Taximetriștii din Bistrița au protestat, marți, pe străzile din Bistrița, nemulțumiți că statul român le permite firmelor de ridesharing să activeze fără niciun fel de reglementări și să concureze neloial companiile de profil și taximetriștii independenți. De când la Bistrița a explodat fenomenul Bolt, taximetriștii spun că li s-au redus comenzile cu 40-50%.
”În 2017 anticipam că situația se va agrava și că se va ajunge într-un punct critic. Am organizat atunci un protest la Prefectură și am zis: ori ei ca noi, ori ei ca noi, adică să concurăm în aceleași condiții. Nu am fost luați în seamă atunci, iar astăzi concurăm în condiții inegale. Prin urmare, toate asociațiile care reprezintă taximetriștii au hotărât să protesteze ca să tragem un semnal de alarmă, urmând ca, pe cale legală, să se facă toate demersurile pentru scoaterea acelei ordonanțe de urgență în afara legii pentru că nu-i corect. De când a apărut Bolt la Bistrița, s-au redus comenzile taximetriștilor cu 40-50%”, a spus Valer Bâgiu, președintele filialei județene a Camerei Taximetriștilor din România.
În Bistrița sunt 380 de mașini de taxi, întrucât legea prevede câte 4 mașini la mia de locuitori, însă transportul alernativ de tip Bolt a depășit 200 de unități fără a avea nevoie de niciun fel de aprobare de la Primăria Bistrița.
”Noi trebuie să avem mașini care să nu fie mai vechi de 5 ani. Ei pot practica meseria fără să îndeplinească această condiție, fără să aibă casă de marcat, fără să fie angajați. Noi plătim taxe statului român. Firmele acestea (gen Bolt și Uber -n.r.) nici nu au sedii în România, banii nu trec prin trezoreria statului, se duc fără urmă. Noi nu avem nimic cu acei șoferi de la Bolt care își câștigă și ei pâinea, noi avem cu sistemul care a permis acest transport păgubos față de transportatorii români autorizați și nu ia nimeni nicio măsură. Toți dau din umeri și spun că nu au ce face. Curtea Europeană de Justiție a demonstrat în 2021 că aceste firme fac taxi, nu merg pe drum și te iau de acolo. Se face taxi fără a avea sediul firmei în localitatea respectivă, fără a avea dispecerat. Eu cred că astăzi e un semnal de alarmă, iar dacă nu se va ține cont de el, transportatorii români vor muri încet și să trăiască țările deștepte care știu eluda legile din România!”, a spus Valer Bâgiu.
Potrivit acestuia, la protestul de marți au participat 50 de mașini, deși s-ar fi dorit un protest și mai amplu, însă, ca să nu fie deranjat excesiv traficul din oraș și așa bulversat de șantiere, s-a făcut doar un protest ”simbolic”.
Din parcarea magazinului Lidl de pe strada Vasile Conta, coloana de mașini de taxi a trecut pe la Instituția Prefectului, pe la Primăria Bistrița și prin fața Autorității Rutiere Române care ”emite pe bandă autorizații fără a avea niciun fel de restricții”.
Revendicările șoferilor de taxi
- Respectarea OG 49/2019, respectiv Legea 204/2019 și suspendarea avizului tehnic emis de către MCSI până la respectarea tuturor reglementărilor în vigoare existente în cuprinsul Legii 204/2019.
- Respectarea art.6 din Legea 204/2019, derularea activităților comerciale de către operatorii platformelor prin entități fiscale înregistrate la ONRC.
- Eliminarea din cuprinsul art.13 al. (2) din Legea 204/2019, emiterea copiilor conforme exclusiv autoturismelor aflate în proprietatea operatorului de transport alternativ sau contract de leasing.
- Interzicerea inscripționării autoturismelor care dețin copii conforme cu denumirea comercială a operatorilor de platforme sau reglementarea la nivel local și încasarea taxelor de publicitate conform legii.
- Respectarea recomandărilor Consiliului Concurenței legată de transparența modului de tarifare și eliminarea tarifului dinamic.
Instituția Prefectului Bistrița-Năsăud a precizat: ”Taximetriștii din toată țara s-au unit într-un protest masiv pentru a-și exprima nemulțumirile legate de activitatea șoferilor de ride sharing. Aceștia susțin că pierd o mare parte din clientelă din cauza concurenței neloiale a șoferilor de ride sharing și consideră că activitatea acestor șoferi este reglementată preferențial, oferindu-le avantaje semnificative în comparație cu ei. La inițiativa ANPOTRT, Filiala Cluj, s-au alăturat 29 de filiale din întreaga țară, printre care și municipiul Bistrița. Protestul a avut loc în fața Instituției Prefectului, unde reprezentanții taximetriștilor s-au întâlnit cu prefectul județului Bistrița-Năsăud, Teofil Cioarbă. Discuțiile cu taximetriștii au fost constructive, iar memoriul depus de aceștia va fi înmânat instituțiilor publice competente, în vederea rezolvării amiabile a acestui conflict. Instituția Prefectului își exprimă încă o dată deschiderea spre dialog și identificarea unor soluții benefice tuturor celor implicați”.
