Primăria Bistriţa a găsit o soluţie prin care să fie rezolvată problema lipsei locurilor de parcare în zona centrală şi pe Bulevardele Republicii şi Decebal. Începând cu 2018, în toate aceste zone nu va mai putea opri nimeni fără să plătească cel puţin dublu faţă de acum. În acelaşi timp, valoarea abonamentelor anuale va creşte de mai bine de patru ori.
Viceprimarul Cristian Niculae, care are în subordine Direcţia de Servicii Publice, a declarat pentru Timp Online că a inventariat străzile cele mai aglomerate din oraş unde lipsa locurilor de parcare este o problemă stringentă. Este vorba de: Piaţa Petru Rareş, în zona CJ şi Prefecturii, str. Crinilor, str. 1 Decembrie de la intersecţia cu str. Petre Ispirescu către Finanţe, str. Dornei, str. Gheorghe Şincai, Piaţa Centrală în jurul Bisericii Evanghelice, str. Nicolae Titulescu, str. Alexandru Odobescu, str. Alba Iulia şi Bulevardele Republicii şi Decebal, în zona halei comerciale şi a pieţei.
„Toată lumea cere parcări subterane, supraetajate şi ne întreabă de ce nu le facem. Le vom face şi pe acelea, sunt necesare. Avem în vedere, spre exemplu, să etajăm parcarea de pe strada Lupeni. Acum are 70 de locuri, iar dacă vor mai fi făcute două nivele va ajunge la 200 de locuri. Suntem în procedură de negociere a terenului de lângă BCR pentru a face şi acolo o parcare supraetajată de 200-300 de locuri. Întâmpinăm greutăţi cu comisia. Evaluarea a fost undeva la 23.000 de euro pentru 1100 de mp. Trebuie să avem un precedent că un teren s-a vândut cu aceeaşi sumă în oraş. Suntem în procedură de negociere. Sperăm să cumpărăm terenul şi să demarăm construcţia unei parcări în acea zonă foarte aglomerată întrucât este necesară”, a spus Cristian Niculae.
Nici aceste investiţii nu vor rezolva problema lipsei locurilor de parcare.
„După părerea mea, în primul rând trebuie să trecem la taxare. Construirea unui loc de parcare – supraetajată sau subterană – costă administraţia locală între 20.000 şi 30.000 de euro. Să nu creadă cineva că în acele parcări nu se va plăti. Ca urmare, eu cred că, în primul rând, în zonele foarte aglomerate trebuie să intrăm cu taxarea parcărilor şi atunci vă garantez că se vor elibera locurile. Cetăţenii care vor dori să vină la Primăria Bistriţa sau la alte instituţii, să stea o oră, două ore, vor găsi locuri de parcare fiindcă angajaţii acestor instituţii nu vor mai bloca toate parcările cu autoturismele personale fiindcă nu îşi vor permite să plătească 15-20 de lei pe zi parcarea”, a spus Niculae.
Între timp însă, Primăria Bistriţa va mări numărul locurilor de parcare pe strada Alexandru Odobescu, unde e oprirea interzisă pe o bandă, spărgând trotuarul de pe partea cu Liceul de Muzică „Tudor Jarda”.
„Vom reconfigura parcările de pe str. Al. Odobescu pentru că acolo trotuarul ne permite să le amplasăm în spic, astfel încât cele două benzi pe sens să nu fie afectate. Nu se va tăia niciun arbore de acolo, dar amplasându-le în spic vom avea încă 25 de locuri de parcare. Acum avem 35 de locuri de parcare, 20 pe partea cu Biblioteca Judeţeană şi 15 pe partea cu Tudor Jarda. Reconfigurând această parcare, fiindcă numai pe partea aceasta ne permite trotuarul fiindcă aici are o lăţime de 6-7 metri, atunci vom câştiga numai pe partea aceasta 25 de locuri şi trotuarul va rămâne de 2-2,5 metri”, a spus viceprimarul.
