Actualitate

Sindicaliștii reacționează: ISJ să precizeze baza legală a activităților de ”spionaj”

”Spionatul” profesorilor care țin lecții online prin conectarea directorilor și inspectorilor pe platformele educaționale – fără ca profesorii să fie anunțați în prealabil – este o activitate lipsită de bază legală, scrie pe Facebook profesoara Cristina Rusu, liderul județean al Sindicatului ”Spiru Haret”.

”Inspectorul școlar general al ISJ BN anunță în cotidianul TimpOnline.ro, că inspectorii școlari cer link de conectare de la directorii școlilor și intră la orele online fără ca profesorii să știe, (,,Nici nu trebuie să știe. Știe directorul și atât”), dar a uitat să precizeze baza legală a acestor activități de ,,spionaj”.

Potrivit Metodologiei – cadru privind desfășurarea activităților didactice prin intermediul internetului (OMEC nr. 5545/2020), ISJ nu are atribuții directe de verificare a acestor activități, ci de coordonare, acordare de sprijin profesorilor și acordare de asistență tehnică școlilor, verificarea activităților desfășurate de profesori revenind conducerii unităților de învățământ. Pe de altă parte, potrivit art 272 din Statulul personalului didactic, profesorul nu poate să fie perturbat la oră de nicio autoritate publică sau școlară, decât în situația în care pune în pericol integritatea fizică și psihică a copilului, iar a da buzna, fie și online, peste profesor și elevi, fara ca aceștia să fie înștiințați despre prezența inspectorului la oră, este de natură a perturba desfășurarea firească a orei de curs.

Susțin verificarea modului în care se desfășoară școală online, mă deranjeaza profesorii care nu-și fac treaba, dar verificarea trebuie să se facă numai în condiții legale.

La câte probleme sunt în învățământul din România, numai să plătim inspectori școlari care să stea în ISJ și să intre neanunțați la orele online ale profesorilor mai avem nevoie”, a scris Cristina Rusu.

Contactată de Timp Online, prof. Cristina Rusu a declarat că opinia sindicatului este aceea că un cadru didactic trebuie să fie anunțat în momentul în care îi este monitorizată activitatea inclusiv în online.

”Colegii mi-au semnalat că au fost cazuri în care cineva a solicitat accesul pe platformă, dar nu pot spune dacă erau inspectori respectivii. Erau mailuri (cu care se încerca această conectare – n.r.) fără nume, cu alte caractere și atunci nu știu dacă într-adevăr erau inspectorii cei care încercau să se conecteze sau alte persoane. Pe platforma pe care lucrăm noi la școala noastră (Colegiul Tehnic InfoEl – n.r.) nu este posibil să se conecteze nimeni din afară fără știrea profesorului. Toți profesorii și elevii au mailuri generate de informaticianul școlii și doar cu acele mailuri ne putem conecta pe platformă. Dacă cineva încearcă să se conecteze cu un mail străin, automat profesorul trebuie să îi dea accept și evident că se știe cine încearcă să se conecteze, iar dacă nu îi vom cere declinarea identității. Nu știu dacă la fel se procedează în cazul tuturor școlilor. S-ar putea să fie școli în care elevii și profesorii utilizează mailuri personale pentru a intra pe platformă”, a spus Cristina Rusu.

Potrivit liderului de sindicat, prezența la cursuri online atât a profesorilor, cât și a elevilor este bună. În schimb, în privința calității actului didactic ”acesta este inferior” actului didactic de predare față în față.

”Are niște limite această școală online pe care trebuie să le acceptăm, dar ce putem face? Este o soluție de avarie și, înainte de toate, sănătatea este cea mai importantă. Suntem pentru această monitorizare (a orelor online -n. r.) – să nu se înțeleagă greșit, atât cantitativ – să se vadă dacă se desfășoară orele – cât și calitativ, dar această monitorizare trebuie să de desfășoare conform reglementărilor legale”, a subliniat Cristina Rusu.

https://www.facebook.com/cristina.rusu.50/posts/3084336738338566

CITEȘTE ȘI

Etichete

17 comentarii

  • Asemenea practici , în anul 2020 , sunt securistoide și deosebit de periculoase . Propun să aibă fiecare insp. școlar o cameră în față și să fie monitorizat 8 ore din 8 . Toată lumea să vadă ce lucrează și cât ? Și dacă e pe ,, spionat ” , păi atunci să pună și la medici când fac operații și la fiecare om al muncii sau bugetar , că tot sunt ei ținta atacurilor mereu . Și primarii să aibă cameră și toți funcționarii … Să facem ,,epoca spionajului ” . Ce ? Numai profesorii să fie filmați ? Nu – i destul că îi văd copiii , elevii , părinții , bunicii ? Că toți din casă vor să – l vadă ce face profesorul în clasă … Eeeiii , națiune !!!

