, toate acestea sunt încă necercetate în amănunt”.

În urmă cu doi ani, el a observat deja că, în nordul livezii, se conturează o suită de noi impacturi ”care se vor năpusti asupra ecosistemului” care ar trebui protejat și conservat.

36 comentarii

  • Pamantul nu a tinut trei stalpi si o partie de schi dar va tine restaurante, hoteluri si foarte multe cazinouri plus drumuri, serpentine si piste de biciclete !!
    De ce bu incearca cu chinchile, cred ca va avea cel mai mare succes dintre toti cei cd vor participa la anu la primaria Bistrita! Va fi singurul primar reales care va face o gradina zoologica de chinchile!!!

    59
    7
  • Felicitări Turc 🤣😂😃🤣😂 pentru încă un PUZ care distruge Pădurile din Sud-ul orașului. Bălane cam ciudat iar ți-ai îngițit limba 🤣😂😃🤣😂

    115
    8
  • Foarte bine, dați-i bice… trebuie să țineți cont și celelalte arii neglijate ale orașului care au nevoie de atenție mai mare, au o importanță majoră… dacă veți reuși să fiți în toate să faceți a funcționa toate necesitățile, toți acești ani lăsați în voia sorții se vor uita printr-o artă a magiei se vor repara acești ani iar lumea va începe a fi mândri de voi!!!
    Ca un punct Pro… Privatul reușește să fie împarțit peste tot și să facă față tuturor
    cerințelor așa că voi la fel trebuie să fiți la înălțime fiindcă e demonstrat că se poate.

    7
    43
    • Balan inca nu a reusit sa isi dezlipeasca limba de buka primarului .Se chinuie de la ultima sedinta de CL unde primarul s a dat bolnavior si a lipsit ,cu toate ca seara a zburdat pe la carnatareala obositilor leberali ,sedinta de la care a plecat cu cizmele vicelui si a presedintelui de sedinta infipte in dos.

      57
      3
  • Pe fundalul pozei din acest articol se vede o parte din Pădurile frumoase din Nordul Bistriței măcar acestea să scape de toate aceste distrugeri.

    52
  • În Cocoșu trebuie construit Circuitul Moto al Bistriței pentru practicarea sporturilor tehnice acesta pe lângă Bistrițenii are capacitatea să aducă mulți turiști în Bistrița.

    65
    17
    • Corect …sa va stranga pe toti donatorii de organe la un loc sa nu mai cheltuiasca bani in plus pentru prelevare.

      23
      45
  • Primăriile și, în general, oamenii politici nu au o viziune clară asupra a ceea ce ar trebui să facă statul sau administrațiile publice , și ce ar trebui să facă privații.
    Faceți voi doar PUZ-ul (corect și unic) pentru zonă și lăsați economia de piață să funcționeze, că va face ea ce se cere și rentează , nu o nouă pârtie de schi.

    17
    8
  • Ne dezvotam dar ce mancam? Tot ideaa de greeiri si viermi de balegar,asa se preconizeaza viitorul,stam in resort de lux si scobim unghia grerului dintre dinti.

    18
    2
  • „Fără o Centură prin afara intravilanului, fără o Autostradă, fără un Aeroport, Bistrița rămâne un cătun nenorocit uitat de timp și de lume”, fără acestea Bistrița nu se va dezvolta orice ai face , fără acestea turiști vor fi doar ocazionali.

    114
    4
    • Ce aeroport vrei în Bistrița ?
      Nu vezi că se șomează din lipsă de zboruri la Oradea , la Sibiu, la Tg. Mures ?
      De ce crezi că vrea Bolojan să faca la CJ Bihor companie aeriană ?
      Pentru că-i bagă Clujul și Debrecenul aeroportul Oradea in faliment !
      Cine zboara de la Bistrița ?
      Un avion pe saptămână la Madrid, unul la Londra si unul la Dublin .
      Ce companie aeriană îți vine in Bistrița la asa un trafic ?
      În rest pot sta vameși, poliția de frontieră , sriști, operatorii de zbor, paznicii, casierii, șoferii,femeile de serviciu…( nu-i loc aici să-i înșir pe toți trântorii ce vor deservi ditamai aeroportul ) , să joace filcăi !
      O avea primarul idei trăznite dar mulți se pare că i-ați fost profesori !

