”Astăzi am analizat modul în care arată semnul de intrare în judeţ. Am vrut să mă asigur de conformitatea cu proiectul iniţial şi indirect de faptul că judeţul Bistriţa-Năsăud va avea cel mai frumos semn de intrare în judeţ din România”, a scris preşedintele CJ Radu Moldovan pe Facebook, unde a postat şi câteva fotografii.
CJ a alocat în bugetul pe 2014 408.492 lei (93.000 de euro) pentru realizarea semnelor de intrare în judeţ. În fiecare dintre cele 12 locaţii vor fi realizate un ansamblu tip pană de păun, un spaţiu cu bănci, un punct info şi minim două locuri de parcare.
Conform variantei proiectate, semnele vor avea simboluri şi elemente specifice judeţului, inspirate din tradiţii, istorie şi arhitectură: Complexul Sugălete (deja folosit ca sursă de inspiraţie pentru sigla de rebranding a Bistriţei, se regăseşte aici în forma textului folosit la realizarea semnului, forma pilonului principal de susţinere a semnului având axele principale inspirate de forma siglei de rebranding), ”roata de păun” (element specific zonei, ataşat în portul tradiţional la pălăria bărbaţilor din zona Năsăud), potcoava (unul din simbolurile Bistriţei, apare şi în noua sigla unde struţul este reprezentat cu o potcoavă în cioc), şindrila de lemn (în formă înşiruită şi repetitivă, este un element specific şi o sursă de inspiraţie pentru finisajul propus).
Fiecare ansamblu este format din element simbol, un spaţiu de repaus cu bănci din beton şi lemn masiv, un punct info şi un minim de două locuri de parcare. Baza elementului simbol va fi placată cu piatra naturală. Semnele de intrare vor fi amplasate la 2,5 m de carosabil şi la 7,5 m de axul drumului.
Vor fi construite astfel de porţi de intrare în judeţ, treptat, pe DN 17 limita cu jud. Cluj, DN 17 limita cu jud. Suceava, DN 15 A limita cu jud. Mureş, DN 17 C limita cu jud. Maramureş, DN 17 D limita cu jud. Suceava, DJ 151 limita cu jud. Mureş, DJ 154 limita cu jud. Mureş, DJ 154 B limita cu jud. Mureş, DJ 173 limita cu jud. Mureş, DJ 171 limita cu jud. Maramureş, DJ 172 A limita cu jud. Cluj şi DJ 172 F limita cu jud. Cluj.
foarte mult fier pentru betonul necesar….sigur s-a depasit coeficientul minim (necsar in aceasta situatie) de armare de cel putin 10 ori!!!!! (ce e frumos trebuie justificat in pret….)
Aratã bine, dar nu-mi place! De fapt, reflectã (din pâcate) realitatea în care conviețuim: Bistrița este un oraș rural. (Aș fi preferat un Bistritz modern ca arhitectură, cultură și mentalitate)