  • Profesorii sunt plătiți din bani publici, să predea, deci să țină ore și nu pot ei cenzura când să fie inspectați de cei ce au astfel de atribuțiuni.
    De ce se tem hoții ? De faptul d e a fi prinși.
    Dar profesorii, totuși ?

  • Practica supravegherii neanunțate este un abuz la adressa libertăților individuale. Nuimic mai mult nimic mai puțin.
    Este o mentalitate periculoasă a unui Stat Totalitar. Supravegherile totale sunt practicate de o aemenea manieră 24/24 doar în statele totalitare.
    Argumentul la bază e foarte simpu.
    Peste tot în lume ca să fii supravegheat electronic, această supraveghere e încadrată de către un judecător, care oferă un mandat pe baza unor indicii rezonabile. Rolul inspectorilor şcolari e diferit, sunt numiți politic. Fiind numiți politic această posibilitate de a se loga şi supraveghea ..pot să-i transforme în reprezentanți a unei forme e poliții politice, abuz de putere contra profesorilor care nu corespund unui tipar politic de exemplu.
    Alte practici totalitare care s-ar deschide. Nu poți folosi automat GPS urile din telefoanele moderne pentru a distribui amenzi în masă pentru conducătorii care conduc peste limitele de viteză. Ar fi simplu, dar operatorii de telefonie au puteri limitate. Sau ascultarea convorbirilor telefonice nediscriminat.
    Sindicatul dacă are informații că asemenea acte s-au produs ar fi bine să acționeze legal.
    E vorba nu doar de profesori dar şi de elevii din clasă. Se deschid în perspectivă situații conflictuale.
    Caz ipotetic. Ce te faci un inspector e dovedit pedofil a un moment dat( never say never) şi el utiliza acel privilegiu inventat de a se loga pentru a selecționa viitoarele victime..interesul fiind departe de a fi unul pedagogic.
    Apoi ar mai fi modul cum se alterează comportamentul profesorilor vor reacționa şi acționa în clasă lipsiți de spontaneitate ..altera calitatea actului educațional.
    Da, dacă acea supraveghere video e încadrată de o plângere din partea unor părinți ..se poate deschide discuția supravegherii unui tip de comportament, dar în acel timp o altă parte depinde de natura plângerii( sindicat, poliție) ar trebui să fie prezentă pentru a asigura obiectivitatea necesară.
    Ar mai fi argumentul, nu folosi banii publici al cetățeanului contribuabil contra lui la capăt de linie. Statul -autoritatea prin reprezentanții săi în poziție de autoritate trebuie să se asigure că abordarea e de sprijin, suport, formare şi nu de reprimare.
    Sindicatul ar trebui să adreseze tribunalelor chestiunea, e contrară spiritului de drept europeean.

  • Toți cei care nu vor sa lucreze fac scandal.Domnule inspector general eu vă propun să cereți la toți conducătorii de școli(directori) să modifice în regim de urgență fișele posturilor cadrelor didactice (intr-o săptămînă ) adaptate la noua situație pandemică.

    • Vasile ştii ceva.
      Să fie atunci egalitate.
      Şi inspectorii , primarii, orice funcționar public , de la prim ministru la ultima femeie din instituție publică să aibă o cameră pe ei şi mai mult cel care plăteşte taxe să se conecteze când vrea fără ştirea observatului ca să vadă dacă cel plătit munceşte.
      Cum vi se pare scenariul, fără privilegiile asociate?
      Mie , orwellian.

    • Doamne, ce bun exemplu de scenariu ati dat, domnule cc!!
      Sincer, chiar as vrea sa am un IP adress la care sa ma conectez cand vreau, sa pot vedea ce fac bugetarii care sunt platiti din banii nostri in timpul programului de lucru. Si prin asta il includ si pe seful ISJ!

  • Cine supravegheaza si posibilitatea elevilor de a putea participa la ore? Sunt extrem de sigur ca inca sunt cazuri de copii care nu au un computer sau o tableta de pe care sa poata face task-urile de la scoala. Aici oare cine face investigatia?

  • CC . Directorul de scoala este angajatorul profesorului,acesta nu are voie sa vada cum munceste angajatul sau? In acest sistem on-line angajatorii isi verifica angajatii,ce-i asa gresit?

    • Aici e vorba de inspectori, în caz ca nu ai inteles. Care vor sa intre online cand ii taie capul, la cine ii taie capul, pt ca asa vor si cred ca pot.

    • La capăt de linie angajatorul real este părintele care plăteşte taxe ce sunt redistribuite unor ministere, printre care şi Ministerul Educației care are sarcina de a organiza la nivel tehnic învățământul. Profesorul e un profesional care e angajat pe baza educației -corespunde unor standarde de formare şi educare cerute , dar în acelaşi timp nu e sclavul nimănui pe linie ierarhicã, are aceleaşi drepturi ca şi superiorul lui când e vorba de persoana sa privată. Performanțele sau neperformanțele se măsoară nu prin evaluarea subiectivă a unei persoane coleg numită temporar într-o poziție de putere( nu e legimitatea care e rezultatul unei competiții în alegeri publice). Deci rolul lui nu e de a impune Legea cum îl taie capul singur , e un rol mai mult de coordonator. Pentru judecăți sunt necesare studii înțelegere a principiilor dreptului, cod de etică..asigurate mecanisme de control pentru a evita abuzurile.
      E mentalitatea de comunişti care persistă, suprinzător chiar în cazul unora care se afişeqză liberali.

    • Vasile..aberezi…directorul de scoala nu a angajat pe nimeni…la randul lui e doar un profesor ajuns in functia de director de cele mai multe ori politic si pt.o perioada determinata de timp…cand ii expira mandatul se intoarce la catedra…ba mai mult si pe timpul cat e director preda 4 ore…sa se verifice si pe el atunci.Si DA sa fie toti bugetarii investigati ..de ce doar profesorii???? DISCRIMINARE….

  • D-nul Muresan sa invete el sa lucreze online, in primul rand, si pe urma sa practice astfel de metode ale perioadei staliniste, nu de alta dar are caracterul, cultura si potentialul tortionarilor. Asa cum un profesor intai da si pe urma cere elevului, si el sa se dea pe sine ca exemplu de buna practica si sa le tina colegilor sai de fizica o lectie cu jumatate din elevi in clasa si jumatate in online, si pe urma sa dea indicatii „pretioase”. Mai bine si-ar face update-ul legislativ, daca tot e pus acolo pe post de Visinevski, si pe urma cel pedagogic si stiintific. Halal liberalism cu astfel de oameni! Ba mai mult, liberalismul in domeniul educatiei de tip Orban si Muresan se manifesta in in zilele acestea cand guvernul a atacat la CCR o lege care aproba stimulente pt. profesori in conditiile pandemiei. Pt. nestiutori! Profesorii, in proportie de 90%, lucreaza cu divece-urile personale.

    • Nu sunt de acord cu dv. Foarte multe cadre didactice „nu dau si apoi cer” ci sunt dezinteresati al ore, nu isi fac meseria cu profesionalism, incurajeaza meditatiile, nu incurajeaza competitia corecta intre elevi, se bazeaza doar pe memorare si reproducere ca metoda de invatamant, sunt obtuzi la schimbarile din societate. Din acesta cauza si avem o rata atat de scazuta la bac, o rata f mare la meditatii, o aversiune a educatorilor de a utiliza mijloace moderne de invatamant, etc. ( cati stiu sa integreze in educatie o platforma digitala cu adevarat ????) , Fara control sistemul e ca o casa fara stapan. Din pacate in Romania actuala nu se poate altfel ptr ca nivel de constiinta si responsabilitate al indivizilor este fff scazut. Intr-un alt mediu as fi fost impotriva dar acum cred ca se impune asa ceva. Eu ca si parinte imi doresc sa am acces permanent la un link si sa vad ce face copilul meu si cum se desfasoara ora.

  • Stimulent pentru pandemie ar trebuie atunci si pentru elevi, nu? Si apropo si elevi lucreaza in proportie de peste 90 % cu „divece-urile” personale sau sunt eu prost informat?

    • Nu baga pe toti profesorii in aceeasi oala, sunt putini care dau meditatii, in special cei de mate sau romana.

  • Nu am nevoie de STIMULET! Am pretenția ca din fondurile destinate plății utilităților (energie termică, energie electrică, apă, detergenți, produse de igienă, dezinfectanți, etc.) școlii, bani care acum rămân în mare parte la buget să se redistribuie pentru plata facturilor cadrelor didactice, măcar o parte să plătească (!!). Lucrăm pe cheltuiala noastră, angajatorul ce face cu acești bani rămași? Energie electrică, termică, internet, uzura dispozitivelor pe care lucrăm, să avem ”norocul” să se strice….Asta e valabil și pentru elev, la fel lucrează de acasă. NU cerem pomană! Vă asigur că cine a lucrat responsabil și serios în școala ”pe bune”, lucrează la fel și online. Adaug și orele pentru pregătirea lecțiilor online, cine nu știe ce înseamnă o oră online, făcută cu susținere de resurse educaționale, să tacă! Adăugați presiune și stres în plus pe psihicul profesorului. Poate și scoateți câteva sporuri, de, nu sunt în sala de clasă, nu mănâncă, nu se stresează. Unde este sporul de calculator? Dacă nici acum nu îl merităm….DAR, pentru că acceptăm toate corvoadele, în poziția ghiocelului, ne merităm soarta. Să avem sănătate! Trezirea SINDICATULE!

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS