Actualitate

Str. Gen. Grigore Bălan, închisă pentru lucrări la Linia Verde. Modificări ale rutelor de transport public

Primarul Bistriței, Ioan Turc, a anunțat că luni 27 iunie vor fi reluate lucrările la Linia Verde pe strada General Grigore Bălan, motiv pentru care aceasta va fi închisă circulației rutiere.

Ca urmare a faptului ca pe Bulevardul General Grigore Bălan circulația auto va fi blocată între sensurile giratorii situate la intersecțiile cu străzile Avram Iancu și Petre Ispirescu pentru lucrări de refacere a carosabilului în perioada necesară realizării lucrărilor la obiectivului Linia Verde, traseele de transport public local aferente liniilor nr. 1, 3, 5 și 11, se vor modifica după cum urmează:

– Linia 1 Retur: Strada Ștefan cel Mare (spre Podul Jelnei) – strada Avram Iancu – strada Năsăudului – urmând în continuare traseul normal al liniei 1.

– Linia 3 Tur: Bulevardul Republicii – strada 1 Decembrie – strada Avram Iancu – strada Constantin Roman Vivu.

– Linia 3 Retur: Strada Constantin Roman Vivu – strada Avram Iancu – strada 1 Decembrie – urmând în continuare traseul normal al liniei 3.

– Linia 5 & 11 Tur / Retur: Strada Năsăudului – strada Avram Iancu – strada Constantin Roman Vivu – urmând în continuare traseul normal al liniilor 5 și 11.

Sunt afectate următoarele stații de transport public local:

– Perechea de stații de pe strada Petre Ispirescu (linia 3)

– Perechea de stații de pe strada General Grigore Bălan (liniile 1, 3, 5 și 11)

– Stația Ștefan cel Mare (linia 5 și 11)

Orele de plecare din capetele de traseu nu se vor modifica, recuperarea eventualelor întârzieri se va face în timpul efectuării traseului.

”Începând de luni se vor relua lucrările pe str. General Grigore Bălan. Se va interveni pe porțiunea de la Muzeu până la Spitalul Județean, sensul giratoriu de la spital va rămâne liber, adică se va circula, în schimb segmentul de stradă la care mă refer va fi complet închis pentru că se fac lucrări de anvergură, complexe care presupun săpătură, compactare, înlocuire de conducte acolo unde este cazul. Fac un apel către cetățeni, către riverani, către toți cei care circulă prin oraș și care vor resimți practic disconfortul legat de închiderea străzii să înțeleagă că este singura modalitate prin care putem să avansăm cu lucrările pe Linia Verde”, a afirmat primarul într-o conferință de presă.

Ioan Turc a declarat că proiectul ”întocmit în perioada fostei administrații este neconform și nu răspunde exigențelor actuale și cu atât mai puțin ale viitorului”. ”Este motivul pentru care am dispus o revizuire a proiectului, care cuprinde în linii mari extinderea suprafețelor de trotuare pavate cu piatră naturală și mă refer la str. Bistricioarei, Gen. Grigore Bălan până la Petre Ispirescu, zone cu valoare istorică, bd. Independenței până la str. Solomon Haliță. Proiectul cuprindea pavare cu pavaj de hală, acel pavaj pe care o să-l vedeți în permietrele halelor industriale și nu pot fi de acord cu acest lucru. Nu s-a dat niciun fel de soluție pentru îngroparea firelor care atârnă peste tot, vor fi introduse printr-o canalizație în subteran. Este adevărat că această revizuire presupune și timp și costuri suplimentare, pe care le vom asuma din bugetul local, nu putem majora sumele pe care municipalitatea le obține din bani europeni. Ținând cvont că garanția lucrărilor trebuie să fie foarte mare, nu accept lucrări de mântuială. Recunosc că în momentul de față avem un disconfort prin trenarea lucrărilor, dar important pentru bistrițeni este ca la finalizarea lor să avem cu toții sentimentul că am făcut ceva cu adevărat important pentru oraș”, a spus el.

Pe lângă crearea rutei noi de transport public (Unirea – Calea Moldovei – Gen. Grigore Bălan – Bistricioarei – Piața Petru Rareș – Piața Unirii – Dornei – Gh. Șincai – Independenței – Libertății – Viișoara) operat cu vehicule electrice, în proiect se prevede modernizarea părții carosabile şi a zonelor adiacente, prin remodelarea parcărilor, trotuarelor, spațiilor verzi și a pistelor de cicliști. Proiectul cu bani europeni implică, de asemenea, amenajarea a 42 de stații de autobuz curente și două stații terminale. În iunie 2021, bugetul proiectului Linia Verde a fost mărit cu peste 10 milioane de lei (peste 2 milioane de euro), de la 58.823.323,26 lei la 68.899.677,03 lei.

10 comentarii

  • problema nu e la inchiderea strazii, ci la durata inchiderii. cat timp va fi inchisa? prima bucata a fost inchisa 3 luni si s-au facut lucrari de mantuiala. deja asfaltul e praf, iar trotuarele pline de gropi. din cele 3 luni s-a lucrat serios cam 2 saptamani. aici e problema.
    se inchide a doua portiune din 27 iunie. termen finalizare?

    • A promis domnul primar ca in primavara se toarna stratul de uzura asfaltica, nici in ziua de azi nu a mai tyrnat. Alasat portiunea acea bombardata in loc sa finalizeze. mai poti avea incredere in el?

  • In sfarsit, trebuie sa consemnam in calendar, bulevardul ala n-a mai vazut asfalt de pe vremea comunistilor, mergi pe el ca si cu caruta pe aratura…))

  • Nu ai vazut asfalt pe General Grigore Balan de pe vremea comumistilor dar sigur vei vedea PRIMUL RAZBOI MONDIAL IN RELUARE tot atat cat a fost, doar cu un regizor necalificat….

  • Daca de luni se sparge, peste cati ani vom circula civilizat pe grigore balan de la han la cimitir?
    ( ca sa mi programez prohodul)

  • Si bucata de strada de la muzeu pana la sens a durat prea mult de parca au bagat metrou… daca asa se fac lucrarile sapand 60-70 de cm si sa tina 2 ani…. dati-o naibii de treaba.

    • Păi, să avem răbdare că de la Muzeu la Sens încă nu e gata. Poate prin 2024, ăștia doi ani de mandat au fost numai de încălzire.

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.