Primăria Bistriţa a afișat următoarelor proiecte de hotărâre pe site-ul www.primariabistrita.ro, secţiunea Monitorul Oficial Local:
• Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului local al municipiului Bistriţa nr. 208/15.11.2011 privind aprobarea Strategiei de Dezvoltare Locală a municipiului Bistriţa pentru perioada 2010-2030, cu modificările ulterioare.
• Proiect de hotărâre privind modificarea Hotărârii Consiliului Local al municipiului Bistriţa nr. 58/27.04.2017 privind aprobarea Planului de Mobilitate Urbană Durabilă pentru Municipiul Bistriţa
• Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului Strategic Instituțional al Municipiului Bistrița pentru perioada 2021 – 2023, elaborat în cadrul Proiectului Bistrița 2030, cofinanțat prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014 – 2020
Proiectele de hotărâre se pot consulta la următorul link: https://www.primariabistrita.ro/monitorul-oficial-local/proiecte-cu-caracter-normativ/
Orice persoană interesată va putea formula propuneri, sugestii sau opinii cu valoare de recomandare privind aceste proiecte de acte normative.
Propunerile, sugestiile sau recomandările se vor formula în scris şi se vor depune la Centrul de Relaţii Publice al Primăriei municipiului Bistriţa, situat în Bistriţa, str. Gheorghe Şincai, nr. 2 sau se vor transmite prin email pe adresa: primaria@primariabistrita.ro sau prin poştă, pe adresa Primăriei municipiului Bistriţa, Piaţa Centrală, nr. 6.
Termenul limită pentru transmiterea de propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul supus dezbaterii publice este 14 septembrie 2022.
Persoanele sau organizaţiile interesate care transmit în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de hotărâre vor specifica articolul sau articolele din proiect la care se referă, menţionând data trimiterii şi datele de contact ale expeditorului iar materialele transmise vor purta menţiunea:
„Recomandare privind Proiectul de Hotărâre privind …”.
Treceri de Cale Ferată Bozga-Pletosu, Valea Rusului, Sergiu Celibidache, Romană.
Stadion de Rugby pe locul unde a fost fabrica de teracotă ( pe strada Drumul Cetății ) în oraș nu la Cuca Măcăi .
Pentru fluidizarea traficului sunt necesare 4 benzi de circulație pe străzile principale din Viișoara și Unirea.
Se plânge lumea că în Bistrița nu se face nimic….că orașul arată cum arată….etc. Dar planuri și strategi, toate îmbrăcate pompos ( durabil, sustenabil, ecologic, zmart, strategic) avem pentru următorii 50 de ani. La anul alte planuri de proiecte strategice pentru dezvoltări durabile operaționale și sustenabile..pentru că se intra in alt interval și probabil strategia se strică repede că supa de șălate. Când sa se mai facă ceva ?! Nota +10* că avem 75 de viziuni, 50 de proiecte, 25 de strategii, 25 de planuri și alte 75 de pre-proiecte, TOATE sustenabile și durabile. Și ecologice „in contextul noii dinamici a pieței energetice la nivel european și național”
Problema este că aceste proiecte sunt proaste sunt doar niște cârpeli a străzilor existente și nu au nicio viziune pentru o dezvoltare reală a orașului, nicio stradă nouă niciun culoar nou de mobilitate rutieră prin zonele noi ale Bistriței etc.. Sunt făcute de aceiași ” specialiștii” din primărie care au făcut Trenulețul Turc, Pârtia, Linia Verde pe Perete îngustarea Gării-Decebal-Andrei Mureșanu-Năsăudului și alte bazaconii.
https://timponline.ro/un-vagon-al-trenuletului-thomas-s-a-rasturnat-trei-fetite-s-au-ales-cu-rani-usoare/
Recomandări trimise la Primaria Bistrița sunt degeaba că nu bagă nimeni în seamă solicitările cetățenilor orașului așa cum s-a văzut și la ședința de votare a bugetului din anul acesta unde consilieri locali au votat orbește toate prostiile propuse de primat fără să țină seama de recomandările cetățenilor orașului , așa se va întâmpla și acum se va vota orbește pe repede fără o minimă analiză toate prostiile.
Cetățeni trebuie să trimită în Presă solicitările lor și nu la Primărie numai așa nu vor mai putea să fie ascunse sub covor. Solicitările de pe paginile de facebook ale Primarului și Primăriei sunt șterse imediat sunt păstrate doar felicitările.
https://timponline.ro/cum-arata-bugetul-bistritei-pe-2022-investitiile-prevazute-pentru-anul-acesta/
Cine sa joace rugby? Fatalaii gelați pe care îi duc mamicile in brate pana in clasa?