      30
      61
    • Nu am fost în stare să facem o universitate la Bistrița. Doar filiale… Toți elevii străluciți pleacă la studii în alte părți, ( în special Cluj Napoca și Târgu Mureș) și nu mai vin înapoi. Care este motorul de dezvoltare al Bistriței? Turism, industrie, educație, etc…? Doar întreb…

      24
      5
    • Pentru ăla care nici măcar un nume nu poate să-și pună : Lasă să se dezvolte Clujul, Oradea, Sibiul, Târgu Mureșul că noi la Bistrița suntem prea proști și nu suntem în stare să facem un Aeroport și de aceea din nou vom rămâne de căruță pardon de avion am vrut să spun !

      58
      15
    • Așa cum era prevăzut ar trebui să se construiască un Campus Universitar intergrat pe strada Drumul Dumitri Vechi.

      50
      5
    • Ce Universitate Bistrițieană mai vreți voi nu este de anjuns că primarul Turc are atheneul bistrițean la care nu se uită nimeni ?!

      20
      6
    • Puteți face căte aeroporturi vreți !
      Dar dacă vă închipuiți că e suficient să aveți aeroport și vor năvăli companiile aeriene să zboare de la Bistrița , atunci , ca să mă exprim civilizat , primarul , cu ideile lui trăznite, e muuult mai realist decât dumneavoastră !
      Aruncați o privire pe site-ul Aeroportului Maramures din Baia Mare si veti vedea că inafară de Tarom ,care efectuează un zbor pe zi spre Bucuresti ( probabil subventionat de stat ), mai e doar un zbor la 3-4 zile spre Beauvais (Franța), operat de o minusculă companie moldovenească (HiSky).
      La Satu Mare , Tarom face doar trei curse pe săptămână spre București și Wizzair două la Londra.
      Ambele orașe ( județele MM ,SM ) au mai mulți locuitori decât Bistrița (BN) .
      Cum spuneam mai sus ,dacă vă faceți aeroport la Bistrita , personalul ce va deservi aeroportului dumneavoastră poate veni la lucru două zile pe săptamână !
      În rest pot juca filcăi !
      Aceasta-i realitatea și nu cred că are importantă cine o spune , Gottebauer sau „ăla care nici un nume nu poate să-și pună”!

      14
      40
    • Urmaresc diferite forumuri de aviatie civilă si de spotting (fotografii cu aeronave) din 2004 încoace, adică de 19 ani si cred ca un aeroport la Bistrița ar fi încă o investiție inutila.
      Nu merge!
      In afara de București, Cluj si Timișoara, celelalte 14 aeroporturi ori nu su niciun zbor pe zi, ori au doua zboruri pe săptămâna (la București, Tarom) doar pentru ca au intervenit Consiliile Județene si au forțat Ministerul Transportului care la rândul lui a forțat Taromul sa zboare in pierdere, cu avioanele aproape goale la Bsia Mare, Suceava, Oradea etc.
      Lufthansa, AIR France, British Airways nu vin la Bistrița.
      Sunt aeroporturi din România care au mai puțin de 1000 de pasageri pe an.
      Baia Mare si Satu Mare 75.000 pasageri pe an,
      Cluj 3 milioane
      București 12 milioane
      Nici măcar parlamentarii nu vor folosi aeroportul din Bistrița ca sa meargă la București daca vor putea zbura doar luni si joi la 7.00 din moment ce de la Cluj vor putea zbura de 42 de ori pe săptămâna; (6 zboruri pe zi) si te poți întoarce la ce ora vrei din București pentru ca ai avion OTP-CLJ din 3 in 3 ore.
      Pentru Business e vital sa vina Lufthansa (de la München) la Bistrița, altfel aeroportul nu-si are rostul. De la München poți zbura oriunde in lume. Si nu o sa vina, pentru ca zboară la Aeroportul Cluj, care e situat la doar 102 km de Bistrița.,
      Bistrița are aeroport – Aeroportul Avram Iancu (Someșeni) dincolo de Apahida, nu e departe.
      Cei care merg la aeroportul din Stockholm, Copenhaga, Londra merg la aeroport de departe, unii dintre ei au mai mult de 102 km pana la aeroport.
      Bistrița are nevoie de drum expres si de tren rapid / accelerat care sa facă 1h:30 min pana la Aeroportul Regionsl Aurel Vlaicu , care la rândul lui trebuie sa aibă o Gara CFR. Gara Someșeni este departe de Aeroport!

