Gheorghe Bungărdean, un cetățean care locuiește pe Aleea Sălciilor din Bistrița, ne-a transmis o scrisoare deschisă legată de problemele de trafic din zona în care locuiește, semnalate, de altfel, fără ecou, și administrației locale. Redăm integral conținutul ei:
”În plină criză a locurilor de parcare, Primăria Bistrița a dispus ca pe Aleea Sălciilor nr. 2 să se amplaseze indicatoare Oprirea interzisă și deci parcarea interzisă, pe ambele sensuri de circulație. În consecință 10 ~12 proprietari de mașini am fost nevoiți să căutăm alte spații de parcare, în condițiile în care locuri de parcare amenajate disponibile în zonă nu mai există (a se vedea pe site-ul Primăriei) și bineînțeles unde se mai poate parca decât pe trotuare și pe aleile dintre blocuri.
Ca urmare a acestei situații, mașina care ridica gunoiul nu mai poate intra în curtea interioară a blocului, acolo unde sînt amplasate pubelele. Noroc că unele sunt pe roți și pot fi duse vreo 50 ~ 60 de metri până la mașină, în schimb cele semiîngropate sunt pline de multă vreme. Putem să tot adunăm selectiv gunoiul că n-avem unde să-l punem. Chiar am fost iritat de afirmația d-lui primar că populația e de vina, că nu selectează gunoiul ! Eu cel puțin fac treaba asta de multă vreme.
Revenind la subiect, sunt dezamăgit că am ajuns că, pentru a găsi un loc de parcare, trebuie să ne învârtim ca în jocul acela cu scaunele, unde tot timpul sunt mai puține scaune decât jucători, iar la un moment dat, cineva este scos din joc.
Eu credeam că Primăria vine în sprijinul rezolvării problemelor populației și nu în crearea lor.
Am cerut reprezentanților Primăriei o motivare scrisă a acestei măsuri deoarece bănuiesc că modificările în teren nu se fac pe baza unor dispoziții verbale, dar nu am primit niciun răspuns.
Umblă vorba prin „târg” că unul dintre vecini, care bineînțeles are loc de parcare asigurat, a apelat la o”pilă” din Primărie să se interzică total parcarea pe această stradă. Nimic nou sub soare, nu ?
Tot pe această stradă este pus indicator <ZONĂ REZIDENȚIALĂ >, iar Codul Rutier spune că pietonii pot circula pe carosabil, copiii se pot juca pe carosabil, iar viteză maximă permisă pentru autovehicule este 20 km/oră. Credeți că se respectă (vorbesc de viteză maximă)? Nici vorbă ! Și atunci cum să-i spun copilului meu să se joace în fața blocului, pe carosabil, dacă Primăria nu se implică în respectarea acestor indicatoare ?
După cum puteți vedea în foto, Poliția Locală a constatat că sunt necesare amplasarea unor limitatoare de viteză transversale, iar Direcția Servicii Publice a aprobat doar unul, acum vreo 2 ani, insuficient pentru a limită fenomenul „vitezomani „. Atunci când existau mașini parcate pietonii se mai refugiau printre ele până trecea vreun grăbit, acum nu mai au unde (strada nu mai are trotuar).
Stau și mă întreb, care este motivația introducerii pe scară largă a acestor<ZONE REZIDENȚIALE>?
De exemplu, strada Dragoș -Vodă, are 2 sensuri de circulație, are 2 trotuare, are locuri de joacă pentru copii. Care e motivul pentru care a fost încadrată ca <ZONĂ REZIDENȚIALĂ>? Că șoferii 100% nu circulă după indicatorul de circulație, ci după bunul lor plac. Și atunci, care e câștigul ? Poate ne luminează specialiștii de la Primărie care au făcut aceste reguli.
Revenind la ceea ce mă doare pe mine și nu numai, sigur că sunt conștient că un carosabil liber fluidizează circulația mașinilor, dar consider că Primăria ar putea ține cont ca zonă nu este una intens circulată, altfel nu văd de ce a fost încadrată ca zonă rezidențială și în acest caz un singur sens de circulație liber (pe o zonă restrânsă) este suficient pentru a nu se bloca circulația, făcând și loc parcării ocazionale, mai mult pe timpul după-amiezii și nopții, atunci cînd stradă nu e circulată.
