contact@timponline.ro
  • Prima pagină
  • Știri din Bistrița
  • Știri din județ
  • Timp de gândire
  • Dezvăluiri

TimpOnline.ro

Prima pagină   »   Știri   »   Puntea din dreptul Spitalului TBC va fi demolata. Cum va ara ...

Puntea din dreptul Spitalului TBC va fi demolată. Cum va arăta cea care se va construi în loc


25 ianuarie 2021 de Eugen Gheorghe   32 comentarii

trehos.ro

Puntea pietonală veche de peste râul Bistrița din dreptul Spitalului TBC, cea care face legătura între străzile Tudor Vladimirescu și Valea Ghinzii, va fi demolată, urmând ca în locul ei să fie construită una nouă, cu bani de la Guvern prin Ministerul Lucrărilor Publice și din bugetul local al municipiului.

Consiliul Local Bistrița aprobă în 28 ianuarie documentația tehnico-economică și cea de avizare a lucrărilor.

În urma expertizei tehnice, s-a propus demolarea punții pietonale existente și construirea unei punți pietonale noi. Sunt prevăzute lucrări de desfacere a punții existente și de execuție a unui punți noi, care să asigure condiții minime necesare de siguranță pentru desfășurarea circulației pietonale și rutiere (numai a vehiculelor de servicii).

Valoarea estimată a investiției se ridică la 2,3 milioane lei (1,9 milioane lei de la Guvern și restul din bugetul local). 8 luni este durata prevăzută pentru terminarea lucrărilor.

Date tehnice:

  • Suprastructură: Arce cu tirant și rețea de cabluri cu calea jos
  • Infrastructuri: Culei înecate din b.a. fundate direct
  • Lungime pod: 51,70 m
  • Lățime pod: 6,60 m
  • Deschidere pod: 1 x 40 m
  • Înălțime totală suprastructură: 7,20 m
  • Parte carosabilă: 1 x 5 m
  • Durata de viață: 100 de ani

În urma ploilor abundente din primăvara anului 2019, comisia numită prin ordin de prefect a constatat că, în urma depășirii capacității de transport a albiei, una din fundațiile pilei a fost subspălată prin afluire. În iulie același an, în urma unor fenomene hidrometeorologice extreme, comisia a concluzionat că puntea este într-o stare de degradare accentuată, care pune în pericol siguranța circulației pietonale pe pod, astfel că puntea a fost trecută de Guvernul de la vremea respectivă pe lista obiectivelor calamitate pentru care s-au alocat bani de refacere.

  • Despre
  • Ultimele Postari
Eugen Gheorghe
Eugen Gheorghe
A absolvit Facultatea de Litere, Secția Română-Engleză, a Universității București. A debutat în presă în 1996 la publicația Steaua Sport Magazin. A lucrat, de-a lungul timpului, la ziarul ProSport, postul de radio Europa FM, agenția de presă Mediafax, dar și la clubul de fotbal Gloria Bistrița, unde a fost purtător de cuvânt. Din 2011 scrie la Timp Online.
Eugen Gheorghe
Ultimele postari ale lui Eugen Gheorghe (vezi toate)
  • La Bistrița se vor da tichete sociale pentru alimente și medicamente ca să nu mai existe cozi la pachete - 28 ianuarie 2021
  • Gloria, învinsă de CSM București în Liga Florilor - 27 ianuarie 2021
  • Tânăr prins drogat la volan, pe Bd. Republicii din Bistrița. Ce avea în mașină - 27 ianuarie 2021

Categoria:  Știri   Etichete:  demolare, punte, refacere, TBC
32 comentarii  Vizualizări: 3.761

GA – sub articol -responsive

Comentarii

  1. gicu

    25 ianuarie 2021 la ora 07:53

    O lucrare identica e necesara si la puntea suspendata de pe strada Petru Maior.

    31

    Răspunde
    • andronesi

      25 ianuarie 2021 la ora 08:13

      subscriu, e cel putin la fel de utilizata

      22

    • Rares Ujica

      25 ianuarie 2021 la ora 17:18

      Și eu sunt de aceeași părere! O punte pietonala făcută cum trebuie este absolut necesara acolo! Pe lângă ca arata ca naiba cu toate cablurile alea mai exista și riscul ca scândurile alea sa se rupa și sa se producă accidente!

