Actualitate

Primarul Turc: Fie plătim străzile de pământ, fie le asfaltăm. Nu putem ambele

Bistrița are în continuare foarte multe străzi de pământ fiindcă unii cetățeni care locuiesc pe ele refuză să transmită gratuit municipalității terenurile pe care se află acestea pentru a putea fi asfaltate, având pretenția ca administrația locală să le plătească pământul cedat. ”Fie plătim străzile, fie le asfaltăm. Nu putem să le și plătim, să le și asfaltăm”, a spus primarul Ioan Turc într-o emisiune la AS TV.

Referindu-se la străzile de pământ, primarul a spus că se va face o lotizare a acestora pentru a fi asfaltate, însă a făcut și un apel pentru locuitorii de pe aceste străzi: ”Să fie de acord cu transmiterea gratuită spre domeniul public a suprafețelor de teren pe care le dețin în proprietate și care se suprapun cu drumurile pentru că Primăria Municipiului Bistrița nu are voie să intervină decât pe străzi aflate în domeniul public și intabulate. Întâlnim probleme mari din acest punct de vedere. Am solicitat Serviciului de Comunicare ca, împreună cu Direcția Tehnică, să elaboreze scrisori al căror conținut îl voi certifica eu pentru toți oamenii care locuiesc pe aceste străzi. Putem asfalta într-un termen decent aceste străzi. Discutăm despre Programul Anghel Saligny sau indiferent cum se va numi el, de bani ai municipiului Bistrița, nu de bani europeni pentru că nu se dau pentru asfaltare”, a spus edilul.

Ioan Turc a reamintit că, printre primele măsuri pe care le-a luat după ce a preluat fotoliul de primar a fost aceea de a aloca bani pentru achiziționarea unei noi stații de mixturi asfaltice.

”Este nevoie de o nouă stație de mixturi asfaltice ținând cont că cea de la DSP este din anii 60. Noi ne pregătim de un amplu proces de asfaltare ceea ce nu s-a mai întâmplat până acum. Pe lângă faptul că, pe reparații, vom aduce la standard tot ce înseamnă străzi asfaltate care au probleme, vom intra abrupt și pe străzi neasfaltate cu această condiție ca oamenii să fie de acord să-și cedeze proprietățile. Oamenii întreabă ce câștigă, de ce nu îi expropiem, de ce nu le plătim bucățica aceea de pământ. Fie plătim străzile, fie le asfaltăm. Nu putem să le și plătim, să le și asfaltăm. Plata în constă în aceste lucrări pe care le face municipalitatea din taxele și impozitele pe care le colectează și din bani pe care îi atragem de la bugetul național. Asta de fapt este compensația și mi se pare justă”, a mai spus edilul.

Iopan Turc a fost întrebat dacă va reuși ca, până la finalul mandatului, să ducă la îndeplinire aceste deziderate.

”Sunt lucrări care vor fi finalizate până în 2024, unele dintre ele începute, altele vor începe. O serie de lucrări vor începe în actualul mandat, iar altele după 2024. Ceea ce pot să îi asigur pe oameni este că orașul, în 2024, va arăta cu totul altfel de cum arată astăzi, atât din punctul de vedere al infrastructurii, cât și al iluminatului public. De exemplu, le spun celor care stau pe strada Compozitorilor, finalizată de mult timp, cu trotuare, asfalt, rețele de apă și canalizare, că mă străduiesc ca, până la finalul anului, această stradă să aibă iluminat public. De asemenea George Enescu și altele. În anii următori vom extinde rețeaua de iluminat public pe minimum 5 km în fiecare an. Asta înseamnă că până în 2024 vom avea circa 20 de km de străzi cu iluminat public suplimentar față de ceea ce există astăzi”, a răspuns primarul.