Probabil că cei din Primărie vor spune că nu e treaba lor să ne asigure locuri de parcare, dar atunci la ce mai plătim impozite și taxe ? Mă gândesc cu groază, după ce am citit proiectul cu piste pentru bicicliști, unde vom ajunge ? Până și această stradă este cuprinsă în proiect, cu toate că lățimea carosabilului este de max. 4 metri. Unde mai încap 2 piste de biciclete ( necesar 2.5 metri )?
Rugămintea mea către administrația Primăriei Bistrița este că să se mai aplece încă o dată asupra deciziei luate și să vina cu măsuri practice, în concordanță cu situația reală de la față locului. Mă întreb dacă Codul Rutier spune că parcarea pe trotuar, parțial sau total, este interzisă, de ce Polititia Locală permite acest lucru? Răspunsul e că sunt mai puține locuri de parcare amenajate decât numărul de mașini. Și atunci pe noi, cei de pe Aleea Sălciilor nr. 2, de ce nu ne înțelegeți că nu avem altă soluție decentă de a parca mașinile?”, a scris Gheorghe Bungărdean.
si mai exista o problema: aceea a intelegerii faptului ca in orase mici , vechi, care au fost proiectate cu strazi inguste, aparitia unui numar atat de mare de masini duce la astfel de situatii!!!! pentru masini s-au desfiintat trotuare(vezi cartier Ispirescu de exemplu) masinile si locul lor de parcare au devenit mai importante decat siguranta oamenilor, a copiilor a carucioarelor etc. De ce? ca sa se poata da jos in fata sacrii a soferilor si pasagerilor din masini, sa nu mearga cumva cativa metrii pe jos. Pai la un moment dat vom circula de pe pasina pe masina adica hopa topa peste ele!!!!!!! toti vor sa circule cu masini, ca e musai ca nu e!!!!!! asta se intampla in orice burg aglomerat!!!! dar acolo se respecta regula primul venit, primul parcat, iar restul isi cauta parcare unde gaseste si la 1 km de casa!!!!!!si nu moare nimeni
doar daca esti idiot iti lasi copilul in fata blocului
Ca sa nu povestim ca le-a fătat mintea sa amplaseze bare pe trotuare in foarte multe locuri din oras! Str. Locotenent Calin sau Imparatul Traian si mai nou pe str. Industriei sunt cateva exemple despre modul in care poti sa blochezi traficul.
Intr-adevar Jana sint foarte bune! Mai ales alea de pe str. Împăratul Traian vis a vis de magazinul Jupanul unde trotuarul are 40 de cm! Te si vad plimbandu-te pe acolo cu caruciorul.
mai oameni dar pentru noi pietonii, care si voi sunteti la un moment data poate sa mai faca primaria ceva???????????????????? trotuare libere, locuri de joaca ptr copii, parcuri??!! sau trebuie numai parcari peste parcari ??? parca ati luat-o razna. unul nu cere un trotuar fara masina pe el, unul nu cere un spatiu verde fara doua roti de masina pe el.!!!!!!!!!! numai parcari peste parcari!!!! ce gandire domnul;e!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Ba i as da o hotarare sa nu se mai faca nici o parcare, sa se refaca trotuarele, sa se puna lanturi sau borduri inalte si cine vrea cu fundu in masina sa meraga 1 km pe jos pana unde si-a lasat masina daca n-a gasit loc!!!!!!!!!!!!!!!!
Va susțin in totalitate!!! Cred că s-a scrântit populatia, numai cu maşini până la scară! Ca pieton nu mai ai nici un drept, trebuie sa te tragi in toate directiile sa poata trece masinile pe lângă tine. Dacă m-am revoltat mi s-a răspuns mereu la fel: ” v-am deranjat doamnă???” Nici macar nu ințeleg ce fac, nu stiu care va fi situația in viitor.