      2

  2. class

    25 ianuarie 2021 la ora 08:46

    Incetuc… cu treaba buna.. Turcu face de toate! Încet, încet lucrurile vor reveni la normal în urbea noastră!

    8

    Răspunde
    • raspuns

      25 ianuarie 2021 la ora 16:29

      care turc?
      eu stiu de prima documentatie facuta pentru punte in 1995
      acum i-a venit randul….nu are nici o vina turcul

      0

  3. Cetitorul

    25 ianuarie 2021 la ora 09:17

    Încetuc, cu treabă bună,
    mai vrea un mandat că nu a apucat să facă nimic în primi patru ani.

    11

    Răspunde
    • Mosu

      25 ianuarie 2021 la ora 10:28

      Aproape 500.000 de euro pentru o amarata de punte?! Termen de executie a lucrarilor 8 luni?! Circul de pe lume….
      Apropos..oare chiar e nevoie de o punte cu latimea de aproape 7 metri? E o punte pietonala fratilor! Nu are de intors TIR-ul pe ea. Mai urmeaza sa vedem si ca puntea e inchisa intr-o capsula si pe deasupra e si incalzita.
      Ne batem joc de tot si de toate. Indiferent ca sunt rosii, galbenii sau mai nou albastrii la butoane.
      Hai noroc!

      -5

    • gicu

      25 ianuarie 2021 la ora 12:00

      Despre suma nu comentez dar latimea reala e de 5 metri, cred ca optimum necesar.

      1

    • Online

      25 ianuarie 2021 la ora 19:11

      Nu o sa-l mai pupe!

      2

  4. Cornel

    25 ianuarie 2021 la ora 09:22

    Da, ce să zic, prioritatea priorităților! Nu trece nimeni de ea, nici n-am știut că există. Încă 100 de ani mai statea în picioare fara reparatii.

    -24

    Răspunde
    • Domnu’ Domn

      25 ianuarie 2021 la ora 10:06

      Faptul ca tu nu iesi din casa chiar si cand nu e pandemie nu inseamna ca restul nu o facem, am mers de destule ori pe acea punte, si nu stau deloc aproape de acea zona.

      8

    • Ion-Ion

      25 ianuarie 2021 la ora 10:49

      Cornel, daca nu esti bistritean, nu ai de unde sa stii de acea punte…:)))

      7

    • Cetitorul

      25 ianuarie 2021 la ora 14:15

      Lățimea e OK, mai ales daca se face și pista de biciclete . Cât despre țăranii de oraș care au uitat mersul pe jos sau cu bicicleta, ei sunt întotdeauna nemulțumiți că nu li se face parcare la jeep in centru sau nu încape cu mașina pe punte

      16

  5. Alex

    25 ianuarie 2021 la ora 09:32

    În 2019 prefectul pus de Răducu inventa calamitați pentru îndestularea firmelor de casă. Un rol esențial în manoperă la avut și calamitatea de ministru al apelor și pădurilor, pus tot de Răducu. Sume importante s-au mutat atunci din bugetul de stat către firmele pregătite, din toate punctele de vedere să facă față „calamităților” pesediste. Un exemplu în acest sens este transformarea unui râu al județului în canal.
    https://timponline.ro/betonarea-vaii-dipsei-camuflata-cu-bucati-de-piatra-ca-sa-para-totul-natural-foto/

    3

    Răspunde
  6. Balan Marius -Horea

    25 ianuarie 2021 la ora 09:38

    O treaba buna insa perioada de folosinta mi se pare destul de scurta. Sa ne amintim ce zice
    istoria si ce lucrari au facut stramosii.
    1.Anul 103-105 s-a construit la ordinul imparatului roman TRAIAN podul de la Drobeta peste Dunare care lega castrul PONTE(Serbia) de DROBETA (DACIA)Dio Cassius nota in scrierile sale ca avea 20 de picioare din piatra dura 18.m deasupra apei si o impletitura perfecta de grinzi de stejar si o latime de 12. Arhitectul podului a fost Apolodor din Damasc cel care a proiectat Columna lui Traian.
    2.
    S-au implinit 121 de ani cand la 14 sept. 1895 inginerul ANGHEL SALIGNY construia o bijuterie de pod al doilea ca dimensiuni din Europa si unul din cele mai frumoase poduri metalice din lume. Facea legatura intre Fetesti si Cernavoda peste Dunare si era cocotat la 30 m deasupra apei cu o deschidere totala de 4087m. Este grozav si in prezent se circula pe el cu putina restrictie de viteza.
    3. Cu cat inaintam inspre o lume moderna constatam ca garantiile si folosinta unei structuri de drumuri, case, constuctii de toate felurile cu materiale noi si scule moderne , culmea scade perioada de folosinta in loc sa creasca. Concluzionez ca dragostea de meserie si pregatirea, calificarea in aceste meserii lipseste cu desavarsire. Ma asteptam la o garantie de 100 de ani si la o folosinta dubla.Asta ar arata un lucru serios asumat de constructor .

    15

    Răspunde
  7. Leo

    25 ianuarie 2021 la ora 09:43

    Si cu conducta de gaz ce se intampla ? Pare ca se sprijina pe structura puntii si cred ca e functionala. Se demoleaza , o data cu puntea ? Nu mai e necesara ? Oare o fi uitat proiectantul de „dansa” ?

    4

    Răspunde
    • raspuns

      25 ianuarie 2021 la ora 14:51

      conducta?
      normal ca se da jos atata timp cat se lateste
      dar nu trebuie sa ti faci probeleme ca ramai fara gaz!
      gazul ramane conectat doar….wirelles

      6

    • Bistrițean

      25 ianuarie 2021 la ora 15:39

      Am văzut că domnul primar Turc discuta cu domnul consilier Ciobanica săptămâna trecută în zona ștrandului Codrisor gesticulând spre pădure. Oare ne pregătesc o surpriză plăcută, se începe amenajarea pădurii pentru a fi o zonă de relaxare?

      0

    • raspuns

      25 ianuarie 2021 la ora 16:36

      si am vaut in zona unul care dadea din mana
      era tot cioban dar avea un magar si niste oi
      crezi ca ne pregateste o mamaliga cu branza si smanatana?

      12

    • Anonymus

      25 ianuarie 2021 la ora 21:02

      @Bistritean….poate centura o pregateste

      0

  8. Leo

    25 ianuarie 2021 la ora 10:21

    D-le #Alex, vedeti bine , din comentariul d-lui Balan , ca si in Antichitate erau „firme de casa” , altfel cum se explica faptul ca marele imperator Traianus a facut lucrarile numai cu Apolodor din Damansc , care este cunoscut ca cel mai mare arhitect al Antichitatii , desi evident nu absolvise Facultatea de Drumuri si Poduri si nici Facultatea de Arhitectura.A fost o glumita , desigur… D-lui Balan i-as spune ca traim in asa numita „economie de piata” care prin definitie nu agreaza lucrurile care tin mult iar asta e un adevar , chiar daca uneori nu ne convine.

    10

    Răspunde
  9. Balan Marius -Horea

    25 ianuarie 2021 la ora 12:24

    LEO ai perfecta dreptate, insa un POD nu este o pereche de nadragi nici un caput facut in graba la un croitor. Constructia si folosinta indelungata al unui POD demonstreaza gradul de eficienta, seriozitate si maturitate al administratiei si al executantului.Stramosii nostri au fost cu mult peste noi la acest capitol .

    3

    Răspunde
  10. miclovan

    25 ianuarie 2021 la ora 13:39

    Puntea tbc a fost construita in urma cu mai bine de 100 de ani (1930 era) ,nu mai bine ar intra intr-o restaurare totala si ar mai tine 100 de ani , asta noua sigur o sa rugineasca in 2-3 ani.

    9

    Răspunde
    • paradox romanesc

      25 ianuarie 2021 la ora 14:55

      Propun ca solutie, pentru a scurta durata de executie sa fie doua firme care sa inceapa fiecare de pe un mal, conform desen!
      Doar asa vom avea doua benzi!

      6

  11. Leo

    25 ianuarie 2021 la ora 15:08

    SI DACA CELE DOUA fFIRME , NU SE INTALNESC ?

    2

    Răspunde
    • raspuns

      25 ianuarie 2021 la ora 15:21

      ai picat testul leo!
      stai jos 4
      in desen e o banda….si am scris ca vom avea doua benzi!!!!!!!

      5

  12. Leo

    25 ianuarie 2021 la ora 15:28

    D-le #miclovan , sunt total de acord cu D-vs , ca doar rauletul nostru drag nu-i vreun mare fluviu , dar vezi dumneata banii trebuie musai cheltuiti „cu cap”. Este un exemplu clasic de „ASA NU !” si totusi vor fi cheltuiti .Dar nu stim ce se intampla cu conducta de gaz…In periada demolarii puntii , oare gazul va trece raul , wireless ?

    5

    Răspunde
  13. stan

    25 ianuarie 2021 la ora 16:05

    Sub puntea respectiva se afla si se afla(?) conducta de apa potabila care venea si vine (?) de la Cusma

    6

    Răspunde
  14. Leo

    25 ianuarie 2021 la ora 16:58

    D-le Stan , constat ca proiectantul a aflat azi multe despre punte , de la istoric , la ce se afla pe ea si la ce se afla sub ea.PRESUPUN CA O SA-I FOLOSEASCA !

    7

    Răspunde
    • paradox romanesc

      25 ianuarie 2021 la ora 18:19

      tareeeeee luci!

      1

    • paradox romanesc

      25 ianuarie 2021 la ora 18:20

      10 acum si cu patru de mai sus treci clasa ca pe punte!

      1

  15. claudia moldovan

    26 ianuarie 2021 la ora 12:26

    vorba aia…te faci frate cu dracu până treci puntea!

    0

    Răspunde

Lasă un răspuns la Cetitorul Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Reguli pentru comentarii. Click aici.

Cautare

KissFM

KissFM

Carliont

Carliont

GA – Vertical

Ultimele articole

  • Cum merg afacerile TeraPlast
  • Diana Morar: Legea privind monitorizarea agresorilor cu brățări electronice merge la promulgare
  • Via Transilvanica, singurul proiect al societății civile menționat nominal în Planul Național de Redresare și Reziliență
  • VIDEO Spot pro-vaccinare, lansat de Prefectura Bistrița-Năsăud. Cine sunt tinerii care l-au realizat
  • Doliu la Maieru. Reputatul profesor Sever Ursa a părăsit ”Cuibul Visurilor”
  • Situația cazurilor, vaccinărilor și incidența în Bistrița-Năsăud. Alte trei decese
  • 10.000 de lei amendă centrului de la Cușma după ce 6 bătrâni au murit de Covid și peste 20 sunt infectați

Cele mai citite

  • Primarul Nicolae Moldovan și senatorul Ioan Deneș, în doliu
  • După 30 de ani, s-a pus lacătul pe Librăria ”George Coșbuc”. Vânzarea de carte a scăzut dramatic...
  • Imagini dezolante. Zeci de pui de cioară morți pe trotuar după ce au fost toaletați platanii de pe I...
  • Se ridică restricțiile de week-end pentru Bistrița. Sălile de sport, redeschise
  • Circulație interzisă de la 20 și magazine închise la 18 în Bistrița, Beclean și patru comune, în wee...
  • Comelf Bistrița a pierdut peste 130 de angajați în pandemie, nu și directori

Cele mai comentate

  • După 30 de ani, s-a pus lacătul pe Librăria ”George Coșbuc”. Vânzarea de carte a scăzut dramatic...
  • Imagini dezolante. Zeci de pui de cioară morți pe trotuar după ce au fost toaletați platanii de pe I...
  • Patinoar sintetic, pump track, bike park, dar și o dronă, pe lista de investiții a municipalității...
  • Președintele PNL, Ludovic Orban, îndemn de la Bistrița. ”Asta așteaptă oamenii de la noi!”
  • S-a prăbușit turnul bisericii reformate din Tonciu, monument istoric din secolul al XVIII-lea (FOTO)...
  • De ce au crescut cu peste 8% cheltuielile de personal la Primăria Bistrița

Info

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Contact
  • Politica cookie
  • Politica de confidențialitate

Facebook -static

FB

Copyright © 2021 · TimpOnline.ro - Știri din Bistrița