Edilul a explicat că unele dintre proiecte sunt gândite în perioada fostei administrații, dar actuala repară ceea ce se poate din greșelile făcute: ”Îi asigur pe bistrițeni că tot ce poate fi regândit facem. Pe str. Grigore Bălan, soluția pentru trotuare era una cu pavaj de beton. Păi nu suntem cătun. Pavaj de beton poate fi pus pe străzi secundare, acolo unde cadrul urbanistic permite acest lucru, iar pe străzi principale nu putem apela decât la soluții corecte, adică piatră fasonată, nu la nenorocirea pe care au făcut-o cei din fosta administrație care nu s-au gândit că pe trotuare mai circulă și oameni”.

Etichete

32 comentarii

    • Nonsens, Mă primarul este în stare să gândească sau tot timpul este cu pluta pe Bistrița : De ce cineva care stă la casă şi a avut destui bani pentu aş cumpăra pământul, pentru aş face casa, pentru aş face toate utilitățile ar vinde porțiunea lui de stradă primăriei pentru ca primăria să NU ASFALTEZE STRADA. Am ales un primar complet idiot.

    • Mno, Dom’ primar ați ajuns până la urmă și voi la concluzia că trebuie să vă dăm terenurile de pe străzile private mocca, așa cum zicea Niculae când a pus panourile la intrare pe străzi? In campanie avea-ți altă părere, ați uitat ce ați promis?
      Nu vă dăm nimic gratis! Hahalelelor!

    • Domnule primar, aveți un tupeu incredibil! Sunteti de un an la conducerea primariei si nu ați reusit sa veniti nici macar cu un proiect al dumneavoastra.
      Mai aveti obraznicia sa si criticati zecile de proiecte ale vechii administratii, care slavă domnului nu a lasat acest oras in marasm.
      Va reamintesc ca toata activitatea primariei se bazeaza pe aceste proiecte. Va rugam sa va abtineti de la taiat panglici si nu mai incercati sa spuneti ca sunt ale dumneavoastra că sunteți penibil si grețos in acele momente!

    • @ Florian, Mai uşor cu pianul pe scări, şi voi PSD-işti numai proiecte penibile care vor arunca oraşul în aer ați făcută iar incopetenți din PNL nu au reuşit să le anuleze. Vezi linia verde şi îngustarea Gării-…-Năsăudului. Plus asfatarea cu dedicație a străzi Valea Ghinzi pentru gunoierul județului.

  • Anul acesta trebuia să terminați de asfaltat strada Vasile Lucaciu nici măcar nu ați reuşit să începeți să o asfatați aşa că terminați odată cu toate minciunile.

    • la fel si Dinu Lipatti. A strigat in gura mare in primarie de fata cu >100 locuitori din zona: „Va promit ca anul acest voi asfalta Dinu Lipatti.”. a ramas cu promisiunea nea’ Caisa…

  • Ei , ei , domnule primar, nu e greu de loc! Faceti lucrurile pas cu pas , dupa modelul presedintelui. Mai intai le platiti (strazile , desigur) ca sa creati conditiile legale iar in urmatorii ani le asfaltati. Ma bucur totusi ca varianta propusa de mine acum cateva saptamani a avut rezonanta iar mintea d-voastra a procesat si acea (varianta). Mult succes ! Nu uitati ca cei care au cumparat acele parcele sunt urmasii lui Ion (eroul din romanul conjudeteanului nostru , marele Rebreanu)…Iubesc enorm pamantul si nu-l dau gratis!

    • Vai Leo voi cei din zona RAAL ați ajuns la faliment şi sperați acum că primăria să vă scoată din rahat cumpărându-vă terenurile voastre fără nicio valoare. Vă temeți că o să ajungeți o locație ghost lafel ca Bistrița Hills alte ruine din Codrişor.
      Vezi că cei din strada Tabăra o duc puțin mai bine sau cei de pe strada Fodbaliştilor ( cât poți să fi de prost să dai numele unei străzi numele unor proşti ) . Acolo sa răsturnat căruța.

  • In logica primarelului: fie ne intretinem noi strazile, fie platim taxe si impozite! Nu putem sa platim si taxe si sa avem si drum de pamant (pe care locatarii pe banii lor mai pun din cand in cand piatra).