Primaria de cacaoa de tip Caracal hotareste din pix pana si trecerile de pietoni care erau istorice din toate timpurile se trecea de pe o strada pe alta asa cum au construit si hotarat harnicii sasi. Hurbanismul de rahat din oras este la pamant si consilierii actualei majoritati nu au nici o opinie si un cuvant de spus in fata tatucului saf si in fata partidului neobolsevic.Orice initiativa cetateneasca nu intra in discutiile CL-ului.Ideile crete continua sa faca din oras unul de tip teleormanean cu tocare de bani publici pe studii, himere si ghidusii.
Venitul pe locuitor e mai mare în județul Teleorman decât în BN! La fel salariul mediu e mai mare în Teleorman, dar noi ne batem cu cărămida în piept că sîntem ardeleni.
De ce nu construiesc parcări etajate în fostele puncte termice? Decat dezastrul de acum in ele ar fi mai utile ca loc de parcare. Plus ca din taxa s ar recupera din valoarea investitiei. În toate cartierele există un asemenea punct termic.
daca s-ar construi, ar trebui platit un abonament sau un pret pe ora!!!! cine credeti ca accepta!!! cand totul trebuie sa fie gratis ??????????????????????????dupa mintea unora, gratis tot, da ei sa aiba parcari, drumuri, alei, parcuri etc.!!!!!!!!
eu nu inteleg ce zice dl Bungardean! am incercat sa citesc de 2 ori articolul si mi se parea asa de alambicat si greoi… mai ceva decat textele create de Oliv M. Totusi ca idee … in poza apare super aglomeratie… omul reclama ca primaria nu-i lasa sa parcheze in spatii neamenajate… de ce nu poate intra masina de gunoi daca masinile nu au voie sa parcheze???
De ce trebuie sa caute loc de parcare in conditiile in care toate sunt vandute??? OK si cand gaseste… ce spera? sa parcheze acolo? daca e platit de altcineva????
Ftare – corect mi se pare sa ceri la primarie sa creeze noi locuri de parcare… nu sa incerci sa gasesti cotloane GRATIS!!!! Pai asta e corect fata de cei care platesc???? Sunt de acord ca primaria e de kkat – primarul la fel – ala de se crede deja primar…asemenea… functionarii…directorii din primarie – taietori de frunze la caini….ar merge treaba cu cel putin80% mai bine fara ei… DAR TOTUSI… DACA E LEGE… HAI SA NU NE BATEM JOC DE CEILALTI SEMENI AI NOSTRI!!!!
Bun… daca era parcare trasata si erau locurile oferite gratuit angajatilor primariei si celor care lucreaza la politie, pompieri, spital, sri, apia…bla…bla…bla…. intelegeam revolta si discriminarea!!! DAR ASA??? DE CE EU SA PLATESC LOC DE PARCARE…SI TU VECINU’ SA CAUTI SA PARCHEZI GRATIS PE TROTUAR?????
…poza din articol e mai veche, de vreo 2 ani. In acel moment am cerut Primariei sa restringa zona de parcare pentru a preveni ambuteiajele. Oare crezi ca cei care au parcat aici au parcat de smecheri ? Pina la urma abonamentul de parcare e facultativ, nu ? Primaria a dat ocazia celor pretentiosi sa-si rezerve loc de parcare. Nu scrie nicaieri ca pentru a parca in Bistrita trebuie sa platesti obligatoriu taxe suplimentare. Daca e asa, fiecare loc de parcare ar trebui sa aiba aparat de taxat si atunci cine vrea sa parcheze, sa plateasca. Ideea era ca locuri de parcare amenajate, chiar si daca n-ar fi fost cu abonament, sint mai putine decit nr. de masini. Si cei care n-au prins un loc de parcare ce sa faca ? Adica, daca facem ca strutul sa bagam capul in nisip, problema se rezolva ?
Frate – corect mi se pare sa ceri la primarie sa creeze noi locuri de parcare… daca nu scrie nicaieri ca e obligatoriu in Bistrita sa platesti taxa de parcare… atunci e gresit … de ce unii platesc si altii nu??? pentru ca sistemul sa functioneze!!!!