Întrucât nu e prinsă în bugetul pe 2017, lucrarea nu va putea fi făcută decât la începutul anului viitor. Reconfigurări se vor face şi pe strada Alba Iulia, aşa încât şi aici vor apărea încă 25 de locuri de parcare noi, atât Odobescu, cât şi zona Palatului de Justiţie fiind extrem de aglomerate.
Atât pe Al. Odobescu, cât şi pe Alba Iulia, se va plăti ora de staţionare.
„Începând cu anul viitor, vom introduce taxă de parcare în toate zonele aglomerate, la fel cum se întâmplă şi în alte oraşe. Altfel, cei care lucrează la Primărie îşi vor lăsa în continuare maşinile în parcări publice de dimineaţă de la ora 8.00 până după-amiază la ora 17.00. Patronii de magazine, cafenele, avocaţii fac la fel. Vor fi şi abonamente de parcare anuale, dar nu la nivelul de 110 lei cum e acum. Ne gândim la un abonament de 480-500 de lei pe an pentru cine vrea să aibă abonament permanent de parcare. În Cluj e 500 de lei pe an, în Oradea 700 de lei, în Mureş undeva la 600 de lei pe an. Ne-am informat şi cât încasează alte primării de oraşe pentru ora de parcare. Noi avem un preţ de un leu pe oră. În Mureş e 2 lei pe oră, în Cluj şi Oradea 2,5 lei. Nu ştiu cât vom cere noi, vom stabili în Consuiliul Local, dar nu va mai fi un leu. Aş vrea să menţionez că nu este interesul nostru să încasăm mulţi bani din parcări, ci ca omul să vină, să stea în centru cât are nevoie şi să elibereze apoi locul de parcare şi nu să lase apoi maşina uitată. Am informaţii că sunt cetăţeni care îşi lasă maşinile pe domeniul public în Piaţa Unirii şi câte două-trei zile. Nu le mişcă de acolo”, a spus Cristian Niculae.
Viceprimarul a adăugat că şi bistriţenii ar trebui să înceapă să se obişnuiască să circule cu mijloace de transport în comun: „Viitorul acesta este. De altfel, aşa se întâmplă deja în toată Europa. În ţările civilizate, unde sunt aglomerări urbane mari nu se mai circulă cu două sau cu trei maşini personale într-o familie. Eu nu spun că omul nu are dreptul să se bucure de autoturismul pe care îl deţine, dar dacă locuieşte într-un apartament, la bloc, şi are două sau trei maşini, niciodată primăria nu va putea să-i asigure locuri de parcare pentru toate. Atâtea locuri de parcare sunt, atâtea dăm”.
În ce priveşte ideea amenajării unor locuri de parcare la marginea Bistriţei pentru cei care vin din afara oraşului, Cristian Niculae a spus că ideea nu e rea, dar mai întâi trebuie văzut ce se întâmplă dacă toată lumea plăteşte parcarea în zonele foarte aglomerate din oraş.
„Eu cred că acesta trebuie să fie începutul, taxarea. Construim două parcări şi apoi mai vedem dacă este necesar să mai facem şi altele. Dacă vom începe să taxăm, să vedeţi că se vor civiliza. Pe Gheorghe Şincai se plăteşte de o lună parcarea, iar Poliţia Locală verifică acest lucru insistent şi zilnic se găsesc locuri libere de parcare, aceasta în condiţiile în care taxa e de un leu pe oră. Când va fi 2 lei sau 2,5 lei cine îşi va mai permite să-şi lase maşina de dimineaţa până seara într-o parcare publică? Va costa 15-20 de lei pe zi şi nu îşi vor permite angajaţii de la CJ, Prefectură sau Primărie să plătească atât”, a spus Niculae.
„Toată lumea strigă: parcări subterane, parcări supraterane, parcări scumpe de 20.000-30.000 de euro/loc construite de municipalitate. Dar şi acelea vor fi taxate, ca să nu mai vorbim de faptul că aceste parcări supraterane se vor afla la o distanţă mare de centru. Dacă vom face parcare lângă BCR, ca să ajungi la Primărie trebuie să vii 500 de metri pe jos. Nu vii până în uşa Primăriei. Dacă parcările vor fi libere în uşa Primăriei, va fi mult mai uşor pentru cetăţean să vină, să îşi rezolve problema şi să elibereze locul de parcare într-o oră”, a mai spus Cristian Niculae.
