Politică

Senatorul Florian: Nordul ţării, condamnat la izolare. Dezvoltarea durabilă, împiedicată

Într-o declaraţie politică intitulată ”Ardealul de Nord şi Bucovina, excluse din Master Planul pentru transport al Guvernului Ponta”, senatorul PNL Cristian Florian spune că realizarea unei autostrăzi Satu Mare-Bistriţa-Suceava, ”exclusă abuziv” din Master Plan, nu este un orgoliu local, ci o prioritate naţională.

”Noul Master Plan pentru transporturi care a fost prezentat luna trecută de Guvern exclude modernizarea infrastructurii rutiere din  judeţele Satu Mare, Maramureş, Bistriţa-Năsăud şi Suceava. Deşi în legea adoptată în urmă cu 9 ani, mai precis Legea  nr. 363 din 21 sept. 2006, judeţul Bistriţa-Năsăud era prins cu o autostradă care să facă legătura  prin partea de nord a ţării între Transilvania şi Moldova, în noua viziune a Guvernului acest drum nu mai există. Şi mă refer la străvechea şi cea mai folosită legătură între Ardealul de Nord şi Bucovina, prin Pasul Tihuţa, traseu rutier situat pe un coridor european şi care a fost exclus din proiectul de transport amintit. Acest traseu de autostradă leagă judeţele Satu Mare, Maramureş, Cluj, Bistriţa-Năsăud şi Suceava şi a fost complet uitat sau neglijat în mod deliberat, mai ales fiind ştiut faptul că guvernele anterioare gândiseră practic această legătură între Ardeal şi nordul Moldovei printr-o autostradă pe ruta Petea-Satu Mare-Dej-Bistriţa-Vatra Dornei-Suceava”, spune Cristian Florian.

El a adăugat că nordul ţării este condamnat la izolare. ”Este ştiut că singura infrastructură rutieră luată în calcul de investitorii străini este autostrada. Aceştia vor investi în România în funcţie de construcţia de autostrăzi din ţara noastră. Faptul că susţinem construcţia unei autostrăzi Satu Mare – Bistriţa – Suceava nu este un orgoliu local al celor care îşi trăiesc viaţa în această zonă; este dorinţa de a se respecta nişte priorităţi naţionale şi europene. Realizarea unei autostrăzi pe un coridor european este o prioritate europeană şi trebuie să fie şi una naţională, mai ales că finanţarea acestei variante este asigurată prin fonduri europene. Nu văd rostul pentru care acest Guvern doreşte abandonarea unui proiect şi implicit nerespectarea regulilor şi priorităţilor europene, cu toate aspectele negative care decurg din aceasta. Doar Guvernul Ponta ştie de ce, prin actualul Master Plan de transport, condamnă la izolare nordul ţării, reduce semnificativ fluxurile de investiţii în zonă şi împiedică dezvoltarea durabilă a celor două regiuni istorice. În opinia mea, alternativa luată în calcul de Guvern, pe varianta Iaşi-Piatra Neamţ-Tîrgu Mureş nu ar trebui să blocheze varianta de autostradă Satu Mare-Baia Mare-Dej-Bistriţa-Suceava, care este situată pe un culoar european şi mult mai necesară”.

Florian a depus şi o interpelare adresată premierului ”pe tema excluderii abuzive din noul Master Plan de transport a autostrăzii Satu Mare-Baia Mare-Dej-Bistriţa-Vatra Dornei-Suceava, care a fost prevăzută şi aprobată prin legea mai sus menţionată”: ”Sper, totuşi, că atâtea semnale de alarmă nu vor putea fi ignorate la nesfârşit şi că propunerea, prevăzută şi în strategiile guvernelor anterioare, de a include traseul tradiţional Bistriţa-Vatra Dornei-Suceava ca autostradă în Master Plan, să fie luată în serios şi analizată cu maximă responsabilitate”.

10 comentarii

  • Ne-ar putea copilu asta de bani gata
    ce intelege el prin:
    „împiedică dezvoltarea durabilă a celor două regiuni istorice.”
    asa, de ochii lumii!
    Unu care a avut BMW-uri la greu, stie ce ii aia „dezvoltare durabila”?
    Pentru amarastenii din Gara!

    • Cine este si ce a facut pentru Bistrita????? Nici papagal nu are!!!! In schimb il apara broscoiul.

    • nu…dar daca e senator e cam aiurea ca cineva de speta lui sa nu faca nimic (e ca si cum ai spune unui dulgher „vezi ca-ti ploua in casa”

  • mi-e jena sa va spun nesimtiti s-au chiar prosti dar acest om chiar vorbeste despre o mare problema a viitorului regiuni din care facem parte pe care un ministru clujean o condamna o condamna prin refuzul construiri unei autostrazi in zona,va rog nu birfiti omul priviti actiunile lui,multumesc

    • Si totusi, se plimba cu masina ce consuma pana nu mai putea,
      prindea lucrari la greu in constructi,
      si el vine sa ne vorbeasca despre dezvoltare durabila?
      macar a rostit termenul corect?
      sau a scris cineva in locul lui…

  • Bistrița nu este și nici nu a fost vreodată pe traseul coridoarelor pan-europene. Coridoarele 4, 7 și 9 traversează România prin alte părți. Nu știu de alte „culoare” europene. Legea din 2006 e una din galeria de legi foarte proaste ale lui Tariceanu. Adica hai să dăm cu carioca peste tot. Cred că nu a lăsat nici un cătun fără autostradă. Și după duduiala economiei a realizat fix 5 km de autostradă. Nici măcar autostrada Transilvania nu e pe bani europeni. Prioritățile europene se leagă de rețelele pe care le-au stabilit în urmă cu mai bine de 20 de ani. Dorințele noastre sigur pot fi diverse. Noile și vechile viziuni au fost proaste. În loc să avem o rețea construita cu 85% bani europeni facem tot felul de experimente și hărți care mai de care mai colorate. Populism, patriotism ieftin local și decizii electorale. Ne-am ales cu sute de studii și multe milioane de euro duse pe apa sâmbetei.

    • Las ca a facut PDL-ul drumuri in judet, ce sa-ti spun.. Uita-te la DJ 151 facut de Cocos, e neted ca pe hartie…
      Si nu, DN17, nu a fost facut de PDL ci de PNL-ul lui Tariceanu…

  • Domnul senator, la fel ca celelalte voci din PDL si PNL se multumesc, de cand sunt in functie, sa constate. Cu asta se ocupa. Iar atunci cand au chef de „munca”, nu se opresc la constatari, ci le place sa creeze si panica. Avem exemplul de fata. Domnul Florian ne determina sa credem ca intreg Ardealul, in special judetul nostru, se va duce pe apa sambetei pentru ca autostrada nu va trece prin centrul Bistritei. Pe bune?! Cu asta va ocupati pentru 4-5000 lei pe luna salariu?! Chiar credeti ca toti alegatorii sunt prosti?

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.