Le-au scăzut comenzile și datorită comportamentului lor, zici că duc clientul pe gratis sau pe datorie.
Calitate ..corectitudine, respect …etc
Asa se castiga clientela si bani…CEVA PENSIE SPECIALA NU VRETI?
Eu sunt unul dintre ăia care am dus și pe datorie.
Sincer, eu as face protest împotriva protestului lor. Sa-și facă bolt. E mai bine pentru toată lumea.
Tara asta e vândută demult .Unii încă nu realizează asta!!!
unitaxi, total taxi = conditii + masini mizerabile …. ce sa mai zicem de tinuta si limbajul soferilor ….. prefer bolt de 1000 de ori….
Pai Uber Bolt ce au mașini și mai vechi 15 ani cum facem?? Eu masina 2022 alți Logan 2010 făcut din bucăți și sunt multe la București și avem 42 mi copi conforme ..pai oare nu au și taxi dreptate când ei au maxim 10 ani??
D-nii taximetriști vb in necunoștință de cauză sau rau intentionat. Mașinile de ride sharing trebuie sa îndeplinească exact aceleasi conditii ca si cele de taxi, iar conducatorii auto au nevoie de exact aceleasi documente ca si ei. De asemenea au obligatia să dețină casă de marcat. Legat de angajare sunt aceleasi conditii obligatorii. As fi curios sa vad dac platesc taxe pt cat lucreaza sau doar minim!?
Au si taximetristii dreptatea lor. Nu e concurenta loiala. Lor li se cere o sumedenie de documente in schimb celor de la ridesharing aproape nimic.
In schimb, pentru client e mult mai profitabil in general sa foloseasca serviciile Bolt: mai ieftin de cele mai multe ori, mai curat, soferi mai civilizati, control al pretului, etc
Sa se apuce de bolt. Punct. La ce atitudinea jegoasa au marea majoritate a taximetristilor,recomand tuturor Bolt,curatenie,amabilitate, AC pornit ,nu 4 geamuri deschise de ajungi la destinatie cu miros de stofa ,muste in par si dezgustat. Boltul reprezinta un succes nu doar datorita preturilor oferite (la care sa nu uitam taximetristi umfla pretul daca nu le dai curs povestilor) ci si datorita personalului,amabil. Curatenia,confortul si lipsa arogantei a situat Boltul net superior fata de taxi. „Boosii drumurilor bistritene ” cu junghiuri jumatate ruginite ,bagatorii de seama si iubitori de domnisoare,va meritati pe deplin soarta.
Bine măcar că la protest nu au venit în șlapi.
Sunt preturi ok la taxi in Bistrita fata de alte orase, daar concurenta…….
majoritatea care faceti tacxi lucrati in armata, pompieri si va plangeti. Mergeti lucrati in leoni pe 1800 lei si in 3 schimburi poate ii mai bine
Tocmai mi-ati amintit sa instalez aplicatia bolt. 🙂
Eu țin cu taximetriștii. Asa ne-au învățat ăștia cu dezbinarea, sa fim dezbinați. Și tot noi pierdem, fiecare sa ne gândim cu empatie la aproapele nostru. Fiecare trebuie sa mănânce o pâine cu familia lui. Noi am ajuns străini în tara noastră, vin altii și li se acorda drepturi nesperate de un roman care a muncit zi de zi și a plătit taxe și a fost mereu corect. Sa fim uniți fraților! Altfel ajungem la pieire
Cam prea sensibili suntem. Mă urc în taxi pe bancheta din spate, stau acolo liniștit 10 minute cât durează călătoria, mă uit pe geam, nu număr scamele de pe banchetă, nici nu caut nod în papură. La destinație spun „Mulțumesc, cât mă costă?”, domnul taximetrist îmi comunică politicos suma, rotunjesc în sus la unitate de 5 lei (are și el familie, cheltuieli, nu de plictiseală face taxi), îi înmânez banii, el caută să îmi dea rest, eu spun „Mulțumesc, e bine așa, la revedere, serviciu ușor.” Ce atâta filozofie și fițe.