Este necesar un coridor de mobilitate nerutieră care să unească localitățile componente Viișoara, Sigmir, Unirea de locurile de muncă . Acesta trebuie realizat prin prelungirea pistei de biciclete de pe strada Drumul Cetății și pe străzile Calea Clujului și Simion Mândrescu.
Un foarte bun exemplu este cea mai bună pistă de biciclete Bistrița de pe primul tronson al pistei Drumul Cetății unde se circulă excelent și care este neapărată nevoie să fie extinsă pe străzile Calea Clujului și Simion Mândrescu:
https://www.youtube.com/watch?v=3vIlG-zV8ZA
Vrem piste de biciclete și trotuare pe strada Calea Clujului și nu lărgirii aiurea.
Până și cicliști de la Turul României au ales să pedaleze pe frumoasa stradă Calea Clujului.
https://www.youtube.com/watch?v=q9ADQBdkCxU
O dată cu dispariția locurilor de parcare de pe ” modernizări ” și creșterea continuă a parcului de mașini în zona centrală este mai mult decât necesară construirea parcării etajate supraterane din Eminescu vizavi de Poliție.
Nu mai mergeti la munca .Stati acasa!!!! Eventual faceti-va activisti.
Nici vorba sa distrugem parcul Mihai Eminescu ca sa creem conditii sicrielor pe patru roti.
Bistrita este abonata la un proiect mare cu fonduri EUROPENE pe MEDIU si trebuie totul facut ca la carte insa sub nici o forma cu distrugerea spatiilor verzi existente.Insulele de caldura trebuie depistate si transformate tocmai in perimetre VERZI.
Ai inteles NON NAME ?
@ Bălane, Nu am înțeles: Și noi atunci unde putem parca ?!!!!!!!!!!!
Poate donezi pro-bono tu terenul unde ți-ai făcut casa fără autorizație să se facă acolo o parcare supraetajată și atunci nu mai este nevoi de Parcarea Supraetajată din Eminescu ?!
Singura soluție pentru ca Centru să iasă din faliment este Mutarea Autogări în Piața Centrală.
Pietonalizarea străzi Liviu Rebreanu sa dovedit un eșec monumental. Centrul Vechi este într-un colaps și faliment continu.
Pentru a mai putea salva ceva din centru ar fi necesar reintroducerea circulației rutiere pe strada Liviu Rebreanu.
https://timponline.ro/s-a-gasit-cumparator-pentru-casa-ion-zidarul-primaria-bistrita-ia-bani-cu-imprumut-ca-sa-faca-aici-expozitii/
Nu distrugeți canalul de gardă care protejează zona de Nord a orașului de inundați.
https://timponline.ro/santul-de-garda-de-langa-centura-va-fi-acoperit-cu-dale-pentru-a-treia-banda-sau-amenajarea-de-parcari/
Șanțul de gardă și-a dovedit eficiența și Zona Industrială nu a fost afectată de inundații și alunecări de teren. În zona Cocoșul una din zonele expuse masiv masiv la alunecări de teren și inundați sau făcut șanțuri de gardă neacoperite pe strada Aerodromului etc. Atunci se pune întrebarea de ce noul șanț de pe str. Aerodromului nu a fost acoperit cu dale dacă această soluție este viabilă ?!
Vedeți în link-ul de mai jos ce opinie au cetățenii Bistiței despre lărgirea imposibilă a străzilor Drumul Cetății, Calea Clujului și Simion Mândrescu:
https://www.dailymotion.com/video/x7vval6
Acolo pe străzile Drumul Cetății, Calea Clujului și Simion Mândrescu, sunt proprietățile cu cele mai frumoase grădini din toată Bistrița. După atâția ani arbori au ajuns să fie mari, mulți dintre acești arbori sunt protejați de lege și nu pot fi doborâți de o presupusă lărgire care nu folosește nimănui a acestor străzi.
Să vedem de câte din propunerile cetățenilor Bistriței sa ținut seama:
https://timponline.ro/primaria-bistrita-demararea-procedurilor-de-actualizare-a-planului-urbanistic-general/?unapproved=251633&moderation-hash=996af58e3abad38e4b04881f29285494#comment-251633
Bine ar fi să te relochezi tu, dincolo de dealuri!
Străzile Calea Clujului, Drumul Cetății și Simion Mândrescu nu se pot lărgi este suficent doar o bandă pe sens în schimb trebuie construite trotuare pe ambele părți a străzilor și piste de biciclete pe care să meargă în siguranță copii la școală și oamenii la muncă.