    • Sunt foarte multe variante:
      1. Dacă nu vreau să vândă, poate vrea primăria să închirieze, asfaltează și când se strică asfaltul nu mai plătește chirie;
      2. Poate Primăria asfaltează pe bani, face prestări servicii;
      3. … n, variante posibile.
      Oricum, proprietarii au pretenții de noaptea minții. Adică, „eu vreau drum asfaltat, administrat în folosul meu, dar vreau să-mi plătească terenul, ca eu să-l pot folosi civilizat”, dar sa mi-l plătească ceilalți cetățeni ai orașului.
      Data asta primarul are dreptate, fără supărare, frustraților. Nu ați vrea să primiți prețul pe 50 m.p. cât valoarea totală, să vă scoateți măcar cheltuielile pe teren, dacă nu și o parte a construcției?
      Domnule primar, dacă vreți să fiți corect, asfaltați străzile seculare din oraș și cartiere (fostele sate), nu pășunile „rezidențiale” ale șmecherilor. Deși nu mă topesc după dumneavoastră, poate din invidie că sunteți prea fotogenic, data asta vorbiți cu dreptate. Ține-ți drumul drept, că ați făcut destule viraje.

  • ma io astept de 12 ani pe maresal leonida pop sa mi ceara cota de drum,nici dracu nu a fost,pus numa tablite sa mergem noi,si cadou si umblat,lamaie.

  • Nu am nicio problema sa cedez 1-2m din pământul meu. La urma urmei decât să stau cu un teren mai mare într-o mocirla, prefer un asfalt civilizat. Cu toate acestea, mi-ar plăcea ca in momentul cedării terenului sa se facă un act în care și primăria să se oblige a asfalta strada într-o anumită perioadă.

  • ecologistu lu peste stricat, ori esti prost ori nu gandesti. Ai vazut tu proiectul Bistritei Civice ? Dupa ce il analizezi o sa iti dai seama ca nimeni nu distruge nimic. Tu ai ceva de adaugat ca lumea in calitate de ecologist prefacut s-au te insemni de pomana aici cand te ia cu frisoanele ?
    In ce priveste drumurile de pamant aflate in proprietate cetatenii nu au minte deloc. Acestea nu pot fi duse pe lumea aialalta si nu reprezinta in fapt nimic interesant asa ca Primaria are dreptate si legea de partea ei. Cetatenii proprietarii unei carari cu cina se comporta exact ca antivaccinistii. Adica refuza totul dar pretind sa fie sanatosi si sa aiba si asfaltul la poarta.

    • Primăria zice că nu are bani să asfalteze străzile de pămât dar are bani să cumpere un teren în Viişoara unde să amplaseze containere lui Urîte. Primăria are nişte teren în Cocoşu oricum containere sunt locuințe pentru tineri şi primarul să bătea cu cărămida în piept că face cartier pentru tineri în Cocoşul. Aşacă de ce trebuie să mai sifoneze primăria alți bani când deja există un teren numa bun pentru containerele lui Urîte alo Curtea de Conturi alo DNA trezirea.

  • Sunt zeci de strazi ,de pamant , care se afla in proprietatea publica a UAT-ului !Nu inteleg de ce nu incepeti cu acestea , in conditiile in care situatia lor juridica este clarificata?
    Anul trecut au fost aprobati indicatorii tehnico-economici pt o serie de strazi. In primavara trebuia sa va apucati de treaba! Mereu se prezinta situatiile complicate care par a fi fara iesire fiindca ,,nesimtitul de cetatean” ridica pretentii pecuniare de neacceptat iar statul nu stie cum sa l ,,educe” aratandu – obsesiv ca totul este in interesul sau.Pai d-nul primar sa le faca bine cu forta??? Ar savarsi un abuz ! DECI NU SE POATE SI PACE

  • Da nu-i rău deloc!!! După ce v-ați însușit rețele electrice introduse pe unele străzi din banii locuitorilor, la fel și rețele de gaz și apă, mai vreți și pământ. După ce oamenii fac atât de mult efort să își aducă curentul, gazul și apa la case, vă faceți stăpâni pe ele, și vin pe urmă alții să construiască în zonă și se branșează la utilități deși nu au contribuit cu nimic la acestea! Ia plătiți-mi voi stâlpii și toată munca investită, și apoi mă mai gândesc dacă vă cedez pământul. Nu mă lasă bunul simț să scriu ce părere am despre voi, „competenților”!!!

