Actualitate Economie

Teraplast estimează creşteri importante pe toate liniile de business: ”Buget de vânzări ambiţios”

Compania Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din România şi unul dintre principalii producători de materiale pentru piaţa construcţiilor şi instalaţiilor, îşi propune în acest an creşteri importante pe toate liniile de business şi vânzări externe de cel puţin 20% din cifra de afaceri bugetată.

În 2014, compania s-a concentrat în principal pe consolidarea business-ului şi a indicatorilor de profitabilitate, în contextul în care piaţa construcţiilor a fost în continuare în scădere.

La începutul anului 2015, Teraplast a decis transferul liniei de business tâmplărie termoizolantă pe o companie distinctă a€“ Teraglass Bistriţa. Această companie este deţinută în procent de 100% de Teraplast. Decizia de transfer a liniei de business tâmplărie termoizolantă pe o entitate separată a fost generată de necesitatea de separare a unui business auxiliar, astfel încât Teraplast să se poată concentra şi mai mult pe segmentele de core business – instalaţii, profile tâmplărie şi granule pentru mase plastice. Linia de business tâmplărie termoizolantă a avut în 2014 o contribuţie de 10% în cifră de afaceri totală a Teraplast, restul businessului fiind generat de instalaţii, granule şi profile tâmplărie.

Bugetul Teraplast pentru 2015 include 3 linii de business: Instalaţii & Amenajări, Profile Tâmplărie şi Granule. Compania estimează pentru acest an o cifră de afaceri de 284,26 milioane lei, în creştere cu peste 22% faţă de 2014, şi un profit net de peste 17,61 milioane lei, faţă de 9,41 milioane lei în 2014. Conform estimărilor din bugetul de venituri şi cheltuieli, EBITDA se va cifra anul acesta la aproximativ 35,52 milioane lei, faţă de 26,21 milioane lei în 2014.

Alexandru Stânean, director general Teraplast (foto): ”Ne-am propus un buget de vânzări ambiţios, însă suntem optimişti că îl vom realiza. Ne bazăm pe un context favorabil al pieţei. Deocamdată, pe baza alocărilor din buget, există premise cムinvestiţiile publice în domeniul construcţiilor vor creşte, ceea ce va genera implicit o creştere a investiţiilor private şi a pieţei construcţiilor în general. Suntem în acest moment jucători importanţi pe o bună parte din pieţele pe care activăm, astfel că în 2015 ne vom concentra pe extinderea gamei de produse oferite şi a canalelor de vânzare, atât în România, cât şi pe pieţele externe. La nivelul anului 2014 exporturile au reprezentat aproximativ 14% din cifra de afaceri totală a Teraplast, iar pentru 2015 ne propunem că vânzările externe să aducă cel puţin 20% din cifra de afaceri bugetată”.

”Linia de business Instalaţii & Amenajări a avut o pondere de 55% în cifra de afaceri a companiei în 2014. În 2015 mizăm în principal pe lucrările de infrastructura de mediu (canalizare şi alimentare cu apă), unde sunt disponibile finanţări europene şi e ultimul an în care le mai putem accesa. În 2015 ne propunem de asemenea dezvoltarea prezenţei Teraplast pe piaţa de canalizări interioare, piaţă pe care la nivelul anului 2014 estimăm că avem o cotă de aproximativ 20%. Linia de business Profile tâmplărie are o pondere de 18% în cifra de afaceri a Teraplast, iar în 2015 avem în plan creşterea cotei pe piaţă internă, dar şi dezvoltarea prezenţei noastre pe pieţele externe. În prezent, Teraplast lucrează cu peste 200 de parteneri care produc tâmplărie termoizolantă folosind sistemele noastre de profile. În ultimii 5 ani Teraplast a câştigat cotă de piaţă de la sub 1% la 10%, iar ponderea acestei linii de business în cifră de afaceri a companiei a ajuns la 18% în 2014, faţă de 3% la începutul anului 2009. Linia de business Granule reprezintă 17% din cifra de afaceri a Teraplast, iar în 2015 avem în plan creşterea cotei pe piaţă internă, dar şi dezvoltarea prezenţei noastre pe pieţele externe. Pe segmentul de granule Teraplast este lider pe piaţă internă, cu o cotă de peste 30%, şi livrează pentru cei mai importanţi producători de cabluri din România. Teraplast şi-a propus în 2015 un program de investiţii în valoare de peste 18,9 milioane lei, cea mai mare parte a acestor sume fiind orientate înspre achiziţia de echipamente. Grupul Teraplast a investit în perioadă 2007-2014 peste 200 de milioane de lei în dezvoltarea şi modernizarea capacităţilor de producţie”, informează Teraplast.

Foto: Teraplast

1 comentariu

  • Foarte bine. Sa vedem cum se vor reflecta aceste rezultate in pretul actiuni. Ca vorba aia :val. act. este oglinda societatii. Ca de aia v-ati listat , nu ??? La 1 leu(nou).

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.

GA vertical

Carliont

KissFM

KISS FM

Titlu Articole Recente

Articole recente

Titlu Comentarii recente

Comentarii recente

CleverADS