Aceste străzi sunt bune așa cum su nt acum sunt necesare doar trotuare și pista de biciclete.
Eliberați Zidul Cetății de gratile de închisoare. În proiectul ” Culoar verde de mobilitate urbană în centru istoric al municipiul Bistrița ” ( PMUB pag.236 ) trebuie incluse transformarea în străzi total pietonale-velo și nu shared-space a străzilor Dogarilor-Mihail Kogălniceanu-Ecaterina Teodoroiu-Barbu Lăutaru. Dacă nici Zidul Cetății nu este istorie atunci ne putem muta cu toți în Togo. Zidul Cetății este cea mai veche construcție încă rămasă în oraș el a supraviețuit cumva decretului de demolare hazburgic, a supraviețuit comuniștilor ar fi o bătaie de joc să fie distrus de actuali administratori ai orașului. Zidul Cetății trebuie pus în evidență de un sistem de lumii dedicat construcțiilor monumentale și aceste străzi să fie incluse în trasee pietonale și bicicletelor în stil ” urme de pași ” și altele. Trebuie reconstituită bucata de zid dintre Casa de Cultură și Grădiniță iar aici accesul în Parcul Mare să fie făcut printr-o Poartă Monumental în porțiunea de zid recostruit. Trebuie reconstituite porțiunile lipsă din zid de pe aceste străzii. Trebuie realizată o buclă pentru biciclete prin unirea pistei de biciclete din Parc cu aceste străzi pieronal-velo lângă Sala Polivalentă și în capătul celălalt al Parcului cu str. Dogarilor.
Problema a fost sesizată de cetățenii Bistriței însă cum se poate vedea și cu alte proiecte aiurea ” specialiștii ” 😂🤣😅🤑😤 sunt consegvenți în prostie.
https://timponline.ro/zidul-cetatii-dupa-gratii-cum-a-fost-primita-lucrarea-de-catre-internauti/
Zona Industrială se va muta natural vrem nu vrem la Est de Bistrița vrem nu vrem asta este un fapt și din nou specialiști din primărie vor fi luați prin surprindere și prinși cu chiloții în vine că nu au fost în stare să anticipeze și să facă un Parc Industrial Mare spre Sărățel la limita de Est a orașului.
Din această cauză primăria Bistrița are acum datori mari către comuna Șieu-Măgheruș care peste noapte devine cea mai bogată comună din județ sper că primarul din Șieu-Măgeruș și să investească acești bani în continuare în dezvoltare și nu în echipe de fotbal și spectacole fără rost.
În Planul de Mobilitate sa sesizat foarte bine problema tramei stradale din Subcetate însă această propuneri trebuie extinse prin realizarea Culoarului Nordului mai precis străzi magistrale cu 4 benzi pe traseul Valea Căstăilor-Tărpiului-Mușcatei sau alta-Matei Corvin.
Culoarul Nordului un traseu posibil:
https://m.youtube.com/watch?v=EEWCe1QngUI
Propunere pentru Strategia de Dezvoltare . În afară de aeronautică sporturile tehnice cu motor sunt ignorate în Bistrița deși sportivi Bistrițeni au rezultate internaționale.
Un circuit mare cu pistă lată unde să se poate desfășura competiții internaționale trebuie realizat în Cocoșul ca o completare firească a bazelor sportive de acolo.
În Cocoșul se poate construi un circuit profesionist de motocross unde să se desfășoare concursuri internaționale și naționale. Pentru asta nu este necesar mare lucru doar un teren, un buldozer și ceva voință.
Soluția de fluidizarea traficului auto din Bistrita este axa pe ambele părți a căi ferate propusă de Turc în campania electorală. Aceasta se realizează foarte ușor prin unirea și asfatarea străzilor de pe ambele părți a căi ferate. Pe o parte căi ferate : intrare in
Sărata…- Str Noua-…- Rodnei-Arțarilor-Miron Cristea- … iesire din Unirea. Pe cealaltă parte a căi ferate …Constantin Brăiloiu-Nicolae Breban-Industrilor-Dimitrie Cantemir – Poienii- Bradului – Mareșal Leonida Pop-Gospodarului…
Trebuie să coborâm cu picioarele pe pământ Trenul Urban este o utopie foarte puțină lume va folosi acest tren , vedeți cât de multă lume folosește acum trenul naveta de Bârgău și o să puteți face o estimare cu ce se va întâmpla în viitor. Știu că sunt niște banii europeni de aruncat pe Trenulețe dar când și acestea își vor dovedi inutilitatea trebuie să avem realizată deja o soluție reală de fluidizare a traficului rutier din mijlocul orașului Bistrița și aceasta este Axa pe ambele părti a căi ferate.