Întrebat ce se întâmplă cu proiectul parcării subterane din Piaţa Mihai Eminescu, Cristian Niculae a spus că acesta nu mai este eligibil pe fonduri europene, iar din bugetul local nu poate fi făcut.
„Şi aceasta este o problemă: de doi ani încoace, pe POR, adică pe fonduri europene, nu mai sunt eligibile parcările subterane sau supraterane din oraşe. Proiectul din Mihai Eminescu costa în jur de 9,7 milioane de euro, este foarte scump şi nu ni-l permitem. Dacă puteam să amenajăm parcarea aceea pe bani europeni, ar fi fost perfect. Eu aş fi vrut să se facă şi acolo, dar costurile sunt foarte mari. În loc de 100 şi ceva de locuri de parcare câte sunt acum la nivelul solului, cred că ajungeam la 300 de locuri. Împărţiţi 10 milioane de euro la 300 de locuri şi veţi vedea că ar fi costat 30.000 de euro amenajarea unui loc de parcare. Ca să dai aceşti bani din bugetul local e foarte mult”, a mai spus Cristian Niculae.
As vrea sa vad si asta. Dar sa nu aibă unii angajați ceva tichete gratuite la fel ca parlamentarii. Asta referitor la locurile de parcare. Poate dnul viceprimar se interesează si de iluminatul public din unele cartiere de blocuri. Unde locuiesc cetățeni simpli.
Domnul Viceprimar are dreptate. Perfect de acord. Ar trebui sa ne mobiliza sa circulăm cu bicicletele dau pe jos ca si multi dintre straini ca e mai sănătos și mai încetăm si noi cu poluarea.
Vrem salarii europene, vrem drepturi, dar cand vine vorba de obligații tot romani suntem… parcăm unde ne vine, nu contează ca nu poate trece salvarea, pompierii…. dacă noi acolo vrem acolo parcăm. Dl viceprimar va felicit pentru inițiativa și sper sa reușiți.
Ar trebui să nu mai fie trotuar deloc pe Odobescu ,; se merge pe aceeași idee cu trotuar ca în parc , adică lumea se va deplasa în coloană. De ce naiba sa exista perechi de oameni care se tin de mana .
Halal organizare !
20 .000 – 30. 000 euro pt o parcare supraetajata sau subterană?
Asta înseamnă că primăria putea folosi milionul de euro , îngropat în strandul Codrisor , pt a face cca 50 de parcări.
As dori sa ne informeze d-ul viceprimar , care probabil sta intr-o vilă, cam cati metri pătrați trebuie să aibă un garaj , ca sa intre cele trei mașini care le dețin ?
Cand va începe asfaltarea tuturor străzilor din oraș ?
Unde e primarul CRETU ????
In concediu din nou .
La ce salarii si-au pus nenorocitii , au de unde sa stea numai in concedii.
Pe banii nostrii !!!!!!!! Nenorocitilor, COMUNISTI NENOROCITI ne saraciti pe zi ce trece cu taxele voastre suplimentare.
NOI PLATIM TAXE SPECIALE , VOI VA UMFLATII SALARII SI PENSII SPECIALE.
Avem cele mai mari impozite din tara , si voi incercati sa mai puneti taxe si mai mari pe parcari ????
Nu va ajunge ca umblati prin oras numai cu jeepuri , nenorocitilor. Auzi tu bugetari parveniti .
Primarul umbla cu un Jeep Tiguan , iar dvs domnule vice umblati cu un jeep bmw x5 cu motor de 5000. Normal ca la banii ce ii faceti in primarie ar fi injositor sa umblati cu o masina normala care sa polueze mai putin.
Sau poate asta e trendul , populatia sa umble cu BICICLETA, VOI SP_ _ _ RILOR cu JEEPUL , sa vada prostimea cine are valoare si cultura. Apropo de cultura , inca nu am vazut nicaieri, nici in presa nici pe net niste in formatii despre studiile viceprimarilor.
