Ioan Rusu, un şofer din comuna Livezile, implicat luna trecută într-o coliziune de pe urma căreia s-a ales cu maşina lovită în spate, a ajuns la capătul răbdării după ce firma la care era asigurată maşina ce l-a lovit refuză să îl despăgubească în mod just.
„Luna trecută, într-o după-amiază m-am dus să cumpăr o portocală pentru fata mea bolnavă de diabet. Am semnalizat stânga să intru şi, când am oprit, un şofer din Dumbrava, angajat la o firmă de curierat, a intrat şi m-a lovit. Ne-am înţeles amiabil să nu mai vină Poliţia. Joi a fost accidentul, iar vineri m-am dus la Euroins unde avea asigurarea RCA cel care m-a lovit şi unde întâmplător aveam şi eu. Un băiat mi-a dat formularele şi m-a programat pentru luni la ora 11.00 la inspectorul Bălan. Când a venit inspectorul Bălan, mi-a făcut poze la maşină şi m-a întrebat dacă am cont bancar. Nu aveam. Mi-a zis să merg să-mi fac pentru că îmi virează banii în cont şi pot să-mi fac eu maşina. Am venit, mi-am făcut cont. Când m-am dus să îi spun numărul contului, mă trezesc că îmi dă 600 de lei pe când numai spoilerul la Seat-ul meu costă 800 de lei, iar lampa e 215 lei cea mai scumpă, iar cea mai ieftină 100 de lei. În plus, nu mi se mai închide nici capota după ce m-a lovit. E îndoită fusta. M-am dus la el a doua oară şi m-a trimis la un service cu care au ei, Euroins, contract, la Dura, au dat spoilerul jos şi mi-au zis că nu se bagă la treaba asta pentru că reparaţiile sunt mai scumpe”, a spus Ioan Rusu.
Bărbatul e supărat că reprezentanţii firmei de asigurări Euroins nu l-au trimis la un service care să fie dispus să-i repare maşina sau măcar să-i vireze mai mulţi bani în cont ca să o poată repara singur.
„Altă tâlhărie au făcut. Pe hârtie au scris 664 de lei, iar inspectorul Bălan m-a minţit şi a trecut cu pixul 823 de lei şi m-a pus să semnez. Iniţial, eu i-am spus să mă trimită la un atelier cu care au ei înţelegeri să-mirepar maşina. S-a enervat şi a rupt hârtia asta cu 664 de lei şi m-a trimis la Dura. Unde m-a trimis, acolo m-am dus. Acolo mi-au dat spolierul jos, au făcut şi ei fotografii şi mi-au zis că nu îmi fac maşina la banii ăştia. Iar m-am dus la domnul Bălan. Am venit apoi la Comsig că e mai aproape de casa mea. Am lăsat acolo maşina la un domn inginer şi azi m-a chemat să-mi spună că îmi face maşina, dar trebuie să mai pun bani de la mine şi nu sunt de acord cu aşa ceva. Nu dau eu bani dacă m-a lovit altul din spate. După ce mai plătim asigurările?”, a spus Ioan Rusu.
Şoferul susţine că asiguratorul nu vrea să-l despăgubească la justa valoare a pagubelor fiindcă maşina ar fi veche, fabricată în 1998.
„Eu nu ştiu de ce ne face să plătim asigurarea din moment ce ne poartă numai pe drumuri. Umblu de o lună pe drumuri, din 11 iunie. Nimeni nu îţi face absolut nimic. Nu ştiu unde să mă duc. În 7 iulie mi-a expirat RCA şi am venit la Astra şi mi-am făcut altă asigurare. I-am întrebat pe domnii respectivi ce se întâmplă dacă păţeşti ce am păţit eu. A venit un inspector şi s-a uitat la maşina mea şi mi-a zis că inspectorul Bălan îmi putea da mai mulţi bani, dar nu a vrut. Când mă duc la el, la Bălan, mă întreabă de ce am mers iar să-l deranjez. Mă poartă de la unul la altul. Când mă vede, zici că vede o oaie neagră”, a spus Ioan Rusu care ar fi vrut ca asiguratorul să-i dea măcar 1000 de lei ca să-şi repare maşina în regie proprie.
Timp Online a luat legătura şi cu inspectorul de daune Adrian Bălan de la Euroins. „Este o lege care spune cum se repară o maşină. Domnul Rusu s-a dus într-un service, l-a ales el. S-a dus şi nu am primit nicio cerere de despăgubire de la dânsul. Noi am făcut o simulare a reparaţiei şi am scris o dată suma fără TVA şi o dată cu TVA, de aceea apar două sume, 664 de lei şi 823 de lei. Noi nu am refuzat să-i dăm banii. Să vină cu o cerere de pretenţii la noi şi îi vom da banii. Eu i-am făcut o ofertă de preţ în regie proprie pe baza unui program şi a unui soft unde se simulează reparaţia. Domnul trebuie să vină la noi cu o cerere de despăgubire semnată de dânsul. E vorba despre a cere nişte bani. Noi l-am trimis la un service, ni s-a trimis un deviz şi o factură şi nu a mai venit cu nimic la noi. Nu ştiu de ce n-a mai venit. Întrebaţi-l! Cum a ştiut să vi se plângă să vă şi spună. Eu nu pot umbla după el să-i bag banii în buzunar. Trebuie să emită nişte pretenţii. I-am explicat ce vă explic şi dumneavoastră. Este o lege pe care trebuie să o respectăm. De unde a scos-o că spoilerul respectiv costă mai mult? Să-mi aducă devizuri de la service-uri că spoilerul costă mai mult şi îl despăgubim conform legii”, a declarat inspectorul de daune Adrian Bălan de la Euroins care a refuzat să fie fotografiat şi ne-a întors spatele, nervos.
Ioan Rusu este decis să reclame firma Euroins la Comisia de Supraveghere a Asigurărilor întrucât consideră că nu a fost tratat corect de reprezentanţii acesteia de la Bistriţa.
Există o soluție simplă pentru situații de acest fel, o spun din proprie experiență: se apelează la un mediator. Mai puțină alergătură, mai puțini nervi, rezolvare rapidă. Eu am mers aici: Răzvan Cîtu, Strada Dornei nr. 35, telefon 0744 935478. https://www.facebook.com/pages/Birou-de-Mediator-C%C3%AEtu-R%C4%83zvan/150216505047840?fref=ts
In aceeasi situatie m-am aflat si eu …. dar cu Astra.Asa ca stimate domn va rog sa conduceti prudent pentru ca nici Astra nu despagubeste.Din 25.10.2013 sunt in proces cu Astra si nici macar la aceasta ora nu am vazut banii. Este vorba de o suma muuuult mai mare.Toti sunt niste hoti!