FOTO Strada Industriei care trece prin faţa fabricii Comelf este în plin proces de modernizare. Echipe de muncitori lucrează la montarea pavajelor pe trotuare, dar mai urmează şi alt gen de lucrări care îi vor da, în final, o „faţă europeană”.
Primarul Bistriţei, Ovidiu Creţu, a explicat într-o şedinţă de Consiliu Local de ce s-au întârziat mult lucrările în această zonă. „Aici lucrurile au o istorie mai veche. Am dorit să obţinem de la CFR o linie, linia ferată care este înspre str. Industriei, s-o demontăm, să lărgim strada, să facem parcări în stic sau laterale în zona respectivă, astfel încât să rezolvăm problema parcărilor acolo. Din păcate, cu toate insistenţele şi loby-ul făcut, nu am reuşit să obţinem linia respectivă, din nenumărate motive. În această situaţie, în anul acesta am decis că nu mai avem ce să aşteptăm, şi am introdus str.Industriei în reparaţie, care înseamnă iluminat, trotuare şi care înseamnă parcări şi rutier. Pentru că rutierul este strâns legat de iluminatul public din zona respectivă şi unde trebuie să obţinem avizele pe bază de proiect, partea respectivă se va face tot în acest an, dar în partea a doua. În schimb, am început lucrările la trotuare, ele se vor realiza şi la sfârşitul acestui an str. Industriei va avea o faţă europeană”, a spus Creţu.
Edilul a reacţionat la o observaţie a fostului viceprimar PNL Ioan Peteleu care i-a spus că pe str.Industriei, „s-au schimbat nişte borduri de granit cu altele de beton, care parcă aruncate din avion, nicidecum puse la nivel sau în linie”.
La fabricile de pe strada Industriei lucrează 3.000 de oameni care, în fiecare dimineaţă, mare parte dintre ei se deplasează pe jos pentru a ajunge la serviciu.
In zona garii e nevoie de interventii radicale. Numai cu schimbarea bordurilor nu se face o strada europeana. Aici circulatia este practic strangulata din cauza liniei ferate care duce spre Bistrita Bargaului, si care nu permite trecerea intre strada Garii si Tarpiului . Ideea de a construi un fel de sarcofag de beton peste liniile din gara Bistrita in loc sa rezolve, complica si mai mult situatia circulatiei. De altfel a existat chiar ideea devierii caii ferate care duce spre Bistrita Bargaului din gara Bistrita prin zona industriala, ceea ce esta mai greu de realizat. De aceea, o solutie mai realista si posibil de realizat ar putea fi eliminarea tuturor liniilor secundare de manevra care ies din gara spre Unirea, astfel incat sa ramana doar linia principala care duce spre Bistrita Bargaului. Operatiunile de manevra feroviara ar putea fi mutate in partea de vest a garii prin construirea unui triaj intre pasarela veche si pasarela noua. Tot aici, in zona fostei Intreprinderi de Morarit si Panificatie ar putea fi mutata si activitatea transcontainer din gara Bistrita care ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies doar trenurile de calatori.
In felul acesta s-ar putea deschide circulatia auto intre Strada Garii si Tarpiului prin trecere la nivel cu calea ferata peste o singura linie, la fel ca pe strada Cuza-Voda sau Ioan Slavici. De asemenea ar putea fi amenajata o trecere la nivel si in zona strazii Romana, ceea ce ar fluidiza si mai mult circulatia auto in zona de peste calea ferata.
da, da ar fi prea simplu. din ce si-ar mai trage ‘seva’ toti smecherii in frunte cu primaru?
Pe banii cui promite? crede prosti contribuabilii? si fereasca sfantul sa faca o fata ca a lui, corupta si urateuropeana! RUSINE neprimarului cretu!
Sanziana , apoi pe ce bani sa se modernizeze strazile ? Pe credit bancar cum a facut Moldovan unde platim si super-dobanda?
Sergiule, ai o idee buna, ca sa se infiinteze spre Sarata o gara triaj, iar Bistrita ” Nord ” sa devina o gara cu doua linii ferate.
Exista aprobat un SF, care prevede o platforma din beton ( inaltime 12 m) peste cale ferata existenta, pe aceasta platforma se va construi noua autogara.
Platforma din beton va face legatura, intre str. Garii si str. Tarpiului, respectiv drumul de centura…
Cu toate ca s-au investit bani europeni in modernizarea garii din Bistrita, daca ajungi in Saratel pe timp de noapte, cu acceleratul (inter regio ) astepti in Saratel, intr-o gara, vai de mama ei, fara posibilitati de a ajunge in Bistrita !
Platforma de beton si cocotarea autogarii la 12 m inaltime nu rezolva problema fluidizarii circulatiei auto in zona garii. Dimpotriva, accesul pe platforma presupune construirea unor rampe care complica si mai mult circulatia, intrucat strazile din jurul garii sunt inguste.Daca se muta activitatea de transcontainer CFR din gara Bistrita, in locul ramas s-ar putea construi un sir de peroane pentru autogara, fara a mai fi nevoie de platforma suspendata. Astfel, gara Bistrita fiind cap de linie ar putea fi amenajata precum Gara de Nord din Bucuresti in care intra si ies trenurile de calatori. Circulatia feroviara spre Bistrita Bargaului este extrem de redusa si prin urmare legatura intre strada Garii si Tarpiului s-ar putea realiza printr-o trecere la nivel.