Ce diplome pe bani mai au si astia ??? Unde le vedem si noi umili contribuabili, sa vedem si noi cine sunt cu adevarat cei care ne conduc si ne PUN TAXE TOT MAI MARI.
TRAFICUL INFERNAL E GENERAT DE INFRASTRUCTURA RUTIERA PE CARE TOT VOI ATI FACUT-O , CU SENSURILE VOATRE MICI , CU SENSURILE UNICE PUSE FARA NICI O LOGIGA , LIPSA UNEI CENTURI , DAR VOI VA APUCATI DE PACARI CA DE PE ELE MAI PUTI UMFLA NISTE MALAI SA VA ROTUNJITI DIN LUCRARI VENITURILE.
Două aspecte:
1. „Dacă începem să taxă o să vedeți că se vor civiliza”…. deci ei sunt civilizatorii noștri. Aroganța decomplexat a făcut rădăcini adânci în Primărie!!!
2. Cum poate un loc de parcare în oricare de parcare să coste 20.000 euro??? Să zicem că un astfel de loc are doi metri lățime și trei metri lungime; asta înseamnă sase metri pătrați. Mai punem doi de rezervă și avem opt. Douăzeci de mii de euro pentru opt metri pătrați înseamnă 2500 euro metrul pătrat…..
În Cluj, în zonă centrală se vând apartamente cu 1150 euro metrul pătrat cu utilități, finisaje, geamuri și uși și mobilier în bucătărie și baie. Pe dezvoltator îl costa maxim 700 euro metrul pătrat. Dacă scădem utilitățile, finisajele, geamurile și mobilierul rămâne maxim 500 euro metrul pătrat….
Deci, în Bistrița, Primăria este dispusa să plătească de cinci (5) ori mai mult…. Să vedem cine va „câștiga” licitatia!!!
Citește cu atenție ! Este vorba despre parcări subterane, unde toate reltelele de utilități trebuie relocate. Asta face asa scump un loc de parcare ! Dar e greu sa vezi mai departe de vârful nasului !
Nostim. Viceprimarul spune ca angajatii primariei si a institutiilor publice nu vor mai ocupa locurile de parcare. Acum nu mult timp primarul orasului spunea ca aceste persoane au tot dreptul sa parcheze aproape de locul lor de munca, ca doara ei „nu sunt cetateni de mana a doua”
Care e primarul ?
Tipic psd
Bine că pe partia de ski s-a luat 8 milioane de euro din bancă,nu mai vorbesc de podul lui crețu de 1 milion de euro.
Iar pentru parcări care aduc bani nu ne putem permite
Halal conducători avem
Bag de seamă ca vrei să mai fi și primar al municipiului
Bravo pt ca ati renuntat la acel proiect . Și mă bucur că începeți să vă ocupați si de aceasta problema ă orașului. Chiar e mare nevoie de fluidizarea traficului rutier.
Așa este dl viceprimar . Când sunteți incompetenți veniți cu suprataxari pentru populatie . Când se apropie alegerile veniți cu borcanul cu miere și cu promisiuni fără acoperire financiara . Se poate observa sibastazi cum Romania intra încet , încet dar sigur în faliment ca și Grecia datorita acestor incompetenți si aroganți . Mai sunt și inculți pe deasupra iritant populația cu asemenea aberații prost gandite și mai ales exprimate .
Sunt extrem de multe soluții de parcări moderne și practice în diferite zone din tara și din afară pe unde va plimbați tot timpul domnilor . Populația va lăsa să plagiate astfel de modele decât sa veniți cu suprataxa .
Se aude în târg , ca acest „domn” se vrea viitor primar al orașului de PSD și mai ales de Radu Moldovan. Vai de ………capul nostru !
Spune tu câteva din soluțiile extrem de multe .
Este foarte ușor sa stai pe margine și sa comentezi.
Suntem o țara de perfecti care in orice situație avem o soluție, știm mai bine și in general nu suntem de acord cu nimic.
Esti invidios sau mi se pare mie Răzvan ?
Sau esti unul dintre cei care vor totul gratis ??? Oricare varianta ar fi , te anunț ca e pierzătoare ! In toată lumea civilizata parcările se plătesc . Inca nu au găsit rezolvare GRATIS niciunii din lumea asta ! Dar poate candidezi tu la primarie si ne dai gratis tot ! Așteptam cu nerăbdare momentul ! :)))))))))
Domnu’ Niculae incepeti sa fiti mai hazliu decat Cretu. Dar pana acum aveati bani pentru toate investitiile fara a fi prioritare( gen partie de schi, podul ,etc) sau acestea erau prioritare pentru ca erau cu dedicatie ? Si v-ati trezit acum ca nu mai sunt locuri de parcare si aveti nevoie de taxari suplimentare. Meritati numai „felicitari” pentru modul in care conduceti .
Pai bineinteles, nu va ti prins ca e campanie? Dupa, potopul.
D-le Nicolae , nu ati pomenit de str. N. Balcescu pe care efectiv nu se poate circula din cauza autoturismelor politistilor. Masurile anuntate si explicatiile dvs. sunt intr-adevar hazlii si care nu prostesc pe nimeni. Veniti cu altceva….
Alo domnul, nimeni nu vrea parcare subterana sau cum o fi ea, gratuita. Din banii plătiți pe partie și strand, care parcări se puteau amenaja? Și culmea , acestea erau și generatoare de profit. Voi pare cu ce gândiți? Că noi știm cu ce, câtă vreme tot voi ne conduceți.
ideea e bună, dar întâi trebuie rezolvate următoarele probleme. 1. transportul în comun. Identificate traseele solicitate, mers zi de zi în stațiile de autobuz și făcute sondaje, de unde vii și unde vrei să ajungi? Astfel se pot reconfigura traseele și adapta orele curselor după necesitățile reale. Eu aș merge cu autobuzul la serviciu dacă nu ar trebui să mai parcurg 1 km dus-întors pe jos. ELIMINIAREA totală a grartuităților pt pensionari, care fix în orele de vârf se plimbă hai-hui. Eventual să fie valabile în afara orelor de vârf. Achiziționarea de microbuze moderne, dotate, cu nr de locuri potrivite pt traseul respectiv. Decât să plimbi un autobuz cu 60 de locuri pe un singur traseu, mai bine spargi traseul în 3, adaptate nevoilor reale ale călătorilor, și bagi 3 microbuze de 20 de locuri.
2. Piste de biciclete. Să putem ajunge în siguranță în zonele de interes. Asta m-ar face să las mai des mașina acasă. Știu că cei grași și comozi vor spune că pe ei nu-i interesează acest aspect, dar e și în folosul lor, o bicicletă în plus pe stradă înseamnă o mașină mai puțin. Adică poluare zero, un loc de parcare neocupat, trafic mai relaxat pentru cei care nu pot sau nu vor să se deplaseze rapid, sănătos și gratis. Pistele ar putea fi amenajate astfel încât să fie alăturate (2x1m), adică pe aceeași parte a drumului, pentru ca iarna să poate fi transformate în bandă de mers pt mașini sau în parcare (eventual). Transformarea ar fi simplă și gratuită, se schimbă indicatorul rutier și gata. Eventual în zonele sensibile delimitarea se poate face cu parapeți falși, din plastic, umpluți cu H2O. Știu că nu e ușor să schimbi mentalitatea unora, mai ales a celor care cred unora le pasă cu ce rahat de suv umbă sau ce manele ascultă ei la maxim, dar trebuie început de undeva. Dacă nu încercăm metodele astea mai drastice, nu vom afla niciodată dacă vor funcționa sau nu.
3. TAXAREA. da, abia DUPĂ ce rezolvi problemele astea, poți începe să taxezi. Chiar mai scump de lei/h. Aș taxa cu 2 lei/30 min, platibili si prin sms. Foarte practic.
4. În acest moment parcările din afara orașului ar fi inutile, Bistrița nu este un oraș atât de mare sau sufocat de turiști, încât să vină cineva să lase mașina la intrarea în oraș și de-acolo să urce în autobuz. Pct. 4 mai poate să aștepte cam 20 de ani.
