Actualitate

Se schimbă soluția tehnică pe Linia Verde după ce primul tronson a fost zguduit de utilaje (FOTO)

După ce locuitorii de pe strada General Grigore Bălan, unde anul acesta au început lucrările la Linia Verde, au fost deranjați de vibrațiile rezultate în urma săpăturilor și compactării, Primăria Bistrița a decis să schimbe soluția tehnică pe tronsonul între Romsilva și sensul giratoriu de la Han, a anunțat primarul Ioan Turc.

”Am dat drumul la Linia Verde. S-a văzut pe strada Grigore Bălan că intervențiile au fost de substanță. S-a săpat mult pentru că soluția tehnică pe care proiectantul a dat-o a prevăzut acest tip de intervenție cu săpătură, cu compactare și bineînțeles cu amenajarea drumului, cu strat de bază și strat de uzură. Le spun oamenilor care, pe bună dreptate au fost deranjați de vibrații, că am solicitat modificarea proiectului în așa fel încât pe restul străzii, de la sensul giratoriu cu Petre Ispirescu și până la cel de la Spitalul Județean să mergem pe o altă soluție, cu beton stabilizant. Această soluție nu mai presupune atâta compactare, atâtea vibrații. Practic, lucrările vor fi făcute cu mai puțin deranj pentru cetățeni”, a spus primarul la AS TV.

Edilul a precizat că se vor face și trotuarele.

”Și pentru ele am schimbat soluția. În proiectul tehnic era prevăzută soluția cu pavele de beton urâte, astea care sunt bune pentru străzi periferice, pentru trotuarele din comune, dar când vorbim despre culoarele mari de mobilitate trebuie să avem alt tip de abordare. Dacă vrem ca Bistrița să fie prietenoasă pentru bistrițeni și dacă vrem să transformăm Bistrița într-o destinație de vară și de iarnă și pentru alții – pentru că asta înseamnă bani pentru economia locală – atunci trebuie să gândim soluții care, într-adevăr, să dea strălucire orașului. Îngropăm rețele, schimbăm soluția în ce privește materialele pe care le punem pe trotuare. Vom merge cu piatră naturală în zona monumentelor de arhitectură cum e Muzeul Județean și cu pavaj de beton care arată ca și o piatră”, a spus primarul.

Ioan Turc a menționat că a avut o întâlnire cu specialiști din Primărie și arhitecți.

”Am făcut o mini expoziție de piatră la parter, și prima dată când au văzut au spus că e o piatră frumoasă. Le-am spus că nu e, ci pavaj de beton tratat într-un anumit fel. Are un cost mult mai mic ca piatra naturală, costă puțin mai mult decât pavelele comune de beton, dar care vor da orașului o înfățișare nouă și mai mult decât atât, eu vreau ca pe trotuare să se poată și umbla, lucru de care nu au ținut cont predecesorii mei. Confortul pietonilor va fi asigurat prin lucrările pe care le vom face”, a declarat primarul.

Bugetul proiectului Linia Verde a fost mărit anul acesta cu peste 2 milioane de euro, de la 58.823.323,26 lei la 68.899.677,03 lei, bani care reprezintă cheltuieli neeligibile pe fonduri europene și care trebuie plătiți de municipalitate.

Executantul lucrărilor este MIS Grup. Proiectul prevede reabilitarea infrastructurii rutiere, pe o rută nouă de transport public, care traversează orașul de la est la vest, prin centru, operată cu vehicule electrice. Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. Gr. Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) operat cu vehicule electrice, se prevede modernizarea părții carosabile şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale.

8 comentarii

  • Iar crăpăturile, la casele vechi, rezultate de la vibrații cine le repara? Da… Normal.. Proprietarul!! Nimeni nu reproșează ca au începu lucrarile dar trebuia luat în considerare și faptul ca aceste case fiind foarte vechi au avut de suferit destule crăpături, iar când ai de renovat ai nevoie de o tona de aprobări ca doar sunt case vechi și istorice. Restul se spala pe mâini iar proprietarul nu are decât sa se descurce…

  • Ati consolidat drumul ala de parca ati avea de trecut cu tancurile pe acolo.
    N-am înteles si cred ca orice om normal n-a înteles de ce a trebui sa sapati în halul ala.
    Nu era suficienta o decopertare si asfaltare ca pe alte strazi? O sa bagati trafic greu pe acolo?

    • Da tovarășe se bagă trafic greu pe acolo.
      Poate nu ști dar poți încă studia autobuzele electrice și automobilele electrice sunt MULT MAI GRELE decât cele NORMALE prin urmare străzile trebuie consolidate și făcute ca lumea astfel să nu mai vibreze și să se năruie din cauza autobuzelor electrice etc . Nu știu dacă nici măcar atâta lucru nu ști de ce scri mesaje ești și tu neinformat ca și Bălan care postează nonsensuri tot timpul și pe orice temă.

  • Nu sunt specialist in drumuri Doamne ferste insa cum s=a lucrat pe acel tronson de la Romsilva spre centru.
    Aveai impresia ca incepe un razboi mondial cu cazemate si transee.
    Circa 80 cm s-a scos balastul vechi cu pamant amestecat dupa care s-a turnat din nou cateva zeci de masini si a inceput bubuiala cu tasare.
    O asemenea lucrare cu exces de umplutura si sapatura greu de crezut sa mai vezi in alta parte.
    Oameni buni, aveai impresia ca pe acolo vor circula TANCURI si trebuie o fundatie de mare calibru.
    Greu de inteles ce s-a vrut .

  • Degeaba va lamentati . Tarziu carcotasilor. raul a fost facut. Unde ati fost pana acuma ca de 5 ani s-a discutat linia verde in CL ?

    • Dacă nu se discută din casă în casă cu toți oameni afectați de aceste proiecte toate discuțile purtate pe ascuns prin comisi de amețitii din CL nu au nicio valoare. Așa sau născut toate proiectele care vor duce la ruinarea orașului.

  • Bine dar lucrarile de ce dureaza asa de mult? Cand incepeti ceva de ce nu se finalizeaza inaitea de a incepe alte 5-6 lucrari? Pe Avram Iancu pista pt.biciclisti nici la ora actuala nu e terminata! Domnu viceprimar ne-a mintit cand a afirmat in vara ca vor fi gata in doua saptamani…

  • Made MIS grup , bani sa iasă abonați la primaria Bistrița , fără scrupule . Clădirile istorice vis-a-vis de biserica evreiasca și cimitirul evanghelic nu au importanța de fapt ‘70 % au fost demolate de fostul regim iar acum distrugerea merge mai departe , drum bun .

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.