      14
      39
    • Guristul incompetent nu face Aeroportul pur și simplu pentru faptul că nu este în stare nu din alte motive. Pentru a face un Aeroport trebuie să ai carte, trebuie să ai facultăți serioase făcute pe bune nu este la fel cum ai revopsi o trecere de pietoni. Vedeți și voi că incompetentul nu este în stare să pună în funcțiune nici măcar o amărâtă de stație de asfalt cumpărată de gata.

      22
      2
  • Să-l trezacă cineva … ! Hotelurile din Centru Bistriței sunt în faliment din lipsă de clienți, la centru de informare turistică este pustiu tot timpul și tâmpitu presupune că vom fi năpădiți de turișiti dacă se fac hoteluri unde a înțărcat bălan cocoșu dacă el face o biată sanie pe șine !

    75
    1
  • Strada Valea Ghinzi trebuie prelungită pe lângă Aerodrom până în DN17 între Unirea și Livezile. Străzile din Unirea sunt înguste și nu fac față la descărcarea trafiocului auto din Cocoș.

    63
  • Statia de asfalt nu o porneste finca nu functioneaza dar primarul nu a fost informat o sa aiba o surpriza din partea specialistilor ce îi are la Directia Servici Publice .

    41
    5
  • Nimeni nu va construi hotele si terase pe cele 150 ha. in livada cu PERI SECULARI si in panta padurilor.
    Se va instituii un inel in jurul padurilor unde si legislatia nu permite decat o apropiere de liziera de 100m si unde nu se va intra cu utilaje grele.
    Ecologistii si Bistrita Civica vor fi atenti la toate aceste nuante si va asteptam la dezbateri publice nu la balacareala pe internet.Pe de alta parte administratia are dreptate cand va vaicariti ca nu aveti ce face la Bistrita.
    Nu fiti isterici !

    3
    48
  • Dezamagit si scarbit sunt si eu ca nu esti deloc la zi cu stirile.
    In tot cazul te anunt ca probabil am fost intre primii 10 cetateni care a semnat Petitia cu salvarea Cinematografului 23. August cum spuneam noi bistritenii.
    Tot in acest sens s-au adus 29 stampile si semnaturi de la institutii pentru salvarea fostei Biblioteci de pe str. Garii si alte imobile de valoare.Petitia a fost prezentata pe larg in presa si la AS-tv insa trebuie sa si judeci putin.
    Voi aici sunteti un grup de galagiosi neasumati care doar jigniti insa sunteti paraleli cu stirile si evenimentele care se rezolva in administratie si doar clampaniti fara sa ganditi.
    Fiti siguri ca aceste constructii nu se vor ridica direct in padure cu sacrificarea ei iar Romania trebuie sa respecte conventiile de Mediu semnate la Paris si Glasgow unde s-a angajat cu masuri ferme impotriva schimbarilor climatice.
    Decat sa va consumati energia aici pe onlinuri veniti cu propuneri clare , semnate si sustinute in CL.

    6
    38
  • Oare edilii acestia chiar nu pricep cat de caraghiosi sunt si chiar cred ca lumea nu intelege ca isi bat joc de zeci de mii de oameni si toaca banii degeaba?
    Mari bolovani mai sunt! Cum Doamne sa faci locuri de distractie peste locuri de divertisment si peste alte locuri de recreere si piste de biciclete care nu-s folosite si sali de sport si tot felul de asezamante costisitoare cand pentru a supravietui trebuie sa ai minim 2 joburi si sa nu mai dormi nici noaptea? Ce distractie? Salariul mediu in Bistrita este jenant! Locurile de munca ale marilor angajatori sunt cu salariul minim pe economie pt ca atat au putut sa atraga edilii acestia „dăștepti” de bubuie.
    Astia traiesc in lumea lor! Sunt total pe aratura! Mai au in spate si o gasca de proletari prin joburi in administratie care-i aplauda! E grotesc! Filosofi peste filosofi oriunde te uiti. E plin facebookul de pozele lor de constructori ai epocii de HAUR! Ceausisti incontestabili! Tineretul pleaca din Bistrita exact pentru faptele lor si nicidecum pt cac nu au sanie vara…..

    12
    2
  • În monologul autolaudativ de la Ass TV Turc a spus că Bistrița nu are un teren mare unde să facă o parcare de aceea se fac doar câteva parcări mici etajate. Am inpresia că are orbul cocoșului fiindcă un teren propice pentru o Parcare Adevărată este chiar sub nasul lui în Eminescu trebuie doar să iasă un pic din Piața Centrală și str. Liviu Rebreanu și o să-l vadă !

    13
Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.