O porțiune a traseului pe lângă calea ferată.
https://www.facebook.com/unirea.bistrita/videos/2955597284716498
Pe părțile pe care se poate circula acum cât de cât de lângă calea ferată, celelalte porțiuni de legătură trebuie încă nu sunt deschise:
https://www.facebook.com/unirea.bistrita/videos/3244647975762144
O porțiune de pe partea de Sud a axei pe lângă calea ferată :
https://www.youtube.com/watch?v=xOAa27nOCEw
Reload pe lângă calea ferată:
https://www.youtube.com/watch?v=rpuAEzzSe2Q
Pădurile din jurul municipiului, sunt protejate de lege, cea mai bună după ’90, interzice întrarea în intravilan a suprafețelor forestiere!!! Totuși propun, stabilirea și respectarea zonei în care ne putem face de cap… străzi, case, gări, autogări, pasaje parcări, piste, cărări, poteci așa mai departe. De preferat ar fi și o zonă tampon până la pădure, pășuni , chiar și terenuri private.
Pentru PUMD , Cartierul Compozitorilor devine din ce în ce mai aglomerat și se blochează la ore de vârf așa că este necesară să se asfalteze cât mai repede porțiunea care face legătura dintre str. Compozitorilor și str. Tudor Jarda.
Cartierul Compozitorilor se blochează și la intersecția de la Dedeman și situația va deveni dramatică după construirea blocurilor de pe Ioan Căianu. Str. Nicolae Bretan trebuie să aibă ieșire pe str. Industrilor pe sub pasarelă. Este necesară asfaltarea urgentă a străzi Nicolae Bretan continuată cu strada Constantin Brăiloiu. Accesul de pe strada Nicolae Bretan pe Industrilor va fi util și pentru Lidl-ul care se va construi pe locul fabrici de oxigen, un exemplu bun este construirea cu cap al noului Lidl care are acces și de pe str. Andrei Mureșanu și de pe str. Colibiței și astfel nu va avea de suferi când str. Andrei Mureșanu va fi blocată, cum vor suferi , magazinele Profi, Atlantis, magazine din Hală, Hermes, Măgura și restul magazinelor de pe această axa care au acees numai de pe o singură stradă etc..
Pentru că străzile din Compozitorilor sunt relativ înguste prost dimensionate este mai mult ca necesară pentru a putea ieși din cartier unirea străzi Gheorghe Dima cu strada Tudor Jarda.
Ați promis că asfaltați strazile Vasile Lucaciu și Gheorghe Barițiu și tot nu sa întâmplat nimic vi se termină mandatul și tot nu sunteți în stare să asfatați aceste străzi.
În plus vă faceți de râs că în apropiere este cea mai frumoasă stradă din oraș strada Vasile Goldiș care pe cea mai mare porțiune a ei ( între Drumul Dumitri Vechi și Huniazilor ) a fost Pavată de locatari și voi nu sunteți în stare să asfaltați mica porțiune de stradă rămasă între Huniazilor și Gheorge Barițiu.
În Planul de Mobilitate pagina 224 sunt prevăzute completări de tramă stradală Selgros-Calea Moldovei acestea sunt excelente și mai mult decât bine venite însă nu și suficente acestea trebuie corelate și cu asfaltarea și unirea străzilor Poienii și Drumul Dumitri Vechi pe lângă calea ferată precum și construirea trecerilor de cale ferată Grigore Pletosu – Gheorghe Bozga și Valea Rusului.
Îmbunătățirea proiectului Linia Albastră :
Străzile din Unirea sunt înguste iar traficul auto se va strangula în Unirea când se iese de pe strada Aerodromului , prin urmare este necesară prelungirea printr-o stradă magistrală de legătură de categoria a II-a între sensul giratoriu Valea Ghinzi – Aerodromului și DN17 după ieșirea din Unirea.
Locuitori din toate cartierele orașului trebuie să aibă poate ajunge la facilitățile de agrement de la Codrișor. Este necesar adăugarea la proiectul Linia Albastră cam la km 4.2 a unui pod rutier cu 2 benzi auto și piste de biciclete care să facă legătura dintre str. Vasile Conta și strada Codrișor.
În PUMD este precizată o parcare Park & Walk Piața Unirii/ Bistricioatei. Sper că nu aveți de gând să distrugeți accesul rutier în Centru Vechi de pe strada Stefănescu de la Vrancea și cea mai rămas rutier din strada Liviu Rebreanu precum și legătura dintre ele ! Deja str. Bistricioarei și așa îngustă va fi distrusă de Linia Verde. Sper că nu aveți de gând să distrugeți spațiile verzi din Piața Uniri , triunghiul verde de pe Liviu Rebreanu și spațiul verde peste de Orange. Puteți găsi un loc privat pe străzile învecinate pe care să-l cumpărați și să faceți acolo parcarea.
Toate orașele reședință de județ din jurul nostru au cel puțin un Mall, Bistrița nu are nici-un Mall ci doar niște retail park-uri. Un Mall adevărat cu facilități de agrement și facilități sportive ar trebui construit pe strada Simion Mândrescu unde a fost filatura Roseyanis care a falimentat.
Așteptăm cu drag redeschiderea ștrandului Mecanica. Dacă vor fi facilități tip Aqualand și terenuri de sport va fi cu atât mai bine. Nu este nevoie să fie cu apă termală, strandul Mecanica a funcționat foarte bine și fără apă termală înainte ca intreprinderea Mebis ( fabrica Mecanică ) să dea faliment și astfel ștrandul să fie închis.
Am petrecut multe veri faine la ștrandul Mecanica de abia aștept să fie redeschis.
Pentru fluidizarea traficului auto este necesară unirea străzii Zefirului ci strada Drumul Cetății prin curtea fostei LDP.
În Strategia de Dezvoltare a Bistriței sunt identificate cartierele compacte de Locuințe Individuale. Două dintre acestea și de fapt și cele mai mari și frumoase sunt cartierul Goldiș UTR 27 și cartierul Compozitorilor UTR 17. În aceste cartiere trebuie INTERZISE TOTAL PUZ-uri de blocuri de oricâte nivele și fentele dezvoltatorilor imobiliari cu hidoșenile de ” locuințe colective mici , minuscule și chiar microscopice ” atât în interior cât și pe străzile de la frontiera lor unde ar trebui să fie doar case și mici magazine de aprovizionare a cartierelor și doar atât nimic altceva introdus cu fente și matrapazlîcuri. Deja cartierul Compozitorilor este afectat grav de PUZ-urile blocurilor de pe strada Ioan Căianu și de PUZ-ul Lidl etc. Cartierul Goldiș stă puțin mai bine a scăpat de blocurile mari însă pe strada Drumul Cetății și-a făcut Ungur un bloc mic și mai este un blocul mic Bardi iar pe Drumul Dumitri Vechi sub linia de înaltă tensiune un dezvoltator a mai înghesuit niște locuințe colective . Sper că aceste practic nocive pentru cartierele compacte de LOCUINȚE INDIVIDUALE să fie stopate definitiv. Sunt destule zone în Bistrița unde se pot face liniștit blocuri și locuințe colective unul dintre acestea ar fi cartierul unde a fost Teraplastul, acolo sunt deja blocuri acum se construiesc alte blocuri și este spațiu suficient pentru alte blocuri și locuințe colective.
La pagina 73 din Strategia de Dezvoltare a Bistriței sunt întradevăr identificate cartiere de locuințe individuale din Bistrița. Am de adus o mică corectură referitoare la cartierul Vasile Goldiș: Este o zonă compactă de locuințe individuale (fără niciun bloc sau locuințe colective ) pe partea cealaltă a străzi Drumul Cetății, aceasta se întinde pe zona plată de la strada Drumul Cetății până la buza dealului respectiv strada Constantin Brâncoveanu. Și în această zonă frumoasă trebuie interzise PUZ-urile cu blocuri și locuințe individuale și permise numai locuințe individuale și mici magazine de cartier. Confuzia vine din faptul că această zonă este în PUG este inclusă în UTR 25 și iar
cartierul Vasile Goldiș este în UTR 27 în realitate această zonă face parte integrantă din cartierul Vasile Goldiș. Pagina 73 trebuie corectată adăugând și această zonă în cartierul de case Vasile Goldiș. Deasemenea trebuie să fie corectat și PUG Bistriței prin mutarea acestei zone din UTR 25 în UTR 27 si modificarea parcelelor de teren fără construcți din M1a în L2.
Dacă se face stadionul de Rugby pe strada Drumul Cetăți atunci Bistrița va avea și bărbați adevărați nu numai fătălăi penibili ca acum.
Pe strada Drumul Cetății sunt necesare limitatoare de viteză.