  • Daca tot sunt proprietata lor privata, nu înțeleg de ce nu și le asfaltează singuri. Că nu ar fi așa scump, oricum toți sunt gazde mari la Bistrița, daca au casa, și-au tras utilități, ar putea pune si 2 metri de asfalt, fiecare.

    • In stilul asta ar putea cere să le renoveze prin casa pe banii primăriei…))
      Nu e normal să-ți facă primăria lucrări la o proprietate privată.

    • Dacă asta va oprește sa asfaltați haideți pe strada scolii in unirea ca aici le aveți toate in regula
      De vreo 2 ani strada asta este tot in faza a 3 -a
      Câte mama dracu de faze aveți pana sa asfaltați ?

  • haideti pe Drumul Dumitrei Vechi strada scurta sa vedeti ce praf e, dupa ce s-a deschis acolo o policlinica privata si o firma de transport.Oare cine le a dat aprobare?

  • Problema este că rețelele de utilități au fost realizate de oameni şi acum trebuie să le cedeze gratis în loc să le fie cumpărate de către furnizori de servici care nu fac nimic şi care culmea pentru aceasta o să le ceară bani oamenilor pentru că folosec utilitățile făcute chiar de acei oameni.

  • VORBITI DE STRAZILE PARTICULARE ,DAR CELE CARE VA APARTIN DE CE NU LE ASFALTATI,SAU VRETI DOAR SA LE LUATI GRATIS SI APOI DOAR PROMISIUNI

  • 1. Latime minima drum servitute= 3,5 m(pana la o lungime de 30 m), iar pentru o lungime a drumului > 30 m(conform Regulamentului General de Urbanism), se prevad 2 benzi de circulatie si cel putin un trotuar(pe o parte a drumului). Pentru ca un drum de servitute(de pamant) sa devina STRADA, este nevoie de cel putin 8 m latime! Niciun proiectant (verificator de proiecte) nu va face rabat de la aceste prevederi! Orice investitie(drum, apa, canal, electrificare, etc), initiata de catre orice U.A.T. din Romania(comuna, oras, judet), se poate face numai pe domeniul PUBLIC !!!!! 2. Daca cumperi teren de casa cu 2.000 eur/ ar, inseamna ca acolo nu ai utilitati(apa, canal, electrificare si strada asfaltata). Daca cumperi cu 10.000- 15.000 eur/ ar, acolo ai de toate si nu mai trebuie sa platesti pentru a-ti trage curent/ apa/ gaz; nu mai trebuie sa cedezi din teren pentru strada! Adica, iti cumperi teren ieftin, la periferie sau aproape de extravilan si te plangi ca: E-on, Electrica si Primaria nu-ti face retea de gaz, curent si strada asfaltata! 3. Conditiile din P118/ 1999, sunt si mai restrictive, in sensul ca, latimea minima a benzii de circulatie trebuie sa fie > 3,8 m. Prin urmare, daca locatarii de pe o strada „PRIVATA”, au nenorocul sa aiba un incident(incendiu, Doamne fereste), ii sfatuiesc sa NU foloseasca apelul la 112, pentru ca, pe strazile lor „PRIVATE”, nu se poate interveni cu autospecialele de Pompieri! Toate acestea se puteau rezolva de la inceput, de la eliberarea Cerificatului de Urbanism si ulterior, a Autorizatiei de Construire, daca traiam intr-o tara civilizata! Legislatia exista, este buna dar, din pacate, se aplica dupa consistenta SPAGII !!!

  • In tara aceasta spaga e la putere, ce sa mai discutam……. uitati-va numai la functionarii din prumarii in special la cei de la urbanism sa vedeti ce averi colosale au, oare cum ???

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS