Actualitate

Profilul real, specializarea ştiinţe ale naturii, cel mai căutat de elevii cu medii de admitere mari

Profilul real specailizarea ştiinţe ale naturii a fost cel mai căutat de elevii din Bistriţa-Năsăud cu medii de admitere mari ]n liceu, a doua în preferinţele lor fiind specializarea matematică-informatică, pe locul trei situându-se profilul uman, specializarea ştiinţele sociale.

Potrivit portalului Admitere 2013, cea mai mare concurenţă a fost la Colegiul Naţional “Liviu Rebreanu” Bistriţa la profil real bilingv ştiinţe ale naturii unde ultima medie de intrare a fost 9,58. Pe locul al doilea s-a situat clasa de ştiinţe ale naturii de la Colegiul Naţional “Andrei Mureşanu” Bistriţa unde ultimul intrat a avut 9,28, iar pe locul al treilea la clasa de matematică-informatică de la Colegiul Naţional “Liviu Rebreanu” unde media ultimului intrat a fost de 9,27. Abia pe locul al patrulea se află clasa de ştiinţe sociale profil uman de la Colegiul Naţional “Liviu Rebreanu” Bistriţa”, unde ultima medie de intrare a fost 9,19. Urmează CNLR – Ştiinţe ale naturii (9,17), Liceul Teoretic ”Solomon Haliţă” Sîngeorz-Băi – Matematică-informatică (9,16), CNAM – Economic (8,95), CNAM – Matematică-informatică (8,92), CNAM – Ştiinţe sociale (8,81), CN ”George Coşbuc” Năsăud – Ştiinţe ale naturii (8,65) – toate câte 29 de locuri.

La polul opus se află Liceul Teoretic “Constantin Romanu Vivu” Teaca, profilul servicii, clasa de comerţ, unde s-a intrat cu 3,59, urmat de Liceul Tehnologic “Liviu Rebreanu” Maieru, profil tehnic, clasa industrie textilă şi pielărie, unde s-a intrat cu 3,98 şi de Liceul Tehnologic Agricol Beclean unde s-a intrat cu media 4,02 la clasa de protecţie a mediului.

Conform sursei citate, cea mai mare medie de intrare în liceu a fost în Bistriţa-Năsăud zece şi cu ea s-a intrat la Colegiul Naţional “Andrei Mureşanu” Bistriţa, Colegiul Naţional “George Coşbuc” Năsăud şi Colegiul Naţional “Petru Rareş” Beclean, iar cea mai mică a fost 3,59 cu care s-a intrat la Liceul Teoretic “Constantin Romanu Vivu” Teaca.

Cu media zece au intrat în liceu cinci eleve, patru au fost repartizate la profil real, ştiinţe ale naturii de la licee din Bistriţa, Năsăud şi Beclean, iar una la profil economic la un liceu din Beclean: Lavinia Ciobanu a intrat la clasa de ştiinţe ale naturii de la Colegiul Naţional “George Coşbuc” Năsăud, Dalma Daroczi va învăţa la acelaşi profil, dar la Colegiul Naţional “Petru Rareş” Beclean, Cristina Stupinean şi Teodora Toca au fost repartizate la clasa de ştiinţe ale naturii de la Colegiul Naţional “Andrei Mureşanu” Bistriţa.

O altă elevă cu media de admitere zece, Rahela Pogăcean, va fi liceeană la profilul economic de la Colegiul Naţional “Petru Rareş” Beclean.

Cea mai mică medie cu care s-a intrat la liceu în această etapă de repartizare a fost 3,59 şi ea i-a aparţinut Loredanei Rostaş care a fost repartizată la Liceul Teoretic “Constantin Romanu Vivu”, profil servicii, clasa de comerţ. La acelaşi liceu, profil şi clasă, au mai fost repartizaţi şi elevii care au obţinut penultima medie de admitere (Laurenţiu Crăciun – 3,80) şi antepenultima medie de admitere (Rareş Rostaş – 3,87).