Se vede că umblați prin Occident degeaba, stimabililor diriguitori ai Bistriței. Acolo există parcări cu plată , îndeosebi subterane , majoritatea private , dotate cu pază , camere de supraveghere, câțiva tipi cu scutere care îți caută mașina în caz că ai memoria alterată, spălătorii auto și service-uri rapide. Pe domeniul public însă, municipalitățile trebuie să asigure un anumit număr de parcări GRATUITE în funcție de nr de locuitori, trafic , etc. Deci, rămâne la latitudinea posesorului de automobil și implicit PLĂTITOR DE IMPOZIT , în care din aceste categorii de parcări își parchează mașina. Nu merge că ai vopsit 2 linii și gata , începe să curgă ,,cașcavalul”. Nu vă frecați mâinile degeaba ci puneți-vă mintea la contribuție și faceți parcări , publice , private , subterane , etajate , suspendate , de orice fel. Mai ales subterane pentru că ăsta e ,,trend-ul” la ora actuală. Și dacă vreți să faceți bani, atunci amendați ,,bizonii” și ridicați-le limuzinele de pe trotuare, spații verzi și alte locuri interzise. Pentru asta există poliție locală, nu să stea la coadă la covrigi sau să piardă vremea prin Kaufland .
Omul ăsta se pare că a intrat în campanie cu 3 ani mai devreme decât data stabilită, se ,,sforțează”, se zbate , dar…de unde nu-i, nici Dumnezău nu cere. O să-l voteze cei ,,de-a casei” și cam atât, alea ,,12 kile ” ce o să moștenească de la Crețu.
ps: era să uit: înainte de toate ar trebui să faceți străzi, există 3 mari și late care străbat orașul și vreo 300 ,,poteci”. Se poate așa ceva într-un burg așa-zis european și cu oarece pretenții?
Dar ceva trotuare nu refaceti intre blocuri, acolo unde le-ati desfiintat cu totul? Nu de alta, dar unii vecini parcheaza chiar la intrarea in scara de bloc, plus ca nu mai ai nici un fel de siguranta ca pieton. Sau trebuie proces, pentru a ne recastiga, noi, pietonii, dreptul la trotuar pentru a putea circula in siguranta?
Rezolvarea cât de cât a parcărilor prin spargerea și implicit micșorarea trotuarelor nu e neapărat cea mai bună soluție. De exemplu, pe str. Odobescu, traficul uman e foarte ridicat având în vedere că sunt multe instituții pe acea parte. Automat va crește mult disconfortul pietonilor.Acest lucru se întâmplă deja pe str. Independenței, pe partea cu Banca Transilvania. Nu mai e o plăcere să mergi pe acel trotuar. Trebuie mereu să fii grăbit pentru a nu împiedica circulația „pe cărare”. Nu mai poate fi vorba de o plimbare relaxată alături de familie sau prieteni. În orice caz, în țările civilizate nu s-ar adopta o asemenea soluție. Mai degrabă s-ar încuraja mișcarea prin menținerea sau chiar lărgirea trotuarelor dar mai ales prin facilizarea traseelor pentru bicicliști.
DRAGI GIBONI care parcați pe bulevardul Republicii pe trotuar ! Din cauza cazanelor voastre secondhand bulevardul arată ca dracu ! O mămică cu copil în cărucior e nu poate să treacă de rablele voastre.
30000 de euro ptr. un loc de parcare in bistrita? dar cu cine ati vrea sa faceti lucrarea ptr. ca in germania sint mult mai ieftine.oare nu le puteti importa?chiar va bateti joc de cetateni.sper ca in curind sa va ia naiba pe toti din toata clasa politica.auzi si la cretu ca a luat credit in conditii avantajoase pentru pirtia fara zapada.ptr. cine este avantajos ?asta chiar ma intereseaza si ce este si mai tare ca nimeni nu il ia la rost.nici curtea de conturi care si aia dorm pe ei.tot sistemul bugetar este bolnav, se apara intre ei .