Actualitate

Teraplast, profit de peste 40 de milioane de lei şi cifră de afaceri în creştere

Grupul Teraplast, cel mai mare procesator de PVC din România și unul dintre principalii producători de materiale pentru piață construcțiilor și instalațiilor, a obținut în 2016 creșteri ale tuturor indicatorilor financiari, chiar dacă segmentul de infrastructură a intrat în blocaj începând cu trimestrul III al anului. Profitul net a fost de peste 40 milioane de lei, iar cifra de afaceri în creştere faţă de 2015, se arată într-un comunicat remis Bursei de Valori Bucureşti (BVB).

Grupul Teraplast include compania Teraplast, subsidiara TeraSteel (nouă denumire a Plastsistem începând cu ianuarie 2017), subsidiara TeraGlass (începând cu aprilie 2015, anterior activitatea TeraGlass fiind organizată că o linie de business a companiei Teraplast), subsidiara Teraplast Logistic (începând cu iunie 2016) și Politub (entitate controlată în comun sub formă de asociere în participație).

Mircea Hoţoleanu, director general Teraplast: “În ciuda condițiilor dificile din piață, parcursul Grupului Teraplast a fost unul bun. Cifra de afaceri este în creștere și la fel sunt și indicatorii de profitabilitate. Mai mult decât atât am reușit să diminuăm valoarea împrumuturilor, în paralel cu creșterea disponibilităților din conturi. Suntem un Grup stabil din punct de vedere financiar, așezat pe baze solide, cu un portofoliu de produse extrem de complex. Evoluția din 2016 ar fi putut să fie chiar mai bună dacă segmentul de infrastructură nu ar fi intrat în blocaj începând cu luna iulie. În noua axă de finanțare 2014-2020 infrastructura de mediu (apă și apă uzată) beneficiază de finanțări nerambursabile de 6,32 mld euro. Cu toate acestea la 2 ani de la lansarea noii axe de finanțare niciunul din cele 43 de proiecte noi de infrastructura de mediu nu este în etapa de semnare a contractelor de lucrări, majoritatea fiind cel mult în fază de proiectare. Am reușit să contracarăm scăderile din infrastructură prin creșterea livrărilor la export, strategie pe care o vom aborda și în perioadă următoare. Pentru 2017 ne propunem ca exporturile să evolueze ca pondere în cifra de afaceri a Grupului Teraplast. Ne vom concentra de asemenea pe îmbunătățirea calității produselor, astfel încât să putem aborda o gamă mai largă de parteneri externi”.

Grupul Teraplast a realizat în 2016 o cifră de afaceri consolidată de 398,86 mil. lei în creștere cu 1,3% față de 2015, evoluție susținută în principal de creșterea livrărilor pe piață externă.

În 2016 exporturile Grupului Teraplast au crescut cu peste 38% față de perioadă similară din 2015. Grupul Teraplast exportă în Germania, Austria, Ungaria, Slovenia, Cehia, Slovacia, Italia, Bulgaria, Serbia sau Belgia, activează pe piețele de instalații și amenajări, profile tâmplărie, panouri sandwich și structuri metalice zincate, tâmplărie termoizolantă și granule PVC și deține poziții de top pe o mare parte din aceste piețe.

Compania-mamă Teraplast este lider de piață pe segmentele de canalizări exterioare și granule, și este al doilea jucător de pe piață de canalizări interioare. Subsidiara TeraSteel este al doilea jucător de pe piață de panouri sandwich și liderul pieței de structuri metalice zincate.

În perioada analizată, profitul net al Grupului Teraplast s-a cifrat la 40,32 milioane lei, în creștere cu 14,39% față de valoarea obținută în 2015. Evoluția profitului net la nivel consolidat a fost susținută în principal de îmbunătățirea semnificativă a performanței operaționale, Grupul Teraplast realizând în 2016 un profit din exploatare în valoare de 48,33 milioane de lei, în creștere cu 20,83% față de 2015. În 2016, că urmare a volumelor în creștere, gradul de ocupare a capacităților de producție a fost mult mai eficient decât în perioadă similară a anului trecut.

EBITDA la nivel de Grup Teraplast a fost de asemenea în creștere, acest indicator cifrându-se la peste 63,23 milioane lei, în creștere cu aproximativ 7% față de 2015.

În 2016 disponibilul din conturi a ajuns la 16,03 milioane lei, față de 12,55 milioane lei în 2015, iar împrumuturile purtătoare de dobânzi s-au redus cu peste 46% față de 2015.

Creanțele Grupului Teraplast au scăzut cu peste 24% în 2016, pe fondul reducerii termenelor de plată pentru clienți și că urmare a unei mai bune colectări a banilor din piață.

În ceea ce privește stocurile, creșterea lor cu peste 25% în 2016 a fost generată de politica de protecție față de fluctuațiile prețurilor materiilor prime, strategie care, sprijinită și de creșterea vânzărilor, a contribuit la eficientă operațională înregistrată în 2016.

Grupul Teraplast a realizat în 2016 investiții totale în valoare de peste 13,77 milioane lei. Aceste investiții au fost structurate în 5 categorii: echipamente, IT, SDV-uri, construcții și auto.

Consiliul de Administratţie al Teraplast a decis în ianuarie 2017 înființarea unei companii în Serbia, scopul  acestei acțiuni fiind dezvoltarea prezenței Grupului Teraplast pe piața din Serbia. În ianuarie 2017, Mircea Hotoleanu a fost numit în funcția de Director General al Teraplast. Subsidiara Plastsistem și-a schimbat denumirea în ianuarie 2017 și a devenit TeraSteel. În februarie 2017, Cosmin Pătroiu a fost numit Director General al TeraSteel.

2 comentarii

Apasă aici ca să comentezi

Reguli pentru comentarii. Click aici.