Potrivit portalului Admiterea 2013, din Bistriţa-Năsăud au fost repartizaţi în licee, în această primă etapă, un număr de 2384 de elevi. În urma acestei etape au rămas nerepartizaţi şase candidaţi din Şintereag, Rebrişoara, Năsăud, Rebra, Bichigiu şi Telcişor.

Etichete

8 comentarii

  • Aici e gresit, acelasi lucru l-am sesizat si la un alt ziar local. La bilingv stiinte ale naturii, CNLR, elevul intrat pe locul 29 a avut 9,58, la CNAM, intensiv stiinte ale naturii, ultima medie a fost 9,59, adica cea a elevului de pe locul 29, ultimul intrat in prima clasa. Plus ca singura diferenta intre cele doua profile: stiinte ale naturii-bilingv, Liviu Rebreanu si stiinte ale naturii-intensiv, Andrei Muresanu este ca primul profil are in plus 2 ore de engleza. Si inca ceva: la Andrei Muresanu ultima medie din cea de a 2-a clasa de stiinte ale naturii [elevul de pe locul 58] a fost 9,28 pe cand la Liviu Rebreanu ultima medie de stiinte ale naturii („simplu”) [elevul de pe locul 58, sau 29 cum vreti] a fost 9,17. Deci nu, nu la Liviu s-a dat cea mai mare concurenta, ci la Andrei!

    • Dumneavoastra ati observat ca difera numarul de elevi? 29 la prima si direct 58 la a doua…cu tot respectul dar inseamna ca nu ati inteles ce am scris eu.

    • Daca s-ar fi impartit pe doua clase- Stiinte ale naturii intensiv, si Stiinte ale naturii simplu,la CNAM, Andrei’ul ar fi fost pe primul loc. Dar asa desigur ca e Liviu. Cititi putin si impartiti egal numarul de elevi in fiecare clasa de la fiecare liceu si profil si vedeti daca nu am dreptate. Ma refer 29-29 ; 29-29

    • Dumneavoastră nu aţi înţeles că una e clasa bilingvă şi alta e clasa în care se studiază numai în ro. Nu aveţi cum face împărţirea de care vorbeaţi oricât de mult insistaţi.

    • Cum am spus eu cred ca singura diferenta dintre cele doua profile sunt 2 ore de engleza. Dar probabil cei care au facut impartirea asta stiu mai bine despre ce e vorba.

  • Daca ne uitam la mediile cu care s-a intrat, ambele clase par foarte bune. Sa nu uitam, insa de subiectele foarte usoare de la matematica, care au dezavantajat elevii foarte buni.Nu cred ca ultima medie de admitere este cel mai bun criteriu. Dupa mine, media generala a celor admisi ar fi un criteriu mai exact. Asadar, media generala CNLR = 9,78 si media generala CNAM(primele 29 de locuri) = 9,77. Deci rezultate comparabile, dar mai mare la CNLR, deci doamna Sabau are dreptate. Dar calitatea elevilor de la cele doua clase il vom vedea pe viitor, la concursurile scolare, unde speram sa avem rezultate bune pe plan national si de ce nu si international.

  • Si inca ceva care imi sare acum in ochi. La CNAM, intre primii 29 sunt multi copii veniti de la scoli din judet, Se poate vedea foarte clar ca in mediile de admitere au o pondere mai importanta mediile de absolvire, adica vin cu medii de absolvire mai mari de la scolile lor. Stim cu totii ca nivelul la scolile generale din judet este in general mai mic ca la cele din oras si profesorii sunt ceva mai indulgenti. Se poate demonstra si dupa notele obtinute la examen (cel putin la lb. romana, unde subiectele au fost normale); desi cu medii de absolvire mari au luat la lb. romana note relativ mici de 9,20 , 9,35 etc.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.