Ex. sti cum hranesc autoritatile animalele? Arunca 1 bucata de carne unei haite de caini… ei sunt buni ca au dat de mancare bietelor muritoare… alea se bat intre ele si mor sau se ransesc si tot autoritatile sunt oamenii buni si le trateaza ranile contra cost…sau contra recunostinta!!!! Asumarea inseamna „farfurie” fiecaruia!!!! dar de ce sa faci asa ceva cand e mai simplu si cu efecte muuuult mai mari sa arunci halca undeva si sa-i lasi pe fraieri sa-si bata capul!??
…spune-ai mai devreme ca ma exprim greoi. Posibil ! Acum nu te inteleg eu. Vrei sa spui ca abonamentele de parcare sint halca de carne ? si prostii se arunca pe ea ? Ti-e ciuda ca tu platesti abonament si altii nu ? ,,Frate ,, nu te-a obligat nimeni sa duci dosar la Primarie, te-ai dus singur. E o facilitate pe care ti-a oferit-o Primaria. Pe bani, bineinteles. Ce ai cu ceilalti ? Si mai e o problema. Ti se pare normal ca atribuirea locurilor de parcare sa se faca o singura data, si nu anual ? Ce face unul care si-a luat masina dupa prima atribuire si vrea un loc de parcare, chiar la licitatie ? Asteapta pina ,, moare ,, unul ca sa-i ia locul. Unde e egalitatea de sansa ?
…nu-mi plac plac greselile gramaticale, deci va rog sa cititi ,, spuneai ,, in loc de ,, spune-ai,, !
Masini vor fi din ce in ce mai multe, deci problema parcarilor se va acutiza.
Eu as vedea o rezolvare daca licitatiile pentru abonamentele de parcare ar incepe de la 4 – 5 sute de lei pe luna. In acest fel cred ca multe locuri de parcare ar ramane libere, putand fi transformate in locuri de parcare cu taxa. Ideea e ca abonamentele sa fie mult mai scumpe decat tarif/zi * 30, deoarece ideea e de a avea locuri libere. De asemenea, abonamentul sa nu poata fi platit pentru mai mult de o luna. Licitatiile sa se organizeze online si platile sa fie procesate tot online.
Nu ar fi frumos ca oriunde ai merge, sa gasesti un loc de parcare?
Pentru a rezolva problema celor care nu si-au permis sa ia un loc de parcare, primaria poate amenaja niste parcari uriase la iesirile din oras, iar acolo sa fie gratuita parcarea, plus ca sa fie pazita si iluminata. Personalul angajat si cheltuielile cu parcarea ar putea fi acoperite din banii castigati pe locurile de parcare din oras. Sa existe statie de autobuz/ microbuz chiar la intrarea in parcare. In acest fel s-ar reduce foarte mult traficul din oras si oamenii ar circula mai mult pe jos, cu bicicleta sau cu transportul in comun. In parcarile de la blocuri ramanand foarte multe locuri libere, ar putea fi amenajate parcari pentru biciclete. Ar putea lansa si un program de subventionare pentru cumpararea de biciclete. Cand ar avea nevoie de masina, ar putea sa ia autobuzul, taxiul, bicicleta, scooterul si sa mearga sa o ia, sa rezolve ce are de rezolvat si sa o duca inapoi.
Are cineva curajul sa incerce sa implementeze asa ceva?
Bai Alan Dala, esti tare confunz in idei si te contrazici singur.
„Nu ar fi frumos ca oriunde ai merge, sa gasesti un loc de parcare?”
La ce iti trebuie loc de parcare daca masina ti-o parchezi in afara orasului si circuli cu autobusul?
M-am tot uitat la comentarii sa vad daca cineva a inteles ce e cu aceste zone rezidentiale si de unde au aparut. Acestea au fost introduse de vreo 8 ani si n-am vazut nicio diferenta intre cum se circula inainte si dupa montarea acestor indicatoare. E vreo smecherie cu ele ?
Desființați POLITIA LOCALĂ!
DA ! …primaria lu peste prajit vine in sprijinul cetateanului blocandu-i AUTORIZATIA timp de 12 ani. Si asta numa din prostie ori din executie politica.
Nu Balane, pentru simpul motiv ca nu ai respectat legea! Dar tu ai voie sa strigi „penalii”!